Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Kan soms wel, hangt ervan af hoe de bypass op de stereoversterker is.

Ik neem dat je bij HT de Parasound de versterking van de fronts laat doen.
Zo gebruikte ik mijn Integra dhc80.2 en Marantz PM14 mk2 K.I. allebei zonder problemen.
Beide op de Rythmik E15 aangesloten en tegelijk aan.
Dit kon omdat de PM14 op bypass een volledig gescheiden signaalweg had en geen signaal uitgaf op andere kanalen.


martien

Citaat van: pameijer op januari 26, 2016, 20:13:28
NEE! Ik heb deze vraag vorig jaar ook aan Enrico van Rythmik gesteld. Hieronder mijn vraag en zijn antwoord:

Vraag

Hi there,
I have a Rythmik E15HP, very pleased with it! I have recently bought active frontspeakers (AVI ADM9RS), which have digital and analog inputs and a mono suboutput, which outputs the whole frequency range. I also have an AV-receiver (Marantz SR7005), with the pre-outs connected to the line-in of the active speakers. I would like to directly connect my digital sources to the speakers, but then I cannot use the subwoofer. So I want to connect the sub to the speakers, and than not use the AV-receiver. But I also want to use the LFE connected to my receiver for movies and analog sources. Is this possible? And how can I accomplish this?
Problem is that I think when, say, playing the radio, the sub gets info from the receiver via LFE and info via the speakers. I hope I am clear!
Cheers, Paul


Antwoord

Paul,

You are correct. The subwoofer will get signal from the speakers and from the receiver at the same time and that's not good. You have to decide which one to keep. The subwoofer can be used in two systems and that's why you have LINE IN and LFE IN but with only one system playing at a time. You can not send two signals at the same time because the subwoofer will play both.

Best Regards,

Enrico Castagnetti
Rythmik Audio - Tech Support


Volgens mij klopt mijn antwoord wel degelijk!
Ik schrijf dat de versterkers niet tegelijk kunnen spelen, maar wel beide aansluiten, zodat je de sub in 2 systemen kunt gebruiken. Lees enrico zijn antwoord maar.
Btw doe ik het ook zo.

Lucky.L

Citaat van: Cobraatje op januari 26, 2016, 20:20:39
Kan soms wel, hangt ervan af hoe de bypass op de stereoversterker is.

Ik neem dat je bij HT de Parasound de versterking van de fronts laat doen.
Zo gebruikte ik mijn Integra dhc80.2 en Marantz PM14 mk2 K.I. allebei zonder problemen.
Beide op de Rythmik E15 aangesloten en tegelijk aan.
Dit kon omdat de PM14 op bypass een volledig gescheiden signaalweg had en geen signaal uitgaf op andere kanalen.
Bij HT gebruik doet de Parasound idd met bypass alleen de fronts!
De Parasound heeft ook een pre out voor de subwoofer.
Maar kunnen beide versterkers dan op LFE [1 op de rode en 1 op de witte],of moet er dan 1 op LFE en 1 op line in?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Citaat van: martien op januari 26, 2016, 18:28:09


Maar die klipsch erbij laten tot bv 40hz voor film is niks omdat?
Het is wel wat  ;D,maar het neemt nogal wat ruimte in beslag!
Maar hij gaat er nog niet definitief uit,want ik ben net zo veranderlijk als het weer  ::).
Mijn vrouw vind de klipsch wel mooi als een soort bijzet tafel voor de lamp.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

XtrmB

Citaat van: Lucky.L op januari 27, 2016, 05:29:52
Het is wel wat  ;D,maar het neemt nogal wat ruimte in beslag!
Maar hij gaat er nog niet definitief uit,want ik ben net zo veranderlijk als het weer  ::).
Mijn vrouw vind de klipsch wel mooi als een soort bijzet tafel voor de lamp.

:baaa: :pompom:
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Cobraatje

Citaat van: Lucky.L op januari 27, 2016, 05:26:13
Bij HT gebruik doet de Parasound idd met bypass alleen de fronts!
De Parasound heeft ook een pre out voor de subwoofer.
Maar kunnen beide versterkers dan op LFE [1 op de rode en 1 op de witte],of moet er dan 1 op LFE en 1 op line in?

