Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Gaat diep, veel output en zeer goed klinkend; zie zo geen nadelen :colgate:.

Brian Ding(eigenaar) zit op dit moment in China, de geruchten zijn dat de LVX12(gepoorte 12 incher) zo goed als klaar is en dat vanwege de vele verzoeken er aan een 18-inch Rythmik wordt gewerkt.
Brian Ding wou tot nu toe niet aan een 18 incher omdat hij vond dat de door hem vereiste klankkwaliteit niet gehaald kon worden, ben benieuwd. 

GPO

#126
Citaat van: Cobraatje op augustus 31, 2015, 10:40:10
...
Diep valt wel mee, bijna alle Rythmik subwoofers gaan tot 14Hz zonder room gain, SPL vind ik wel verbazingwekkend.

http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1214550-official-rythmik-audio-subwoofer-thread-675.html
Post 20234
'Anyway, I had to recalibrate the system a bit so here's a plot of 2 L12s in a 10x12x8 room, fwiw.'
..

Als ik het zo lees op dat forum, dan heeft ie wel daar zo ongeveer z'n max bereikt. Dus die meting is ook wel meteen de max waarschijnlijk. Bovendien is het een vrij kleine kamer (3x4), maar inderdaad nog steeds impressive voor een dergelijke subwoofer met die prijs!!  :headbanging:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Cobraatje

En voor mij het belangrijkste, Rythmik klinkt ook nog erg goed.

Brian Ding gaat idd 18 incher bouwen: 'Here is my sketch idea of an 18" model. Fixed tuning frequency as there is no need for a higher tuning frequency. The tuning frequency will be same as FV15HP one port (12hz) and there will be two 3-1/2" ports. The enclosure size will be 40% bigger, and the port length will be 40% longer. 900WRMS power'.





GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Cobraatje

#130
Nou, ik zou zeggen wat is dit voor reactie.
Geen mogelijkheden om verzending of transport te regelen in de uithoek waar jij woont?

Cobraatje

De F12G zijn al verkocht, dat is razendsnel.

Cobraatje

Er zijn weer wat B-stock bij Rythmik http://www.rythmikaudio.com/clearance.html

Pre-own LV12R ported sub black oak with 300WRMS amp $519 
B-stock FV15HP-SE piano black with H600PEQ3 amplifier and multi-tune $1299
B-stock E15 black matte with black cone and H600PEQ3 amp $1050
B-stock F15HP-SE piano black with black cone and H600PEQ3 amp $1249 


Cobraatje

#134
Vond dit wel een grappig plaatje ;D
Wat 2 Rythmiks FV15HP teweeg brengen tijdens Mad Max Fury Road.

morca

Citaat van: Cobraatje op oktober  7, 2015, 16:44:10
Vond dit wel een grappig plaatje ;D
Wat 2 Rythmiks FV15HP teweeg brengen tijdens Mad Max Fury Road.
Alles is van hout gebouwd daar ,dat schud natuurlijk ook veel meer en sneller.
Maar ze zullen de boel hier ook wel redelijk schudden vermoed ik  ;D

Cobraatje

Mooie eigenbouw Rythmik subs



Chris Vogel, engineer en mixer van o.a. Alanis Morrissette Jagged little pil; John Hiat Have a little faith in me; U2 If god will send his angels
The wolf of Walstreet; Ghostbuster; the skeleton key is ook fan van Rythmik subs.


Another happy Rythmik Audio customer. This time is Chris Fogel, from Hyperion Sound @ ELBO Studios in Glendale, CA.
Hi,
Forgot to mention - I'm loving the sub (FV15HP). We've now mixed 3 films and a major video game with this thing, and it's fantastic.
So fantastic that I think we want to order another.
Best, Chris



Cobraatje

B-stock F12 black oak with A370PEQ3 amp $786 via Rythmik aangeboden.

Cobraatje

Vanwege de vele vragen op het AVSforum heeft Enrico van Rythmik een zeer handig overzicht gemaakt van de L12 tav F12, L22 tav FV15HP


photo hosting

Cobraatje

De LVX12, 12 incher gepoort, is bijna gereed voor productie:

'We will have a new model LVX12 priced between LV12R and FVX15. The model has been delayed. But we will have 4 of them in 3 weeks and more to come at the end of the year. Bruce Watson has been waiting for this model for a long time.
LVX12 uses a similar design of FVX15 except the driver is paper cone. That means it has 2 tuning modes: 20hz and 14hz. More information will be available.'

Raymond187

Jammer dat er geen importeur in NL zit die de prijzen hanteert als die in de US. Dus 1250 euro voor de F15

Sirius666

Heeft iemand ervaring met zowel SVS als Rythmik? En dan in het bijzonder een SB2000 (SVS) tegenover bijv. de F12? Zou enkel om muziek (en dan ook de snellere varianten, metal, hardcore, hiphop) gaan.

martien

Vandaag ( 17.45 ) is eindelijk mijn rythmik binnen gekomen!
Het is alleen erg jammer dat het niet de bestelde is.
Er is een F15hp-SE binnen gekomen ipv een FV15HP-SE.
1 letter verschil maar toch een hele andere sub.

Ik heb een mail gestuurd naar audiophonics, ben benieuwd naar hun reactie.

Hebben er meerdere mensen ervaringen met hun service?

morca

Dat is balen man !
Hopelijk snel opgelost.

Sirius@
Ze worden net zo goed getest als JL audio .
Dat zijn toch wel hele goeie woofers.
Als je avs en HTS reviews naleest moeten het wel erg goeie subs zijn voor het geld.

Sirius666

Citaat van: morca op november 16, 2015, 20:03:57
Dat is balen man !
Hopelijk snel opgelost.

Sirius@
Ze worden net zo goed getest als JL audio .
Dat zijn toch wel hele goeie woofers.
Als je avs en HTS reviews naleest moeten het wel erg goeie subs zijn voor het geld.

Rythmik heb je het nu over?

morca

Citaat van: Sirius666 op november 16, 2015, 20:23:13
Rythmik heb je het nu over?
Ja,de paar leden die ze bezitten hebben diverse woofers gehad.
Ik hoor niet anders als wat ik lees,hoe ongelovelijk strak ze spelen voor het geld.
En een berg laagoutput waar je uw tegen zegt.

morca

Citaat van: martien op november 16, 2015, 19:33:36
Vandaag ( 17.45 ) is eindelijk mijn rythmik binnen gekomen!
Het is alleen erg jammer dat het niet de bestelde is.
Er is een F15hp-SE binnen gekomen ipv een FV15HP-SE.
1 letter verschil maar toch een hele andere sub.

Ik heb een mail gestuurd naar audiophonics, ben benieuwd naar hun reactie.

Hebben er meerdere mensen ervaringen met hun service?
Ik zit nu achter de comp,maar je hebt nu een gesloten gehad en had een gepoorte besteld.
Dat is meer als slordig van ze....

Hopelijk lossen ze dit snel op voor je.

martien

inderdaad ja, erg slordig.
maar goed, iedereen maakt fouten, het gaat erom hoe je ze oplost.
ik verwacht dat ze morgen met een goede oplossing komen.
we wachten het even af, ik houd jullie zeker wel op de hoogte.
een bedrijf dat zijn fouten goed oplost, verdient zeker ook goede recensies.

ondertussen toch wel balen, had me er uiteraard erg op verheugd.   :unhappy: :nopompom:

Sirius666

Citaat van: morca op november 16, 2015, 20:35:19
Ja,de paar leden die ze bezitten hebben diverse woofers gehad.
Ik hoor niet anders als wat ik lees,hoe ongelovelijk strak ze spelen voor het geld.
En een berg laagoutput waar je uw tegen zegt.

Bijna absurd voor het geld van bijv. een L12 hè?

Kan je nagaan...toen je wat jaartjes terug zo'n $1,40 voor een eurootje kreeg. Toen bestelde ik nog wel eens wat overzees. Met deze tijden terug wordt het eindelijk echt interessant voor dit soort subs. Lees: de F12 wordt dan zo'n beetje wat ik max aan een sub uit wil geven :D

Cobraatje

Citaat van: Raymond187 op november 13, 2015, 15:02:21
Jammer dat er geen importeur in NL zit die de prijzen hanteert als die in de US. Dus 1250 euro voor de F15

Dat zou idd mooi zijn, maar incl. verzendkosten en importkosten is het nog steeds een koopje.
Geen overheadkosten en direct bij de maker van de subs kopen.
De maker(Brian Ding) wil niet een te groot bedrijf en zijn prioriteit ligt bij goede subwoofers maken die aan zijn eisen als vooral muziekliefhebber moeten voldoen.
Beetje zoals SVS ooit was.

Citaat van: martien op november 16, 2015, 19:33:36
Vandaag ( 17.45 ) is eindelijk mijn rythmik binnen gekomen!
Het is alleen erg jammer dat het niet de bestelde is.
Er is een F15hp-SE binnen gekomen ipv een FV15HP-SE.
1 letter verschil maar toch een hele andere sub.

Ik heb een mail gestuurd naar audiophonics, ben benieuwd naar hun reactie.

Hebben er meerdere mensen ervaringen met hun service?

Volgens mij heb ik net op een ander forum op je mailtje gereageerd ;D.
Balen dat ze de verkeerde hebben op gestuurd, komt vast goed.

@ Sirius
Ik heb 2 F12's en kan deze van harte aanbevelen.
De SVS SB2000 ken ik niet en kan ik dus niet beoordelen.

De L-serie is de budget serie met paper cone en zonder de instelmogelijkheden die de F-serie heeft.
Volgens Brian Ding, ontwerper en maker, zit er tot 20Hz niet heel veel kwaliteitsverschil qua geluid tussen de L en de F serie.
Heb je een receiver met iets als Audyssey XT32, Dirac e.d. dan is de L serie een prima keuze.
Qua output, onder de 20Hz, afwerking en instelmogelijkheden is de F-serie beter.