AURALiC ARIES MINI streaming node

Gestart door Isflicka, mei 15, 2015, 08:19:06

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: Kingpin op juni  5, 2015, 11:59:55
Vind het wel meevallen, goed 225,- voor een goede voeding. Ben er nu 2 aan het bouwen, een upgrade LiPo voeding op 5V en een netvoeding naar 12/1A met extreem goede performance.
De laatste gaat qua onderdelen al boven de 200,- en dan moet alles nog gemaakt worden.
Daarom denk ik ook niet dat de SdBooster geheel lineair is, de input, gezien de grootte zou best een goede smps kunnen zijn, met daarachter het lineaire gedeelte, anders red je het nooit in zo'n kleine behuizing.
Daar denk ik ook aan. Europees beleid zorgt voor verdere terugdringing van inefficiënte voedingen dus het zal niet geheel lineair meer zijn.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

road rebel

Citaat van: Isflicka op juni  5, 2015, 10:31:58
Waarom dan?

Ik zoek in eerste instantie iets die -goed- werkt en stabiel is. Welke specifieke DAC of processor er in zit vind ik voor mij(n gezin) hier ondergeschikt aan, indien gewenst kan je bij een mindere altijd later een DAC eraan toevoegen.

whoknows

Weet iemand of de mini ook spotify en of deezer gaat ondersteunen.

Ik lees op dit moment alleen maar iets van Qobuz en WIMP als online streaming mogelijkheden
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Wifimedia

Zojuist de eerste review van de nieuwe BOTW online gekomen. Toevallig samen getest met een Aries(femto model). De BOTW zou zelfs beter presteren dan de Auralic low noise lineare voeding.

Let op, duits:
http://www.hifistatement.net/tests/item/1541-auralic-aries-und-sbooster-botw-p-p-eco?limitstart=0
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

cable-guy

Citaat van: whoknows op juni  5, 2015, 14:20:48

Ik lees op dit moment alleen maar iets van Qobuz en WIMP als online streaming mogelijkheden
In reply #4 heb ik een specs overzichtje gepost. Hier staat in de extra gegevens Tidal, Qubuz  en Wimp. Dit zijn mijns inziens ook de belangrijke lossless / high-res aanbieders. Voor de formaten die jij noemt volstaat toch ook een Sonosje?

Zodiac

Citaat van: cable-guy op juni  5, 2015, 23:27:54
In reply #4 heb ik een specs overzichtje gepost. Hier staat in de extra gegevens Tidal, Qubuz  en Wimp. Dit zijn mijns inziens ook de belangrijke lossless / high-res aanbieders. Voor de formaten die jij noemt volstaat toch ook een Sonosje?
Je kunt hier toch ook paar externe harde schijven aan hangen? Sonos + dan....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

cable-guy

Citaat van: Zodiac op juni  6, 2015, 08:00:16
Dat moet je even uitleggen. Hoe werkt dat dan?

Citaat van: Wifimedia op juni  5, 2015, 16:41:06
Zojuist de eerste review van de nieuwe BOTW online gekomen. Toevallig samen getest met een Aries(femto model). De BOTW zou zelfs beter presteren dan de Auralic low noise lineare voeding.

Let op, duits:
http://www.hifistatement.net/tests/item/1541-auralic-aries-und-sbooster-botw-p-p-eco?limitstart=0
Bedankt voor het posten. En deze BOTW 'ultra' past ook op de Aries mini?
Dan kom ik daar zeker even op terug WIFI Media!
Overigens kijk ik ook naar de vervanging van mijn NAS. Ik heb nu een QNAP TS-239 II Pro+ met twee WDRed 3TB schijven.
Omdat ie al bijna 5 jaar oud is en omdat ik de performance wil verhogen kijk ik naar een beter alternatief.
Ik zat aan deze te denken:

Met WD Red Pro schijven
Een paar vraagjes hierover:
- krijg ik hiermee een duidelijk betere performance t.o.v. mijn huidige QNAP,
- kan ik daadwerkelijk 4K streamen naar mijn Samsung UHD?
Welke opties moet ik nemen: extra 4GB DRAM module? Ander zaken?
Moet ik nog iets in mijn netwerk veranderen voor een betere performance? Andere switches / wireless access point (is nu Netgear GS 108 en de Nighthawk met 3 antennes. CAT 7 patch cables?
Bedankt!

whoknows

Citaat van: cable-guy op juni  5, 2015, 23:27:54

Nou niet voor mij, ik heb een nas met heel veel high res muzieks voornamelijk flac waar de mini ideaal voor is, alleen zou het wel handig vinden om goedkoop naar wat internet streaming te luisteren (mindere kwaliteit maar bijv Deezer ondersteund inmiddels ook high res). Ik vind tidal voor 20 euro toch echt te duur voor wat het biedt....

whoknows

Citaat van: cable-guy op juni  6, 2015, 09:58:06
Overigens kijk ik ook naar de vervanging van mijn NAS. Ik heb nu een QNAP TS-239 II Pro+ met twee WDRed 3TB schijven.
Omdat ie al bijna 5 jaar oud is en omdat ik de performance wil verhogen kijk ik naar een beter alternatief.

Met WD Red Pro schijven
Moet ik nog iets in mijn netwerk veranderen voor een betere performance? Andere switches / wireless access point (is nu Netgear GS 108 en de Nighthawk met 3 antennes. CAT 7 patch cables?
Bedankt!

Andere bekabeling heeft geen zin, cat5e/6 ondersteund 1Gb en denk niet dat het device dat kan volpompem, ook is dit geen probleem op muziek gebied daar heb je deze snelheden helemaal niet voor nodig. De mini streamt geen video en denk dat op UHd gebied nog het een en ander gaat veranderen. Wat je wel kunt doen is mtu size hoger zetten naar bv 9000/jumbo frames(je switches oetne dit dus ook ondersteunen) dit kan een hogere throughput opleveren. Daarnaast kan link aggregation een voordeel betekenen; hiermee bundel je meerdere Gb ethernetkaarten tot een soort etherchannels, ip.v. van een 1Gb netwerkkaart heb je dan de beschikking over bijv. 2x 1Gb bandbreedte, maar goed als het device intern dat verder niet kan verwerken heb je er nog niet veel aan. Tenslotte de duurdere systemen ondersteunen vaak Raid 5 of 10 (minimaal 3 schijven  i.p.v. de mirroring raid 0 die je nu gebuikt), dit heeft meestal het voordeel dat er meer tegelijkertijd gelezen kan worden vanaf de Hd's (wel trager wegschrijven meestal) . Ook hier geld dat het device het intern wel moet kunnen verwerken... Tenslotte maakt het wel uit op welke manier je dje files "shared"/aanbied of je bijvoorbeeld NFS of Iscsi gebruikt nfs is bijv. langzamer.

Anyway dit topic gaat verder niet over Nas....Uiteindelijk gaat het naar een streamer toe waar meestal een 1Gb nic inzit die ook een beperkende factor gaat zijn. Helemaal als je het wireless gaat doen zijn de hierboven genoemde dingen overkill.

whoknows

Citaat van: Zodiac op juni  6, 2015, 08:00:16

Mijn vraag ging meer over een cloud based service niet over lokaal storage, daarnaast begrijp ik je niet helemaal , immers Sonos word niet ondersteund.... 

Isflicka

Citaat van: whoknows op juni  5, 2015, 14:20:48
Je kunt nu al spotify en deezer gebruiken via Airplay of Songcast.

Isflicka

-Doet de Auralic Aries (mini) multi-room met synchronisatie zoals dat bij squeezebox het geval was? Niet met versie 1.8 Lightning DS maar dan gebruik je toch gewoon een andere app.
-Kan je aan de hand van de app meerdere groepen maken en uit elkaar halen en zowel master volume als individuele volumes aanpassen? Deze vraag begrijp ik niet
-Hoeveel zondes kan het systeem aan? Volgens mij heel veel want ik kan in de lijst van DLNA apparaten scrollen. Er staan 8 apparaten in het scherm.
-Kan je met meerdere iPads verbinden met het systeem? Ja
-Klopt het dat Auralic aries werkt met elke willekeurige DLNA server (dus zowel met LMS (DLNA plugin), plex (UPnP), Linn Kazoo...) Alleen LMS wil niet lekker werken de rest wel. Zelf gebruik ik minimserver vanaf de synology.

Wifimedia

Citaat van: cable-guy op juni  6, 2015, 09:58:06

Met WD Red Pro schijven
Bedankt!

De Ultra kan ook voor de Aries Mini worden gebruikt. De vragen over de NAS heb ik via een PM beantwoord.
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Swordfish

Zodiac

Citaat van: whoknows op juni  6, 2015, 12:15:57
Mijn vraag ging meer over een cloud based service niet over lokaal storage, daarnaast begrijp ik je niet helemaal , immers Sonos word niet ondersteund....
Ok. Dan begrijp ik je niet goed.
Voor mij zou deze mini een equivalent van Sonos kunnen zijn, met dien verstande dat je er ook direct hdd schijven aan kan pluggen (met evt high res materiaal). Bijv handig als je geen nas hebt. Een Sonos Plus bij wijze van spreken. Zo bedoelde ik m[emoji106]

whoknows

Citaat van: Zodiac op juni  6, 2015, 22:06:01
Ok. Dan begrijp ik je niet goed.
Voor mij zou deze mini een equivalent van Sonos kunnen zijn, met dien verstande dat je er ook direct hdd schijven aan kan pluggen (met evt high res materiaal). Bijv handig als je geen nas hebt. Een Sonos Plus bij wijze van spreken. Zo bedoelde ik m[emoji106]

Dat kan idd met de Mini, echter sonos ondersteund een hoop streaming services http://www.sonos.com/nl-nl/streaming-music, waarvan de meest gebruikte nl. Spotify en Deezer niet ondersteund worden door de Auralic Aries Mini.

Isflicka

Citaat van: whoknows op juni  8, 2015, 10:21:35
Dat kan idd met de Mini, echter sonos ondersteund een hoop streaming services http://www.sonos.com/nl-nl/streaming-music, waarvan de meest gebruikte nl. Spotify en Deezer niet ondersteund worden.
Binnenkort komen deze streaming diensten ook voor de Aries beschikbaar. Je kunt ze nu ook al prima gebruiken alleen niet via de meegeleverde app.

Zodiac

Wel benieuwd of er klankmatig verschil is met Sonos. En of de App het gebruiksgemak vd Sonos evenaart.

gkoopman

Ziet er mooi en veelbelovend uit! Twijfel wel of dit apparaat maar "iets minder" zal klinken tov. de grotere broer. Dat zal natuurlijk afhangen van de set en de gebruikte uitgang. De Aries maakt gebruikt van zogeheten Femto clocken. Ten tweede heeft de mini als extra analoge uitgangen en dat vind ik dus jammer......had er liever een mooie Femto clock in gedaan  :eh:

Desalniettemin een interessante streamer voor een prima prijs. Als je daar dan een voeding van 225 euro nog bij bedenkt om betere resultaten te halen vraag ik me af of je niet meteen de grotere broer kan kopen. Een beetje zelfrespecterende audio liefhebber heeft natuurlijk een DAC staan  :P Hoe goed de mini-streamer werkelijk is gaan we nog horen maar ik verwacht geen wonderen.

cable-guy

Citaat van: Zodiac op juni  9, 2015, 10:55:09
Wel benieuwd of er klankmatig verschil is met Sonos. En of de App het gebruiksgemak vd Sonos evenaart.
Ik ga ervan uit dat de mini beter klinkt. Goed klinken is niet het doel van Sonos denk ik. En de app is niet noodzakelijk. Het leuke van Auralic is dat het UPnP AV1.0 in de 'Open Home' standaard ondersteunt. Dit betekend dat je heel veel access point software kunt gebruiken zoals, Kinsky, Kazoo, Lumin, eLyric, Chorus DS, PlugPlayer, Songbook en anderen. Daar zit vast wel iets tussen wat je goed bevalt.

gkoopman

Citaat van: cable-guy op juni 12, 2015, 13:38:18
Ik ga ervan uit dat de mini beter klinkt. Goed klinken is niet het doel van Sonos denk ik. En de app is niet noodzakelijk.

Eens en ik vermoed dat deze mini kwa geluidskwaliteit meer te vergelijken is met een Bluesound Node. Dus hou ik het bij mijn Ultimo Sonos. ik vond tov. de Auralics Aries LE de Ultimo zelfs nog iets fraaier klinken.

Zodiac

Citaat van: gkoopman op juni 12, 2015, 19:22:27
Eens en ik vermoed dat deze mini kwa geluidskwaliteit meer te vergelijken is met een Bluesound Node. Dus hou ik het bij mijn Ultimo Sonos. ik vond tov. de Auralics Aries LE de Ultimo zelfs nog iets fraaier klinken.
Ik heb ook een Sonos ultimo. Nadeel is natuurlijk de beperking van resolutie. Klinkt top. Dat wel. Maar mijn laptop met JRiver klinkt eerlijk gezegd beter. Die verliest t dan weer op betrouwbaarheid.  (Vastlopers.....[emoji107])
Gelukkig is het stream gebeuren behoorlijk in beweging!

gkoopman

Citaat van: Zodiac op juni 12, 2015, 22:27:09
Ik heb ook een Sonos ultimo. Nadeel is natuurlijk de beperking van resolutie. Klinkt top. Dat wel. Maar mijn laptop met JRiver klinkt eerlijk gezegd beter. [emoji107])
Gelukkig is het stream gebeuren behoorlijk in beweging!

Het streamen met een laptop vind ik persoonlijk geen prettige optie zoals jezelf ook al aangeeft. Het verschil in geluidskwaliteit tussen Ultimo en USB laptop vond ik ook niet overtuigend maar dat hangt ook heel sterk af van de USB implementatie van de DAC en de DAC zelf natuurlijk.

Over high res ben ik niet uit. Op de Linn audio site 10 verschillende tracks gekocht in CD kwaliteit en 24/192 of 24/96 formaat. Random laten spelen en opgeschreven waaar ik naar zat te luisteren. Conclusie bij mij was dat ik meer dan de helft van de keren naast zat. Dus niet hoorbaar.  :wow:

Streaming zit lekker in beweging dat is zeker! Ik wacht op de streamer onder de duizend euro met femto clocken  :D
De I2S Node bij Magna Hifi beluistert vorige week..wow....misschien een nieuwe dac en streamer  :colgate:

Zodiac

Citaat van: gkoopman op juni 13, 2015, 10:44:28
Het streamen met een laptop vind ik persoonlijk geen prettige optie zoals jezelf ook al aangeeft. Het verschil in geluidskwaliteit tussen Ultimo en USB laptop vond ik ook niet overtuigend maar dat hangt ook heel sterk af van de USB implementatie van de DAC en de DAC zelf natuurlijk.

Over high res ben ik niet uit. Op de Linn audio site 10 verschillende tracks gekocht in CD kwaliteit en 24/192 of 24/96 formaat. Random laten spelen en opgeschreven waaar ik naar zat te luisteren. Conclusie bij mij was dat ik meer dan de helft van de keren naast zat. Dus niet hoorbaar.  :wow:

Streaming zit lekker in beweging dat is zeker! Ik wacht op de streamer onder de duizend euro met femto clocken  :D
De I2S Node bij Magna Hifi beluistert vorige week..wow....misschien een nieuwe dac en streamer  :colgate:
Ik realiseer me dat we n beetje off topic dwalen....hoewel....
Ik dacht dat Magna geen heil zag in het modificeren van Nodes.
Maar misschien is een Node een beter vergelijk met een mini dan een Sonos. Qua potenties en prijs.

chansig

Sonos geen/minder/beperking in de resolutie ????

Dan heb ik ws een standaard Sonos met een produktie fout.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.