Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: Shoalinmonk op december 26, 2015, 12:09:48
Helaas wel. wil je de beste performance neerzetten voor muziek of voor film.
Gelukkig wordt er hier in het weekend (vrijdag en of zaterdag) film gekeken. Dan schakel ik wel even, 5 seconden werk.

Op de muziek stand klinkt het voor film ook heel goed hoor, maar het is gewoon waar dat de weergave beter is op de andere stand.

Zou mooi zijn als Rythmik komt met twee voorkeuze instellingen.......op afstand bedienbaar graag  ::)
Waarom regel je het niet allemaal gewoon met je receiver eigenlijk?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

morca

Citaat van: pameijer op december 26, 2015, 12:31:43
Waarom regel je het niet allemaal gewoon met je receiver eigenlijk?
2 dsp setting voor ADSY ......heb ik nog nooit gezien maar zou ideaal zijn.
1 voor HT en 1 voor muziek.

Als er iemand van ADSY meeleest,DOE ER WAT MEE !!!!!

Shoalinmonk

Citaat van: morca op december 26, 2015, 12:26:13
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Bandwidth_2.svg/2000px-Bandwidth_2.svg.png




Let niet op die 3 db.
Maar dit is wat je ziet met rew,
en met gain regel het level,
met BANDWITH hoe breed die regeling moet zijn,zie de verschilende pieken en de breedte daarvan,dan doe je met  BANDWITH.

Dat moet ik eens wat dichter bij bekijken. Ingewikkeld voor een 50 procent leek.
Lekker van afblijven dus.

Betreffende die 2 ADSY instellingen...

Dan ook direct mee laten schakelen wanneer je van audio naar video schakelt..dat zou helemaal te gek zijn.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Staaled

#453
Citaat van: morca op december 26, 2015, 12:38:42
2 dsp setting voor ADSY ......heb ik nog nooit gezien maar zou ideaal zijn.
1 voor HT en 1 voor muziek.

Als er iemand van ADSY meeleest,DOE ER WAT MEE !!!!!

Die zijn er min of meer al : reference (HT) en flat (muziek).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op december 26, 2015, 12:50:30
Die zijn er min of meer al : reference (HT) en flat (muziek).
Op elke versie,of heb ik niet goed gekeken.

Nadeel vind ik altijd dat je niet zelf iets bij kan stellen.
Dat zal bij deze setting ook niet kunnen? denk ik

Cobraatje

 Persoonlijk zou ik nooit met rumble on draaien.
Ook met film vind ik een goede strakke bas belangrijk en rumble veroorzaakt distortie en mindere bas.

Wat ik doe is de settings gebruiken die voor film en muziek goed zijn en bij film indien gewenst tijdelijk B.v. 3 DB erbij.
Dat kan gewoon via de afstandbediening.

Staaled

Citaat van: morca op december 26, 2015, 12:38:42
2 dsp setting voor ADSY ......heb ik nog nooit gezien maar zou ideaal zijn.
1 voor HT en 1 voor muziek.

Als er iemand van ADSY meeleest,DOE ER WAT MEE !!!!!

Citaat van: morca op december 26, 2015, 12:52:08
Op elke versie,of heb ik niet goed gekeken.

Nadeel vind ik altijd dat je niet zelf iets bij kan stellen.
Dat zal bij deze setting ook niet kunnen? denk ik
Het eerste weet ik niet.

Het tweede, nee, maar ik lees toch echt dat 2 settings ideaal waren.
Nou die zijn er dus. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Hahaha oplettend Ed  ;D

Ik doelde op 2 totaal naar wens instelbare memory ,s die je per ingang of nog beyer aan stereo en aan 5.1 toe kan wijzen .
Ik had er nog nooit zo over gedacht maar laatste zou ideaal zijn

martien

Mijn bedoeling is voor muziek de beste instellingen,
En aangezien hij dubbel aangesloten word, bij film een iets luidere instelling via de reciever.
Ik denk/hoop dat de FV15HP-SE dan voor film ook wel genoeg druk levert.

Nu zou het mogelijk kunnen zijn dat, gezien de lastige ruimte, er nog een sub bij moet komen.
Maar dat zien we tzt wel.

Staaled

Citaat van: morca op december 26, 2015, 14:10:26
Hahaha oplettend Ed  ;D

Ik doelde op 2 totaal naar wens instelbare memory ,s die je per ingang of nog beyer aan stereo en aan 5.1 toe kan wijzen .
Ik had er nog nooit zo over gedacht maar laatste zou ideaal zijn
Ah,je doelt op Trinnov. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Even nog over de powerbuy, er zijn uiteindelijk 5 subs gekocht. Van de duitse Forummember heb ik geen antwoord meer gehad, ik tel hem dus niet mee.

Invoercalculater geeft ongeveer 26 tot 28% bijkomende kosten op, houd rekening met eerder 35%.
In het geval van shipping via db shenker iig.


Shoalinmonk

Mijn sub was ietsjes duurder als de verkoop prijs van mijn GXW.

Ik ben blij als ik mijn volgende F15 ook voor die prijs krijg!
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

De FV15HP-SE komt een paar tientjes boven 2000 euro.
De F15hp-SE rond de 1500?

gast_001

CitaatDe FV15HP-SE komt een paar tientjes boven 2000 euro.

Beetje $$ gezien dan vergelijkbaar met een XTZ 3x12.

Cobraatje

Beide kun je niet vergelijken, een Rythmik is duidelijk beter.
Mocht je een sub willen waarbij strakheid van de bas, integratie bij muziek geen hoofprioriteit is dan is een XTZ denk ik de betere keuze.

Cobraatje

Citaat van: martien op december 26, 2015, 16:58:07
Even nog over de powerbuy, er zijn uiteindelijk 5 subs gekocht. Van de duitse Forummember heb ik geen antwoord meer gehad, ik tel hem dus niet mee.

Invoercalculater geeft ongeveer 26 tot 28% bijkomende kosten op, houd rekening met eerder 35%.
In het geval van shipping via db shenker iig.

Niet netjes van hem, het minste wat hij kan doen is toch je op de hoogte houden.

Citaat van: martien op december 26, 2015, 16:32:32
Mijn bedoeling is voor muziek de beste instellingen,
En aangezien hij dubbel aangesloten word, bij film een iets luidere instelling via de reciever.
Ik denk/hoop dat de FV15HP-SE dan voor film ook wel genoeg druk levert.

Nu zou het mogelijk kunnen zijn dat, gezien de lastige ruimte, er nog een sub bij moet komen.
Maar dat zien we tzt wel.

Voor muziek is 14hz, damping high, rumble off de beste instelling.
Ik zou beginnen met 20Hz, damping mid en rumble off: die instelling bevalt mij met muziek en film erg goed.

Een FV15 geeft 2x de output die een F15 heeft, moet je toch een eind op weg zijn denk ik :).

martien

Citaat van: Cobraatje op december 26, 2015, 21:16:46
Niet netjes van hem, het minste wat hij kan doen is toch je op de hoogte houden.




Hij had al meer herinnerings mailtjes nodig, het was denk ik niet zo'n hele enthousiaste kandidaat.

gast_001

CitaatBeide kun je niet vergelijken, een Rythmik is duidelijk beter.

verklaar  :music:

martien

Die xtz is iets breder, wat minder diep, en bijna 2 x zo hoog!
Niet in gloss black, en niet dubbel aan te sluiten.
Qua output en geluidskwaliteit weet ik niet, heb ze beide (nog) niet gehoord.
Maar bijna 1.2 meter hoog is wel wat overdreven vind ik.

martien

Xtz is 'maar' 10 kg zwaarder, ondanks veel groter en 3- 12 inch drivers. Lijkt me ook een voordeel voor de rythmik.

knubbe

Zie nog geen enkele reden waarom de Rhytmik beter zou zijn :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

martien

Ik zeg ook niet dat hij beter is, hij is beter voor mij!
Zie MIJN argumenten.

Ik moet wel zeggen dat ik denk dat de xtz meer een film monster is dan een verfijnde muziek aanvulling, maar dat is gebaseerd op aannames.

gast_001

Ken de XTZ en de Rhytmik niet echter als je data bass bekijkt dan is de XTZ toch behoorlijk in het voordeel.
Iedere fabrikant zegt "ons product is het beste".
Welk product je aanspreekt, who cares, Cobraatje is Die Hard Rhytmik fan iemand anders zweert wellicht op een SVS boombox :)


martien