AURALiC ARIES MINI streaming node

Gestart door Isflicka, mei 15, 2015, 08:19:06

Vorige topic - Volgende topic

hifi-annemie

wat is een Kingpin voeding? Bij google vind ik alleen maar tattoo accessoires..

lynch1979

Isflicka

Citaat van: hifi-ralph op december 15, 2015, 15:32:12
Heb geen aandelen kingpin hoor! Zoek ook maar eens op TPS7A4700.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: hifi-ralph op december 15, 2015, 15:32:12
De voeding kan ook geleverd worden met opdruk naar wens ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonB

Fijne kerstdagen en veel luister plezier.

Isflicka

Citaat van: LeonB op december 24, 2015, 19:26:17
Fijne kerstdagen en veel luister plezier.
Dat is goed gelukt.....bedankt!

Isflicka

Sinds een paar weken heb ik een aardige tweak met de Aries Mini. Normaal neem ik bij demo's altijd als muziekbron een Synology mee. Deze is voorzien van 4 SSD's en lineaire voeding. Helaas was ik de Synology bij het inladen van mijn auto vergeten mee te nemen (stond nog lekker buiten). Bij aankomst moest ik dus improviseren en zo kwam ik uit bij de lightningserver van de Aries mini. Netwerkje aanleggen, Aries mini met de usb SSD uit de auto eraan, indexeren en gaan.... Even kijken of alles werkt en jahoor het werkt. Na een paar seconden had ik al door dat het allemaal wel heel goed klonk en dat met nog koude apparatuur. Na een uurtje opwarmen en een leuke demo kon ik eigenlijk niet wachten om dit thuis nog eens te herhalen. Dus... thuis de Aries mini (met DIY voeding) als muziekserver in mijn dedicated netwerkje (alles lineair gevoed en voorzien van AudioQuest Vodka) gehangen en jawel het verschil was al opmerkelijk. Nu heb ik de afgelopen dagen verschillende streamers opnieuw beluisterd en allemaal klinken ze stukken beter met de Aries mini als muziekserver. Wat is dan het verschil? Tja, het klinkt allemaal met veel meer nuance en dat alles ook nog eens in de juiste verhouding. Al met al ben ik weer een zeer tevreden mens.

cable-guy

Citaat van: Isflicka op december 29, 2015, 12:18:46
Normaal neem ik bij demo's altijd als muziekbron een Synology mee. Deze is voorzien van 4 SSD's en lineaire voeding. Helaas was ik de Synology bij het inladen van mijn auto vergeten mee te nemen (stond nog lekker buiten). Bij aankomst moest ik dus improviseren
Goed verhaal! Wat voor demo's geef je eigenlijk? Ben je dealer van Auralic?

Isflicka

Citaat van: cable-guy op december 30, 2015, 10:02:21
Goed verhaal! Wat voor demo's geef je eigenlijk? Ben je dealer van Auralic?

Hahaha, nee beslist geen dealer van Auralic. Ik geef regelmatig demo's t.b.v. maatwerk audio oplossingen in bestaande of nieuwe woningen. Tegenwoordig komt daar ook een stuk domotica bij. Vaak blijven klanten hangen bij de bekende merken of waar ze iets positiefs over horen. In dat geval is het handig om wat verschillende merken te laten horen voordat je met een maatwerk product komt. Het is bijna allemaal liefdewerk en oud papier hoor.

cable-guy

Citaat van: Isflicka op december 30, 2015, 12:36:17
Hahaha, nee beslist geen dealer van Auralic. Ik geef regelmatig demo's t.b.v. maatwerk audio oplossingen in bestaande of nieuwe woningen. Tegenwoordig komt daar ook een stuk domotica bij. Vaak blijven klanten hangen bij de bekende merken of waar ze iets positiefs over horen. In dat geval is het handig om wat verschillende merken te laten horen voordat je met een maatwerk product komt. Het is bijna allemaal liefdewerk en oud papier hoor.

Cool!  O0

Ik ben het volledig met je eens. Onbekend maakt onbemind. In mijn keuken heb ik het goede voorbeeld hiervan. Ik heb mezelf voor kerst een setje Neumann KH 120A cadeau gedaan. Actieve studio monitoren voor 600 Euro per stuk.

Het is ongelofelijk wat voor een fantastisch geluid deze speakers weergeven. Zeer gedetailleerd, neutraal en een verbluffend fundament. Wel heel eerlijk; bagger in is bagger uit maar als het ingangssignaal en de opname klopt dan is het werkelijk betoverend mooi.
En hier kun je dus direct je Auralic Aries Mini op aan sluiten! Dan ben je voor 2000 Euro inclusief een betere voeding klaar.
Ik heb er zelf voor gekozen om het helemaal af te maken en ik heb er een Sunfire Atmos subwoofertje bij gekocht om de allerlaagste regionen ook nog te bedienen. Dit is een verbluffend apparaat van ca. 20x020x20 en toch bijna niet te tillen. Een zogenaamde high-excursion woofer die 4,5 centimeter uit kan slaan!

Met 1400 Euri's relatief duur in deze set maar nu speelt het voor in totaal 3500 Euro op een niveau waar sommige sets van het tienvoudige niet aan kunnen tippen. En ik heb er al verschillende gehoord kan ik je vertellen.

jaaptina

Citaat van: Isflicka op december 30, 2015, 12:36:17
Hahaha, nee beslist geen dealer van Auralic. Ik geef regelmatig demo's t.b.v. maatwerk audio oplossingen in bestaande of nieuwe woningen.

Hoi Isflicka,
Ik wil de Aries Mini als pure streamer inzetten voor mijn eigen Metrum dac. Ik vraag me heel erg af hoe de Aries Mini met maar zo'n klein beetje ruimte voor elektronica als streamer een betere geluidskwaliteit kan geven dan bijvoorbeeld een Marantz NA6005/8005. Als ik in mijn Pioneer N-30 kijk, ligt daar een nette voeding. Het dac gedeelte heb ik los gehaald. Is het puur de slimme elektronica die de geluidskwaliteit van de Aries Mini naar een hoger plan tilt? Wat is jouw kijk daarop?

Groet, Jaap

Staaled

Citaat van: cable-guy op december 31, 2015, 10:25:44
Cool!  O0

Ik ben het volledig met je eens. Onbekend maakt onbemind. In mijn keuken heb ik het goede voorbeeld hiervan. Ik heb mezelf voor kerst een setje Neumann KH 120A cadeau gedaan. Actieve studio monitoren voor 600 Euro per stuk.

Het is ongelofelijk wat voor een fantastisch geluid deze speakers weergeven. Zeer gedetailleerd, neutraal en een verbluffend fundament. Wel heel eerlijk; bagger in is bagger uit maar als het ingangssignaal en de opname klopt dan is het werkelijk betoverend mooi.
En hier kun je dus direct je Auralic Aries Mini op aan sluiten! Dan ben je voor 2000 Euro inclusief een betere voeding klaar.
Ik heb er zelf voor gekozen om het helemaal af te maken en ik heb er een Sunfire Atmos subwoofertje bij gekocht om de allerlaagste regionen ook noch te bedienen. Dit is een verbluffend apparaat van ca. 20x020x20 en toch bijna niet te tillen. Een zogenaamde high-excursion woofer die 4,5 centimeter uit kan slaan!

Met 1400 Euri's relatief duur in deze set maar nu speelt het voor in totaal 3500 Euro op een niveau waar sommige sets van het tienvoudige niet aan kunnen tippen. En ik heb er al verschillende gehoord kan ik je vertellen.
ik heb ze ook.
verbazingwekkend idd. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Isflicka

Citaat van: jaaptina op december 31, 2015, 11:42:07
Ik vraag me heel erg af hoe de Aries Mini met maar zo'n klein beetje ruimte voor elektronica als streamer een betere geluidskwaliteit kan geven dan bijvoorbeeld een Marantz NA6005/8005.
Waar baseer je je op dat de Aries Mini een betere geluidskwaliteit geeft dan een ander merk?

jaaptina

Citaat van: Isflicka op januari  3, 2016, 12:49:59
Waar baseer je je op dat de Aries Mini een betere geluidskwaliteit geeft dan een ander merk?

Wat mij betreft draait het om geluidskwaliteit. Veel mensen zijn enthousiast over de Aries Mini. Functioneel gezien biedt de Aries Mini echter geen duidelijke voordelen boven de Marantz, Pioneer, Cambridge Audio, Denon e.a. streamers. Daarbij laat ik de on board dac buiten beschouwing. Het enige dat mijn Pioneer N-30 niet doet is met Bubble upnp gapless afspelen. De Denon DNP-F109 schijnt dat wel te doen en de Marantz NA6005 en NA8005 ook. Kortom als het niet gaat om de geluidskwaliteit begrijp ik de hype rondom de Aries Mini niet.
:blink:

Hans47

Bij een hype zijn rationele waarden ook niet noodzakelijk  ;) ;)

YamahaRXV

Citaat van: Hans47 op januari  3, 2016, 15:08:19
Bij een hype zijn rationele waarden ook niet noodzakelijk  ;) ;)

Dat blijft altijd het lastige bij hypes... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Wat betreft de geluidskwaliteit van de Auralic Aries serie valt er maar weinig (niets) te klagen. Als je een Aries Mini voorziet van een mooie voeding, de USB poorten alleen gebruikt voor een DAC en de interne HDD/SSD weglaat dan heb je een hele mooie toekomstvaste streamer. De geluidskwaliteit doet niets onder voor zijn concurrenten alleen moet je wel rekening houden met zijn neutrale en licht analytische klank. Daar moet je van houden en het effect is ook afhankelijk van de rest van de keten. Als ik bijvoorbeeld de Marantz NA11S1 aansluit op dezelfde DAC dan wordt het laag iets meer aangezet. Een soortgelijk effect kan ik mij voorstellen als je de Pioneer N-30 vergelijkt met de Aries. Mocht je echt gaan voor geluidskwaliteit dan zou ik kiezen voor het grotere broertje van de Mini.

Isflicka

De hype zit h'm vooral in de prijs t.o.v. het gebodene. Vooral de komst van Roon zal nog meer liefhebbers trekken.

jaaptina

Hartelijk dank voor je reactie. Er zullen verschillen zijn tussen de streamers, maar wellicht niet zo groot als ik hoopte te geloven. Ik kijk ook naar marktplaats. De N-30 brent niet meer dan 150 euro op. De Marantz NA8005 kruipt naar de Aries Mini toe. Keuzes blijven lastig. Ga ik mijn Metrum Octave dac vervangen door de Musette, de N-30 door de Aries Mini en Sbooster of m'n Sonneteer Alabaster door de INTegrated. Het is een mooi rijtje.  :coffee:

Isflicka

Citaat van: jaaptina op januari  3, 2016, 16:02:45
Hartelijk dank voor je reactie. Er zullen verschillen zijn tussen de streamers, maar wellicht niet zo groot als ik hoopte te geloven. Ik kijk ook naar marktplaats. De N-30 brent niet meer dan 150 euro op. De Marantz NA8005 kruipt naar de Aries Mini toe. Keuzes blijven lastig. Ga ik mijn Metrum Octave dac vervangen door de Musette, de N-30 door de Aries Mini en Sbooster of m'n Sonneteer Alabaster door de INTegrated. Het is een mooi rijtje.  :coffee:
De JOB INTegrated? Die heb ik al gehoord i.c.m. de Aries Mini. Geen slechte combinatie.

jaaptina

Klopt! Ik ben aan het aftasten wat de beste upgrade is. De Job INTegrated kopen is spannend. Ik was sceptisch over de geïntegreerde dac. Ik verwacht uiteindelijk het meeste van de Job. Kwa klankkleur lijken mijn Penaudio Cenya speakers te kunnen matchen. Ze kunnen in tegenstelling tot de Rebels die ik eerder had, wat extra helderheid gebruiken. Ik hoop nog van Job te horen of de INTegrated geschikt is voor 4 Ohm 86dB speakers. De Job INTegrated is daarna een mooie match met de Aries Mini.

Isflicka

Citaat van: jaaptina op januari  3, 2016, 17:43:37
Klopt! Ik ben aan het aftasten wat de beste upgrade is. De Job INTegrated kopen is spannend. Ik was sceptisch over de geïntegreerde dac. Ik verwacht uiteindelijk het meeste van de Job. Kwa klankkleur lijken mijn Penaudio Cenya speakers te kunnen matchen. Ze kunnen in tegenstelling tot de Rebels die ik eerder had, wat extra helderheid gebruiken. Ik hoop nog van Job te horen of de INTegrated geschikt is voor 4 Ohm 86dB speakers. De Job INTegrated is daarna een mooie match met de Aries Mini.
Als ik een upgrade zou moeten kiezen om mee te beginnen zou ik gaan voor de Job INTegrated. Ik ben zowel de Job 225, Pre2 en 250's steeds meer gaan waarderen. Het zijn gewoon geweldige componenten achter een zeer minimalistisch uiterlijk. De Job INTegrated heb ik maar een uurtje of twee kunnen beluisteren maar ook daar heb ik alle vertrouwen in. De vergelijking met de Hex durf ik niet aan maar het had zeker wel iets van de snelheid van de Job 225 Hex combi.

jaaptina

cable-guy

Citaat van: jaaptina op januari  3, 2016, 13:45:29
Wat mij betreft draait het om geluidskwaliteit. Veel mensen zijn enthousiast over de Aries Mini. Functioneel gezien biedt de Aries Mini echter geen duidelijke voordelen boven de Marantz, Pioneer, Cambridge Audio, Denon e.a. streamers. Daarbij laat ik de on board dac buiten beschouwing. Het enige dat mijn Pioneer N-30 niet doet is met Bubble upnp gapless afspelen. De Denon DNP-F109 schijnt dat wel te doen en de Marantz NA6005 en NA8005 ook. Kortom als het niet gaat om de geluidskwaliteit begrijp ik de hype rondom de Aries Mini niet.
:blink:
Ik ben het met je eens dat de geluidkwaliteit het allerbelangrijkste is. Maar wat mij betreft is er meer. Voor zover ik weet hebben de andere streaming oplossingen die je noemt allemaal een eigen gesloten systeem voor bediening. Ten eerste houd ik niet van gesloten systemen maar vooral heb ik goede ervaringen opgedaan met streamers die het UPnP AV Open Home protocol ondersteunen. Dit betekent dat je met veel verschillende (gratis) software kunt werken en bijvoorbeeld met meerdere access points tegelijk toegang hebt. Dit is m.i. een voordeel dat alleen Auralic biedt in het genoemde lijstje.

jaaptina

Citaat van: cable-guy op januari  3, 2016, 23:19:11
Ik ben het met je eens dat de geluidkwaliteit het allerbelangrijkste is. Maar wat mij betreft is er meer. Voor zover ik weet hebben de andere streaming oplossingen die je noemt allemaal een eigen gesloten systeem voor bediening. Ten eerste houd ik niet van gesloten systemen maar vooral heb ik goede ervaringen opgedaan met streamers die het UPnP AV Open Home protocol ondersteunen. Dit betekent dat je met veel verschillende (gratis) software kunt werken en bijvoorbeeld met meerdere access points tegelijk toegang hebt. Dit is m.i. een voordeel dat alleen Auralic biedt in het genoemde lijstje.

De Pioneer N-30 streamer is uitstekend te gebruiken met Bubbleupnp op Android. Daarmee stream ik ook Qobuz (en evt. Tidal en Spotify). Gesloten is het systeem dus zeker niet. Omdat Pioneer wel upnp maar geen open-home ondersteund kan ik niet gapless streamen via Bubbleupnp. Dat lukt alleen met de eigen Pioneer app. Ik heb vernomen dat o.a. Marantz NA6005 en NA8005 net als Aries wel openhome ondersteunen.