ITC Home Theater, de eerste in Nederland die ook HDR calibraties kan uitvoeren.

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 7, 2015, 18:55:33

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Met een SDR grade gaat het mis volgens AVforums, met een HDR grade van de Sony 4K player (non hdmi 2.0a) gaat het wel. Autoexpansion heb ik redelijk naar gezocht, maar het principe blijft dat het moeilijk te doen is omdat de informatie ontbreekt. Bij backwardscompatible systemen, word er van een HDR grade een SDR grade gemaakt waarbij de grader en tools ervoor zorgen dat er wel wittere tinten in zitten voor expansie (re-generation HDR), maar geen clippende witten.

Philips heeft wel wat experimenten gedaan met de Studio's, maar dan heb je het over gegrade archief materiaal, dus top kwaliteit geen mpeg blokjes;-). En Daarbij gaat het soms goed, maar ook genoeg keren dat het erg veel arbeid gaat kosten om het te corrigeren. Het is niet 2D->3D in een 600 Euro projectortje, helaas. Iedere ontwikkelaar heeft vast wat IP op de plank liggen, maar ze marketen het niet. Die jongens gaan voor volume licenties, dus opname in blu-ray, itu-r, dvb standaarden.

J.A.F._Doorhof

Het zal sowieso op 10-12 bits gemasterd moeten gaan worden ben ik bang.
Als je gaat trekken aan een 8 bits signaal heb je weer kans op een banding effect omdat je simpelweg de boel "uit elkaar trekt", je ziet dat nu soms al bij de calibraties van bepaalde CMS systemen (wel slordig trouwens, maar goed het gebeurt).

Ik moet ook nog zien hoe het opgewaardeerd kan worden maar volgens sommige reviews was het verschil wel te zien, had daar wat vraagtekens bij maar goed dat had ik vroeger ook bij frame interpolatie en tegenwoordig gebruik ik het standaard (wel op de laagste stand). Er zal wat rekenkracht aan te pas moeten komen maar ze zouden natuurlijk de beelden aan kunnen passen aan het bereik waarin het zit en naast een normale iris een soort van digitale versie kunnen gaan gebruiken door de waardes te gaan "shiften" maar goed het kan best zijn dat dit totaal onmogelijk blijkt te zijn, we zullen zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

donaldk

Uit high-end camera's komt tegenwoordig al 16 bits, 12 is standaard. En voor 4K broadcasts is er het main 10 profile, 10 bits 4:2:0, dan heb je 4000 stapjes.

J.A.F._Doorhof

Onze video camera's schieten ook op hogere kwaliteit maar wat we uiteindelijk na het edit proces hebben is toch wat minder ;)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Prima verhaal Frank en leuk dat Donald en anderen ook een duit in het (complexe)zakje kunnen doen zodat men gezamelijk als een denktank (ook samen met AVS) uiteindelijk een zo goed mogelijk product bij de (forum)gebruiker kan neerleggen.

Dat gezeik om enthousiaste mensen te ontmoedigen en op woorden te vangen ..bah.....enfin daar is al meer dan genoeg over gezegd en heeft mij meer een "lezer" gemaakt.

Ik begrijp ook niet dat mensen je de eventuele commerciële voordeeltjes eruit gewoon niet gunnen.....ze beseffen niet dat zonder jou er geen HTforum is.!!

In ieder geval lees ik mezelf weer leuk bij op Video gebied en dat is toch aan jou te danken.

Wou dat even kwijt als tegenhanger van dat stupide kruisverhoor wat ik net lees.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Shorty

Citaat van: Erik van Voorst op november  4, 2015, 12:30:49
Prima verhaal Frank en leuk dat Donald en anderen ook een duit in het (complexe)zakje kunnen doen zodat men gezamelijk als een denktank (ook samen met AVS) uiteindelijk een zo goed mogelijk product bij de (forum)gebruiker kan neerleggen.

Dat gezeik om enthousiaste mensen te ontmoedigen en op woorden te vangen ..bah.....enfin daar is al meer dan genoeg over gezegd en heeft mij meer een "lezer" gemaakt.

Ik begrijp ook niet dat mensen je de eventuele commerciële voordeeltjes eruit gewoon niet gunnen.....ze beseffen niet dat zonder jou er geen HTforum is.!!

In ieder geval lees ik mezelf weer leuk bij op Video gebied en dat is toch aan jou te danken.

Wou dat even kwijt als tegenhanger van dat stupide kruisverhoor wat ik net lees.  ;)

+ 1

rasman

Citaat van: Erik van Voorst op november  4, 2015, 12:30:49
Prima verhaal Frank en leuk dat Donald en anderen ook een duit in het (complexe)zakje kunnen doen zodat men gezamenlijk als een denktank (ook samen met AVS) uiteindelijk een zo goed mogelijk product bij de (forum)gebruiker kan neerleggen.

Kan me hier volledig bij aansluiten, maak toch dagelijks zeer dankbaar gebruik van het forum  :worship:

grt, René
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon / HiFi Rose / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / ATV 4K

VlisChris