AURALiC ARIES MINI streaming node

Gestart door Isflicka, mei 15, 2015, 08:19:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cable-guy

Citaat van: Isflicka op september 28, 2015, 13:48:07
Het testexemplaar is niet eens gelijk aan het uiteindelijke ontwerp. Dit exemplaar is gebruikt bij verschillende demo's.
Waar zie je dat aan? En wat zijn de technische verschillen?

fietser

Las op computeraudiophile dat de mini in Amerika in de voorverkoop is gegaan voor $ 549 inclusief 1 jaar Tidal. Voor hen die er naar uitkijken :headbanging:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Leeuwarden

Ik lees op de FB pagina dat het verschepen naar Europa reeds begonnen is.

martin778

Ben benieuwd naar een shootout tegen een gemodde SBT.

Isflicka

Citaat van: cable-guy op oktober  3, 2015, 10:13:23
Waar zie je dat aan? En wat zijn de technische verschillen?

Het moederbordje ziet er nu iets anders uit dan de versie die ik destijds in duitsland heb gehoord (o.a. toevoeging BT). Ik vrees dat het verschil tussen de Aries en de Aries Mini groter wordt.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

Kan je uitleggen waarom je dat vreest?

zoldar

Voorlopig heeft niemand hem nog gehoord in zijn eigen setting
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op oktober  5, 2015, 08:31:05
Kan je uitleggen waarom je dat vreest?
Het (kleine) team van Auralic is redelijk toegankelijk en het contact met Jian (intussen een paar maanden de rechterhand van CEO Xuanqian Wang) is bijzonder hartelijk vandaar dat ik weet dat het moederbord is aangepast. Er schijnt inderdaad een zeer kleine batch op weg te zijn naar europa.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

Maar dat het moederbord is aangepast hoeft nog niet een "verslechtering" te betekenen toch?
Voor de duidelijkheid: ik ben vooral geïnteresseerd in de Mini op en een externe DAC en HD op aan te sluiten.
Ik kan me wel zo voorstellen dat er ergens een adder onder het gras zit want het prijsverschil tussen Aries LE en Mini is fors.

Ik neem aan dat op RMAF een productiemodel stond en daar heb ik een enthousiaste reactie over gehoord. Ook de test van Hifistatement zal vast een productiemodel zijn.

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op oktober  5, 2015, 10:10:28
Maar dat het moederbord is aangepast hoeft nog niet een "verslechtering" te betekenen toch?
Voor de duidelijkheid: ik ben vooral geïnteresseerd in de Mini op en een externe DAC en HD op aan te sluiten.
Ik kan me wel zo voorstellen dat er ergens een adder onder het gras zit want het prijsverschil tussen Aries LE en Mini is fors.

Ik neem aan dat op RMAF een productiemodel stond en daar heb ik een enthousiaste reactie over gehoord. Ook de test van Hifistatement zal vast een productiemodel zijn.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Hifistatement een productieexemplaar heeft gehad want Auralic had zelf pas 8 september een exemplaar in handen. Het maakt niet uit. Het zal zeker de moeite waard zijn. De adder onder het gras is een versie tussen de Aries en de Mini. De Mini met de juiste voeding klonk misschien wel iets te goed om er nog een versie tussen te zetten. Een topmodel boven de Aries (o.a. metalen behuizing gelijk aan de Vega) blijft voorlopig nog toekomstmuziek.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

#161
Hmmm een versie tussen Aries LE en Mini lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Dan kan je beter de Mini iets duurder maken (liever niet natuurlijk) of een extra versie met betere voeding.

Leeuwarden

Ik las ergens dat men in de toekomst een vorm van 'room correction' wil toevoegen aan de Aries. Niet aan de Mini overigens. Heeft iemand enig idee hoe dat eruit zou kunnen zien?

Wifimedia

De Aries Mini is vanaf morgen bij ons uit voorraad leverbaar in het wit! De zwarte versie is helemaal uitverkocht en verwachten we het eind van het jaar/begin volgend jaar weer binnen te krijgen.


Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Wifimedia

De AURALiC ARIES MINI is nu in het wit uit voorraad leverbaar!
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op oktober 30, 2015, 13:48:57
Ik las ergens dat men in de toekomst een vorm van 'room correction' wil toevoegen aan de Aries. Niet aan de Mini overigens. Heeft iemand enig idee hoe dat eruit zou kunnen zien?
Misschien zoiets als Space Optimisation van Linn of een stapje verder zoals Dirac Live. Zelf verwacht ik er niet zoveel van. Ik heb de mini alweer een poosje in huis en ben beslist tevreden. De inbouw dac is voor dagelijks gebruik ook best goed.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

Ik ben benieuwd, hij staat hier inmiddels op tafel.

Leeuwarden

Met een beetje moeite aan de praat gekregen. Isflicka, ben jij nog met een andere voeding in de weer geweest?

Isflicka

#168
Citaat van: Leeuwarden op november  3, 2015, 20:01:37
Met een beetje moeite aan de praat gekregen. Isflicka, ben jij nog met een andere voeding in de weer geweest?
Werkt de BT ook? Ik gebruik alleen andere voedingen. Uiteraard ben ik begonnen met de lineaire voeding van grote broer Aries. Vervolgens heb ik de BOTW (nieuwe versie) eraan gehangen. Heb ook nog een DIY TPS7A4700 exemplaar maar of dat goed gaat moet ik nog even afwachten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Erik

#169
Bluetooth is toch lossy compressed zelf de nieuwste variant bt aptx , waarom zou je dan BT willen gebruiken op zo'n geweldig apparaat? Ik gebruik het alleen als het niet anders kan bv omdat Bandcamp niet wordt ondersteund.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Isflicka

Citaat van: Erik op november  4, 2015, 16:17:50
Bluetooth is toch lossy compressed zelf de nieuwste variant bt aptx , waarom zou je dan BT willen gebruiken op zo'n geweldig apparaat? Ik gebruik het alleen als het niet anders kan bv omdat Bandcamp niet wordt ondersteund.
Ik begrijp sowieso niet dat het erop zit maar bij mij werkt het ook niet.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op november  4, 2015, 15:13:15
Heb ook nog een DIY TPS7A4700 exemplaar maar of dat goed gaat moet ik nog even afwachten.ii
1A Max...
zelfbouw?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Ik zag dat mijn telefoon via BT de Aries Mini ziet maar ik heb verder niet de intentie om BT te gebruiken.

Vond je een andere voeding een vooruitgang ten opzichte van de meegeleverde muurwrat? Bij gebruik van een externe dac?

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op november  4, 2015, 22:50:30
Ik zag dat mijn telefoon via BT de Aries Mini ziet maar ik heb verder niet de intentie om BT te gebruiken.

Vond je een andere voeding een vooruitgang ten opzichte van de meegeleverde muurwrat? Bij gebruik van een externe dac?
Een mooie voeding t.o.v. de standaardvoeding is de beste upgrade voor de Mini. Het verschil is heel groot.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff