Simpele 2.1 set

Gestart door Michelp, september 23, 2015, 18:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Michelp

Bij deze een kleine showcase van hetgeen wat ik een tijdje terug al gebouwd heb maar nog steeds tevreden mee ben (de buren wat minder jammer genoeg).

Als fronts heb ik vloerstaanders gebouwd met een Visaton W200S voor het laag en een Visaton FRS8 voor het mid en hoog.
Kantelfrequentie zit op 200hz. En het is een gesloten behuizing.
Kasten zijn gebouwd met mdf. De boven- en onderkant heb ik gefineerd met mahonie. De rest is bekleed met skai. Ook heb ik voor om de drivers RVS ringen gesneden op het werk om het geheel wat leuker af te werken.

Sinds kort heb ik ook een meetmicrofoon aangeschaft van MiniDSP. Hiermee ook een meting gedaan. De blauwe lijn is kort voor de speaker. De gele lijn is op de luisterpositie. Lang niet perfect, maar ook zeker niet verkeerd voor een setje waar de drivers me nog geen 100 euro hebben gekost.

Als subwoofer staat er een tapped horn met een Exact PSW-308 (uit de car audio) die het hele laag weergeeft. Zo op gehoor gaat ie net niet tot 20hz door. Maar ik zal eens kijken of dit ook te meten valt

CinéHome

Staat er mooi bij! En eens iets anders, een meting die start oo 200Hz, meestal stoppen ze daar op dit forum  :colgate:.
Welke toestellen hangen er aan je set?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Michelp

De meting start op 200hz om even te zien hoe die microfoon n
ou werkt. Daarna eigenlijk weinig meer gebruikt  :sleep:
Ik zal binnenkort een meting doen die wat lager doorgaat  ;D

Als versterking staat er een simpele Teac geintegreerde versterker. Voor de subwoofer een plate amp uit een KEF PSW 2010.
Het versterker gedeelte voor de fronts zal wel geupgrade worden, ik heb hier namelijk nog een mooie vintage Marantz 1060 staan

En de fiets hangt er boven omdat ik in een appartement woont en hem toch net wat te duur vind om het in het gezamelijke fietsenhok te zetten  :P

CinéHome

Op zich wel een mooie meting hoor. In-room ga je doorgaans de meeste problemen ondervinden onder de 150Hz, vandaar dat je hier niet zo heel veel mee bent.
Mooie fiets ook trouwens.  ;)
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

WilcoL

Leuk hoor, mooie zelfbouw zo te zien! En dat Exact woofertje deed al fraaie dingen in menig auto, goed dat hij wordt hergebruikt  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Michelp

Ik ben op zoek geweest naar mijn meetmicrofoontje. Ben toch wel benieuwd hoe de sub meet, maar kan hem niet vinden.. Ooit kom ik hem wel weer tegen met opruimen  ::)

W.Otter

Citaat van: Michelp op september 24, 2015, 12:52:50

En de fiets hangt er boven omdat ik in een appartement woont en hem toch net wat te duur vind om het in het gezamelijke fietsenhok te zetten  :P

pfoee na een avondje stappen zou ik mijn fiets onder de graspollen weer terugvinden aan het balkon ;)
wel elke dag je fiets schoon naar boven dan ofniet?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Fraaie, volwassen set hoor, bij een "simpele set" denk ik veel meer aan;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Mooi gedaan! Heb destijds ook eens m'n speakers met skai bekleed, gaat er goed en staat mooi, alleen oppassen met krassen. Ze zien er iig mooi uit.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Michelp

Haha ik neem hem ook niet mee naar het stappen hoor  :hehe:
Ik zie trouwens ook net dat er op deze foto nog niet eens pedalen op zitten (oude foto), toen was die zeker nog helemaal schoon! Maar na iedere rit zorg ik wel dat ie schoon is hoor, hij hangt toch midden in de kamer.
En simpel is in vergelijken met sommige andere projecten die ik tegen kom :)
Je moet ze idd niet van te dichtbij bekijken, want een aantal beschadigingen zitten er al wel op  :-X

Michelp

Eindelijk heb ik het meetmicrofoontje weer gevonden  :laugh:
En proberen een meting te doen van de subwoofer.
De bovenste lijn is net voor de subwoofer, de behuizing is aardig gelukt dus.
De onderste lijn is op de bank waar ik altijd zit, die lijkt iets minder netjes.
Ik heb 1/6 smoothing gebruikt, kwam net wat mooier uit haha.
Iets verder richting de gang of de keuken was het weer net wat beter dan op de bank, maar ik lig er niet zo wakker van, goed genoeg voor een goedkoop dingetje