Star Trek: Voyager

Gestart door suyver, maart 4, 2004, 08:56:08

Vorige topic - Volgende topic

suyver

Hoi allemaal!

Even een waarschuwing voor de mensen die de Star Trek Voyager DVD-sets willen gaan kopen: De regio-2 versies komen in veel mooiere en stevigere boxen dan de regio-1 versies. Ook zit er op regio-2 meer extra's.

Regio-1:

Regio-2:

Ik ben er helaas al ingetrapt :( en heb het 1e seizoen op regio-1. Voor de rest van de seizoenen wacht ik mooi op regio-2. Edit: misschien ga ik toch maar voor r.1, want die boxen zijn veel smaller... ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

diceman

Ha die Freek,

Goed dat je het zegt wilde vandaag toevallig deel 1 bestellen.

Wacht nog wel even.

Dat is minder voor je >:( (btw vanwaar komt de info)

Maar kan je deel 1 van jouw niet verkopen zijn altijd mensen die liever R1 preferen i.p.v R2.

Maar bedankt voor de tip ;)

suyver

De info vond ik op het Star Trek Voyager message board toen ik daar toevallig eens keek. Daar zijn een hoop boze mensen...

Misschien verkoop ik deel 1 ook wel. Ik zie wel. Ik denk het eigenlijk wel, want ik vind die R2 boxen wel erg veel mooier... (en het is toch maar geld) :D

-Freek.

diceman

Citeer(en het is toch maar geld)

Ja en geld moet rollen toch............ ;D

Kan me indenken dat er boze fans zijn zit een behoorlijk verschil in de twee boxen.

Maar hoe is het beeldmateriaal(nog geen vergelijking daar de R2 versie er nog niet is)je hebt best kans dat de R1 een mooiere transfer heeft.

suyver

Nog niet bekend, seizoen 1 R2 komt pas over twee maanden uit.

-Freek.

jaco

Het verschil qua verpakking was er toch ook al met Next Generation en Deep space 9 ?
Ik heb NG in R1 en DS9 in R2.
Of je nu meer hebt aan de plastic verpakking die om de R2 zit vraag ik me af. Het ziet er anders uit.. Maar anders is niet altijd  beter. In mijn geval wil de deur van mijn DVD kast niet dicht omdat de doos net te diep is..

Misschien moet je ook het prijsverschil in de gaten houden. R1 kon wel eens goedkoper zijn. Ik heb de R2's bij de Macro gehaald, en die gingen in de aanbieding voor rond de 80 Euro. 1 deel ging mis en kost bij een speciaalzaak 95 Euro..
Een R1 release kost toch zo te zien bij speelusa ongeveer 115 Euro. Nu zal daar in een aanbieding ook wel wat vanaf kunnen.

Jaco

roland p

Ben benieuwd hoe die transfer is ja...
Als het dezelfde vieze 60>50 Hz conversie is zoals ze nu uitzenden dan loont het zeker om de regio 1 te bestellen...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

riwi

Ik wist niet dat de R1 versie er al was..  ::). Ik heb TNG in R2 (7 broodtrommels  ;D ) Eigenlijk vind ik de doos niet zo heel belangrijk dus ik weet nog niet wat ik doe met Voyager. DS9 heb/wil ik niet maar Voyager gaat er wel komen denk ik. In ieder geval bedankt voor de tip over het verschil in dozen tussen de R1 - R2 (ookal lees ik dit pas een maand later)

Richard

Del member

Citaat van: roland p op april  2, 2004, 17:33:29
Ben benieuwd hoe die transfer is ja...
Als het dezelfde vieze 60>50 Hz conversie is zoals ze nu uitzenden dan loont het zeker om de regio 1 te bestellen...

Waar ik echt van baal zijn de sickbay scenes, daar wordt ik dus echt ziek van als ze horizontaal pannen.

Voor de rest niets dan lof over Voyager, een van mijn meest favoriete series ooit.

roland p

CiteerWaar ik echt van baal zijn de sickbay scenes, daar wordt ik dus echt ziek van als ze horizontaal pannen.

Voor de rest niets dan lof over Voyager, een van mijn meest favoriete series ooit.

haha! inderdaad, van die verticale lichtjes die met elkaar gaan interfereren  :o
Sommige effecten zijn volgens mij ook verkeerd ge-edit, dus ik ben echt benieuwd hoe de pal-versie ervan af komt.

Met de serie zelf is idd niks mis.

dvd-fan

Ik vind het jammer dat de serie niet 16:9 is, maar 4:3. Babylon 5  is gelukkig wel 16:9
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

suyver

De serie is ook op 4:3 opgenomen (in tegenstelling tot bijvoorbeels Enterprise), dus dat is niet zo heel erg raar...

Ik ben heel benieuwd naar mensen die straks iets kunnen vertellen over de Sickbay-pans op de r.2 versie. Als dat veel beter is, dan ga ik voor de volgende seizoenen toch maar voor r.2. Als het niets uitmaakt, ga ik voor r.1, omdat de boxen veel kleiner (en inderdaad minder mooi) zijn... :D

-Freek.

riwi

Ik heb net de R1 versies van seizoen 1 en 2 besteld  8)
Kleinere boxen zijn een voordeel voor mij. Extra's kijk ik toch meestal niet, en nl ondertitels hoeft niet.

Ik zag in het makro krantje de R2 seizoen 1 voor 70 euro inc. btw staan. Geen slechte prijs lijkt me.

Richard

Del member

Citaat van: riwi op mei 10, 2004, 23:29:15

Ik zag in het makro krantje de R2 seizoen 1 voor 70 euro inc. btw staan. Geen slechte prijs lijkt me.

Richard

Nu nog hopen dat de Belgische vestigingen ze gaan voeren voor 70 EUR. Is niet echt duur  ;D

Alle Makro vestigingen zijn de Metro groep dus dat moet kunnen.

suyver

Ik ben heel benieuwd om te horen hoe de pans (sickbay!) er op PAL en op NTSC uit zien. Eigenlijk heb ik liever de r.1 versie, want die neemt veel minder ruimte in. Maar als de kwaliteit van de r.2 versie echt duidelijk beter is, dan wacht ik misschien toch maar op de r.2....

-Freek.

riwi

Als de kwaliteit van de pans slecht zijn (bij jou R1 versie) ligt dat dan niet aan het feit dat deze schijven video-materiaal bevatten (versus film mode materiaal)? Ik weet overigens niet zeker of  er film mode of video mode materiaal op staat.

Maar in dat geval is het dus de deinterlacer die een rottige video deinterlacing doet misschien? Als ik ze ontvang zal ik er zeker op letten en eens met DCDi aan/uit spelen.

Bij videomateriaal heb je pas echt profijt van motionadaptive deinterlacing ala DCDi denk ik.

Richard

dvdsoon heet niet zo vanwege de snelle levertijden of wel?  :D  : www.dvdnotsosoon.com ?

Robbo

DCDi werkt enkel in video mode  ;)

Daarom schakelt de Faroudja ook zo snel van film naar video.

riwi

DCDi herkent toch ook bad-edits en cadence fouten in film mode materiaal?
Dus zorgt het ook voor de omschakeling tussen video mode en film mode.

Of zijn dat taken van de faroudja chipset die niet onder DCDi vallen?

Richard

<edit>
ik lees het net op http://www.faroudja.com/technology.phtml
DCDi is het video mode motion detection algoritme. De rest is een nevenfunctie van de chipset.
Strekking blijft gelijk dus : zijn de pans minder mooi op de voyager DVDs, dankzij een afspeler met een slechtere deinterlacer voor video materiaal? Of zit het in de normaal al minder smoothe pans bij ntsc? Of nog wat anders?
</edit>

roland p

Ik had een heel verhaal getypt....
toen dacht ik:"even googelen"

http://dvdreviews.dvdboard.de/voyager_1.html

edit> Regio1 lijkt serieus scherper

riwi

Jammer dat je voor niks getypt hebt    :'(

Maar de R2 heeft een extra DVD in seizoen 1 (met 2 oude 'the original series' afleveringen)

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=5023

Richard

roland p

CiteerMaar de R2 heeft een extra DVD in seizoen 1 (met 2 oude 'the original series' afleveringen)

mmmh... 'the original series' komt ook uit op dvd. en wat heb je dan aan dubbele afleveringen  ^-^

Van de site:
CiteerOVERALL: R2 - For having one more featurette and two bonus episodes from the original series.

Dus alleen die ene featurette... nou, als die over Seven gaat... :o

De echte R1 vs R2 twijfelaars wachten tot de hele serie compleet is en beslissen dan ;D

Del member

Het verschil in scherpte is toch wel redelijk duidelijk, blaas dat nog eens op tot 2m breed en weet waarover ik spreek. Ga denk ik toch voor de R1 boxen.

Alternatief is FFDSHOW wat sterker zetten  >:D

Del member

Het verschil in scherpte is toch wel redelijk duidelijk, blaas dat nog eens op tot 2m breed en weet waarover ik spreek. Ga denk ik toch voor de R1 boxen.

Alternatief is FFDSHOW wat sterker zetten  >:D

Del member

Heb dan toch de R2 box gekocht, is een stuk goedkoper dan de R1 (69.99 EUR R2 all-in, 90 EUR R1 zonder shipping zonder BTW).

In de Belgische Makro vestigingen staat ie dezelfde prijs als in NL : 69.99 EUR. De andere ST boxen zijn allemaal een stuk duurder.

suyver

DVDsoon: CAD125 = EUR73.
Scheelt niet echt veel hoor...

-Freek.