Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Paar db boosten en kijken of je die paar db meet tot de afval van 15 hz.
En ja  dat was ook zoveel db meer te meten als de boost.
Was om te testen hoe goed hij onder 20 hz meet.

Dus ik heb het verschil gemeten,of jij dat een feit vind mag je voor jezelf uitmaken.

Vraagje heb jij dit zelf ook getest voor je hier verder over feiten praat.

Cobraatje

#1526
Citaat van: raindog op januari  2, 2017, 20:33:17
Yep, de F15HP Se staat hier zachtjes te glimmen en stoten ;D.

Hij staat nog niet optimaal ingesteld maar de eerste indruk is al zeer goed. De Rythmik staat nu in de hoek naast de linker speaker en gaat daar echt mega diep. Ik heb wat testtonen die beginnen bij 10 Hz. Bij vorige subs zoals een Bk Monolith+ en dual Klipsch R115SW hoorde/voelde ik bij 10 Hz niets tot nauwelijks iets maar bij de Rytmik voel je instant druk en begint gelijk het huis te trillen. Het vergelijk is niet helemaal eerlijk, want ik ben intussen verhuisd naar een andere woning, maar dat deze gesloten 15" dieper nu gaat dan toen 2x open Klipsch 15" is wel duidelijk. Dit komt ook duidelijk in de REW metingen terug. Qua output is het een ander verhaal natuurlijk maar voorlopig komt ie daarin voor mijn huidige gebruik (stereo) niets te kort.

Ik zal binnenkort eens wat meer tweaken en ook een andere plek zoeken want ik heb nog wel wat lelijke pieken en dalen in de curve op dit moment.

Je kunt altijd nog naar 2x FV15 overstappen, dan heb je diepgang en output genoeg ;).

Citaat van: Roeru117 op januari  4, 2017, 19:44:34
Die heb ik vandaag nog niet beluisterd. Morgen maar eens testen  8). Ik moet wel zeggen dat de F15 wel een hele fijne en goede sub is. Ik ben er echt van onder de indruk hoe deze sub kracht en finesse combineert bij film en muziek. Veruit de beste sub die ik ooit heb gehad.
Mooi dat ie goed bevalt :headbanging:

Citaat van: bask04 op januari  4, 2017, 22:04:42
Ik moet dat toch ook kunnen zeggen....
Het is mijn 2e sub.
De eerste was van een 5.1 setje dus dat mag geen naam hebben.

Ik moet nog 1 a 2 weken wachten op onze nieuwe grotere stoffen hoekbank.
Dan kan er ook een kleed uitgezocht worden en stands gemaakt worden voor de rears en ook die aangesloten worden.
Bank en kleed helpt hopelijk iets in de akoestiek.
Daarna nog eens proberen om het geluid goed te krijgen.
De spullen zijn dan redelijk op orde.


Alvast bedankt voor alle hulp van iedereen 

Zodr

Gaat vast goedkomen Bas, er moet toch iemand bij je in de buurt wonen die je op weg kan helpen.
Zonde om een fraaie set te hebben en het dan niet het volle uit je set halen.
Anders wat RvD al aangaf eens navragen wat Beter Beeld en Geluid voor inregelen vraagt.

Citaat van: pipo1000 op januari  6, 2017, 19:32:45
Gisteren een price quote aangevraagd bij Rythmik voor een F12. Ben benieuwd wat voor schokkende prijs er voor shipping uit komt en/of ik nog een klein beetje korting krijg doordat ik heb verwezen naar de eerdere powerbuy(s) van htforum.nl en de vele tevreden gebruikers  8)

Ik ben benieuwd of het vermelden van de buys helpt.
Verzenden zal rond de $200-230 zijn, kun je hier ook zelf uitrekenen: https://www.bonvu.com/shippingcalculator/shippingCalculator.php?lang=en
Misschien heb je mazzel en hebben ze nog wat op voorraad.
Rythmik gaat deze maand verhuizen en dan wil je meestal niet teveel gesleep hebben.


Raphie

Citaat van: morca op januari  7, 2017, 01:53:40
Paar db boosten en kijken of je die paar db meet tot de afval van 15 hz.
En ja  dat was ook zoveel db meer te meten als de boost.
Was om te testen hoe goed hij onder 20 hz meet.

Dus ik heb het verschil gemeten,of jij dat een feit vind mag je voor jezelf uitmaken.

Vraagje heb jij dit zelf ook getest voor je hier verder over feiten praat.
MORCA, je DAC geeft geeneens signaal door onder de 20 Hz, maar brickwalled gewoon keihard daar. Wat je ZIET is een kakafonie van fase, harmonischen en staande golven... :D wat hé lé maal NIKS met accurate weergave van doen heeft.
JBL PRX Power!

Dirk

zoals wel vaker bij Raphie, heeft hij niet helemaal ongelijk, maar de werkelijkheid is imo toch niet zo zwart/wit.
in theorie zit er voor en na elke ADC/DAC (in- of output) idd een brickwall filter wat ervoor zorgt dat alles wat niet binnen de gedefinieerde range van 20-20k zit wordt weggefilterd. over het hoe en waarom kan je zeker wel eea terugvinden, maar dan kom je zeer snel in technische papers terecht, dus ik weet niet of we daar nu op zitten te wachten. ;D
of de implementatie/uitwerking hiervan door elke fabrikant en in elk type van toestel echter ook altijd zo perfect wordt gedaan, dat kan je je wel afvragen. ???

in dit linkje kan je bvb het verslag lezen van iemand (met een achtergrond in de electronica) die een Behringer Feedback Destroyer heeft getest en gemeten, waarbij toch enkele opmerkelijke zaken boven kwamen, die behoorlijk in tegenspraak zijn met de door de fabrikant opgegeven specs...ook die van een werkingsrange van 20Hz tot 20kHz, zoals je in de 2e FAQ en zijn antwoord daarop kan lezen.

wil dit nu zeggen dat je al die specs (die 100% volgens afgesproken standaarden zijn) dan maar overboord moet gooien?...zeker niet, al is enige scepsis/voorzichtigheid bij de interpretatie ervan wel aangeraden.
Maar om dan vervolgens te stellen dat alles wat je dus uit zo'n toestel (of eender welke andere in je keten die volgens specs maar zou weergeven tot 20Hz) beneden de 20hz hoort/meet dus rommel is, lijkt me toch ook wat kortzichtig door de bocht. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

#1529
De mic kan er niks mee, de dac kan er niks mee, protools en NUENDO (waar toch 99.9999%) van de commerciele content op gemaakt wordt (alle BR film soundtracks bijv die hierboven besproken worden) kunnen er ook niks mee.
Dat conus fabrikanten de WISKUNDIGE gemodelleerde potentie opgeven in hun specs is een ander verhaal, maar die ga je NOOIT benutten. Nog even los van wat voor kamer afmetingen daar voor nodig zijn :D

Maar goed.... jullie ZIEN wat, (want horen, of voelen kan je het ook niet) het "voelen" gebeurt tussen de 20-40, wat je daar meent te horen zijn de hogere harmonischen.
JBL PRX Power!

bluemagics

Ook ik wil een F12 hebben  pipo1000! Kan je meteen vragen wat de F12SE en F15 kosten?  :)

Tweede vraag is: Ik heb de LS50. Ik denk dat de F12 genoeg zou zijn. Ik wil diepe bass, maar het liefst geen trellingen in huis. Is dat de F12 dan meer verantwoord?

Mocht je de prijs weten, houd me dan op de hoogte.

Zijn er meer mensen die Rythmik willen?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

RvD

Als in Februari hun nieuwe modellen er zijn ben ik ook weer in de markt voor een Rythmik. Misschien kunnen we toch een powerbuy gaan doen  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

pipo1000

Citaat van: bluemagics op januari  9, 2017, 16:36:54
Ook ik wil een F12 hebben  pipo1000! Kan je meteen vragen wat de F12SE en F15 kosten?  :)

Tweede vraag is: Ik heb de LS50. Ik denk dat de F12 genoeg zou zijn. Ik wil diepe bass, maar het liefst geen trellingen in huis. Is dat de F12 dan meer verantwoord?

Mocht je de prijs weten, houd me dan op de hoogte.

Zijn er meer mensen die Rythmik willen?

Ik kreeg afgelopen donderdagochtend vrij snel een mailtje dat ze mijn volledige adres + postcode wilde hebben. Tot nu toe grote stilte. Zodra ik wat weet meld ik mij weer.

yorkie13

Binnenkort dus een pakketje voor de deur  :D

Cobraatje

Citaat van: bluemagics op januari  9, 2017, 16:36:54
Ook ik wil een F12 hebben  pipo1000! Kan je meteen vragen wat de F12SE en F15 kosten?  :)

Tweede vraag is: Ik heb de LS50. Ik denk dat de F12 genoeg zou zijn. Ik wil diepe bass, maar het liefst geen trellingen in huis. Is dat de F12 dan meer verantwoord?

Mocht je de prijs weten, houd me dan op de hoogte.

Zijn er meer mensen die Rythmik willen?

Dat hangt van je ruimte af, welke sub je nodig hebt om de ruimte te vullen. Hoe groot is je luisterruimte?
Mocht je kiezen voor een Rythmik dan kun je Rythmik mailen met je wensen/eisen en de grootte van je ruimte.
Je krijgt dan van hun advies wat volgens hen het beste voor je is.
B.v. ik wilde persé 2 F12's, Rythmik gaf aan dat 1 F12 ook voldoende was voor eisen en mijn ruimte.
Uiteindelijk toch 2 genomen ;).

morca

Citaat van: Raphie op januari  7, 2017, 10:06:43
De mic kan er niks mee, de dac kan er niks mee, protools en NUENDO (waar toch 99.9999%) van de commerciele content op gemaakt wordt (alle BR film soundtracks bijv die hierboven besproken worden) kunnen er ook niks mee.
Dat conus fabrikanten de WISKUNDIGE gemodelleerde potentie opgeven in hun specs is een ander verhaal, maar die ga je NOOIT benutten. Nog even los van wat voor kamer afmetingen daar voor nodig zijn :D

Maar goed.... jullie ZIEN wat, (want horen, of voelen kan je het ook niet) het "voelen" gebeurt tussen de 20-40, wat je daar meent te horen zijn de hogere harmonischen.
Zoals gpo al zei.
Waarom krijg ik dan zo.n berg energie voor me kiezen bij films  die in de lijst staan van 10 hz content?
Die je niet voelt bij de films uit de lijst van 30-40 hz.
Misschien heb je op papier ergens gelijk.
Maar in de praktijk niet.
Ik weet meer van subwoofers en infrasoon in praktijk als jij van dacs op papier lijkt het,en zo nog een paar leden.
Maar goed als je het niet geloven wil ,dat mag.
Maar dat maakt het zeker geen feit.

Ik weet ook niet alles.
Maar dit weet ik 100procent zeker !!

pipo1000

Citaat van: RA SUBS op januari  9, 2017, 20:50:45
Binnenkort dus een pakketje voor de deur  :D

nee, ik wacht nog steeds op een price quote.

Former member 78

Citaat van: morca op januari  7, 2017, 01:53:40
Paar db boosten en kijken of je die paar db meet tot de afval van 15 hz.
En ja  dat was ook zoveel db meer te meten als de boost.
Was om te testen hoe goed hij onder 20 hz meet.

Dus ik heb het verschil gemeten,of jij dat een feit vind mag je voor jezelf uitmaken.

Vraagje heb jij dit zelf ook getest voor je hier verder over feiten praat.

Nee, ik heb nooit onder de 20hz zitten boosten.
Jaren geleden heb ik dit al gezegd, het is niet zo heel erg boeiend wat er onder de 20hz gebeurd.
De microfoons die wij er voor gebruiken, zijn daar niet zo secuur meer. Dan kun je je beter concentreren op het deel wat wel goed meetbaar en hoorbaar is.


morca

Citaat van: ArjanR1 op januari 10, 2017, 01:31:50
Nee, ik heb nooit onder de 20hz zitten boosten.
Jaren geleden heb ik dit al gezegd, het is niet zo heel erg boeiend wat er onder de 20hz gebeurd.
De microfoons die wij er voor gebruiken, zijn daar niet zo secuur meer. Dan kun je je beter concentreren op het deel wat wel goed meetbaar en hoorbaar is.
Ik ook alleen om te testen.
Daarbij als je onder de 20 hz niet interessant vind heb je het ook nooit goed gevoeld,want het word al jarenlang besproken dat je dat alleen voelt bij de juiste films en subwoofers  :)

pameijer

Citaat van: morca op januari  9, 2017, 21:45:07
Zoals gpo al zei.
Waarom krijg ik dan zo.n berg energie voor me kiezen bij films  die in de lijst staan van 10 hz content?

Waar vind ik die lijst? Lijkt me leuk om mee te experimenteren!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Former member 78

Citaat van: morca op januari 10, 2017, 07:09:40
Ik ook alleen om te testen.
Daarbij als je onder de 20 hz niet interessant vind heb je het ook nooit goed gevoeld,want het word al jarenlang besproken dat je dat alleen voelt bij de juiste films en subwoofers  :)

Ik was volgens mij de eerste die laaiend enthousiast was over de scene van Pulse.

raindog

Ten aanzien van de mogelijkheid om met de Umik-1 onder de 20Hz te meten heb ik die vraag even uitgezet bij fabrikant MiniDSP.  Het antwoord komt neer op wat er al eerder werd vermoed en uitgesproken, hij kan wel degelijk lager dan 20 Hz meten, alleen is de microfoon in dat gebied niet gecalibreerd en zal daar dus iets mogelijk minder precies te werk gaan.

Dit voor de geïnteresseerden die hun Rythmik willen meten, de Umik-1 voldoet dus prima, ook als je sub lager kan dan 20 Hz.

JAN 09, 2017  |  12:19PM HKT
Tech support team replied:

Thanks for your interest in our products.
With regards to the UMIK-1, it can indeed measure down to very low frequency not a problem. It's just the calibration we provide is down to 20Hz only as it's hard to provide a calibration file for very low frequency (testing requirements).

Hoping this info helps.

Best Regards

DevTeam

miniDSP Ltd
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

pipo1000

Citaat van: pipo1000 op januari  9, 2017, 22:42:54
nee, ik wacht nog steeds op een price quote.

Bericht; $227 voor shipping zoals verwacht. Niets over een mogelijke korting, daar ga ik nog even over mailen. Dus tot nu toe $940 + $227 + 21% BTW = $1412 +/= 1336 euro.

Sirius666


bluemagics

Citaat van: pipo1000 op januari 10, 2017, 19:08:29
Bericht; $227 voor shipping zoals verwacht. Niets over een mogelijke korting, daar ga ik nog even over mailen. Dus tot nu toe $940 + $227 + 21% BTW = $1412 +/= 1336 euro.

Dank je wel voor de info! Kan je ook vragen wat de F12SE kost? (Deze heeft een betere amp + piano lak, klopt dat?)
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Cobraatje

Citaat van: pipo1000 op januari 10, 2017, 19:08:29
Bericht; $227 voor shipping zoals verwacht. Niets over een mogelijke korting, daar ga ik nog even over mailen. Dus tot nu toe $940 + $227 + 21% BTW = $1412 +/= 1336 euro.

Jouw berekening lijkt me niet kloppend.
De $940,- is incl. verzending binnen de USA, die verzendingskosten gaan dus nog van de $940,- af.
Zal iets van $50-75 zijn.


Cobraatje

#1546
Citaat van: bluemagics op januari 10, 2017, 19:59:27
Dank je wel voor de info! Kan je ook vragen wat de F12SE kost? (Deze heeft een betere amp + piano lak, klopt dat?)

Je hebt de verzendkosten dus zelf uitrekenen kan ook, zie
Citaat van: Sirius666 op januari 10, 2017, 19:28:43
Hier, is handiger:

http://www.invoercalculator.nl/

Amp is hetzelfde, de A370PEQ3 enige verschil is piano lak.
Je kunt kiezen uit 3 amps http://www.rythmikaudio.com/F12SE.html

Samen bestellen is al ieg 10% korting, als je wacht op RvD en misschien anderen voor een buy dan is 15-20% mogelijk.

Sirius666

Citaat van: Cobraatje op januari 10, 2017, 20:06:31
Jouw berekening lijkt me niet kloppend.
De $940,- is incl. verzending binnen de USA, die verzendingskosten gaan dus nog van de $940,- af.
Zal iets van $50-75 zijn.

Jaartje terug was de F12 ook nog eens in de aanbieding staat mij bij. Iets onder de 900. Toen kregen we urls van de organisator van de powerbuy toch? Juist omdat we verzending middels Bonvu deden. Ik weet even niet uit m'n hoofd of er nog iets van de prijs (de binnenlandse verzending) af ging.

martien

Bij mijn weten zijn die binnenlandse verzendkosten er toen niet vanaf getrokken.
Maar wat is een tientje of 5 meer/minder nu voor zo'n geweldige sub ;)

Dirk

bij de laatste powerbuy van juni vorig jaar kregen we 20%
die 20% ging gewoon van de geadverteerde site-prijs af, dus geen extra korting "vooraf" omdat er voor de US klanten idd al transport mee in verwerkt zou zitten in hun website-prijzen...zó gul zijn ze ook weer niet  ;D

ik heb toen met Bonvu gewerkt, omdat ze bij Ryhtmik om de hoek zaten (Rythmik bracht zelf de subs naar Bonvu, van waaruit eea dan verder ging zoals afgesproken met de shipper waarvoor je zelf hebt gekozen), dus eerst je shipping aanvragen/registreren bij Bonvu, waarna je een referentie ontvangt en die referentie heeft Rythmik dan weer nodig.
fwiw: al bij al had ik m'n subs hier 8 dagen later al in huis staan.

intussen las ik wel dat Rythmik zou zijn verhuisd, dus of ze dat wegbrengen nog steeds voor je doen kan je best toch ff navragen, al denk ik vrij zeker van wel...want zij zullen dit wslk gewoon incalculeren, net zoals ze een sub naar US-klanten ook nog moeten shippen, wat ze immers ook altijd wat tijd & geld kost.
verder kan je via de reeds aangehaalde invoercalculator perfect voorrekenen wat eea gaat kosten, mits je die natuurlijk zelf correct invult...je moet er nog iets zelf voor over hebben hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea