Wifimedia introduceert Kii Audio Three en demonstreert Roon software

Gestart door Wifimedia, september 13, 2015, 14:36:00

Vorige topic - Volgende topic

zegel

Citaat van: katwax op september 19, 2015, 22:55:16
Lol.
Als het in volgorde is ik een week vroeger dan jouw  ;D

Het fijne van Wifimedia is dat ze al vroeg de potentie van de Kii zagen en er al twee in order hebben staan. Ik heb de laatste daarvan bemachtigd dus beetje afhankelijk van de seriegrootte hoop ik je te verslaan!  We gaan het zien want levertijd nog onbekend.

Dat betekend dat er dus minstens drie sets in Nederland zijn verkocht , naast de professionele Kii's die verkocht zijn voor gebruik bij studio's. Van die 9 in BelgiĆ« verkochtte sets zal er ook wel een deel naar Nederland gaan   
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

newday

Citaat van: zegel op september 20, 2015, 12:01:07
Als ik dat met grove penstreken mag doen: Ik wilde de Square 5 in combinatie met mijn Torussen ( subs) gebruiken. Dit omdat ik de laagweergave niet vergenoeg vond door lopen, en deze ook iets teruggetrokken ( op z'n Wilson Benesch, dus niet negatief bedoeld)is. Toen ik mijn Torussen moest verkopen om mijn Trinity;s kwijt te raken verviel daardoor de SQ5 koop. De Kii's hebben een minstens zo mooi midden; een naar mijn idee mooier, dieper en vooral lekkerder en explosiever laag waar je echt geen sub bij nodig hebt, zou het concept ook in de wielen rijden. Alleen over de hoogweergave ben ik niet zeker; maar van de tweeters van Wilson Benesch ben ik altijd volledig overtuigd geweest.

Fijne van de Kii is dat er twee verbetermogelijkheden zijn, want over de kwaliteiten van de Kii tweeter zelf ben ik wel overtuigd ( zitten bv ook in de Grimm's).  Je kan enerzijds aanpassen met de swiches onder de speaker; en anderzijds kan Bruno als er maar genoeg vraag is de software in de speaker altijd aanpassen.

Maar ik zou vooral zelf luisteren; want bij de SQ 5 speelt natuurlijk ook sterk waarmee je aanstuurt en met welke kabels. Ik heb daarvoor de perfecte versterker in de aanbieding ( de Audionet  Amp 1V2 waarmee hij om is getest ;)). Verder heb je een wat ruimer spaarpotje nodig.

Thanks, duidelijk verhaal, klinkt steeds interessanter, luisteren gaat uiteraard gebeuren.
Ruimere spaarpot voor de SQ5 ligt er aan, dan ga ik er even van uit dat ik mijn huidige apparatuur behoud (die ik in het andere geval wel zou kunnen verkopen natuurlijk).

Blijft wel mijn vraag staan van eerder in dit topic hoe je de Kii kan aansluiten op de pre out van mijn HT processor (inclusief Unity Gain, dus vast volume) wat voor mijn setup wel essentieel is anders hoef ik ook niet te gaan luisteren. Dus als iemand hier het antwoord op weet  :blink:

Bama

Ik ga over 3 weken luisteren,ben erg benieuwd geworden.

Ik zie nu de tweede sonus Faber luisteraar switchen en weet niet of dat iets zegt want ik ben geen liefhebber van het sonus Faber geluid en heb ook nog geen klasse d versterker gehoord die ik mooi vond klinken.
Tevens zijn er door mijn slechte gehoor maar weinig speakers waar ik het hoog mooi van vindt dus de lat ligt hoog ;D
Maar je weet nooit, ik dacht eerst ook dat de kharma's niet te overtreffen waren ( in de prijsklasse waar ik in kijk dan) en dat is toch ook gebleken.
Ik gebruik mijn vivids ook zonder sub en ben nog steeds onder de indruk.

Mijn vrouw zei al: dus deze " blijvers" gaan weer in de verkoop?
Jammer dat er niet meer aandacht aan het design is besteed want om te zien vindt ik ze niet speciaal al denkt mijn vrouw daar anders over. Maar die denkt gewoon mooi: kleiner en ze kunnen tegen de muur dus staan niet meer in de weg.

zegel

Citaat van: newday op september 20, 2015, 12:32:57

Blijft wel mijn vraag staan van eerder in dit topic hoe je de Kii kan aansluiten op de pre out van mijn HT processor (inclusief Unity Gain, dus vast volume) wat voor mijn setup wel essentieel is anders hoef ik ook niet te gaan luisteren. Dus als iemand hier het antwoord op weet  :blink:

Samengevat: als je nu de Kii koopt, is de controller bij levering beschikbaar voor een meerprijs van 5-700 euro. Dan kan je zowel analoog, USB en SPdif aansluiten. Op die controller kan je het volume regelen ( of niet). Is dat een antwoord wat je zoekt?

newday

Citaat van: zegel op september 20, 2015, 13:55:28
Samengevat: als je nu de Kii koopt, is de controller bij levering beschikbaar voor een meerprijs van 5-700 euro. Dan kan je zowel analoog, USB en SPdif aansluiten. Op die controller kan je het volume regelen ( of niet). Is dat een antwoord wat je zoekt?

Het is in ieder geval "een" oplossing, mijn huidige voorversterker heeft op 1 van de ingangen een soort HT pass through met een vast volume zodat je het volume op de HT Pre kan regelen.
Als dat er niet op zit lukt het ook wel maar heb je twee keer een volume regeling in de keten, je moet dan niet vergeten de tweede altijd in een vaste stand te zetten ander klopt het volume niet meer in vergelijking met de center en de surrounds.

zegel

Citaat van: zegel op september 20, 2015, 13:55:28

Ik zou mijzelf geen Sonus Faber luisteraar noemen, dat is voor mij een goed verhandelbare intermediate oplossing. Heb 8 jaar Wilson Benesch en 12 jaar Linn luidsprekers achter de rug; en destijds ook Vivids beluisterd ( en voor Wilson Benesch gekozen)

De Kii's zijn in elke kleur; en dat weer in glans, mat of metalic verkrijgbaar - daarvan wordt je vrouw blij
Bovendien kan je al je apparatuur en kabels in de verkoop doen; je hebt alleen de controller nodig ( die ook meteen een Roon endpoint is)

Bama

Ik heb een topic geopend over deze speakers om het centraal te houden.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153489.msg2838617#msg2838617