R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

#3900
Kastje open en cd's erin.. Dat zal inderdaad wel even duren, heb ca 400 stuks te gaan.

beunky

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 17:33:18
Heb je mp3tag al geprobeerd?

Ja, uiteraard gebruik ik dat soort tools, maar er zit nog steeds een forse hoeveelheid handwerk in.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Citaat van: R op april 27, 2012, 18:19:51
Kastje open en cd's erin.. Dat zal inderdaad wel even duren, heb ca 400 stuks te gaan.

Oké, succes. Ik mag er bijna 700 verwerken.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jumping Jack

#3903
Bij klassiek zal dat inderdaad een behoorlijk werkje worden! Veel succes.
Ik vond het rippen al bij al nog vlot gaan (een 350 stuks), elke avond de laptop er bij nemen en rippen maar...

edit: net even op de server gekeken en er staan momenteel toch al 560 albums op...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: beunky op april 27, 2012, 17:29:22
Balen! Nou ja, kun je mooi de nas vullen. Grote collectie?

Ik heb de nas sinds gisteren binnen, maar ik krijg nog een monsterklus aan het rippen... Ben namelijk niet blij met de kwaliteit van de metadata voor klassiek, dus ga het er handmatig in verwerken...

MediaMonkey!

Jumping Jack

Nou, dat is toch geen reden om te beginnen schelden Garmt!
;)


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zee

Citaat van: beunky op april 27, 2012, 17:29:22
Balen! Nou ja, kun je mooi de nas vullen. Grote collectie?

Ik heb de nas sinds gisteren binnen, maar ik krijg nog een monsterklus aan het rippen... Ben namelijk niet blij met de kwaliteit van de metadata voor klassiek, dus ga het er handmatig in verwerken...

Metadata voor klassiek is inderdaad een probleem: soms in het geheel niet aanwezig, soms incosistent.  De meeste CDs zullen handmatige correcties vergen.
Ik heb met afstand de beste ervaring met dbPoweramp.  De metadata die dbP uit AMG en GD3 haalt is het beste.
Ik heb een kleine 1000 klassiek CDs geript.  En nog 1000 to go, dus voorlopig nog onder de pannen!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

beunky

Ik gebruik ook dbPoweramp, dat is ook wel redelijk maar vergt behoorlijk wat handmatige correcties inderdaad.
Ach, hoort er bij... ondertussen eerst maar eens mijn jazz en overige cd's rippen.
Dan heb je voor je gevoel al weer heel wat gedaan ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Zee

We zitten op dezelfde lijn.  Ik heb eerst ook mijn niet-klassiek CD's geript (ong. 200).  Daarna aan het lastige werk begonnen.
Wat ook help:  als dbPoweramp de CD niet (goed) herkent, deze op een stapeltje apart leggen en een aantal maanden later nog eens proberen.  Soms heeft dan inmiddels iemand anders de taggen goed gezet en bij jij spekkoper!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

bmateijsen


Streamz

niks Media Monkey, J.River is the way to go.

garmtz

Citaat van: Streamz op april 27, 2012, 21:12:28
niks Media Monkey, J.River is the way to go.

Kun je daarmee ook metadata aanpassen?

Streamz

Ja. Had eerst MM, maar J.River is zoveel prettiger.

Wijx wondere wereld

Citaat van: garmtz op april 27, 2012, 21:13:39
Kun je daarmee ook metadata aanpassen?

Ja zeer uitgebreid zelfs. Maar ook Jriver heeft moeite met verzamelcds
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

R

#3914
Net de TV opgehangen en snel de set neergezet. Er moet nog veel gebeuren.  

advr

Citaat van: R op april 29, 2012, 18:16:49
Net de TV opgehangen en snel de set neergezet. Er moet nog veel gebeuren.  

nice.. ;D

hopelijk is het gezichtsbedrog maar het lijkt of ie scheef hangt :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Citaat van: advr op mei  1, 2012, 08:49:31
nice.. ;D

hopelijk is het gezichtsbedrog maar het lijkt of ie scheef hangt :hehe:
dat dacht ik dus ook, vind het ook wel beetje jammer dat je de decoder + kabels ziet alsmede de wandcontactdozen achter het witte meubeltje.

R

@Joris, is work in progress. Er staat nog geen enkel apparaat, en moet de kabels nog wegwerken.

Vwb de waterpas....

Joris1971

Heel erg netjes waterpas  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Citaat van: R op mei  1, 2012, 11:37:00
@Joris, is work in progress. Er staat nog geen enkel apparaat, en moet de kabels nog wegwerken.

Vwb de waterpas....
Dan is waarschijnlijk het huis wat schever. Ik heb hier hetzelfde, hang je een schilderij waterpas, lijkt die scheef te hangen vanwege het scheve huis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Ook het huis is kaarsrecht, zit hem in het perspectief van de foto.

Citaat van: Bas Akkerman op mei  1, 2012, 11:39:37
Dan is waarschijnlijk het huis wat schever. Ik heb hier hetzelfde, hang je een schilderij waterpas, lijkt die scheef te hangen vanwege het scheve huis.

sr7000

Nice! ziet er veelbelovend uit  :wub:

R

#3922
We zijn begonnen met RIPpen, met dank aan garmt voor de rip-tips!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112367.msg1989546#msg1989546

Verder deze week de wcd van furutech geinstalleerd, en we wachten nog op de linn.

Mocht er iemand nog een tip hebben voor witte vlechtkous, dan houd ik me aanbevolen.

Guester

Citaat van: R op april 29, 2012, 18:16:49
Net de TV opgehangen en snel de set neergezet. Er moet nog veel gebeuren.  

Mooie opstelling en vloer. Geniet van je nieuwe woning. Komt de Linn in of op het kastje te staan?
Sonos - Spotify

R

Thanks! De linn komt straks op het kastje, de rest erin. Lekker clean en simpel.

Vandaag een flinke lap geknoopt wol gekocht voor op de vloer. Levertijd ca 3-4 maanden helaas :(

Citaat van: B110 op mei  5, 2012, 18:12:51
Mooie opstelling en vloer. Geniet van je nieuwe woning. Komt de Linn in of op het kastje te staan?