Denon--sub out--- Rythmik L of R Lfe In
Parasound L+R pre out---- Rythmik L+R Line In

Wel nagaan of de Parasound een volledig gesloten signaalweg heeft.
Ik weet dat de forumgenoot waarmee ik de E15 heb besteld, het op zijn Plinius niet zo kon aansluiten.

martien

#906
Even een plaatje van de opstelling met rythmik fv15hp genomen vanaf de luisterplaats
De kabels zijn tijdelijk, totdat de plaatsing echt vast staat.

Shoalinmonk

Super mooi die FV !!

Maar vanwaar die stoelen dan?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

die staan normaal iets verder naar voor, vanwaar ik de foto maak staan er ook 2, dan is daar dus en zithoek.
met luisteren zet ik ze zo naar achter zodat ze niet 'voor' het geluid staan.

Shoalinmonk

Aha gaaf zeg !!

Klinkt vast super.
Mooie spul hè?! Rythmik !

Geniet ervan
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Sirius666

Zo, eindelijk is het subje compleet :D




martien

Citaat van: Sirius666 op februari  2, 2016, 15:25:14
Zo, eindelijk is het subje compleet :D





Dat is mooi zit het schroefje er ook al in?

Sirius666

Zeker. Simpel om te doen. Het was ook nou niet echt een fijne plek om schroefloos te zijn ahum. Het andere deel lag keurig in dat witte spul, vandaar dat er ook niks rammelde  :D  Zie 1e foto. Kan je zien waar ie ontbreekt? Verder nog wat extra sfeerfoto's.








martien

Wel een beetje een slordige fout, maar ook wel weer interessant hoe die rythmik er van binnen uitziet. :colgate:

Sirius666

#914
Die schroef heeft sowieso vast gezeten. Met het transport kan deze toch nooit losgeraakt zijn? Wellicht was ie niet goed strakgedraaid en is hij wel degelijk getest waardoor het e.e.a. nog wat losser kwam te zitten. Er was er overigens nog 1 die wat los was geraakt. Wellicht handig om dit bij jullie subs even na te lopen.

Het uiteinde van het schroefdraad was de boosdoener, fabricagefoutje. Pure pech dus geweest.

Cobraatje

Ik las dit op het AVS forum, wel leuk om te vermelden:

Hi guys,

As I mentioned before Chris Fogel, from Hyperion Sound @ ELBO Studios in Glendale, CA got an FV15HP back in June 2015 for his film mastering studio. Today we got a second order from him for a pair of F12s for a small stereo room. He is very impressed with the capabilities of the FV15HP. So I just wanted to share with you guys the list of the movies he already mastered using the FV15HP:

Creed
Spy
Trumbo
Zoolander 2
5th Wave
Ghostbusters (still in production)
Birth of a Nation (just won Sundance)
Halo 5 soundtrack (game)

Sirius666

Zeker leuk! Wie weet over een jaar of 5.....is Rythmik wellicht een stuk groter en kunnen wij meepraten over hun oude modellen  ;)

Sirius666

#917
Inmiddels een 3m en 10m lange rca kabel van Klotz binnen. De Rythmik zit middels preout met z'n line in verbonden en m'n 10m lange rca dropveter is vervangen door de Klotz.

Tot zover het positieve. Voor mijn gevoel speelde high level lekkerder. Output zoals ik die had vind ik nu minder aanwezig. Of dient het volume meer opengedraaid te worden t.o.v. high level? Deze week speelde ik zonder F12 en dat vond ik lekkerder/voller klinken (wel oude rca dropveter). Klinkt raar....?

Kan het fenomeen inspelen (ik ben sceptisch wat dat betreft) hiermee te maken hebben?

Shoalinmonk

Een week zonder F12 gespeeld? Hoe hou je het vol ??  8)

Ik blijf erbij een sub kan heel veel toevoegen aan stereo ! Een goede afstelling noodzakelijk !

Wij kunnen hier niet meer zonder F15HP, deze draait ten alle tijden mee.
En hoe.... :headbanging:
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Sirius666

#919
Citaat van: Shoalinmonk op februari  6, 2016, 17:47:17
Een week zonder F12 gespeeld? Hoe hou je het vol ??  8)

Ik blijf erbij een sub kan heel veel toevoegen aan stereo ! Een goede afstelling noodzakelijk !

Wij kunnen hier niet meer zonder F15HP, deze draait ten alle tijden mee.
En hoe.... :headbanging:

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik van de week zeer verbaasd was toen ik Metallica's black album opzette (Wherever...) en ik dacht dat de sub mee deed. Wat nergens op sloeg want die was kabelloos :D Ik heb een andere versterker en had er al zin in wat ik zou horen incl. F12.

Gister kwamen de kabels binnen en nu de F12 meespeelt is lijkt het simpelweg minder. Enkel de kabels zijn anders en dat de sub nu via preout speelt.

Vandaar mijn vraag of er verschillen zijn met aansluiten (preout/high level via speakerdraad).

Shoalinmonk

Begrijp ik dan goed dat je in stereo speelt?
Je set is niet uitgemeten, waarin ook de sub is meegenomen?

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Sirius666

#921
Citaat van: Shoalinmonk op februari  6, 2016, 17:56:01
Begrijp ik dan goed dat je in stereo speelt?
Je set is niet uitgemeten, waarin ook de sub is meegenomen?

Ja joh!

Het klonk goed. Nu twijfel ik. Ik hou de vorige situatie als referentie aan. Pas als ik andere speakers heb is de volgende stap idd in(laten)meten.


RalphH

Je hebt dus niets ingesteld aan het volume van de (rca) subwooferuitgang vAn je versterker en het volume op de sub zelf na verandering van aansluiting?
Locatie van de sub is niet veranderd?
Met fase/timing instellingen had je toen het goed klonk ook nog niets gedaan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sirius666

#923
Citaat van: RalphH op februari  6, 2016, 18:46:21
Je hebt dus niets ingesteld aan het volume van de (rca) subwooferuitgang vAn je versterker en het volume op de sub zelf na verandering van aansluiting?
Locatie van de sub is niet veranderd?
Met fase/timing instellingen had je toen het goed klonk ook nog niets gedaan?

Gewone preout, geen sub preout.

Verder idd alles gelijk aan vorige week. De Vincent versterker had geen (sub) preout dus toen zat ie met speakerdraad aangesloten op het 2e setje speaker terminals.

M'n huidige versterker klonk echt goed zonder F12. Qua laag zelfs acceptabel. Erg vetjes! Dus ik had hoge verwachtingen zodra de F12 mee kon doen.

Daarna enkel de oude Procab RCA van 10 meter vervangen door een Klotz Alpa100 (computer naar versterker) en de sub met een 3m RCA ook van dat merk.

Ik zal maandag high level weer proberen.

Overigens is de totale sound voor mijn gevoel wat anders. Iets scheller lijkt wel.

RalphH

Ok, even resume..

- Met de Vincent had je zonder sub minder laag output dan nu en met de sub op high level was dat beter.
- Nu alles aangesloten met nieuwe versterker en daarmee nooit high level de sub aangesloten gehad/ueberhaupt nog geen sub aangesloten gehad. En die geeft al meer laag dan de Vincent met sub.
- Je hebt niets afgeregeld aan sub instellingen fase/volume

Het laatste zou kunnen verklaren waarom je met sub ineens laag mist. Kan zijn dat door het niet correct staan van de fase, sub en fronts elkaar tegenwerken en er nu een bas null ontstaat op je luisterplek. Die zou je dan echter met de Vincent ook gehad moeten hebben.

Zoals shoulinmonk al aangaf --> goed afstellen is noodzakelijk. Dus fase, volume en eventueel crossover goed afstemmen op de fronts.

Als je overigens met je fronts al perfect gebalanceerd laag hebt over het hele frequentiebereik, hoeft het niet perse zo te zijn dat een sub altijd een aanvulling is (naar mijn mening).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer