Kat van speaker afhouden.

Gestart door PRJK, april 11, 2015, 09:45:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ejorne

Ik heb het met onze kat ook voor elkaar gekregen om deze niet meer in de burt van de speaker te krijgen.
Ik had de mute-functie aanstaan en het volume op levensgevaarlijk. En dan wachten totdat de kat zijn poging doet om de apparatuur te verkennen. Mute-knopje los en het resultaat is hier uitermate effectief gebleken.  ;D

morca

Oh ja dat deed jij toen en dat werkte ook erg goed,even vergeten.
Duidelijk de beste methode omdat de kat dan niet ze baasje als boosdoener ziet maar bang is voor....................weet ie zelf niet  ;D
En geen water op je speakers !

lynch1979

Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 12:57:51
Er word hier vrij selectief gelezen, wat ik ook had verwacht.
Ik ga me niet verantwoorden vanwaar ik mijn kennis haal....... de emotionele reacties hier vind ik zeker niet abnormaal maar wel kortzichtig.
Eerst misschien eens kattengedrag beoordelen zou een goede basis zijn.
Mensen die geen problemen hebben met hun dier hebben nu eenmaal een andere omgangsvorm met ze, echter wanneer er problemen onstaan gaan ze open staan voor bepaalde hulpmiddelen/therapieën.
Trouwens eigenaar van een dier ben je snel, echter een dier verantwoord opvoeden is een studie.

Als het woord slaan erin voorkomt, dan is dat mijn eerste reactie......een dier sla je niet.

Overgens ben ik het volkomen eens met je laatste zin, daar zouden naar mijn mening meer mensen eens goed over na moeten denken voor dat ze een dier aanschaffen.

PRJK

Citaat van: lynch1979 op april 11, 2015, 15:48:58
Als het woord slaan erin voorkomt, dan is dat mijn eerste reactie......een dier sla je niet.

Overgens ben ik het volkomen eens met je laatste zin, daar zouden naar mijn mening meer mensen eens goed over na moeten denken voor dat ze een dier aanschaffen.

^^ Ja, wij "redden" regelmatig katten van de straat. Schandalig hoe sommige erbij lopen. Maar dat is voor een ander topic :)

KayaRahnee

Citaat van: lynch1979 op april 11, 2015, 11:57:21
Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan hebt dat slaan werkt, maar dat werkt juist niet, je maakt het beestje bang en hij zal uiteindelijk jou niet meer vertrouwen.

Dat is inderdaad zo als je de training/therapie niet juist en/of volledig uitvoert .

Citaat van: lynch1979 op april 11, 2015, 15:48:58
Als het woord slaan erin voorkomt, dan is dat mijn eerste reactie......een dier sla je niet.

Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.
Trouwens basisregel voor zowel aan-als afleren is (behoud van) vertrouwen.
Het is dan ook belangrijk dat je niet de boeman word van het dier maar wel de vertrouwenspersoon blijft, laat dat nu net de kunst zijn van het opvoeden van dieren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: XtrmB op april 11, 2015, 12:06:20
Een van de domzinnigste opmerkingen ever.
Blijkbaar nog nooit echt over nagedacht of wel?
Jij wel precies. ;D

Citaat van: XtrmB op april 11, 2015, 12:06:20
Fysiek geweld helpt in geen enkel geval, period.
Jij  hebt het over fysiek "geweld", ik niet.
Verkeerde interpretatie en reactie van je omdat je blijkbaar geen verschil maakt tussen fysiek geweld en fysiek contact .....
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

XtrmB

Ik wil er verder niet op ingaan, het is tenslotte een HT forum.

Ik zal me distantiëren van deze discussie.

Succes ermee
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

eddy135

Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 12:57:51

...Trouwens eigenaar van een dier ben je snel, echter een dier verantwoord opvoeden is een studie.

Wanneer ga jij beginnen?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

KayaRahnee

#33
Citaat van: eddy135 op april 11, 2015, 23:58:46
Wanneer ga jij beginnen?

Vanaf de eerste dag dat ik een dier in huis haal, sterker nog ........ ik ga fokkers vertellen hoe ze het moeten aanpakken en met meer inhoud dan jouw reactie hier. :smile:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

eddy135

Citaat van: KayaRahnee op april 12, 2015, 00:02:56
Vanaf de eerste dag dat ik een dier in huis haal, sterker nog ........ ik ga fokkers vertellen hoe ze het moeten aanpakken en met meer inhoud dan jouw reactie hier. :smile:
Je geeft dus aan dat je geen ene ervaring hebt met huisdieren, en als je er 1 inhuis haalt, ga je erin verdiepen? Misschien beter om dat vooraf te doen, ipv. jezelf meteen als kattenmepper te profileren...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

KayaRahnee

#35
Citaat van: eddy135 op april 12, 2015, 00:23:25
Je geeft dus aan dat je geen ene ervaring hebt met huisdieren, en als je er 1 inhuis haalt, ga je erin verdiepen? Misschien beter om dat vooraf te doen, ipv. jezelf meteen als kattenmepper te profileren...

Begrijpend lezen blijft moeilijk ....... het geschreven woord uit z'n context trekken blijkbaar niet.

Inderdaad ik heb geen enkele achtergrond/referentie m.b.t. dierengedrag ....... als je dat graag wil horen ........ pfff.......kattenmepper.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

eddy135

Citaat van: KayaRahnee op april 12, 2015, 00:02:56
Vanaf de eerste dag dat ik een dier in huis haal, sterker nog ........ ik ga...
Hieruit maak ik op dat het nog gaat gebeuren, dus toekomstige tijd...

Ik trek niets uit z'n context; dit is wat je zelf opschrijft...

Maar goed, we dwalen af; meerdere mensen geven aan dat de plantenspuit uitstekend geschikt is voor dit doel, en daar sluit ik mij uit ervaring volmondig bij aan.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

KayaRahnee

Citaat van: eddy135 op april 12, 2015, 09:02:43
Ik trek niets uit z'n context; dit is wat je zelf opschrijft...

Toch wel.

Jij leest dit:
"maar als het kan: ........ om de kat te betrappen op het "aan/op?"  de speakers zitten kan je ze er vanaf slaan"

Vervolgens maak ik duidelijk dat:
"Slaan word geassocieerd met agressie maar dat hoeft niet zo te zijn.
Trouwens basisregel voor zowel aan-als afleren is (behoud van) vertrouwen.
Het is dan ook belangrijk dat je niet de boeman word van het dier maar wel de vertrouwenspersoon blijft, laat dat nu net de kunst zijn van het opvoeden van dieren."

En hieruit concludeer jij (en nog anderen), en plakt mij het etiket op van "kattenmepper"

Trouwens jouw reactie op dit was ook niet positief bedoeld:

Citaat van: KayaRahnee op april 11, 2015, 12:57:51
Trouwens eigenaar van een dier ben je snel, echter een dier verantwoord opvoeden is een studie.

Jouw reactie:
Citaat van: eddy135 op april 11, 2015, 23:58:46
Wanneer ga jij beginnen?

Fijne zondag verder.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiofiel

Kan iemand de plantenspuit even richten op KayaRahnee en eddy135 om deze catfight te beëindigen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op april 12, 2015, 09:46:51
Kan iemand de plantenspuit even richten op KayaRahnee en eddy135 om deze catfight te beëindigen? ::)

:clapping:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PRJK

Wat een simpel topic al wel niet uitlokt.  :(

Achiel

Een dier sla je niet net als een mens punt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

morca

Ik ben het wel eens dat een hond bv correctie nodig heeft,dit gaat soms met een flinke por/bijt die hij normaal ook zou krijgen vd roedelleider.
Ik vermoed dat daar meer op gedoeld werd maar dat niet zo gelezen werd.
Zie daar is een catfight geboren  ;D

eddy135

Citaat van: Audiofiel op april 12, 2015, 09:46:51
Kan iemand de plantenspuit even richten op KayaRahnee en eddy135 om deze catfight te beëindigen? ::)

Haha
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raymond187

Laten schrikken. Ik verhef me stem en klap hard in me handen.

Planten sluit helpt hier niet.  We hebben een main coon en een stel Siberische boskatten.  Die vinden water wel leuk.

En slaan,  tik geven.... Fysiek contact....mensen met een geestelijke  beperking slaan,  omdat ze niet begrijpen dat er zoveel andere en betere manieren zijn om iemand of een dier op te voeden.

KayaRahnee

Citaat van: Raymond187 op april 12, 2015, 22:44:50
En slaan,  tik geven.... Fysiek contact....mensen met een geestelijke  beperking slaan,  omdat ze niet begrijpen dat er zoveel andere en betere manieren zijn om iemand of een dier op te voeden.

Deze uitspraak / verwijt getuigt ook van weinig opvoeding / inzicht en respect.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Raymond187

Ik heb ook geen respect voor mensen die hun dieren slaan aanmoedigen, zodat hun mooie spulletjes niet beschadigd worden  :thumbs-up:

chansig

Citaat van: morca op april 12, 2015, 11:03:33
Ik ben het wel eens dat een hond bv correctie nodig heeft,dit gaat soms met een flinke por/bijt die hij normaal ook zou krijgen vd roedelleider.
Ik vermoed dat daar meer op gedoeld werd maar dat niet zo gelezen werd.
Zie daar is een catfight geboren  ;D

Iemand deze gemist...wat ik nog wel eens wil doen is over de hond heen gaan staan en dan erover heen pissen.  :D

Een tik tegen het achterwerk werkt ook verhelderend voor de hond, evenals flink vastpakken in de nek.

Gelukkig springen mijn honden niet op de speakers...en ik ben niet zo'n kattenmens.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

KayaRahnee

Citaat van: Raymond187 op april 13, 2015, 10:00:26
Ik heb ook geen respect voor mensen die hun dieren slaan aanmoedigen, zodat hun mooie spulletjes niet beschadigd worden  :thumbs-up:

Natuurlijk heb jij daar geen respect voor omdat je het woord "slaan" in deze niet correct interpreteerd en het nodig vind om er een agressieve betekenis aan te geven. (geestelijke beperking?) ;D
Maar lees maar lekker selectief verder.
Dieren gaan heel anders om met agressie, zij lijden niet aan het "ocharme syndroom" waar veel mensen wel last van hebben.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.