Stereo amp voor B&W

Gestart door Mario D, januari 2, 2015, 17:30:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mario D

Mijn huidige versterking (surround) gaat de verkoop in voor een mooie stereo versterker.
De versterker zou een warmere klank mogen hebben en met een stevig fundament in het laag.

De versterker zou B&W 803 diamonds moeten aansturen.

Max prijsrange is 2000€.

Zelf heb ik een paar mooie versterkers op het oog maar twijfel wat de juiste keuze is :

Accuphase E405 (oldtimer maar net revisie gehad)
Nad M3. (Dual mono)

Van mijn vorige B&W 804 Diamond speakers weet ik nog dat de juiste versterker erg gevoelig ligt.
Mijn huidige marantz AV/MM 8003 set klonk toen beter dan de PM15LE, die laatste klonk erg schel.

Als er nog iemand een idee heeft hoor ik het graag....

peed

Klassieke reply, maar een classe cap 151 denk ik ook wel dat dit trekt.

Gr peter
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

FDLARRY

Laatst de 803D gehoord icm met de Naim NAP 200 en 250, waarbij de 250 gewoon erg goed klonk. Wat ik wel apart vind is dat je een max van 2.000,- uit wil geven aan versterking, terwijl de speakers bijna 9.000,- per paar doen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mario D

Citaat van: FDLARRY op januari  2, 2015, 18:39:35
Laatst de 803D gehoord icm met de Naim NAP 200 en 250, waarbij de 250 gewoon erg goed klonk. Wat ik wel apart vind is dat je een max van 2.000,- uit wil geven aan versterking, terwijl de speakers bijna 9.000,- per paar doen.

voorlopig is 2000€ mijn maximum budget, misschien binnen x aantal tijd dat ik er wel meer aan uit wil/kan geven, de 803 diamonds waren al een hele had uit het budget.  ;)

Naim heb ik eens gehoord op 804 diamonds, een superunity of zoiets en ik vond een gebrek aan laagweergave. Muzikaal was de Naim zeker wel.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

H&C Hifi


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

abbcdcg

Voor de 803D zonder twijfel de Accuphase E405, wil je ze muzikaal in beweging krijgen.

Fr@nk

Marantz PM11Sx. Heb ik zelf en is een prima combinatie.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Mario D

Citaat van: HcHifi.nl op januari  2, 2015, 20:15:38
^^ en koop je heel dik onder de 2000,00

Hoeft niet nieuw te zijn hoor Marcel, 2dehands heb ik voor mijn budget meer keuze op een nog mooiere amp denk ik.
Je prijs zal ongetwijfeld zeer scherp zijn daar twijfel ik niet aan. :colgate:

Mario D

Citaat van: abbcdcg op januari  2, 2015, 21:00:25
Voor de 803D zonder twijfel de Accuphase E405, wil je ze muzikaal in beweging krijgen.

Zelf ervaring B&W/accuphase. ?

Citaat van: aktevox op januari  2, 2015, 22:10:36
Marantz PM11Sx. Heb ik zelf en is een prima combinatie.  ;)

Een PM11 is ook een optie maar Wat ik gehoord heb bij de PM15LE die ik heb gehad ben ik niet direct terug geneigd om voor een marantz stereo amp te kiezen.

Citaat van: peed op januari  2, 2015, 18:14:49
Klassieke reply, maar een classe cap 151 denk ik ook wel dat dit trekt.

Gr peter

Ook mooi maar zie je niet zoveel voorbij komen.

Xander32

#11
Jouw ervaren van de 15 LE herken ik deels; dat had die van mij ook in het begin. Pas na een flinke periode inspelen was het geluid meer homogeen.

Een 11 klinkt echter veel beter, veel meer homogeen, is geen vergelijk met de 15. Maar na jouw mindere ervaring begrijp ik jouw reserves betreft Marantz.


Maar zoals ook anderen reeds aangegeven begrijp ook ik niet goed dat je een flinke som geld hebt uitgegeven aan ls. en dan gaat bezuinigen op diens aansturing. Alsof je een Porsche 911 hebt gekocht met een 2CV motor ... Welke verwachting heb je dan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2015, 09:00:03

Maar zoals ook anderen reeds aangegeven begrijp ook ik niet goed dat je een flinke som geld hebt uitgegeven aan ls. en dan gaat bezuinigen op diens aansturing. Alsof je een Porsche 911 hebt gekocht met een 2CV motor ... Welke verwachting heb je dan?

Dus omdat de speakers een bepaalde prijs hebben MOET de versterker dat ook zijn. ??
Je koopt toch een versterker die goed klinkt bij je speakers, niet omdat hij veel kost.
Voor 2000€ koop je tweedehands toch al een mooie versterker lijkt me.

Ik heb ook gezegd VOORLOPIG kan ik er niet meer aan uitgeven, het lijkt me dat je niet alles direct kan kopen wat je wil.
Misschien dat andere kan wel kunnen maar ik niet !!

Ik vind dus dat ik beter mijn surround versterking kan verkopen en met dat bedrag een mooie stereo versterker kan kopen waar ik nog enkele jaren mee verder kan tot het MIJ wel goed uit komt en meer budget heb.  ;)


br@m

Met jouw budget zou ik eens naar Vincent kijken. Veel voor weinig.

Ken het zelf niet, maar iemand uit de hifi branche wist mij te vertellen dat die prima combineren met B&W en noemde Vincent in 1 adem met Accuphase als goede keuze (voor B&W).

FWIW.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Audiofiel

Als je toch wilt doorgroeien naar eventuele mooiere versterking, dan zou ik sowieso tweedehands kopen. Dan zit je met minder afschrijving over een tijdje.

De door peed geadviseerde Classé CAP-151 zou ook mijn keuze zijn. Een bijzonder goede, neutrale en stabiele versterker. Tweedehands rond de €1250-1400 en is staat om ook de moeilijkste speakers nog aan te sturen, zelfs lastige electrostaten. De 3 ohm minimaal van de B&W is dus geen enkel probleem, wat ik van de Denon nog niet zo snel zou zeggen.

Daarnaast speelt mee welke klanksignatuur je bevalt. Een mosfet als de Denon zal wat lieflijk klinken, terwijl zo'n Classé juist heel erg snel en ruimtelijk is.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mario D

Citaat van: Audiofiel op januari  3, 2015, 09:49:37
Als je toch wilt doorgroeien naar eventuele mooiere versterking, dan zou ik sowieso tweedehands kopen. Dan zit je met minder afschrijving over een tijdje.

volledig mee eens


De door peed geadviseerde Classé CAP-151 zou ook mijn keuze zijn. Een bijzonder goede, neutrale en stabiele versterker. Tweedehands rond de €1250-1400 en is staat om ook de moeilijkste speakers nog aan te sturen, zelfs lastige electrostaten. De 3 ohm minimaal van de B&W is dus geen enkel probleem, wat ik van de Denon nog niet zo snel zou zeggen.

Daarnaast speelt mee welke klanksignatuur je bevalt. Een mosfet als de Denon zal wat lieflijk klinken, terwijl zo'n Classé juist heel erg snel en ruimtelijk is.

welke versterker past dan het best bij mij als ik het moet omschrijven, warm/muzikaal/sterk in het laag. Tnx



Mario D

Citaat van: br@m op januari  3, 2015, 09:46:41
Met jouw budget zou ik eens naar Vincent kijken. Veel voor weinig.

Ken het zelf niet, maar iemand uit de hifi branche wist mij te vertellen dat die prima combineren met B&W en noemde Vincent in 1 adem met Accuphase als goede keuze (voor B&W).

FWIW.

Kan ik eens naar kijken Tnx.

Mario D

Citaat van: VANZOMERENG op januari  3, 2015, 09:48:35
Ruim onder jouw budget. 2e hands hier in de marktsectie

MarantzPM11S2
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146919.0

NAD M3
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144395.0

De specs van de NAD zien er goed uit, deze kan mijn speakers wel onder controle houden denk ik.
Weet je toevallig ook wat de klankkleur van deze M3 is. ?

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vanzomereng

tsja....   je moet mij niet vragen naar de klankkleur van deze M3, deze heb ik nimmer gehoord.
Wel heb ik 4 jaren naar volle tevredenheid een NAD  C372  gehad....

Lees anders zelf eens alle reviews op onderstaande links en probeer zelf, of je een rode draad kunt ontdekken.
Niettemin is dit toch allemaal vrij subjectief

http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/M3-Dual-Mono-Integrated-Amplifier

http://www.audioreview.com/cat/amplification/integrated-amplifiers/nad/m3/prd_347989_2717crx.aspx

Niettemin voor de prijs waarvoor deze M3 is aangeboden, m.i.z. een superversterker voor een zeer zeer scherpe prijs !

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Audiofiel

Citaat van: kalimero op januari  3, 2015, 09:59:26
welke versterker past dan het best bij mij als ik het moet omschrijven, warm/muzikaal/sterk in het laag. Tnx

Dat is een lastige combinatie. Versterkers die behoorlijk warm zijn qua klank, zijn vaak weer rommeliger/minder strak in het laag. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xander32

#22
EDIT: ik zou zelf een andere keuze maken, maar nu ik nogmaals in alle rust jouw motivatie lees, kan ik deze wel begrijpen.


Ik blijf het een vreemde keuze en dito onderbouwing vinden.
Met het schreeuwen van "voorlopig" onderschrijf je dat m.i.  ;).

En voor twee mille koop je idd. een mooie tweedehands versterker als je een beetje uit kijkt, maar ook daarmee blijf ik het een bijzondere benadering vinden. Ik koop een luxe nieuwbouwhuis, maar ga deze eerst inrichten met meubeltjes van de kringloop ... Want voor weinig kan je daar, als je een beetje uit kijkt, best mooie spullen kopen ...



Citaat van: kalimero op januari  3, 2015, 09:24:24
Dus omdat de speakers een bepaalde prijs hebben MOET de versterker dat ook zijn. ??
Je koopt toch een versterker die goed klinkt bij je speakers, niet omdat hij veel kost.
Voor 2000€ koop je tweedehands toch al een mooie versterker lijkt me.

Ik heb ook gezegd VOORLOPIG kan ik er niet meer aan uitgeven, het lijkt me dat je niet alles direct kan kopen wat je wil.
Misschien dat andere kan wel kunnen maar ik niet !!

Ik vind dus dat ik beter mijn surround versterking kan verkopen en met dat bedrag een mooie stereo versterker kan kopen waar ik nog enkele jaren mee verder kan tot het MIJ wel goed uit komt en meer budget heb.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Het probleem met de 803d is dat ze óf sompig óf ear piercing klinken
Classé is denk ik wel de beste keuze
JBL PRX Power!

Fr@nk

Citaat van: Raphie op januari  3, 2015, 12:11:08
Het probleem met de 803d is dat ze óf sompig óf ear piercing klinken
Classé is denk ik wel de beste keuze

Ervaring mee? of zwakke amp aangehangen?
Kan bij de 803s geen van beide bevestigen.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.