Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

martien

mocht je toch ooit naar 1 sub willen, dan kan ik de fv15hp zeker aanraden. ;D
ik denk wel dat een fvx12 of een fvx15 ook heel goed scoren, maar deze zijn niet in hooglans


Lucky.L

Citaat van: martien op februari 21, 2016, 15:11:09
mocht je toch ooit naar 1 sub willen, dan kan ik de fv15hp zeker aanraden. ;D
ik denk wel dat een fvx12 of een fvx15 ook heel goed scoren, maar deze zijn niet in hooglans
Maar ik denk dat de F15HP muzikaler is [dat was ook de reden dat ik die gekocht heb].
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Arcenon

Citaat van: Lucky.L op februari 20, 2016, 11:59:49
Zelfde bericht wat ik schreef bij het Klipsch subwoofer topic:

Vanochtend even wat testen gedaan aangezien ik twijfelde om de Klipsch R-115SW de deur uit te doen om dat m'n Rythmik F15HP ook geen kleine jongen is en ik eigenlijk 2 zulke grote subs een beetje teveel van het goede [vind] vond  ;D!
De scene bij World War Z ,1.04 de handgranaat scene en bij de beginscene van Godzilla [de atoombom]! Bij de Rythmik kreeg ik echt een glimlach op mijn mond.
Toen de Klipsch erbij met de zelfde scene's,ik kreeg geen glimlach maar ik moest echt hard lachen.
Dus conclusie voor mij is dat de klipsch zeker erbij blijft voor actie/spectakel films.
En zoals ik al eerder schreef,m'n vriendin vind het wel een mooie bijzet tafel voor de lamp  ::).

Gr. Michel

Ik ben ook zeker van plan om de Klipsch erbij te houden maar ooit aan te vullen met het grotere broertje van Rythmik  :devil:. Nu nog een grotere woonkamer waar ik m'n speelgoed allemaal kwijt kan..
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Cobraatje

Stapelen kan toch ook 8).

Citaat van: Arcenon op februari 19, 2016, 11:23:23
De FV25 lijkt me een beetje teveel van het goede (om in een woonkamer te kunnen plaatsen) maar de 18'' lijkt me perfect. Is er een release datum bekend?

Juni/juli was de planning, maar reken er maar op dat het wat later wordt.

Ik zag nog een fraaie eigenbouw E15, afgewerkt met leer:


pameijer

#979
Oei, dat vind ik wel een hele mooie uitvoering zeg  :omg:! Past ook mooi bij die gemodificeerde B&W's die er naast staan. Waar vond je dat plaatje?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

#980
Zeker een hele mooie sub. Fraai afgewerkt met leer. Lijkt me ook erg mooi passen bij een setje SF.

pameijer

Citaat van: Alex Groningen op februari 27, 2016, 17:04:16
Zeker een hele mooie sub. Fraai afgewerkt met leer. Lijkt me ook erg mooi passen bij een setje SF.
Oké, vooruit...., je mag mijn Rythmik overnemen als ik die leren in mijn huis weet te krijgen  :wub:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

Citaat van: pameijer op februari 27, 2016, 18:58:39
Oké, vooruit...., je mag mijn Rythmik overnemen als ik die leren in mijn huis weet te krijgen  :wub:


Wij komen er eerdaags nog wel een keer uit over jouw subwoofer. Blijft ontzetten gaaf.
Of ik jou zo'n mooie leren kan beleven, nee.

martien

ik heb inmiddels wat getest met de klipsch r-115sw.
mijn eerste indruk is dat het echt een top sub is. hij presteert kwa output zeker beter dan de sunfire hrs-10.
hij kan goed met de bekende referentie stukken overweg, echt heel veel bang for the buck.
in vergelijk met de rythmik blijft ie wel achter, de fv15hp gaat veel lager en geeft meer druk onderin.
met muziek speelt de rythmik ook een stuk strakker.
eerste conclusie; zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.(ik denk wel een beetje wat de meeste verwacht hadden ;D)

Cobraatje

Ik denk dat je de eerste bent met beide subs tegelijk thuis, mooi dat jij je bevindingen meldt.
Kunnen forumgenoten weer hun voordeel mee doen.

Ga je 2 aparte sets aanhouden of koop je er later nog een Rythmik bij zodat je de subs in beide sets kunt integreren?

Citaat van: pameijer op februari 27, 2016, 16:38:54
Oei, dat vind ik wel een hele mooie uitvoering zeg  :omg:! Past ook mooi bij die gemodificeerde B&W's die er naast staan. Waar vond je dat plaatje?

Rythmik topic op het AVS forum


Er zijn 2 F15HP-SE piano black B-stock bij Rythmik in de aanbieding: $1.279,- ipv $1.399,-.
Koop je beide dan nog 5% extra korting.
Gloednieuw alleen de bevestigingen voor de voetjes zijn niet helemaal goed.
De rubberen voetjes passen wel.

martien

Citaat van: Cobraatje op maart  5, 2016, 10:02:06
Ik denk dat je de eerste bent met beide subs tegelijk thuis, mooi dat jij je bevindingen meldt.
Kunnen forumgenoten weer hun voordeel mee doen.

Ga je 2 aparte sets aanhouden of koop je er later nog een Rythmik bij zodat je de subs in beide sets kunt integreren?

Rythmik topic op het AVS forum


Er zijn 2 F15HP-SE piano black B-stock bij Rythmik in de aanbieding: $1.279,- ipv $1.399,-.
Koop je beide dan nog 5% extra korting.
Gloednieuw alleen de bevestigingen voor de voetjes zijn niet helemaal goed.
De rubberen voetjes passen wel.

voorlopig houd ik 2 aparte sets aan, ben eigenlijk best tevreden nu met 1 sub per set.
ik vind het beter verdelen van het laag nu eigenlijk niet de investering waard, de mlp is het belangrijkste.
wellicht later nog een keer upgraden.

Cobraatje

#986
Naar aanleiding van de reacties op het AVS forum over zijn ontwerp, past Brian Ding de poorten voor de FV25 en FV18 aan:
'I am changing the designs of FV25HP and FV18 to front firing. That means we need a tooling for a 90 degrees port elbow. It is the most expensive tooling I have ever done. That also delays the project by about 6-8 weeks.'

Videoreview FVX15: https://www.youtube.com/watch?v=Oallm7RiMPI#

Cobraatje

Voor wie de ruimte heeft en mag/wil, is 2x F25 ook een optie ;D.


RvD

Afgelopen donderdag heeft Vik bij mij beide subs opgehaald en naar CM gebracht, hij is toen daar gebleven en heeft mee gekeken. Op de subs is een filtering toegepast er is onder andere ook de swith uitgeschakeld van 110v naar 230v de subs draaid nu standaard op 230v en de goedkope switch is buiten gebruik. Tijdens de meting was er distortion waarneembaar in het 10mhz gebied maar dit is normaal voor een aktieve sub, ook dit is verholpen door de filtering. CM constateerde wel meteen dat er erg goede onderdelen gebruikt worden door Rythmik goede caps en dure weerstanden. Veel beter dan Velodyne die ze ook al vaker gemod hebben dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van Rythmik. Over de klank viel ook niks aan te merken daar heeft de Rythmik ook wel een stapje voor tegenover Velodyne. Als we dan de prijs gaan vergelijken Velodyne DD15+ op dit moment van schrijven adviesprijs 6000,- tegenover Rythmik F15HP in powerbuy tussen de 1500-1600 is dat toch iets om over na te denken als je een nieuwe sub wilt.

De volgende dag kwam Vik terug met de subs en de nieuwe processor. Ik had geen idee wat van de tuning op de subs te verwachten en verwachtte er eigenlijk helemaal niks van alleen dat ze mijn set niet negatief zouden beinvloeden. Na even luisteren en wat bekende scenes viel me toch echt op dat de bass wat voller klonk alle instellingen zijn het zelfde gebleven op de subs. Dit was dan toch de moeite zeker waard geweest en het slepen met die zware dingen niet voor niks.  ;)

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Sirius666

Leuk om te lezen en natuurlijk helemaal dat het kwaliteitsspul is.

DofN

Citaat van: Cobraatje op maart 12, 2016, 10:17:35
Voor wie de ruimte heeft en mag/wil, is 2x F25 ook een optie ;D.

Geen idee van de prijsverschillen en of die er überhaupt zijn, maar vind dit een stuk fraaier en degelijker ogen:



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Citaat van: doorofnight op maart 12, 2016, 23:13:46
Geen idee van de prijsverschillen en of die er überhaupt zijn, maar vind dit een stuk fraaier en degelijker ogen:



Die zijn er zeer zeker en niet te min. Dan baseer ik mij op huidige modellen. JL is prachtig om te zien, dat absoluut. Heeft ook een completer pakket. Of dat de meerprijs waard is......voor sommigen (gelukkig) wel. Is mooi spul.

DofN

Je hebt gelijk. En subwoofers zijn eigenlijk nooit echt mooi. Fronts kunnen dat nog wel zijn. Subs moeten eigenlijk, bij voorkeur, zo goed als onopvallend zijn.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Denk dat die JL's rond de €7000,- zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Shoalinmonk

Als je het daar al mee gaat redden......ik denk dat er nog wel €500-700 bij op kan. Met de huidige dollarkoers
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

3 x zo duur dan ongeveer?
Maar ik vind die jl dan ook wel mooier ja.
Jammer dat die rythmik er niet in hoogglans is en met een iets mooier ontwerp.
Mijn fv15hp staat vol in het zicht ik kijk er wel graag na.  :D
Ik vind subs wel cool om te zien, smaken verschillen :smile:

Cobraatje

@RvD
Leuk verslag en nu zegt ook eens iemand met verstand van zaken dat Rythmiks goed zijn ;).

@doorofnight

Fraaier zeker, de afwerking van JL Audio is het beste op subwoofergebied wat ik ken en het klinkt ook nog zeer goed.
Een tijd geleden het ik een hele rits subs beluisterd(o.a. SVS SB13 Ultra, Monitor Audio GXW15, JL Audio F112, Rel 528SE, REL Gibraltar G2, Rythmik F15) en Rythmik en JL Audio waren voor mijn doeleinden: goed met muziek en HT, het beste.

Ik zie Rythmik en JL Audio als gelijkwaardig, bij vergelijkbare subs is imo Rythmik wat beter met muziek en gaat dieper en JL Audio wint het qua output en afwerking.
Wel vind ik na de absurde prijsstijgingen van de nieuwste series, de prijs-kwaliteit ratio zoek bij JL Audio.

De Rythmik F25 kost $1500,- en de JL Audio f212v2 kost $7000,- in Amerika.
Maar kopen vanuit Amerika kun je met JL Audio vergeten, ik zie prijzen in Europa van €8.300,-.
De F25 zal rond de €2000,- geïmporteerd kosten.


DofN

Wel gaaf dat je ze zo naast elkaar hebt kunnen beluisteren :) Welke dealer heeft zo'n rij staan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cobraatje

Helaas niet allemaal tegelijk in één ruimte kunnen beluisteren, maar meer onder het motto van beluisteren in verschillende ruimtes is nog altijd beter dan niet beluisteren ;D.

Ik moet even graven in mijn geheugen, het is al een tijd geleden:
Ik heb de SVS SB13 Ultra en Rythmik F15 in 1 ruimte beluisterd;
De Rythmik E15 en Monitor Audio GXW15;
De Rels;
en nog de 3 subs in 1 ruimte, maar daar ben ik van vergeten welke dat ook alweer waren.


gast_001

#999
Citaat
Geen idee van de prijsverschillen en of die er überhaupt zijn, maar vind dit een stuk fraaier en degelijker ogen:

Nu denk dat PSA een veel interessantere concurrent is.
Verbaast me enigzins dat er hier op het forum nauwelijks over PSA geschreven wordt.
http://www.powersoundaudio.com/collections/subwoofers