Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

heb heel kort 2 x R112sw gehad , en zeker niet verkeerd voor films en muziek.

Ben uiteindelijk toch voor de grotere broer gegaan.

yorkie13

De Klipsch RB81 mkII heeft wel baspoort aan de voorkant.

Deze is nog steeds te koop voor 239 euro per stuk.

ppeter

Citaat van: RA SUBS op januari 29, 2017, 11:08:10
heb heel kort 2 x R112sw gehad , en zeker niet verkeerd voor films en muziek.

Ben uiteindelijk toch voor de grotere broer gegaan.

2 X R-112SW....en niet verkeerd......??
Dit zou toch geweldig moeten zijn?
Of heb jij een grote dedicated ruimte?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

treky22

Voor mij zou qua ruimte (4.30 x 5.70) een 112 volgens mij wel genoeg zijn.
Of niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Remco

Citaat van: ppeter op januari 29, 2017, 11:46:41
2 X R-112SW....en niet verkeerd......??
Dit zou toch geweldig moeten zijn?
Of heb jij een grote dedicated ruimte?

LOL.... :laugh: Ralf heeft een iets ander referentie kader qua subwoofers, maar 2 x 112SW zal echt een zeer bevredigende film ervaring geven.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

frits marantz

Citaat van: RA SUBS op januari 29, 2017, 11:15:52
De Klipsch RB81 mkII heeft wel baspoort aan de voorkant.

Deze is nog steeds te koop voor 239 euro per stuk.

En deze zijn er niet als vloerstaanders?

yorkie13

Deze serie van Klipsch wel, is een goedkopere lijn en heb er geen ervaring mee.

http://www.klipsch.com/products/reference-floorstanding-speakers#r-26f

frits marantz

Dank voor de tip. Heb het doorgestuurd naar mijn schoonzoon.

le mans

Vraagje,

Er zijn plannen een Audio meubel te ( ver ) maken.  Is het mogelijk de 115  IN een meubel te maken.?

Wel met zn voetjes op de grond, en voorkant open met een rasterwerk.

H&C Hifi

Citaat van: le mans op januari 29, 2017, 20:08:46
Vraagje,

Er zijn plannen een Audio meubel te ( ver ) maken.  Is het mogelijk de 115  IN een meubel te maken.?

Wel met zn voetjes op de grond, en voorkant open met een rasterwerk.

Dat zou moeten kunnen.

H&C Hifi

Citaat van: RA SUBS op januari 29, 2017, 12:56:23
Deze serie van Klipsch wel, is een goedkopere lijn en heb er geen ervaring mee.

http://www.klipsch.com/products/reference-floorstanding-speakers#r-26f

Plastic woofers.. netzoals de R10 en R-12sw...  :-X

sparda

Zijn er hier leden die de rp260f als rear speakers gebruiken in een 5.1 setup? De vriendin gaat voor m'n verjaardag een setje speakers bijkopen, maar we twijfelen tussen de rp250s of de 260f als rears.

De 250s is naar wat ik versta iets beter geschikt? De 260f overwegen we voornamelijk vanuit praktische overwegingen, gezien de eettafel op ongeveer twee meter van de zetel staat en torens iets minder snel omgestoten zouden kunnen worden... (zal morgen een foto en schets plaatsen). Op termijn zou ik ook een dedicated ht bouwen (in de volgende (eigen) woonst), dus 7.2 zou dan een optie kunnen zijn.
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Sjaak_Banaan

Citaat van: sparda op januari 30, 2017, 23:46:45
Zijn er hier leden die de rp260f als rear speakers gebruiken in een 5.1 setup? De vriendin gaat voor m'n verjaardag een setje speakers bijkopen, maar we twijfelen tussen de rp250s of de 260f als rears.

De 250s is naar wat ik versta iets beter geschikt? De 260f overwegen we voornamelijk vanuit praktische overwegingen, gezien de eettafel op ongeveer twee meter van de zetel staat en torens iets minder snel omgestoten zouden kunnen worden... (zal morgen een foto en schets plaatsen). Op termijn zou ik ook een dedicated ht bouwen (in de volgende (eigen) woonst), dus 7.2 zou dan een optie kunnen zijn.

Ik zou de surrounds kopen, volgens mij horen die niet op oorhoogte te hangen, maar een stuk hoger, dus dan hoef je jezelf ook niet te stoten (tenzij je lang bent). :P
Vermoedelijk dat de 260f te veel in één richting speelt, de speaker van de surrounds staan uit elkaar.

Dit staat er in de handleiding van mijn RS-62 II.

CiteerSurround Channel Speakers
• Place approximately 2 feet above the listening position (Typically this will be about 5-7 feet above the floor.)
• The surrounds should be placed on the walls directly adjacent to the listening position. Another option would be on the wall behind the listening position.
• The final surround speaker placement depends on your room's characteristics.
• Use the attached wall bracket to hook to an appropriately sized screw head screwed into a wall stud or wall anchor with a suitable weight bearing capacity. (See Figure 4.)
• See your Klipsch dealer for optional, adjustable wall mounts if required. These mounts utilize the threaded bushings on the rear of the cabinet.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

yorkie13

Gebruik zelf de rp250s en ben er dik tevreden over.

De rp260f zijn wel erg groot als surrounds.

Lucky.L

Citaat van: RA SUBS op januari 31, 2017, 15:32:29
Gebruik zelf de rp250s en ben er dik tevreden over.

Hier hetzelfde !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

sparda

Klinkt vrij unaniem. :D Al even bij Marcel een setje opzij laten leggen en over 2 weken bestellen als cadeau aan mezelf van de wederhelft. :D

Nu dan maar op zoek gaan naar stevige (en esthetische) stands, gezien ze anders wel eens omver gestoten zouden kunnen worden;

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Lucky.L

Citaat van: sparda op januari 31, 2017, 17:41:01
Klinkt vrij unaniem. :D Al even bij Marcel een setje opzij laten leggen en over 2 weken bestellen als cadeau aan mezelf van de wederhelft. :D

Nu dan maar op zoek gaan naar stevige (en esthetische) stands, gezien ze anders wel eens omver gestoten zouden kunnen worden;

Als je die 250F op stands gaat zetten dan staan ze wel erg hoog hoor  ;)!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

H&C Hifi

Citaat van: sparda op januari 31, 2017, 17:41:01

Heb je trouwens het beste resultaat zo wanneer je de 280F zo mega ver indraait ?

sparda

Citaat van: Lucky.L op januari 31, 2017, 17:49:24
Als je die 250F op stands gaat zetten dan staan ze wel erg hoog hoor  ;)!

De F's zouden niet op stand komen te staan hoor :D De S'en daarentegen wel. :)

En Marcel, nog geen idee, ben wat aan het spelen met de opstelling omdat onze nieuwe zetel (Die op de foto) zopas is aangekomen en ik alles opnieuw moet inmeten. Dus ik dacht eerst even wat met positie te prullen. Ik weet het je straks te zeggen. :p

MLCinema

Citaat van: sparda op januari 31, 2017, 17:55:56
De F's zouden niet op stand komen te staan hoor :D De S'en daarentegen wel. :)

En Marcel, nog geen idee, ben wat aan het spelen met de opstelling omdat onze nieuwe zetel (Die op de foto) zopas is aangekomen en ik alles opnieuw moet inmeten. Dus ik dacht eerst even wat met positie te prullen. Ik weet het je straks te zeggen. :p

Mooie ruimte!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Martijnst1990

Zeker een mooie ruimte. Ben ik de enige die het net een 3D render vind? :P Had niet het idee naar een foto te kijken, tot ik de kabels zag hangen, wat je meestal niet op een render ziet ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

sparda

Bedankt aan beiden! We mogen hier zeker niet klagen, maar een dedicated HT zou natuurlijk nog beter zijn, maar dat zal voor binnen een anderhalf jaartje zijn, wanneer we een eigen woonst gaan kopen. :D

GPO

Citaat van: Sjaak_Banaan op januari 31, 2017, 13:08:48
Ik zou de surrounds kopen, volgens mij horen die niet op oorhoogte te hangen, maar een stuk hoger, dus dan hoef je jezelf ook niet te stoten (tenzij je lang bent). :P
Vermoedelijk dat de 260f te veel in één richting speelt, de speaker van de surrounds staan uit elkaar.

Dit staat er in de handleiding van mijn RS-62 II.

Ik heb jaren met een 7 kanaals setup gespeeld, waarbij alle surround kanalen ongeveer 75 - 100 cm boven de bank hing (ging niet anders ivm ruimte en plaatsing).

Ben nu door een verandering in de setup en inrichting terug gegaan naar 5 kanaals, waarbij mijn 2 surrounds op oorhoogte naar de luisterplek stralen. En om eerlijk te zijn; ik heb nog nooit zo'n goede surround ervaring gehad. Geluiden staan echt in de kamer, je maakt echt deel uit van de surround bubble en allerlei effecten komen beter uit de verf. Sommige surround geluiden gaan dwars door je heen lijkt het soms wel. Er is zelfs hoogte waarneming (als de mix het toelaat) terwijl ik geen atmos heb!

De meeste handleidingen schrijven overigens voor dat de surround kanalen 1 meter boven je oren moet hangen, maar dit is dus echt iets uit het verleden. De beste surround ervaring heb je met (zoveel mogelijk) dezelfde speakers in een mooie cirkel (4G principe; gelijke speakers, gelijke hoogte, gelijke afstand, gelijk volume). Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0).

Ik zou dus voor de 250f of de 260f als je die kwijt kan!

De 250s op stands? Daar zijn ze niet voor gemaakt en omstoten ligt op de loer. Die zijn echt bedoeld om op te hangen aan de muur.

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

GOOS88

Citaat van: GPO op januari 31, 2017, 23:51:03
Ik heb jaren met een 7 kanaals setup gespeeld, waarbij alle surround kanalen ongeveer 75 - 100 cm boven de bank hing (ging niet anders ivm ruimte en plaatsing).

Ben nu door een verandering in de setup en inrichting terug gegaan naar 5 kanaals, waarbij mijn 2 surrounds op oorhoogte naar de luisterplek stralen. En om eerlijk te zijn; ik heb nog nooit zo'n goede surround ervaring gehad. Geluiden staan echt in de kamer, je maakt echt deel uit van de surround bubble en allerlei effecten komen beter uit de verf. Sommige surround geluiden gaan dwars door je heen lijkt het soms wel. Er is zelfs hoogte waarneming (als de mix het toelaat) terwijl ik geen atmos heb!

De meeste handleidingen schrijven overigens voor dat de surround kanalen 1 meter boven je oren moet hangen, maar dit is dus echt iets uit het verleden. De beste surround ervaring heb je met (zoveel mogelijk) dezelfde speakers in een mooie cirkel (4G principe; gelijke speakers, gelijke hoogte, gelijke afstand, gelijk volume). Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0).

Ik zou dus voor de 250f of de 260f als je die kwijt kan!

De 250s op stands? Daar zijn ze niet voor gemaakt en omstoten ligt op de loer. Die zijn echt bedoeld om op te hangen aan de muur.

GPO

Tegenovergestelde ervaring hier. Bij mijn setup is de surround bubble juist sterk verbeterd dmv de speakers iets hoger te hangen. 60-70cm boven luisterplek. Adviseert klipsch ook dacht ik voor rp240s/rp250s.

Zal ook eea ruimte afhankelijk zijn, heb zelf bijv. schuine daken in mijn ruimte (zolder)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

GPO

Citaat van: GOOS88 op februari  1, 2017, 07:54:45
Tegenovergestelde ervaring hier. Bij mijn setup is de surround bubble juist sterk verbeterd dmv de speakers iets hoger te hangen. 60-70cm boven luisterplek. Adviseert klipsch ook dacht ik voor rp240s/rp250s.

Zal ook eea ruimte afhankelijk zijn, heb zelf bijv. schuine daken in mijn ruimte (zolder)

Zal denk ik ook beetje ruimte afhankelijk zijn en smaak wellicht.

Ik zie ook als ik er naar google dat er verschillende visies zijn her en der:
- Dolby adviseert om ze op oorhoogte te doen.
- SVS zegt dat je ze 60 cm boven je moeten hangen.

En deze site is ook interessant:
https://www.crutchfield.com/S-K7MIbmfCbci/learn/learningcenter/home/speaker_placement.html

Die zegt voor 7.1 dat je ze op oorhoogte moet doen en voor 5.1 moet je ze 30 - 60 cm boven je zetten.

Ik gebruik nu zelf nog wat kleine (wel goede) oudere Infinity speakers als surround, maar wil binnenkort ook upgraden naar Klipsch speakers als surround. Zit zelf ook nog enorm te twijfelen of ik nou voor de 250f gaat, de 160m (en dan op wat langere stands) of toch de 250s ....

Denk zelf dat de 250f het mooiste is, maar dan zou ik wel de tweeters op dezelfde hoogte willen hebben als de 260f die ik als fronts heb. Moet ik er dan een steen van 10 cm onder leggen.... dat is ook niet echt mooi.

Als ik bv voor de 160m ga, dan kan ik stands gebruiken om de juiste tweeter hoogte te bereiken. Maar wat zouden goede stands zijn om de 160m stabiel erop te zetten?

Prijstechnisch maakt het allemaal niet zoveel uit...

Iemand advies?
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer