R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: beunky op augustus 19, 2012, 19:24:07
Ik vraag me serieus af wat beter is, een zwaardere kwaliteit (meer draden) of hoogpolig (langere draden).
Ik ben van zwaar naar hoogpolig gegaan,beiden simpel Ikea en synthetisch,en de laatste doet meer voor het geluid.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

kippekop

Citaat van: R op augustus 19, 2012, 18:40:48
Inderdaad gefeli!

Citaat van: Perfectionist op augustus 19, 2012, 18:19:45
Tjonge wist ik niet, proficiat nog!   8)

Je hoort dan steeds de stofzuiger tikken idd van al die muisjes...

Merci!! Het is een schatje, alleen nu de eerste "ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet fase"  :blush:
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Net even mijn nieuwe 50mm lens getest op de linn.. Fotogeniek apparaat ;)


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jean Sibelius

Citaat van: R op oktober 23, 2012, 19:32:07
Net even mijn nieuwe 50mm lens getest op de linn.. Fotogeniek apparaat ;)

Wow... en perfecte timing natuurlijk 8) :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Moet eigenlijk 12 hebben denk ik, maar we zien wel ;)

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 24, 2012, 06:28:37
Wow... en perfecte timing natuurlijk 8) :D

R

Ondanks dat ik er blij ben met de Linn DSM, heb ik met vooral film situaties nog wel eens dat e.e.a. niet zo lekker downmixt naar stereo. Ik heb het idee dat de LFE goed werkt, maar de center slecht gaat. Dit heb ik meestal met de Dune en soms ook met blu-ray films. Ik ben geen enorme expert, dus bij deze advies gevraagd om even mee te kijken. Ik heb het idee dat sommige moderne DTS HD achtige formaten minder werken. Zie de screenshots voor de instellingen. Enig idee of ik iets mis doe? Wat ik ervaar is in ieder geval sterk effectgeluid en zacht stemgeluid. Bij sommige films zo erg dat je met volume blijft spelen. Alles gaat via HDMI naar de Linn en naar de TV, zowel van Dune en BR.

BuSpu

Moet die audio-mode wel in surround staan?

R

Ja, anders werkt downmix niet.

BuSpu

Citaat van: R op december 25, 2012, 22:14:26
Ja, anders werkt downmix niet.
Ik zie het.

Wat ik niet helemaal snap is dat ik in de screenshots denk te zien dat je in de Dune naar stereo gaat en in de Linn van multichannel naar stereo downmixed, of zie ik dat verkeerd? Ik zou bij de Dune in de 'audio-decodingmode': surround vewachten ipv stereo, dan ga je in de Linn downmixen.

Deleted member

De Majik DSM kan geen Dolby of DTS decoden. Ik zou in de Dune de 'digital audio output mode' dus op PCM of LPCM zetten. De bron moet dan wel de multichannel decoding toestaan anders gaat 't alsnog mis. Ik vermoed dat 't zelden is toegestaan dus dan zou ik 'm op stereo laten staan i.c.m. (L)PCM.

Citaat
   - The setting "Setup / Audio / Audio decoding mode" allows to specify the number of channels (stereo, 5.1, 7.1), which should be output to analog audio outputs and HDMI output.
      - NOTE: This setting influences only audio codecs for which multichannel audio decoding is allowed according to license restrictions, such as PCM or FLAC. License-restricted audio codecs
        such as DTS and Dolby can only be decoded in stereo mode.
Citaat
Note: To allow the DSM to function correctly in Surround mode, the HDMI output of the Source product (ex. BluRay player) must be configured to output PCM. This setting can be found under HDMI audio settings in the setup menu of your HDMI source product. Please refer to the HDMI source product's user manual for instructions on how to do this.

R

thanks, ik zal e.e.a. eens testen.


garmtz

Audio Mode in de Linn moet juist op stereo (anders laat de Majik DSM alleen de front kanalen horen van de surround mix en stuurt de andere kanalen door naar de surround receiver, die je niet hebt).

En verder moet je de Dune LPCM multikanaals uit laten sturen (PCM decode?). De Majik DSM doet namelijk zelf de downmix naar stereo.

Jij doet het dus net andersom: je laat de Dune downmixen en vervolgens verlies je het center- en surround-kanaal in de Linn. Zou overigens niet erg moeten zijn, want die informatie had je in principe al gedownmixed...

R

@Garmt, hetzelfde principe geldt voor de BR speler (pana bd80?)

Citaat van: garmtz op december 27, 2012, 17:24:53
Audio Mode in de Linn moet juist op stereo (anders laat de Majik DSM alleen de front kanalen horen van de surround mix en stuurt de andere kanalen door naar de surround receiver, die je niet hebt).

En verder moet je de Dune LPCM multikanaals uit laten sturen (PCM decode?). De Majik DSM doet namelijk zelf de downmix naar stereo.

Jij doet het dus net andersom: je laat de Dune downmixen en vervolgens verlies je het center- en surround-kanaal in de Linn. Zou overigens niet erg moeten zijn, want die informatie had je in principe al gedownmixed...

R

Gisteren de instellingen doorgevoerd. Dune op PCM decode en de linn op stereo werkt goed, maar heb wel het idee dat ik iets aan ruimtelijkheid en LFE(via de fronts) inlever. Dus dank voor de hulp, ik zal het snel ook met de BR testen.

BuSpu

Misschien een ruistestje doen vanaf je br-speler. Dan hoor je meteen wat waar terecht komt en hoe luid (zo ongeveer). Dan heb je een beetje een indruk.

R

#4066
Pfft even dit topic afstoffen. Upgrade aanstaande volgend jaar aangezien we een nieuwbouw huis hebben gekocht.

De set is nog steeds ongewijzigd en er zijn ook weinig plannen, behalve verhuizen dan ;)


Bas Akkerman

#4067
Wow, gefeliciteerd! Er is in ieder geval al genoeg diffusie zie ik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Harry HT

Leuk, Gefeliciteerd !

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Perfectionist

#4069
Citaat van: R op juli 27, 2014, 17:05:34
Pfft even dit topic afstoffen. Upgrade aanstaande volgend jaar aangezien we een nieuwbouw huis hebben gekocht.

De set is nog steeds ongewijzigd en er zijn ook weinig plannen, behalve verhuizen dan ;)



Gaaf wat leuk voor jullie R.! Is dat de woonkamer die je ziet?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Cheers guys! Erg leuk om te doen, wel ontzettend veel werk!

Perfectionist

In een kamer van die grootte misstaan een paar Cremona vloerstaanders zeker niet.  :)
Een beter forum begint bij jezelf.

advr

Citaat van: R op juli 27, 2014, 17:05:34
Pfft even dit topic afstoffen. Upgrade aanstaande volgend jaar aangezien we een nieuwbouw huis hebben gekocht.

De set is nog steeds ongewijzigd en er zijn ook weinig plannen, behalve verhuizen dan ;)



Zelfde stad?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R


denoontje

waarom weggaan he?