Kat van speaker afhouden.

Gestart door PRJK, april 11, 2015, 09:45:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Nou als je goed naar de foto kijkt lijkt het alsof je hem zijn keel dichtknijpt...vandaar de opmerking van Twani. Wel een beetje blijven lezen en de context niet uit het oog verliezen niet iedereen is tegen je.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

 ^^

...en vergeet de humor niet... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

jaco

Helpt een plantenspuit ook om een kat uit de tuin te houden, of kan ik dan wel beter slaan (de eigenaar in dit geval) ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

KayaRahnee

Citaat van: chansig op april 15, 2015, 20:34:49
Wel een beetje blijven lezen en de context niet uit het oog verliezen niet iedereen is tegen je.

Er zijn hier al vele dingen uit z'n context gehaald, ik heb me daar inmiddels aan aangepast.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Beetje zure reactie..maar goed. Grapje van Twani was wel leuk...jammer van je hond. Ziet er uit als een mooi/lief beest.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gast2018

Citaat van: jaco op april 15, 2015, 20:53:50
Helpt een plantenspuit ook om een kat uit de tuin te houden, of kan ik dan wel beter slaan (de eigenaar in dit geval) ?

Nee een plantenspuit werkt niet want jij bent altijd te laat.
De eigenaar slaan zal meestal ook niet werken tenzij je een bepaald soort relatie met je buurvrouw hebt.

eddy135

Citaat van: KayaRahnee op april 15, 2015, 20:55:51
Er zijn hier al vele dingen uit z'n context gehaald, ik heb me daar inmiddels aan aangepast.
Misschien kan je jezelf ook aanpassen aan de grapjes...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#82
Citaat van: KayaRahnee op april 15, 2015, 20:29:54
Zielig dat je er plezier in hebt dat deze, op een psygologisch verantwoorde manier, welopgevoede sociale hond er inderdaad niet meer is.

Smiley niet gezien soms?


KayaRahnee

Citaat van: twani op april 16, 2015, 07:47:07
Smiley niet gezien soms?

Toch wel, maar de in deze context gekozen smiley  :P  maakte je opmerking verdacht van leedvermaak.
Er zijn er andere die je uitspraak beter had kunnen verduidelijken/ondersteunen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

PRJK

#85
Man oh man, kan hier niet gewoon normaal gedaan worden? Er kan een slot op gezet worden.

Hanky Panky

Citaat van: jazzman op april 11, 2015, 11:10:27
Wij hebben 5 katten, de eerste paar dagen de planten spuit erop, als ze in de buurt komen. De kat dus natspuiten. Een kat is doodsbang voor water.

Neuh.... Die van mij gaan gewoon naar buiten in de regen (alle drie) en komen dan kletsnat terug om zich naast je uit te schudden. Eén heb ik zelfs al een keer in een vijver zien springen achter een eend aan  :D

De meeste katten hebben een hekel aan water en het schrikt af. That's all  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

twani

#87
Citaat van: KayaRahnee op april 16, 2015, 09:38:24
Toch wel, maar de in deze context gekozen smiley  :P  maakte je opmerking verdacht van leedvermaak.
Er zijn er andere die je uitspraak beter had kunnen verduidelijken/ondersteunen.

Zo diep had ik er niet over nagedacht.  Als je een foto van je huisdier in je avatar hebt, ga ik er sowieso van uit dat gepassioneerd dierenliefhebber bent :)

michel69

Citaat van: ergé op april 15, 2015, 16:28:39
Dat is niet hetgeen je graag horen wil. Dat snap ik best. Maar omdat ik geen katten heb en er een hekel aan heb wil dat niet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb. Als je een kat of hond neemt weet je dat die beesten een bepaald gedrag kunnen gaan vertonen. Dat valt best wel bij te sturen maar je moet je ook realiseren dat dat soms minder makkelijk lukt dan jij zou willen.

Katten springen en klimmen nou eenmaal.

Precies wij hebben sinds kort een puppy erbij(rottweiler) en madame is nu bijna 12 weekjes oud en ja dan weet je van te voren dat ze uit speelsheid en baldadigheid aan je speakers,kabels etc. gaan zitten klooien....wel heel simpel de hele huiskamer is voor de helft afgezet met tuingaas en dat heeft twee voordelen we hoeven ons niet druk te maken dat ze de spullen beschadigt/kapot maakt en je hoeft er ook niet de hele dag er achter aan te rennen(doen we alsnog heel veel maar goed).

De komende maanden rustig de kleine bij brengen wat wel en niet mag en dan hebben we als het goed is over een tijdje weer een normale huiskamer ;D

Nu gaat dit uiteraard niet op met katten maar daar kiest men toch echt zelf voor als je een kat neemt...iedereen weet dat katten klimmen/krabben etc. dus of er mee leven of je set naar een andere kamer verhuizen.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Achiel

Katten kun je opvoeden, de onze zonder geweld en heeel af en toe met de plantenspuit bijgebracht dat ze niet op de aanrecht mag, niet op tafel, de kast, niet op de stereo zitten en ze schooit ook niet tijdens het eten. Dat laatste door consequent alleen eten te geven in haar bakje. Als er wat over is krijgt ze het als we klaar zijn en dat weet ze. Misschien dat we het getroffen hebben omdat ze redelijk pienter is. Ze komt ook als je ze roept, als ze buiten is en ik fluit komt ze ook aangerend. Verdenk haar soms van honden dna.  ;D
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

flakkees

wij hebben er 7
en er komt er niet 1 aan mijn luidsprekers en er is er ook nog nooit een geslagen
een echte katten liefhebber weet hoe je dat doet
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Hanky Panky

#91
Citaat van: Achiel op april 16, 2015, 20:56:26
Katten kun je opvoeden, de onze zonder geweld en heeel af en toe met de plantenspuit bijgebracht dat ze niet op de aanrecht mag.

Ik heb daarvoor techniek ingezet in de vorm van een detector die ultrasoon geluid geeft als de kat door de detectiestraal loopt. Na een paar dagen geen kattenpoten meer op mijn kookplaat  :D

Wel 's morgens uitzetten want zodra je zelf door de straal loopt gaat het ding ook af en zitten er drie katten zwaar geërgerd naar je kijken  ;)

Google maar op katzenschreck, ze zijn er ook voor in de tuin
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

patsijb

ik neem pas een kat of hond als ik mijn audio in een aparte kamer kan plaatsen en de ruimte op slot kan doen.

een kat n mep verkopen heeft voor mij in het verleden zeker gewerkt, kat beet mij en ik mepte..
erna is ze altijd poeslief geweest en ik kon alles met r doen tot africhten aan toe..
maar ik heb r ook niet de kamer doorgeslagen maar een tik van je dient mij te respecteren.
maar ja elke kat en mens is anders en het hoeft dus niet altijd te werken..

ps er zijn katten die juist water erg leuk vinden..


KayaRahnee

Citaat van: patsijb op april 17, 2015, 15:56:23
ik neem pas een kat of hond als ik mijn audio in een aparte kamer kan plaatsen en de ruimte op slot kan doen.
een kat n mep verkopen heeft voor mij in het verleden zeker gewerkt, kat beet mij en ik mepte..
erna is ze altijd poeslief geweest en ik kon alles met r doen tot africhten aan toe..
maar ik heb r ook niet de kamer doorgeslagen maar een tik van je dient mij te respecteren.
maar ja elke kat en mens is anders en het hoeft dus niet altijd te werken..
ps er zijn katten die juist water erg leuk vinden..

Een middel word gerechtvaardigd of niet door de manier van toepassen, maar ik heb meermaals moeten vaststellen dat dit hier niet word begrepen.
Zo ziet men ook vaak dat theoretische beschrijvingen niet altijd stroken met de praktijkervaring.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

patsijb

probleem is vaak dat mensen dieren benaderen en behandelen als mens..
en het slaan van de kat heb ik gedaan op n manier die ze blijkbaar begreep
als ik op n mensenmanier had geslagen was ze dood geweest

maar zoals ik al zei ik neem pas een huisdier als ik het kan en geen probleem veroorzaak waar ik geen zin in heb..
btj vooruit denken helpt ook

KayaRahnee

#95
Citaat van: patsijb op april 17, 2015, 19:54:15
probleem is vaak dat mensen dieren benaderen en behandelen als mens..
en het slaan van de kat heb ik gedaan op n manier die ze blijkbaar begreep

Zo'n reflex handeling word anders beleefd door de kat dan een voorbereide doorzichtige slaande aanval.
"Slaan" staat ook hier dus niet voor agressie !!!!
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Erik

Het is mij ook niet gelukt toen kat van speakers af te houden plantenspuit geprobeerd, dingetjes erop. De drang om er op te springen was te groot voor hem :-(
En als je wat ervan zei schrok hij sprong eraf maar door de afzet viel de speaker om :-(
Heb ze toen maar wat lager gezet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Henrie

Kwestie van de juiste speakers kopen:


Glijden ze zo weer van af... ;)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C


Audiofiel

Denk ik ook. Onze kat springt zonder aanloop vanaf de grond bovenop de rand van een kamerdeur en en loopt daar vervolgens een stukje of blijft een tijdje rustig zitten op dat dunne randje... en geeft geen krimp als hij zich op dat randje van richting moet omdraaien. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.