Set van Mario "Nog een setje Nilai mono's 🎼"

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

Vorige topic - Volgende topic

Mao en 1 gast bekijken dit topic.

RCD

Ben het daar niet zo mee eens.
Heb pas geleden toevallig de Nilai's gehoord en ook Neurochrome.
De laatste is beter als de Nilai.
Maar vind beide minder als een goede AB versterker, maar dan praat je over andere bedragen.

Rob

holco

Citaat van: RCD op mei 14, 2026, 12:28:43Ben het daar niet zo mee eens.
Heb pas geleden toevallig de Nilai's gehoord en ook Neurochrome.
De laatste is beter als de Nilai.
Maar vind beide minder als een goede AB versterker, maar dan praat je over andere bedragen.

Rob

Ieder zijn ding en budged Rob  ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mao

Ik vergelijk het eigenlijk met "vroeger".

Als je ergens een eindversterker voor nodig had in je HiFi set pakte je gewoon de Quad 303. Betaalbaar goed klinkend en betrouwbaar.

Voor P.A. Versterkers was er maar 1 en dat was de almachtige Crown DC 300.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

kappa9

Citaat van: Mao op mei 14, 2026, 12:54:52Ik vergelijk het eigenlijk met "vroeger".

Als je ergens een eindversterker voor nodig had in je HiFi set pakte je gewoon de Quad 303. Betaalbaar goed klinkend en betrouwbaar.

Voor P.A. Versterkers was er maar 1 en dat was de almachtige Crown DC 300.
Ik heb nog een tijdje met 2 dc300a's gedraaid. Wat een hoefijzers waren dat zeg
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

RCD

Citaat van: holco op mei 14, 2026, 12:43:11Ieder zijn ding en budged Rob  ;)
Denk dat de Neurochrome vergelijkbaar in prijs zijn als de Nilai.

Rob

brt

Maar de Purifi hype lijkt wel weer voorbij, of niet?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

holco

Ik hou het wel voorlopig bij Nilai  :inlove: heb ze verdomme nog maar net  ;D

En bij twijfel over klasse-D maak een vrijblijvende afspraak bij Daudio Rijswijk, Jeroen heeft een schitterend klinkende ruimte met dito spullen, dat niveau ga ik iig nooit hier thuis halen.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Citaat van: brt op mei 14, 2026, 14:33:00Maar de Purifi hype lijkt wel weer voorbij, of niet?

Ik denk van niet, meer een smaak keuze.
My Showcase

RCD

Er zit niet zo heel veel verschil tussen de Purifi of Nilai.
Zeg ook nergens dat het met klasse D niet kan klinken, maar er zijn betere alternatieven.
Ben overigens bij Jeroen geweest en daar klinkt het zeker goed.
Er word hier wel vaker over smaak gesproken, maar dat gaat niet altijd op.
De Neurochrome klinkt verfijnder in het hoog en heeft een grootser stereo beeld en meer lucht/ruimte zeg maar.

Rob

chansig

Zeker, de luisteraar bepaalt. Zelfs een bagger geluid kan goed gevonden worden.

Blijft raar dat je dit onderkent.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RCD

Citaat van: chansig op mei 14, 2026, 17:06:50Zeker, de luisteraar bepaalt. Zelfs een bagger geluid kan goed gevonden worden.

Blijft raar dat je dit onderkent.

Gr. Hans
Voor jou misschien raar.
Tuurlijk heeft iedereen een eigen smaak.
Maar als je 2 versterkers zoals in dit voor beeld verandert het geluid niet er worden alleen bepaalde aspecten verbeterd.
Het is geen verschil zoals tussen een buizen versterker en Klasse D die compleet anders klinken.
Of twee verschillende speakers merken.
Dat is smaak afhankelijk.

Rob

chansig

Dus de hele audiofiele wereld is het er mee eens dat dit een verbetering is ?

Mmmmm...dat zou een unicum zijn.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RCD

Citaat van: chansig op mei 14, 2026, 17:18:28Dus de hele audiofiele wereld is het er mee eens dat dit een verbetering is ?

Mmmmm...dat zou een unicum zijn.

Gr. Hans
Ja duidelijk.

Rob

chansig

Ik proef ook wat eigenwijzigheid. 😂

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

holco

Ik zie de Nilai-500 mono's ook als een mooi concept wat goed doordacht is.

Klinkt gewoon erg goed.
Zeer krachtig.
Meet technisch top.
Gebruikt alleen stroom wanneer nodig.
Kleine kassies zonder een DIY look.
Prijstechnisch een No Brainer door de kit vorm, zet je er NAD op zit je al gauw op het dubbele, zitten ze in actieve speakers mag je nog veel verder de buidel in.
My Showcase

holco

Citaat van: holco op mei 13, 2026, 21:49:10Wat opvalt bij deze nieuwe Nilai-500 mono's is dat Hypex de kabel van de voeding naar de Nilai nu in een getwiste uitvoering erbij levert, de manual geeft nog wel een ongetwiste uitvoering aan zoals bij mijn 1e set mono's 
Maar eens een mailtje aan wagen naar Hypex over waarom deze kabel nu getwist is en of hij dan nog überhaupt in zijn geheel getwist moet worden.

Ondertussen bericht terug gehad van Hypex (Robin Wieringa)

"Dit is inderdaad vanwege de optimalisatie van EMC/EMI gedrag, je hoeft dan ook de kabels niet zelf te twisten meer.
Helaas verkopen wij deze kabels niet los, en kunnen ook niet besteld worden. Mijn excuses hiervoor.
Hopelijk is hiermee alles duidelijk!"

Het is wel wat piel-werk, maar ik denk dat het op zich wel mogelijk is als je per ader paar aan 1 kant de stekkertjes verwijderd uit de 14 pins connector en deze dan stuk voor stuk zelf twist.

My Showcase

kappa9

Thnx voor het plaatsen hier!! Denk je niet dat beide manieren goed zijn dus het openmaken en het bijkomende pielwerk waarschijnlijk helemaal niet nodig is? Of verwacht je verbetering ergens? Of ben je net als ik en zou je het doen voor de gemoedsrust alleen al?
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

holco

Citaat van: kappa9 op Gisteren om 12:34:27Thnx voor het plaatsen hier!! Denk je niet dat beide manieren goed zijn dus het openmaken en het bijkomende pielwerk waarschijnlijk helemaal niet nodig is? Of verwacht je verbetering ergens? Of ben je net als ik en zou je het doen voor de gemoedsrust alleen al?

Dat laatste voornamelijk  ;D
My Showcase

dre73

Wat vind jij de echte verschillen tussen de Nilai en de Purifi?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

holco

Citaat van: dre73 op Gisteren om 18:41:55Wat vind jij de echte verschillen tussen de Nilai en de Purifi?

Wat ik al eerder had gemeld, ze klinken net ff wat smoother dan de Purifi-1ET400A, maar nu met de 4 Nilai's is het echt kicken! alles valt op zijn plek  :headbanging:

Maar dat had denk ik net zo goed met 4 nieuwe Purifi amps gekund, heb beiden merken erg hoog zitten  ;)
My Showcase

holco

Op deze USB kabel loop ik al een tijdje te spinzen, en vandaag is de dag  :) 

My Showcase

dre73

Citaat van: holco op Gisteren om 18:55:05Wat ik al eerder had gemeld, ze klinken net ff wat smoother dan de Purifi-1ET400A, maar nu met de 4 Nilai's is het echt kicken! alles valt op zijn plek  :headbanging:

Maar dat had denk ik net zo goed met 4 nieuwe Purifi amps gekund, heb beiden merken erg hoog zitten  ;)

En kwa detail en dynamiek hetzelfde?

Ik vond bi-ampen met dezelfde versterkers trouwens ook een mooie vooruitgang. :thumbs-up:
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Spijkie

Citaat van: holco op Vandaag om 08:15:58Op deze USB kabel loop ik al een tijdje te spinzen, en vandaag is de dag  :) 

Data en voeding gescheiden of een aarde kabel erbuiten ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

holco

Citaat van: dre73 op Vandaag om 11:11:58En kwa detail en dynamiek hetzelfde?
Kan het niet ff 1:1 vergelijken, maar voor mijn gevoel beide meer, maar we hebben nu ook per kanaal een eigen voeding, en die Audiotechnology woofers worden daar ook best wel vrolijk van vermoed ik  ;D

Citaat van: dre73 op Vandaag om 11:11:58Ik vond bi-ampen met dezelfde versterkers trouwens ook een mooie vooruitgang. :thumbs-up:
Synergy  ;)
My Showcase

holco

Citaat van: Spijkie op Vandaag om 11:21:27Data en voeding gescheiden of een aarde kabel erbuiten ?

Dat is de 5V lijn, volgens de ontwerper is dat om ruis te voorkomen.

Nu net aan het luisteren, geen verkeerde USB kabel iig, maar dat vermoede ik al omdat ik ook de voorloper heb gehad.
My Showcase