KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

carlo

Mooi!! Ben benieuwd naar je ervaringen thuis. Lijken me geweldige luidsprekers!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

katwax

Citaat van: zegel op december 24, 2015, 18:03:37
Dank jullie wel, ben idd heel blij dat het niet maart/april wordt. Had mijn vorige set tot mijn verrassing begin november al helemaal ( een Nordost Frey 2 interlinkje uitgezonderd,  mail bij interesse) verkocht en sindsdien is het doorbijten op een  leen setje. Vooordeel is dat het verschil nu we heel groot zal zijn...
Gratz.

Dat van dat leensetje kan ik begrijpen, zit hier zelf meer naar Sonos te luisteren dan naar mijn tijdelijke luidsprekers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Spannend, en gefeliciteerd. Het concept spreekt me zeker aan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roeru117

En Zegel... Hoe is de eerste indruk?
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

katwax

Citaat van: Roeru117 op december 30, 2015, 12:53:52
En Zegel... Hoe is de eerste indruk?
Die heeft geen tijd voor het forum die zit in de "Kii werled", ik hoop binnenkort ook in deze wereld te zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Roeru117

Dat snap ik. Het zijn erg bijzondere luidsprekers. Ik hoop ook voor je dat je niet al te lang hoeft te wachten.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

zegel

Gisteren kwamen Bob van Wifimedia en Wim van Kii mij de eerste exemplaren van de Kii Three leveren en installeren. Ik heb de Audioquest NRG2 netsnoeren en Cinnamon UTP kabels erbij genomen , en speel met Roon op een Nuc - Audioquest Coffee- SOtM dx-USB. Ik heb niet voor de Kii stands gekozen dus heb nu even wat in elkaar geflanst van MDF, niet ideaal in afwachting van de audiosuspention stands.  Verder ben ik in afwachting van de Roon Controller die, zo vertelde Wim mij rond hemelvaart in de schappen ligt. Dit viel me tegen -  had eind januari verwacht - maar het goede nieuws is dat het aantal ingangen ruim is ( ik meen 4) en voor mij belangrijk naast USB ook SPdif en coax aanwezig is. 

En, hoe klinken ze? Ik ben begonnen  en wil dat de komende week ook zo houden met de boundary en contour swiches in de neutrale stand. Eerst maar eens wennen en spelen met de positionering. Voor nu bevalt een toe in van bijna 45 graden en ver 3,5-4 m uitelkaar tot bijna tegen de wand me wel prima.  Ik zit er ook weer 4 meter vanaf en de luisterruimte is 10 meter diep en 3,5 meter hoog dus flink.

Maar daar hebben de Kii's geen ontzag voor. Klein maar groots in power en attack, heel veel ruimtelijkheid en zowel de kickdrum als snaren voel je zelfs op lager volume spetteren zonder dat het "te " is. Ik heb al aardig wat luidsprekers gehoord, maar hierin is de Kii uniek. De hoeveelheid laag is erg verschillend qua opname; de ene keer wat teveel, de andere keer precies goed. En, laag gaan ze, bijzonder! Het teveel is wel oplosbaar met positionering en boundary; daarvan ben ik zeker na wat geschuif.  Hoog heb ik wel eens verfijnder gehoord al merk ik al na een dag dat de aanvankelijke scherpte / hardheid er al grotendeels af is. Althans op normaal luistervolume- als ik hard speel is leid het soms nog tot terugdraaien van volume. Midden erg prettig

Maar, alle waarnemingen zijn duidelijk momentopname's van een niet ingespeelde set. Echter nu al zit ik hier met een glimlach muziek te discoveren, met oud jaar gaan we de party modus eens uittesten. Bevalt me overigens ook prima geen "stapels" apparatuur meer te hebben.   
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

klinkt veelbelovend voor de eerste indrukken, geniet ze :thumbs-up:

maareh, je bedoelt de Kii Controller...toch? (ipv Roon Controller)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Citaat van: Dynky op december 30, 2015, 23:42:44

maareh, je bedoelt de Kii Controller...toch? (ipv Roon Controller)

Arghh, ja typo: de KII controller. Daarbij komt overigens een ( door Kii bij third party aan te kopen) Roon controller - maar timing ongewis.  Zoals al eerder bekend komt ook wisa wireless verbinding nog. Ook kunnen ze nu nog niet op standby/ straks wel en kan je straks met de lichtjes op de Kii aan de slag ( dimmen, aan/uit  -mij stoort het niet) en heb je afstandsbediening. Mij is niet helemaal duidelijk geworden of Roon en Wisa add-ons zijn voor de controller of dat er nog sprake is van een andere,  grote controller - ik meen goed gehoord te hebben dat de "voorheen" kleine controller een slagje groter wordt en overigens ook duurder; 1000 euro)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Ik ga een maand in winterslaap denk ik en tegen dan staan ze misschien ook bij mij :)

Geniet ervan, het is ivm de controller redelijk stil, maar dat is natuurlijk het risico dat je neemt als je een ""early bird" bent.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Er moet ook nog een controller komen met ingebouwde streamer en phono.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

zegel

Citaat van: doorofnight op december 31, 2015, 17:33:08
En een foto van de situatie :)
[/quote

Even wachten op de stands, nu staan ze op zelfbouw mdf en dat is niet echt fotowaardig.

Net trouwens kompleet omver geblazen door Hey Now van London Grammar, nimmer geweten wat een enorm sublaag daarin zit. En ook nog eens echt superstrak en snel. Nu was ik met twee wilson benesch Torussen ook al wel wat gewend, maar deze kii''s evenaren ze .
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Ik heb tegen mijn vrouw al gezegd dat ik een week verlof moet nemen als ze er zijn om al mijn favorieten albums opnieuw te beluisteren :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Citaat van: zegel op januari  1, 2016, 15:10:13
Citaat van: doorofnight op december 31, 2015, 17:33:08
En een foto van de situatie :)
[/quote

Even wachten op de stands, nu staan ze op zelfbouw mdf en dat is niet echt fotowaardig.

Net trouwens kompleet omver geblazen door Hey Now van London Grammar, nimmer geweten wat een enorm sublaag daarin zit. En ook nog eens echt superstrak en snel. Nu was ik met twee wilson benesch Torussen ook al wel wat gewend, maar deze kii''s evenaren ze .




@ Zegel
Gefeliciteerd met de Kii
Ben vorige week bij Wifimedia geweest, daar kregen de speakers van Kii een update. En dat scheelde behoorlijk wat, het speelde al prachtig maar na de update was de ruimtelijke weergave beter en ook de focus.
Hebben jouw speakers deze update ook al gehad? 
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Ja, die update hebben ze gehad. Ik ben een heel tevreden mens, de Kii's zijn echt heel goed. Wat je aangeeft - de ruimtelijkheid (zelfs buiten de sweetspot) is een hele sterke eigenschap maar ze hebben ook een bepaalde  manier van spelen die inhoud wanneer het moet en explosief is wanneer er even vuurwerk nodig is. Als eerder aangegeven is het laag indrukwekkend en over hoog kan ik alleen negatief zijn over jaren tachtig opnamen. Die klinken meestal niet prettig, een beetje schel.

De Kii's geven mij een beetje het gevoel wat ik had toen ik ooit met mijn Linn Nina's actief ging.  Die lucht , dat gemak en ongelimiteerde power, dat is heel fijn om te beluisteren.

Ik kom van een set die ruim twee en een half  keer duurder was, maar er is niets bij mij en de familie die nog terug wil. We hebben allen het gevoel dat deze speakers akelig dichtbij het ideaal komen.

Enige tijdelijke puntje van kritiek is nog het ontbreken van de controller.  Omdat Roon alleen draait op nieuwere 64 bits iPad is alleen mijn S2 tablet en de laptop beschikbaar voor bediening. Even zacht of aan, uit zetten gaat alleen via de computer, niet via een afstandsbediening. Of ik dat in het gezin tot hemelvaart droog hou weet ik nog niet.  Even naar een Aurender gekeken vandaag maar dat was ook geen oplossing tot m'n verbazing-geen volumeregeling en geen Android app en vergeleken met Roon valt ook die app magertjes weg

Principieel weiger ik ze analoog te voeden dus nog eens even verder kijken. Keuze is niet ruim, de auralic is erg Apple georiënteerd, dan blijft alleen de Melco nog over maar daar heb ik in NL nog niets over gehoord. Maar afgewogen ben ik toch heel  blij dat ik ze al heb staan en mag genieten....
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Tja de keuze van streamer moet ook door mij nog goed bekeken worden. Ik vond de auralic bij wifimedia erg goed klinken. Het geheel klonk behoorlijk overweldigend, stemmen waren erg goed en natuurlijk en het stereobeeld groots en diep met veel detail en focus. Maar slechtere opnames worden natuurlijk genadeloos ten gehore gebracht.

Nog even wachten, tot maart waarschijnlijk
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Het feit van ze niet analoog willen voeden is bij mij ook van toepassing, ik ga mijn htpc met Kodi gebruiken via spdif.
Er zijn wel enkele convertors die zouden kunnen dienen, maar ik ga toch wachten tot de controller er is voor ik ga beslissen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

als je straks nog een omzetter nodig hebt van spdif naar AES kan je mijn Mutec MC1.2 wel ff uitproberen ;)     (die is niet te koop, mocht je dat denken :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Citaat van: Dynky op januari 16, 2016, 10:58:15
als je straks nog een omzetter nodig hebt van spdif naar AES kan je mijn Mutec MC1.2 wel ff uitproberen ;)     (die is niet te koop, mocht je dat denken :D)
Die staat op mijn lijst als alternatief heeft ook usb in als ik het goed lees? Ik verwacht enkel dat ik toch zou overgaan op de controller van Kiiaudio zelf.
Ik pm je wel op tijd :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Dit weekend zijn ze weer te beluisteren bij de show van Gydotron.

katwax

Citaat van: Bama op januari 16, 2016, 11:14:44
Dit weekend zijn ze weer te beluisteren bij de show van Gydotron.
Kom je? Ik zal er vanavond zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Ik denk vanmiddag.

Ik ben ook benieuwd of er al iets bekend is over de controler met phono wanneer die komt.

zegel

Citaat van: Bama op januari 16, 2016, 11:34:08
Ik denk vanmiddag.

Ik ben ook benieuwd of er al iets bekend is over de controler met phono wanneer die komt.

Volgens Wim van Kii met hemelvaart op de high end München.  Daar gaan ze groots uitpakken ( verdere details daarover weet ik niet)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

zegel

Ik weet dat onderstaand lange citaat van analogplanet.com over de Ces en de Kii in het bijzonder ook wel met een linkje had gekunt  - maar het is zo''n raving verhaal dat een kopie me wel op zijn plaats lijkt; ik kan namelijk niet zo als de schrijver beschrijven hoe ik de Kii ervaarond en  ben ik blij dat hij mijn gevoel verwoord

"
But go back to the speaker price and size. These Kii speakers designed by Bruno Putzeys shattered every expectation and audio belief system to which I subscribe. First of all they are small speakers capable of prodigious bass—not "for their size" but for any size! They produce prodigious SPLs and go comfortably down to the mid 30Hz region and that is lower than you might think! Plus they are powered and they have built in DACs. In fact each of the six drivers has its own amplifier and DAC! And the amplifiers are "Class D"!

What is more, the sound was insanely great from bottom (expected) to top (unexpected), playing either files from vinyl that I brought or playing vinyl "live" on the Kronos turntable. I brought along a vinyl "rip" i have of "Can't You Hear Me Knocking" from the Mo-Fi LP that some think has 'out of control bass' but doesn't really if your 'table can handle the energy. Yes it's definitely jacked up on top and bottom but it still sounds great and always blows people away when i play it.

The bottom end of that record/file through that system was beyond anything I thought possible from a compact stand mount and the top end—Charlie Watts's cymbal work simply did not sound like it was produced by any Class D amp I've ever heard, except for one: The Bel Canto Black system I recently reviewed. Of course the Class D module in that produce was also designed by Mr. Putzeys so he's obviously onto something!

Even the digitized "live" vinyl sounded very good, though if you're a committed vinyl person its difficult to imagine you'd want to hear all of your records digitized during regular playback. However, hearing it through this system might change your mind (not mine, but were I Louis Desjardins the designer of the Kronos, I would not at all mind demonstrating my turntable in such a system! Think about it: $13,900 and you are done with speakers and amplification. For people living in the digital world it's a no-brainer. An amazing system.

"
Read more at http://www.analogplanet.com/content/ces-2016-show-wrap#Sf0Vp6V2jogHmCYq.99
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C