KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

^^ ik had het dus ook eerst verkeerd gelezen  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

zegel

Citaat van: bva op februari 24, 2016, 22:38:14

Volgens mij had je behalve de twee Wilson Benesch Torussen ook Wilson Benesch monitoren en een voor en eindversterker van AudioNet.
Wat ik begrijp is het laag ongeveer van gelijke kwaliteit. Hoe zit het echter met het midden en hoog?
En hoe klinkt het geheel in vergelijking met je oude set?

Klopt.  De WB /Audionetset was misschien specificatietechnisch beter - maar ik ben meer tevreden met de Kíi's. En dat met name omdat ik het geluid lekkerder vind - ze maken muziek (je wordt echt ondergedompeld in geluid -  ruimtelijker / 3D en prat) en geven het gevoel van ongelimiteerde power.  Het hoog is wisselend en meer afhankelijk van de kwaliteit van de opname. Vaak beter - zeker qua lucht en ruimte ; maar soms ook niet ( in vergelijking met de Trinity ben ik meer tevreden; in vergelijking met de SF Olympica 3 minder, het heeft soms wat scherps).  Midden en laag wat mij betreft precies goed. Ook ruim goedkoper en veel minder kastjes, ruimte en inregelen.

Daarnaast ben ik een beetje klaar met de inflexibiliteit van de "oude" audio.  Eerst de Linn Klimax Renew 4 jaar terug weggedaan wegens geen integratie streaming services, geen ruimtecorrectie en geen USB ingang ( inmiddels eerste 2 opgelost) voor de Audionet - die nadat ik gekocht had prompt niets meer aan updates deed.  Ik wil in deze turbulente tijden niet meer afhankelijk zijn van of een audio leverancier het behaagt Roon of wat dan ook ter beschikking te stellen of zijn App al dan niet te updaten.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

zegel

Citaat van: twani op februari 24, 2016, 22:47:59

Je opmerking over de prijs van de stands.......die klopt? :wacko:

Stands Kii : 1450 euro
Stands Suspension Audio : 600 pond.
Tip: koop je iets in USA of UK, regel dan zelf het transport via Parcelmonkey - dat scheelt vaak meer dan 100 euro

MAW

Dat ziet er prachtig uit Zegel! :)
Gr. Martijn

whoknows

Citaat van: zegel op februari 23, 2016, 14:46:38

Overigens, achter de Pastoe kast - ingezaagd in de vloer mijn 60" TV die op commando omhoog komt  ;D

Zegel Begrijp ik het goed dat achter de pastoe kast er een schacht zit waar de tv omhoog komt? Zakt dit dan in de kruipruimte ? Heb je hier een foto van als de tv in kijkstand staat bijvoorbeeld ?

Sorry beetje offtopic maar vind je setup wel mooi... :inlove:
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

DofN

Ik zat me dat ook al te vragen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

zegel

Ik heb inderdaad een gat in de vloer gezaagd  ;D. Erin zit een geïsoleerde kist met een een Screentech Venset lift ( met een arm van 1 meter) en de TV ( houtkleur). Om deze kist boven de vloer zit een andere kist met de klep ( zwart) . Zodoende zie je niets van de zaagsnede. De kist in de vloer is van watervast multiplex; die boven de vloer van MDF. Niet heel moeilijk te maken, maar enige angst tijdens het zagen in de vloer was me niet vreemd ( gewoon met een decoupeerzaag gedaan). Middels de Harmony bedien ik eea, werkt perfect.  Eerder had ik een kleinere lift "bovengronds" maar dat zag er toch een stuk minder uit.   

Deurtje maar even opengezet: mijn setup is tot komst Kii control en Sonore Microrendu  beperkt tot een Nuc en een tijdelijke USB-AES omzetter.  Foto achterkant moet andersom; maar dat lukte me even niet.

katwax

Mijn Kii's zijn vandaag geplaatst  :inlove:

En ja ook deze moeten inspelen blijkbaar, ik hoorde het geluid beter worden terwijl ik aan het luisteren was (of was dit aanpassen van mijn gehoor).
Als mooi pluspunt doen ze het dankzij hun laag ook zeer goed bij het kijken van film.

Foto's zijn te zien in mijn topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543.100
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

zegel

Leuk stukje en lang interview met Bruno op Alpha Audio. Erg gericht op de Ncore technologie, maar ook de Kii komt een kwartiertje aan de orde. Ook "inzichtelijke" foto's van de productie en opbouw van de speaker.  Helaas nog geen spoor van de control  >: http://www.alpha-audio.nl/2016/03/interview-bruno-putzeys-kii-audio-ncore/

Vhond

Leuk om ze een keer te gaan luisteren...

katwax

Citaat van: Vhond op maart 18, 2016, 16:58:50
Leuk om ze een keer te gaan luisteren...
Heb je ze gaan luisteren?

Vhond

Nee nog niet, weet niet of ze 'on tour' zijn.

Zie geen events in Nederland op http://kiiaudio.com/en/events.html

Wifimedia

Gewoon standaard opgesteld en te beluisteren bij ons, Wifimedia te Arnhem. Je bent van harte welkom!
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

katwax

Denk ook dat je bij de meeste verdelers van de Kii je ze ondertussen kan gaan beluisteren.

Vhond

Citaat van: Wifimedia op maart 23, 2016, 13:04:13
Gewoon standaard opgesteld en te beluisteren bij ons, Wifimedia te Arnhem. Je bent van harte welkom!

Bedankt voor de uitnodiging, als ik een keer in de buurt ben...

carlo

Leuk topic..ben dol op mijn Dynaudio's maar ben heel benieuwd hoe deze luidsprekers klinken..
Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B130+, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

MAW

Kii Three is imo zeker een ander kwaliteitssegment dan Dynaudio XD.
Gr. Martijn

carlo

Oke, jij hebt ze dan waarschijnlijk uitvoerig naast elkaar beluisterd. Ben benieuwd waar de verschillen dan liggen. Kun je dat eens duidelijk beschrijven? Ben benieuwd..!
Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B130+, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte

MAW

Ik heb de Dynaudio XD's gehoord bij WIFI Media (waar ik ook de Kii's heb geluisterd). Ik heb ze niet naast elkaar (a/b) beluisterd, maar wel na elkaar.

Dynaudio XD vs. Kii is geen eerlijk vergelijk. XD is een Dynaudio midrange (esotec) oplossing. De esotec drivers heb ik zelf ook gehad in 3 Dynaudio speakers die ik gehad heb en klinkt plastic vergeleken met de (Seas?) tweeter die in de Kii zit.

De Kii's zijn echt een ander niveau (in elk opzicht beter). Confidence C4 of een andere high-end (esotar) oplossing van Dynaudio lijkt me een betere vergelijking.

Maar mijn mening is (zoals iedere mening) nogal gekleurd. Het beste kun je ze zelf gaan vergelijken. Ik denk dat de Kii's wel kunt waarderen :)
Gr. Martijn

carlo

Het al dan niet beter zijn van een driver zegt niet zoveel, het gaat om de uiteindelijke totaalklank in de ruimte waarin je luistert. De ribbons van mijn Adams zijn subliem maar in mijn huiskamer is de Dynaudio een betere match. Het gaat om de synthese die de klank bepaalt.
Maar...ik ga ze zeker eens beluisteren!

MAW

Ok. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Gr. Martijn

chansig

Gisteren uitvoerig beluisterd. Allereerst Wifimedia bedanken voor de prettige ontvangst en de ruimte die je krijgt om te kunnen luisteren: Bedankt.

Goed bij binnenkomst de speaker nauwkeurig bekeken. Mmmm...dat ziet er zo op het oog goed en verzorgd uit, maar bij nadere inspectie toch wat fouten in de afwerking. Bij het bepreken van de luisterervaringen bleek het een proto/demo speaker te zijn. Gelukkig maar 10000 euro is een boel geld voor een speaker en als die dan zo is afgewerkt...mwahhh.

Nou een of andere renderer, met losse voeding, leuke snoertjes als bron en gaan met die Kii. Eigenlijk weet je na de eerste noten vaak wel hoe en wat. Om het verhaal wat kort te houden: Erg goede speaker, dynamisch, open, rust, detail, spreiding etc. Allemaal mooi in orde. Dus ja...geweldig concept. Bron en klaar. Ws gaat dit wel de toekomst worden, actieve speakers, actieve filtering, interne DAC...klaar. Mooiste is als je zelf als klant nog in de software zou kunnen om aan te passen aan eigen smaak en voorkeur.

Daarnaast vind ik de prijs in deze wel een onoverkomelijk bezwaar...maar dat is gewoon omdat ik het niet in de knip heb zitten.  :D Daarbij zullen er binnenkort of in de komende tijd vast wel goedkopere alternatieven komen.

Ook met deze set kom ik er achter dat het bij mij wel aan de frisse kant klinkt. Iets waar ik me een beetje aan begin te storen. Toch eens naar gaan kijken....

Wifimedia nogmaals bedankt...mooi en relaxt oogende winkel evenals het personeel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CinéHome

Citaat van: chansig op mei 22, 2016, 09:58:35
Ook met deze set kom ik er achter dat het bij mij wel aan de frisse kant klinkt. Iets waar ik me een beetje aan begin te storen. Toch eens naar gaan kijken'
Gr Hans
... ik durf het haast niet te suggereren, dus...
Misschien eens testen met andere speakerkabels, om wat midbas warmte (die nu mogelijk verloren gaat) te herwinnen?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

:D

Je mag alles zeggen. Maar ik heb al koper kabels en die klinken toch wat donker en ronder dan....?  :D :D

Maar even serieus...die weg ga ik echt niet in. Zonde van mijn tijd en mijn rug omdat ik dan de kruipruimte in moet.

Even los van het goedbedoelde advies....zullen we hier verder bij de Kii houden ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon