IFA 2015 Video verslag online Sony 4K HDR Compatible projector nu op IFA

Gestart door home@the movies, september 2, 2015, 09:54:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donaldk

Citaat van: Kjelt op september  3, 2015, 10:12:42
Ah ja dat is waar ook, opgelost dan, mijn onderbewuste weigert kennelijk te accepteren dat er projectoren zijn > 5000 euro zonder iris  ;D

Ze hebben allemaal een iris, maar niet alle irissen hebben een motortje. In de echte high-end (50K-2000K) heeft geen enkele projector een gemotoriseerde iris.

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

Onze eerste teaser trailer staat online, geen interviews en toestanden, gewoon wat sfeer en een aantal highlights van de Sony persconferentie.

We werken hard om zo snel mogelijk de eigenlijke echte reportage met interviews en beelden van al onze bezochte merken en standen af te werken. Graag nog even geduld hiervoor omdat we morgen nog een volle beursdag te gaan hebben en het echt veel werk is om dit allemaal snel in elkaar te boksen.

Enjoy;
https://www.youtube.com/watch?v=uSqP4lCgM9o&feature=youtu.be

Gr
Werner

papaleo

Citaat van: papaleo op september  3, 2015, 18:34:21


Samsung is de enige die wel met een UHD BluRay HDR speler op de beurs staan.

Edit: Prijs zou op zo'n $500,- moeten gaan komen... :o das niet gepiest,maar toch nat  :D
High/Mid-End prijs voor een Low-End uitziende speler...


Om me zelf maar ff te quoten...

Wat Samsung betreft haak ik nu al af wbt deze speler..., ik zie maar 1 HDMI in/uit gang nou ik ga en ben voorlopig nog niet van plan om een nieuwe receiver aan te schaffen!
Gemiste kans van Samsung...,ik wacht wel waar Oppo mee gaat komen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

De Samsung UBS-K8500,want zo gaat deze heten, heeft dan wel optisch out maar je mist dan wel de belangrijke audio formaten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PRJK

Citaat van: papaleo op september  3, 2015, 23:20:04
De Samsung UBS-K8500,want zo gaat deze heten, heeft dan wel optisch out maar je mist dan wel de belangrijke audio formaten...

Dit lijkt me een prototype.

MechanicalAnimal

Citaat van: home@the movies op september  3, 2015, 18:23:01
Epson heeft dit jaar niets nieuws te verkondigen, behalve een paar goedkope entry level projectoren. De Home Cinema lineup blijft (voorlopig althans) ongewijzigd met de gekend toestelen 9200, 6600 en uiteraard de LS10000 laserprojector.

Gaat de 7200 er helemaal uit?????
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

nog snel wat foto's  ;D

home@the movies


home@the movies

#60
Net terug van een lange en behoorlijk vermoeiende werkdag op de Ifa, maar wel genoten van alles wat we hebben kunnen doen.
Een bijzonder aangename ontmoeting gehad met Michael Schiffers van het bedrijf CineMike, u allen vermoedelijke welbekend via forumgenoot Vik.
Ik had Vik gisteren een mailtje gestuurd met de vraag of hij even wou informeren of Michael tijd kon vrijmaken voor ons, aangezien zij met CineMike de booth van JVC hebben ingericht waren het 2 vliegen in één klap. Vik heeft dit zeer snel voor ons geregeld, waarvoor dank  :worship:

Nu ben ik altijd zeer erg terughoudend als het gaat over aanpassingen en dergelijke, ik ben zeer zeker geen "believer" in magische kabels en andere "vudu stuff"  ;D
De CineMike hardware modificaties zijn echter een ander paar mouwen,van wat ik in de JVC booth heb gehoord was ik zeer erg onder de indruk, en dat is nog zwak uitgedrukt. je weet in principe dat je op een beurs zelden een referentie demo mag verwachten. De omstandigheden lenen zich daar niet toe en dat is niet meer dan logisch, maar wat ik daar hoorde was van een absolute top kwaliteit en dat met een niet echt bijzonder speciale set.

Ik was dusdanig onder de indruk dat ik Michael heb gevraagd om deel te nemen aan ons Cinedream Home Cinema event op 31 Oktober en 1 November. Hij was absoluut enthousiast en bij deze hebben we er dus een fraaie deelnemer bij, ik nodig iedereen uit om even alle vooroordelen opzij te zetten en te komen luisteren.

Verder zagen we in de booth het prototype van de nieuwe JVC X5000, het moet gezegd, tussen al het 4K geweld blijft de JVC toch een bijzonder fraai plaatje neerzetten, de X500 zal ook HDR ondersteunen. Ik ben zeer benieuwd naar het finale resultaat, ook deze projector zal trouwens op ons event aanwezig zijn.

De eerste UHD Oled van Panasonic was ook danig impressionant, probleem is natuurlijk altijd dat je moet afgaan op de manier waarop  ze hun toestellen hebben afgeregeld (of juist niet) . Het is in ieder geval een toestel dat we met veel plezier eens van naderbij willen bekijken.

De Sony HW65 heeft volgens de uitleg die we kregen echt wel een behoorlijke facelift gekregen tov de HW55, we moeten afwachten hoe het beeld er gaat uitzien want de enige werkende demo projector bij Sony was de nieuwe VW520 UHD HDR.
We hebben inleider geval de belofte dat we op ons event dit toestel in zal zijn glorie MET HDR materiaal zullen kunnen laten zien :pompom: :pompom:
En nu moet ik er weer dringend vandoor om verder te werken aan de montage van onze video reportage, saty tuned for more.

williams

Ik ga zeker weer komen op 1 november ,ben dan ook erg benieuwd naar alle nieuwe beamers van Sony en Jvc .
Mooi verslag trouwens van de IFA .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

CitaatDe Sony HW65 heeft volgens de uitleg die we kregen echt wel een behoorlijke facelift gekregen tov de HW55, we moeten afwachten hoe het beeld er gaat uitzien want de enige werkende demo projector bij Sony was de nieuwe VW520 UHD HDR.

Nog een kleine update van bovenstaande, ik kom net terug van een drink met de technische mensen van sony waarbij ik een leuk gesprek had met de ingenieur die de volledige VW lijn van sony heeft uitgetekend. Hij was zo lovend over de HW65 dat ik toch heb kunnen regelen om morgen voor we naar huis vertrekken nog een afzonderlijke demo te krijgen van de VW65.

Volgens hem is eigenlijk het hele toestel bijna van de grond opnieuw opgebouwd met heel erg veel technologie uit de 4K projectoren. Los van het uitzicht dat gelijk is aan de HW55 zou het plaatje er een stuk beter moeten uitzien, ik ben benieuwd.

vik

Leuk verslag Werner en ik kijk erg uit naar het video verslag van de IFA  ^^

Mijn dank voor de uitnodiging op het Cinedream Home Cinema event..erg leuk! :thumbs-up:

Ik ben ook zeer benieuwd naar het verschil tussen de JVC DLA-900 en de nieuwe 5000.



Citaat van: home@the movies op september  4, 2015, 18:44:57
Net terug van een lange en behoorlijk vermoeiende werkdag op de Ifa, maar wel genoten van alles wat we hebben kunnen doen.
Een bijzonder aangename ontmoeting gehad met Michael Schiffers van het bedrijf CineMike, u allen vermoedelijke welbekend via forumgenoot Vik.
Ik had Vik gisteren een mailtje gestuurd met de vraag of hij even wou informeren of Michael tijd kon vrijmaken voor ons, aangezien zij met CineMike de booth van JVC hebben ingericht waren het 2 vliegen in één klap. Vik heeft dit zeer snel voor ons geregeld, waarvoor dank  :worship:

Nu ben ik altijd zeer erg terughoudend als het gaat over aanpassingen en dergelijke, ik ben zeer zeker geen "believer" in magische kabels en andere "vudu stuff"  ;D
De CineMike hardware modificaties zijn echter een ander paar mouwen,van wat ik in de JVC booth heb gehoord was ik zeer erg onder de indruk, en dat is nog zwak uitgedrukt. je weet in principe dat je op een beurs zelden een referentie demo mag verwachten. De omstandigheden lenen zich daar niet toe en dat is niet meer dan logisch, maar wat ik daar hoorde was van een absolute top kwaliteit en dat met een niet echt bijzonder speciale set.

Ik was dusdanig onder de indruk dat ik Michael heb gevraagd om deel te nemen aan ons Cinedream Home Cinema event op 31 Oktober en 1 November. Hij was absoluut enthousiast en bij deze hebben we er dus een fraaie deelnemer bij, ik nodig iedereen uit om even alle vooroordelen opzij te zetten en te komen luisteren.

Verder zagen we in de booth het prototype van de nieuwe JVC X5000, het moet gezegd, tussen al het 4K geweld blijft de JVC toch een bijzonder fraai plaatje neerzetten, de X500 zal ook HDR ondersteunen. Ik ben zeer benieuwd naar het finale resultaat, ook deze projector zal trouwens op ons event aanwezig zijn.

De eerste UHD Oled van Panasonic was ook danig impressionant, probleem is natuurlijk altijd dat je moet afgaan op de manier waarop  ze hun toestellen hebben afgeregeld (of juist niet) . Het is in ieder geval een toestel dat we met veel plezier eens van naderbij willen bekijken.

De Sony HW65 heeft volgens de uitleg die we kregen echt wel een behoorlijke facelift gekregen tov de HW55, we moeten afwachten hoe het beeld er gaat uitzien want de enige werkende demo projector bij Sony was de nieuwe VW520 UHD HDR.
We hebben inleider geval de belofte dat we op ons event dit toestel in zal zijn glorie MET HDR materiaal zullen kunnen laten zien :pompom: :pompom:
En nu moet ik er weer dringend vandoor om verder te werken aan de montage van onze video reportage, saty tuned for more.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank74

Ik heb begrepen dat de HW55 van Sony minder lichtsterkte heeft dan de HW40. Zal de HW65 qua lichtserkte meer op de HW40 gaan lijken? Dus geschikter zijn voor ruimtes die niet zo donker zijn ?

home@the movies

Citaat van: frank74 op september  5, 2015, 18:06:25
Ik heb begrepen dat de HW55 van Sony minder lichtsterkte heeft dan de HW40. Zal de HW65 qua lichtserkte meer op de HW40 gaan lijken? Dus geschikter zijn voor ruimtes die niet zo donker zijn ?

Absoluut, we hebben hem vandaag nog kunnen zien, en los van de lichtopbrengst hebben ze bij sony niet gelogen toen ze mij vertelden dat de HW65 eigenlijk een bijna nieuw toestel is wat meer op de technologie van de VW reeks lijkt dan op de HW.

Ik kan niet wachten om hem hier in de demo ruimte echt op de rooster te leggen, het is een veelbelovend toestel.

broodro0ster

#66
Citaat van: frank74 op september  5, 2015, 18:06:25
Ik heb begrepen dat de HW55 van Sony minder lichtsterkte heeft dan de HW40. Zal de HW65 qua lichtserkte meer op de HW40 gaan lijken? Dus geschikter zijn voor ruimtes die niet zo donker zijn ?

Toen ik gaan kijken ben voor een demo van de hw55 en hw40, gaf de HW55 iets meer licht. Beiden gekalibreerd.

Wellicht dat je door iris de indruk krijgt dat hij minder licht geeft.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

frank74

De HW55 heeft volgens projectorreviews.com 1044 lumen in zijn meest heldere modus bright cinema en de 44ES heeft1592 lumen in bright cinema. 1.5 keer helderder. Waarschijnlijk heb je beide naast elkaar gezien in eco mode op een andere setting.
Ik zoek een projector voor een family room. Op dit moment heeft de 40ES dus mijn voorkeur omdat die dus meer lumen output heeft ( 1000 lumen is dan echt niet voldoende ). Hopelijk heeft de 65 meer lichtopbrengst dan de 55.

Citaat van: broodro0ster op september  6, 2015, 22:25:21
Toen ik gaan kijken ben voor een demo van de hw55 en hw40, gaf de HW55 iets meer licht. Beiden gekalibreerd.

Wellicht dat je door iris de indruk krijgt dat hij minder licht geeft.

broodro0ster

Citaat van: frank74 op september  7, 2015, 13:05:15
De HW55 heeft volgens projectorreviews.com 1044 lumen in zijn meest heldere modus bright cinema en de 44ES heeft1592 lumen in bright cinema. 1.5 keer helderder. Waarschijnlijk heb je beide naast elkaar gezien in eco mode op een andere setting.
Ik zoek een projector voor een family room. Op dit moment heeft de 40ES dus mijn voorkeur omdat die dus meer lumen output heeft ( 1000 lumen is dan echt niet voldoende ). Hopelijk heeft de 65 meer lichtopbrengst dan de 55.

Ik heb ze beiden in low lamp modus gezien in reference mode (gekalibreerd).
En met de iris uit, was de HW55 iets helderder.

Bright cinema wil je toch niet gebruiken. Dat ziet er spuglelijk uit. Het lichtoutput wordt dan gewoon geboost door meer groen en blauw door te laten.
Misschien dat je daar overdag minder last van hebt, maar in het donker ziet er niet uit. En doet pijn aan de ogen :p
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

#69
Citaat van: frank74 op september  7, 2015, 13:05:15
De HW55 heeft volgens projectorreviews.com 1044 lumen in zijn meest heldere modus bright cinema en de 44ES heeft1592 lumen in bright cinema. 1.5 keer helderder. Waarschijnlijk heb je beide naast elkaar gezien in eco mode op een andere setting.
Ik zoek een projector voor een family room. Op dit moment heeft de 40ES dus mijn voorkeur omdat die dus meer lumen output heeft ( 1000 lumen is dan echt niet voldoende ). Hopelijk heeft de 65 meer lichtopbrengst dan de 55.

Ik zou je ten zeerste aanraden om niet alleen op de cijfertjes af te gaan en wat dieper in het gegeven te duiken, de HW40 heeft uit de doos een contrast setting die veel te hoog staat om (zonder clipping)een perfecte witbalans op 6500 te krijgen. Wil je de projector just kalibreren dan ga je een hoop licht moeten inleveren door het contrast te laten zakken en de regelingen voor RGB behoorlijk aan te passen.

Bij de HW55 is dit absoluut niet het geval en moet je amper aan het contrast iets wijzigen, ook de kleurtemperatuur uit de doos is beter en behoeft dus minder aanpassingen. Als je beide projectoren op een correcte manier gaat kalibreren (en dus niet in de knalstand gaat plaatsen) dan is er amper een verschil merkbaar in lichtopbrengst.
Hecht je geen belang aan een goede weergave en zoek je alleen maar lichtopbrengst dan is het een ander verhaal, echter dan zie ik ook niet i waarom je een op zich zeer goed toestel als de HW40 zou kopen om dan naar een totaal afwijkend beeld te gaan kijken.

Just my two cents

home@the movies

#70
Nog even ter aanvulling,de HW65 geeft inderdaad meer licht dan de HW55, op papier 1800 Lumen max lichtopbrengst

mr.crash

Ik las dat er bij de HW65 geen 3D brillen zijn.
Wat kost dan los de 3D bril ?

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

home@the movies

Citaat van: mr.crash op september  7, 2015, 15:35:35
Ik las dat er bij de HW65 geen 3D brillen zijn.
Wat kost dan los de 3D bril ?

Han

Is inderdaad een bewuste keuze van Sony om de prijs onder de 3000 euro te houden, verder redeneren ze dat aangezien het RF is je eender welke RF bril kan gebruiken. Ik ben helemaal voor deze redenering, als mensen niet geïnteresseerd zijn in 3D hoeven ze de prijs van de brillen niet te betalen en iedereen heeft weer andere voorkeuren voor welke model bril nu beter is voor hem of haar.
keuze genoeg in RF 3D brillen voor verschillende prijzen.

mr.crash

Ik snap het..

Verder bedankt voor je verslag over de IFA Werner.

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

home@the movies

Citaat van: mr.crash op september  7, 2015, 16:29:10
Ik snap het..

Verder bedankt voor je verslag over de IFA Werner.

Han

Graag gedaan, nog even geduld voor de video reportage, die gaat leuk worden al zeg ik het zelf. Interessante interviews gedaan, leuke toestellen in beeld gebracht enz.  :tongue2: :tongue2: :tongue2: