Stofkap op maat

Gestart door kruzer, februari 13, 2015, 10:27:35

Vorige topic - Volgende topic

kruzer

Hoi,

Ik overweeg een stofkap op maat te laten maken voor Clearaudio:

- stofkap volgens foto
- kops gelijmd in kleurloos pmma gs 4 mm (betere kwaliteit dan xt)
- buitenmaten 370 x 450 x 160 mm hoog
- 3 lasergesneden uitsparingen volgens beschrijving
- Levertermijn vanaf 20 dagen :(

Ik ken (beroepsmatig) het werk van deze Belgische firma en de afwerking is pérfect.  De prijs voor 1 stuk komt op 121 EUR (btw incl - geen transport).

Zijn er nog geïnteresseerden?  Misschien kunnen we samen de prijs wat drukken...?

Voorbeeld:

Raphie

Www.compu-cap.nl vinyl hoezen op maat, vakwerk en je voor €10 klaar.
JBL PRX Power!

Dirk

...en wat heeft een stofhoes met een heldere stofkap voor een DT te maken?
of denk je al een stap verder en is die hoes om straks de kap te beschermen?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Citaat van: Dynky op februari 13, 2015, 10:34:03
...en wat heeft een stofhoes met een heldere stofkap voor een DT te maken?
of denk je al een stap verder en is die hoes om straks de kap te beschermen?  :D
niks, ligt eraan of je met kap speelt of alleen wilt afdekken wanneer je hem niet gebruikt?
JBL PRX Power!

Dirk

dat laatste is voor de meeste DT eigenaren het geval.
ook als je zonder kap speelt (wat meestal het geval is, of toch op z'n minst met geopende kap), dan nog wil je toch geen hoes gaan gebruiken ipv een kap, op het moment dat je DT niet in gebruik is?  ik zou m'n arm & element echt niet (enkel) onder zo'n hoes willen steken als bescherming.

verder best een nuttige link hoor, maar weinig relevant mbt het onderwerp in kwestie  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

kruzer

Ligt aan het woordgebruik denk ik?
Ik wil een vaste kap, zonder scharnieren.  Ik wil geen "hoes" (= flexibel), maar een rigide, stevige kap.
Ik heb al goedkopere prijzen ontvangen, maar ik weet dat de afwerking niet meteen super is... Belangrijk voor een mooie stofKAP:
- materiaal UV-bestendig en helder (dus geen simpel plexiglas, maar geëxtrudeerd acrylaat = PMMA)
- Verbindingen strak gelijmd
- Randjes opgepolierd zonder scherpe kanten.

Opaal-kleur kan ook.  Andere kleuren blijkbaar ook, maar dan met ander materiaal (iets duurder).

In de handel betaal je tussen de 160,- à 300,- voor een identieke kap  :-X

Rusher

Is de maker al akkoord met het idee "prijs drukken"?

Ik zou graag een stofkap willen voor mijn VPI Traveler.

Sodejuu

Andere optie: http://www.sora-shop.de/Massanfertigungen/Acrylhauben/Plattenspielerhaube.html
Dat is een Duits bedrijf die dergelijke kappen op maat levert. Deze worden echter niet gelijmd, maar je moet ze zelf in elkaar schroeven. Werkt en oogt super en kost een stuk minder. In de boven aangegeven maten is de prijs dan €49 inc BTW, exc verzending.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Rusher

Mordante

Citaat van: Sodejuu op februari 13, 2015, 11:58:27
Andere optie: http://www.sora-shop.de/Massanfertigungen/Acrylhauben/Plattenspielerhaube.html
Dat is een Duits bedrijf die dergelijke kappen op maat levert. Deze worden echter niet gelijmd, maar je moet ze zelf in elkaar schroeven. Werkt en oogt super en kost een stuk minder. In de boven aangegeven maten is de prijs dan €49 inc BTW, exc verzending.

Die is leuk om te weten. De prijzen die ik gezien heb voor het op maat laten maken van een stofkap zijn ongeveer het 5 voudige.

kruzer

Inderdaad, ook een goede optie!  Via een NL bedrijfje kan het nog goedkoper dan mijn ontvangen offerte, maar ik twijfel over de kwaliteit...
Wat betreft de "groepsaankoop"... Nog niet besproken, maar als de maten identiek zijn, kan dit niet anders dan voordeliger uitkomen.

Dirk

Citaat van: kruzer op februari 13, 2015, 15:42:03
Inderdaad, ook een goede optie!  Via een NL bedrijfje kan het nog goedkoper dan mijn ontvangen offerte, maar ik twijfel over de kwaliteit...
Wat betreft de "groepsaankoop"... Nog niet besproken, maar als de maten identiek zijn, kan dit niet anders dan voordeliger uitkomen.
dat lijkt me idd een belangrijke voorwaarde, maar niet zo vanzelfsprekend als het om verschillende DT's gaat.

fwiw; ik vind jouw leverancier z'n exemplaar wel veel mooier dan die aangehaalde bouwpakket-versie met de boutjes, maar smaken verschillen...ieder z'n meug zeg maar  ;)

Kingpin

Je kan eens informeren bij Hemabo in Hengelo.
Daar laten we professioneel hoogwaardige plastics maken, die heb ik aan de hand van mijn tekening ook een stofkap laten maken in verstek en verlijming, zeer goede en degelijke afwerking.

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

roeleken

effe volgen, wil ook een volledige voor m'n vpi classic
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

donaldk

Worden dergelijke bakken nou omgezet uit een plaat, of verlijnd uit plaatjes?

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Jumping Jack

Citaat van: roeleken op februari 14, 2015, 00:27:34
effe volgen, wil ook een volledige voor m'n vpi classic

Ik heb er ene van gingko audio voor mijn scout. Niet bepaald goedkoop, maar wel perfect op maat...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

he Kingpin, er al eens aan gedacht om je Cayin A55-T te laten modificeren door deJongsystems?  Kost wat maar dan heb je ook wat, je weet niet wat je hoort.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

adventure0503

Mijn  VPI scoutmaster, staat ook al 1,5 jaar stof te happen.
De "originele kap" lijkt niet leverbaar, die duitse site lijkt me een goed en betaalbaar alternatief,thanks :clapping: 

Kingpin

Citaat van: roeleken op februari 14, 2015, 09:19:49
he Kingpin, er al eens aan gedacht om je Cayin A55-T te laten modificeren door deJongsystems?  Kost wat maar dan heb je ook wat, je weet niet wat je hoort.
is al gemod  ;)

roeleken

mooi om te horen, zou zonde zijn om niet het onderste uit de Ca(yi)n te halen,   boehoehoe slechte woordspeling  :turn: