AURALiC ARIES MINI streaming node

Gestart door Isflicka, mei 15, 2015, 08:19:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwarden

Ik heb op dit moment een amb.org Sigma 11 voeding net aangesloten op de Mini. Eerst maar eens een paar uurtjes laten draaien voor een vergelijk.

Kingpin

Citaat van: Isflicka op november  5, 2015, 17:18:17
Yep, het is voor de mini ruim voldoende.
Wordt de mini nog gereguleerd?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Wifimedia

De AURALiC ARIES MINI is nu ook beperkt in het zwart leverbaar, naar verwachting zijn we na het weekend hiermee uitverkocht en komt de volgende zending januari binnen!

Meer informatie op www.wifimeda.eu
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Wifimedia

Citaat van: cable-guy op september 25, 2015, 12:02:23
Hoezo mag dat geen verrassing zijn? Het was oorspronkelijk Juli en via dit forum vernam ik September. Als ik dan bij WiFiMedia November hoor zijn er weer twee maanden bij gekomen. Jazeker is dat wel een verrassing!! Een onaangename om precies te zijn.


Ze zijn inmiddels binnen! Zijn er toch een stuk meer binnengekomen dan we hadden verwacht.
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Leeuwarden


cable-guy

Hij schijnt onderweg te zijn! De rekening van WiFiMedia kwam vandaag op de email....

Roeru117

Dus morgen bij de brievenbus wachten tot de bezorger komt.  :clapping:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Leeuwarden

En? Paste het doosje door de brievenbus? Ik heb inmiddels de lineaire voeding aan de praat. Klinkt inderdaad beter als de standaard muurwrat.

Hans47

Leuk plastic doosje met een computert er in, de SW is helaas net zoals de app helemaal......r.k

Kortom ver van het niveau van een Bluesound, wanneer leren dit soort (kleine) producenten nu eens dat SW op dit spul nummer 1, 2 en 3 is....

Jammer, ik sla em over (heb er ff mee gespeeld bij een kennis van mij in Be).

PS in onderdelen omgerekend nog geen 40 euro handel  ;D

rovinggecko

Zou Roon in de gaten houden, die hebben Auralic Aries op de end point todo list staan. Valt er niet meer te klagen over de software :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Roeru117

Volgen mij staat de goede versie van de app die de Mini goed gaat ondersteunen nog in de wacht bij Apple. Dat zal vast al wel beter werken.

Maar als je het aan kunt sturen met Roon, dan ben je natuurlijk klaar.  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mordante

Citaat van: Hans47 op november  8, 2015, 09:17:50
Leuk plastic doosje met een computert er in, de SW is helaas net zoals de app helemaal......r.k

Kortom ver van het niveau van een Bluesound, wanneer leren dit soort (kleine) producenten nu eens dat SW op dit spul nummer 1, 2 en 3 is....

Jammer, ik sla em over (heb er ff mee gespeeld bij een kennis van mij in Be).

PS in onderdelen omgerekend nog geen 40 euro handel  ;D

Ik probeer te begrijpen wat je hier schrijft, het lukt mij niet.

Wat is SW?

Waar heb je het over?

Maro

Citaat van: Mordante op november  8, 2015, 10:56:44
Ik probeer te begrijpen wat je hier schrijft, het lukt mij niet.

Wat is SW?

Waar heb je het over?

Software?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Roeru117

#188
Het lijkt er op dat Hans47 van mening is dat de software op het apparaat en de app wel wat verbeteringen kunnen gebruiken. En dat de Bluesound hier iets beter in is.  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

cable-guy

#189
Zo hier dan de eerste quick review van de Auralic Aries Mini.



Even het doosje uitpakken en aansluiten maar. Door de lange levertijd had ik de nieuwe BOTW voeding plus het magische kastje alsmede de bekabeling al voorbereid dus was het aansluiten een fluitje van een cent. Een handleiding zit er niet bij maar is m.i. ook niet nodig. De Lightning DS software loods je er zo doorheen inclusief troubleshooting. Had ik die dan nodig? Jazeker! Ik was namelijk iets te fanatiek geweest... Direct aangesloten op voeding, versterker en de CAT-7 kabel voor het ethernet en dat laatste is nou net niet de bedoeling. Maar de error handling van de installatiesoftware werkt uitstekend. Binnen 5 minuten speelde de mini zijn eerste muziek.



Hier zie je de Mini met de Apple TV (3) er bovenop zodat het formaat ook direct duidelijk is. Volgens mij zou hij zo klein kunnen zijn als een Apple TV want je kunt er nog een hard disk in stoppen als je wilt! In elk geval mooi compact, mat zwart, en daarmee totaal ok in mijn kast.



En dan nu natuurlijk waar het om gaat: hoe klinkt het?
Hier kan ik meteen heel positief zijn: ongelofelijk volwassen. Ik heb natuurlijk de standaard voeding niet geprobeerd maar met de BOTW komt er koud uit de doos een mooi gedifferentieerd, krachtig en ruimtelijk geluid uit. Mooie punchy bassen, goeie neutraliteit en realistische ruimtelijke plaatsing. Ik zal me weer melden als de nieuwigheid eraf is en het apparaatje ingespeeld is maar het is nu al een heel mooi geluid.

En dan nu waar ik hem voor gekocht heb. DSD. Ik heb een aantal DSD opnamen op de server staan dus aanklikken en spelen. Of niet? Werkt niet... Ook hier biedt de hulpfunctie op de Lightning DS weer uitkomst: DSD werkt alleen als de volume op 100% staat. Dit vind ik overigens jammer want dit staat het bedieningscomfort een beetje in de weg. Het geluid van de opnamen die ik heb is niet beter dan de 24 bit varianten. Ik denk dat ik eens een paar native DSD opnamen moet downloaded voordat ik hier een beter oordeel over kan geven.



Hans47 had commentaar op de software. Tja, ik moet toegeven dat ik LightningDS ook niet mooi vind. Zoals gezegd werkte alles wel perfect bij de installatie. Maar, het belangrijkste is dat Auralic net zoals Linn, Lumin en sommige anderen de zogenaamde UPnP AV Open Home standaard gebruikt. En dit geeft je de mogelijkheid een trits aan geweldige software te gebruiken en bijvoorbeeld met meerdere access points en software tegelijkertijd de streamer te kunnen bedienen. Dit alleen al geeft voor mij de Aries Mini een voordeel t.o.v. een hele boel andere apparaten in deze prijsklasse.
Mijn lieveling software is de Lumin. Deze heeft het voordeel dat de hoesjes eenmalig op de iPad gedownload worden waardoor het scholen sneller en smoother gaat.
Maar ook Linn Kazoo, Kinsky en andere software werkt prima. Ook Radio, Qbuz en Tidal worden ondersteund.

En dan natuurlijk de mini shootout. Hoe klinkt hij t.o.v. de Linn Akurate? Nah ja, dat is natuurlijk niet eerlijk: de Linn kost 12x zoveel. En klinkt dan ook beter. Met name nog gedifferentieerder, een rustiger geluidsbeeld. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ook Linn's Space Optimisation actief is.


Dit zorgt voor een perfecte aanpassing aan speakers en ruimte.



Conclusie
De Auralic Aries Mini is een fantastisch klein streamertje dat zover mijn ervaring reikt duidelijk beter klinkt dan de Sonosjes, Bluesounds plus de reeks Japannertjes van deze wereld. De versatiliteit en de Open Home standaard maken het wat mij betreft een waardige opvolger van de SB touch. De klank is vanuit de doos al erg goed en ik hoop dat er nog wat meer in zit. Ik zal de mini aanbevelen aan iedereen die een serieuze streaming oplossing zoekt voor onder de 1000 Euro (inclusief de BOTW voeding natuurlijk). Voor mensen die geen affiniteit met techniek hebben en plug & play, geen gezeik willen blijft Sonos & Co. waarschijnlijk de betere optie.

De levertijd van ruim een half jaar was natuurlijk belachelijk maar WifiMedia heeft hier een leuk product aan waarvan er wel eens veel over de toonbank kunnen gaan.

Leeuwarden

Het is je inmiddels opgevallen dat het ding een paar uurtjes moet inspelen?

cable-guy

Citaat van: Leeuwarden op november  8, 2015, 18:00:42
Het is je inmiddels opgevallen dat het ding een paar uurtjes moet inspelen?
Zoals ik al schreef ga ik er van uit dat de klank nog wat verbeterd na een paar honderd uurtjes spelen. Kom ik binnenkort op terug...

Leeuwarden

Het verbaasde me nogal dat je het zo uit de doos al erg goed vond klinken. Bij mij was dat namelijk niet het geval.

Mordante

Jammer dat de Linn geen digitale ingang heeft. Zou ideaal geweest zijn voor je.

De mini trekt mij wel. Zeker in combinatie met een losse DAC.

frank2

Ik krijg morgen als test via via een aurelic aries te leen.wie kan mij vertellen welke server ik op mijn PC moet installeren? Ik heb daar nu mimim server op staan en de lms voor de touch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifi-annemie

Citaat van: frank2 op november  8, 2015, 22:24:31
Ik krijg morgen als test via via een aurelic aries te leen.wie kan mij vertellen welke server ik op mijn PC moet installeren? Ik heb daar nu mimim server op staan en de lms voor de touch.
Minim server werkt prima met de Aries.

Kerkhoffd

@Cable Guy: interessante setup. Zie je mogelijkheden om de Aries Mini of een van de andere Auralic streamingproducten elder in het huis aan te sluiten en zo vanuit De Lumin app zowel de Linn als de Auralic te bedienen? Dat zou een aardige oplossing kunnen zijn als je in de keuken of zo ook een setje wilt neerzetten en dan in een soort van multi-room modus kunt spelen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Isflicka

Citaat van: Kerkhoffd op november  9, 2015, 10:33:23
@Cable Guy: interessante setup. Zie je mogelijkheden om de Aries Mini of een van de andere Auralic streamingproducten elder in het huis aan te sluiten en zo vanuit De Lumin app zowel de Linn als de Auralic te bedienen? Dat zou een aardige oplossing kunnen zijn als je in de keuken of zo ook een setje wilt neerzetten en dan in een soort van multi-room modus kunt spelen.
Dat is geen enkel probleem.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: frank2 op november  8, 2015, 22:24:31
Ik krijg morgen als test via via een aurelic aries te leen.wie kan mij vertellen welke server ik op mijn PC moet installeren? Ik heb daar nu mimim server op staan en de lms voor de touch.
Eerste kennismaking met de Aries?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff