Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

GOOS88

Citaat van: Cobraatje op december 24, 2015, 23:49:31
Alle F/E-serie Rythmiks gaan tot 14Hz @-2db outdoors gemeten, dieper zal een Rythmik zeker gaan.
Maar veel belangrijker is dat je echt goed laag gaat horen.
Met alle respect voor de Klipsch maar dat is echt geen vergelijk met een Rythmik.
Is een FV15HP nabouwen geen goede optie?

Mijn doel is dezelfde ouput/diepgang maar met meer definitie en detail, dan zou idd een fv15hp kloon of 2 kleinere gepoorte een optie zijn.

De klipsch is een beest van een sub, geen vergelijk (met ht) tov bijvoorbeeld een sunfire hrs 12 welke ik voor de klipsch had.
Alleen in stereo is de klipsch wat minder, mis wat definitie.
Ben bang dat een gepoorte rythmik in stereo dan ook tegen gaat vallen  omdat het karakter van een gepoorte sub ondanks de servo terugkoppeling minder geschikt is voor stereo gebruik dan een gesloten systeem?

Iemand hier met een gepoorte rythmik?


* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

morca

Ik denk dat het toch er ook dat verschil inzit wat je net noemt,in strakheid voor muziek.
Anders 2 sub,s 1 voor muziek en 1 voor film  :headbanging:

GOOS88

Citaat van: morca op december 25, 2015, 00:20:08
Ik denk dat het toch er ook dat verschil inzit wat je net noemt,in strakheid voor muziek.
Anders 2 sub,s 1 voor muziek en 1 voor film  :headbanging:

Ja idd dat denk ook.  1x een F12 erbij via high lvl aansluiten icm de fronts, en de klipsch alleen het LFE geweld laten doen.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *


GOOS88

#429
Citaat van: morca op december 25, 2015, 00:27:18
Pure direct stereo bedoel je dan voor de gesloten?

Ja

Of in iedergeval de gepoorte uit.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

morca

#430
Je kan de F12 ook aan de preouts van de fronts hangen,en dan instellen dat hij 2 kanaals af moet spelen op die bron.
Dan gaat ook je LFE uit en kan je eventueel toch nog externe dsp op die muziek sub toepassen.
En het intregeerd ook beter via de preouts denk ik.

GOOS88

#431
Citaat van: morca op december 25, 2015, 00:32:06
Je kan de F12 ook aan de preouts van de fronts hangen,en dan instellen dat hij 2 kanaals af moet spelen op die bron.
Dan gaat ook je LFE uit en kan je eventueel toch nog externe dsp op die muziek sub toepassen.
En het intregeerd ook beter via de preouts denk ik.

Dat is ook een optie inderdaad, biampen aanzetten en via low lvl aansturen met eventueel een minidsp ertussen.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *


GOOS88

Citaat van: morca op december 25, 2015, 00:43:55
Waarom zet je BI amp dan aan?
Of zijn je fronts zo aangesloten

Gebruik een preamp geen receiver, dan moet ik biamp aanzetten om een 2e set outputs het signaal voor de fronts te laten  uitsturen.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Cobraatje

Citaat van: GOOS88 op december 25, 2015, 00:12:19
Mijn doel is dezelfde ouput/diepgang maar met meer definitie en detail, dan zou idd een fv15hp kloon of 2 kleinere gepoorte een optie zijn.

De klipsch is een beest van een sub, geen vergelijk (met ht) tov bijvoorbeeld een sunfire hrs 12 welke ik voor de klipsch had.
Alleen in stereo is de klipsch wat minder, mis wat definitie.
Ben bang dat een gepoorte rythmik in stereo dan ook tegen gaat vallen  omdat het karakter van een gepoorte sub ondanks de servo terugkoppeling minder geschikt is voor stereo gebruik dan een gesloten systeem?

Iemand hier met een gepoorte rythmik?

Forugenoot martien kan daar op vrij korte termijn wat van zeggen, zijn FV15HP is onderweg :).

De ontwerper Brian Ding zegt dat de gepoorte F-series voor muziek bijna gelijkwaardig zijn aan de gesloten subs.
Maar ik lees  op het AVS forum van eigenaren die beide hebben/hebben gehad verschillende ervaringen.
Van er is voor muziek niet zoveel verschil, tot een duidelijke voorkeur voor een gesloten.

Shoalinmonk

Hi Dudes,

Na een aantal uren muziek en films verder hier een update van mijn volgende bevindingen.

Wat ik nu zeker weet is dat de Rythmik met de huidige instellingen het niet gaat winnen van de Monitor Audio GXW15 qua het afspelen van muziek.
De MA GXW15 speelt sneller en strakker....let wel...misschien staan de instellingen van mijn Rythmik nog niet optimaal of niet meer optimaal want gisteren leek het wel beter. Echter vanavond toch wel wat standen geprobeerd, voor film heb ik de beste stand gevonden.....

Voor film wint de Rythmik ongetwijfeld!! Daar was het mij zeker om te doen. Er wordt hier ongeveer 85 % HT en 15 % van muziek genoten. Eind volgende week zal ik opnieuw de sub inregelen met en zonder ADSY - dit keer in een muisstil huis - dan is de Rythmik ook lekker soepel ingespeeld.

Dan ga ik eens kijken of ik de muziek wat strakker kan krijgen door met de instellingen te rommelen.

Ben zeer tevreden met de Rythmik!  :clapping:
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

pameijer

Is de MA dan gesloten of gepoort? Het is natuurlijk ook een erg mooie sub die MA, en heel veel verschil met Rythmik was ook niet te verwachten als die ook gepoort is. Persoonlijk zou ik toch wel een beetje balen van de bevindingen die je nu beschrijft eerlijk gezegd...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sirius666

Zou je een foto van de huidige instellingen willen posten? De F12 zal bij mij 99% voor muziek worden gebruikt  ;)

Shoalinmonk

Zal morgen een foto maken van instellingen. uit mijn hoofd:

- 14 hz; damping high
- rumble on


Ik heb vandaag best wat gerommeld aan de instellingen.
Gisteren leek hij ook strakker te klinken, wellicht is het toch aan de instellingen te wijden.  volgens mij stond gisteren de rumble op uit. en de frequentie op 20 hz....denk dat dit beter is voor muziek.

Ik baal er niet van, in tegen deel, doel was om in HT erop vooruit te gaan en dat is zeer zeker gelukt.
Trouwens beide subs zijn gesloten....


Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

Citaat van: Cobraatje op december 22, 2015, 10:18:06
Om een Rythmik goed in te regelen moet je wat tijd nemen en je inlezen.
Hier staan de handleidingen van alle amps: http://www.rythmikaudio.com/amplifiers.html

Goede instelling om mee te beginnen en imo de beste keus wanneer je muziek en HT wilt beluisteren: Freq 20, damping mid en rumble off.
rumble kan je beter uitlaten,dan speelt hij strakker.

Shoalinmonk

Citaat van: morca op december 25, 2015, 23:42:58
rumble kan je beter uitlaten,dan speelt hij strakker.

Yep... :hehe: zoals ik als zei hierboven....dacht al dat hij gisteren uitstond...
HT Rumble aan / Muziek Rumble uit.

Morgen even testen. en dan ook weer terug naar 20Hz ipv 14Hz
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Sirius666

#441
Ben benieuwd!

Shoalinmonk

Net al getest.

Nu gedraaid op deze setting.

Rumble OFF
20 Hz damping mid

Bas is WEER lekker strak, op high zal deze volgens de manual nog strakker/cleaner zijn. Dit net niet meer getest want we bleven hangen in deze settings....damn dat klonk lekker zeg op -25dB.   :music: :bigsmile:
Michael (Xscape), Celine, John Major, de Dijk, Alpha Blondy en the Weeknd kwamen voorbij


Ben echt reuze benieuwd wat de andere van hun Rythmik sub vinden?!?


Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Yes ik ben eruit! (geloof ik  :music:)

Naar mijn mening zijn dit de beste instellingen:

Muziek
20 Hz op High en rumble OFF

HT
14 Hz op mid en rumble ON

Ben benieuwd hoe de andere hun Rythmik gaan schakelen.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

yorkie13

moet je dan iedere keer het rumble filter ON en OFF schakelen ?

Shoalinmonk

Citaat van: RA SUBS op december 26, 2015, 11:54:56
moet je dan iedere keer het rumble filter ON en OFF schakelen ?

Helaas wel. wil je de beste performance neerzetten voor muziek of voor film.
Gelukkig wordt er hier in het weekend (vrijdag en of zaterdag) film gekeken. Dan schakel ik wel even, 5 seconden werk.

Op de muziek stand klinkt het voor film ook heel goed hoor, maar het is gewoon waar dat de weergave beter is op de andere stand.

Zou mooi zijn als Rythmik komt met twee voorkeuze instellingen.......op afstand bedienbaar graag  ::)
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

Ik heb in me dsp ook 2 instellingen voor film en muziek.
Dus zo gek is het niet.
Dat je het aan de achterkant moet schakelen in minder idd.

Die op afstand bediening zou de prijs weer opdrijven,al het wel heeeeeel handig zou zijn imo.

Shoalinmonk

Morca....vraagje.

Ik heb nog niet aan de knoppen GAIN en BANDWITH gedraaid.
Kan ik hier ook nog mee rommelen, ze staan nu in de positie die Ryrhmik adviseerde met Room EQ door processor.

Dan is vooral mijn vraag wat is Bandwith?
Gain is toch volume?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

Citaat van: Shoalinmonk op december 26, 2015, 12:15:04
Morca....vraagje.

Ik heb nog niet aan de knoppen GAIN en BANDWITH gedraaid.
Kan ik hier ook nog mee rommelen, ze staan nu in de positie die Ryrhmik adviseerde met Room EQ door processor.

Dan is vooral mijn vraag wat is Bandwith?
Gain is toch volume?
Niks meer aan doen nadat ADSY gedraaid heeft.
Dit is een dsp met 1 band,ik zoek nu een plaatje erbij om het duidelijker te maken.

morca

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Bandwidth_2.svg/2000px-Bandwidth_2.svg.png




Let niet op die 3 db.
Maar dit is wat je ziet met rew,
en met gain regel het level,
met BANDWITH hoe breed die regeling moet zijn,zie de verschilende pieken en de breedte daarvan,dan doe je met  BANDWITH.