Vinyl voor erbij?

Gestart door Rob46, februari 20, 2015, 16:36:46

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Gelukkig is er nog een gedeelte binnen dit forum gereserveerd voor de platendraaiers onder ons. In mijn vorige set had ik een Marantz PM15 en een Micro Seiki draaitafel opgenomen. Ik had toen nog de beschikking over een luisterruimte, welke nu is omgetoverd tot studeerkamer. Beide componenten heb ik toen verkocht. In de huiskamer heb ik nu een Exposure set staan, waaronder een 3010S2 pre. In deze pre zit geen phono mogelijkheid, dit is een optie en kan je achteraf er zo in ploffen. Ik vraag mij af of ik deze module wel nodig heb. Kan ik niet met een aparte phono module ook mijn pre voorbereid krijgen om eventueel weer mijn plaatjes te kunnen gaan draaien?

Cd's blijven bij mij bestaan, streamen weet ik nog niet zo, vinyl blijft interesant om te luisteren, het blijft nostalgisch van aard en geeft het luisteren naar muziek voor mij een extra dimensie....misschien weer eens een draaitafel aanschaffen.....
Hegel H600 met een leuke switch, luidsprekers en kabeltjes. Dat is het......

Jumping Jack

Ja hoor, gewoon een phono-voorversterker erbij, aansluiten op een vrije ingang en draaien maar! Of je kiest voor bv een VPI nomad met ingebouwde phono...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rob46

Ik ben her en der wat info aan het lezen over vpi. Men is enthousiast over dit merk en mogelijkheden. Wat zijn jouw ervaringen?
Hegel H600 met een leuke switch, luidsprekers en kabeltjes. Dat is het......

Jumping Jack

Ik draai al een tijd met een scout 2, maar ik heb geen ervaring met de nomad. Je leest er wel veel positieve reviews over... Vpi maakt naar mijn mening degelijk spul. Het is ook een eerder kleinschalig familiebedrijf waar ze erg achter hun eigen producten staan. Bij sense of music staat momenteel een nomad voor €999.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs