Set van Mario "Nog een setje Nilai mono's "

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

Vorige topic - Volgende topic

holco

Chatgpt gebruik ik zeker niet om bv mijn spaarrekening te beheren  ;D

Maar ik heb altijd wat moeite om iets op een goede manier te verwoorden (vorm van dyslexie en een vleugje pddnos), en daarmee vind ik chatgpt wel een uitkomst, ik gooi er wat text in en chatgpt maakt (totdat ik vindt dat het klopend is) er wat van,  inclusief leestekens en zinsopbouw (ook een dingetje).
De Netgear GS108E switch had ik trouwens al wat langer op het netvlies vanwege een test van Alpha-Audio, chatgpt kwam zelf met een TP-Link switch als voorkeur.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Audiophonics HPA-S400ET (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Mundorf Angelique twisted pair 2,5mm² (mid / hoog) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: Tabcam op april 27, 2026, 00:02:19We moeten Large Language Models geen menselijke eigenschappen als gissen toekennen. Wat LLM's doen is een best effort prediction doen van wat mensen ooit hebben gepost binnen een bepaalde context. Ook als er geen goede voorspelling is te maken doen LLMs dat nog steeds.

Je mag het vergelijken met opzoeken van kennis uit de encyclopedie door een negenjarig meefje zonder daar ervaring aan te koppelen maar het wel zo overtuigend mogelijk brengt.

ChatGPT geeft hier simpelweg regelmatig onfeitelijkheden weer. Menselijk of niet, het zijn (verkeerde) aannames of speurwerk die hij doet én inzet voor advies. Ook gebaseeerd op informatie die totaal niet online te vinden is en hij dus ook niet kan weten. Vandaar giswerk.

Ook haalt 'hij' modellen door elkaar van versterkers of speakers. Die juiste info is dan wel weer gewoon online te vinden, maar dat lukt dan blijkbaar niet. Een mooi verhaal en advies ervan brouwen dan weer wel :)

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

vergeerr72

Citaat van: Tabcam op april 27, 2026, 00:02:19We moeten Large Language Models geen menselijke eigenschappen als gissen toekennen. Wat LLM's doen is een best effort prediction doen van wat mensen ooit hebben gepost binnen een bepaalde context. Ook als er geen goede voorspelling is te maken doen LLMs dat nog steeds.

Je mag het vergelijken met opzoeken van kennis uit de encyclopedie door een negenjarig meefje zonder daar ervaring aan te koppelen maar het wel zo overtuigend mogelijk brengt.

Arrogant gebracht giswerk is een betere verwoording dan?🤔
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

holco

Chatgpt perikelen.

Gisteren had ik bv een dingetje met onze Saeco Xelsis SM7680 koffie automaat, deze lekte soms via een overstromende lekbak het gehele waterreservoir over het kookeiland leeg en ik had geen idee waar ik dit moest zoeken.
Eerste gedachte "er is een afsluiter achter de watertank defect/verkalkt", dus eerst maar een gehele reiniging van oa de setgroep en vervolgens ontkalken en reinigen met de desbetreffende pillen, resultaat? nog harder lekken en nu meteen en altijd 🤬, maar dit gaf tevens het idee dat ik goed zat, want vaak als iets verkalkt is en je haalt dat weg is het kwaad al geschiet en gaat het nog harder lekken.

Dus de machine moest open, maar hoe dan? nergens een schroefje te vinden!
Chatgpt maar geraadpleegd, eerst de situatie uitgelegd en hij kwam tot de zelfde conclusie als ik met tevens een aanwijzing hoe het apparaat te openen, dat was iig spot-on, deze zitten namelijk in het bonen reservoir afgedekt met rubber plugjes, was mijn nooit opgevallen onder dat rookglazen deksel en met tevens een laag bonen erop zie je dat natuurlijk ook niet  :wacko:

Eenmaal alle afdekkingen verwijderd en een foto gedeeld te hebben met chatgpt van de afsluiter kwam hij met het type nummer en een link van waar te bestellen, ook dat klopte weer.

Maar het viel mij op dat er nergens intern een spoor van lekkage te bespeuren was "het leek wel een nieuw apparaat van binnen", dus toch nog even verder kijken en ook het waterreservoir afsluit mechaniek eens goed bestuderen, dat werkt met een speciaal gevormd rubberen o-ring waar een afsluit pennetje dmv een veer tegenaan gedrukt wordt, dat werkte iig prima zonder enige lekkage, dat afsluitpennetje wordt vervolgens ingedrukt door een tuitje als je het reservoir in de machine plaatst, en daar ging het dus fout!
Het gat in die o-ring bleek wat uitgesleten te zijn na al die jaren verwijderen en plaatsen van het waterreservoir waardoor het tuitje van de machine zelf niet goed afgesloten wordt, ook hier vond chatgpt het artikel nummer en een link voor een nieuw o-ringetje voor €3,99  :clapping:

Het was mooi geweest als chatgpt mij meteen verwezen had naar dat o-ringetje, maar eerlijkheidshalve is dit online ook nergens te vinden, ook niet in de manual bij de probleem oplossingen, dus aan mij de eer dat ik chatgpt een heel klein beetje slimmer heb gemaakt  :D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Audiophonics HPA-S400ET (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Mundorf Angelique twisted pair 2,5mm² (mid / hoog) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Na een vergelijking tussen de Duelund DCA12 speakerkabel die al tijden op het mid/hoog staat en de Mundorf Angelique kabel was het wel duidelijk dat de Angelique meer lucht, detail en gelaagdheid geeft op het mid/hoog zonder dat het te scherp wordt.
Dus gaan we as vrijdag bij Daudio hun demo kabels omruilen voor mijn eigen Angelique kabels  :headbanging:
Ik heb wel nog wat spulletjes besteld om ze wat te verfraaien.

Tevens heb ik nog een set Nilai-500 mono's besteld die dan de Audiophonics HPA-S400ET Purifi versterker gaan vervangen.
My Showcase

dre73

Het is nogal wat! :D

Zijn de Nilai versterkers mooier?
Heb je ook een vergelijk gedaan?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

holco

Citaat van: dre73 op mei  6, 2026, 18:32:57Het is nogal wat! :D

Zijn de Nilai versterkers mooier?
Heb je ook een vergelijk gedaan?

Ik vindt van wel, in vergelijking met de Purifi vindt ik ze wat muzikaler.
My Showcase