TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

heb de trial ook gestopt.
Als ik ga lezen dat de kwaliteit echt goed is probeer ik het wel een maandje. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Zodiac

Citaat van: Raphie op januari 31, 2015, 17:04:13
Ik blijf wel lekker digitale radio luisteren, €84 netflix per jaar is net leuk, maar €240 is een hoop geld, voor je het weet 240 + 85 + €700 voor tv internet, ben je zo €1k per jaar kwijt aan toegang en vluchtige content...
Precies, dat loopt snel hard op! En als het dan waanzinnige vlichtige contnt is, dan is het het waard.
Maar ja...
BTW...netflix vind ik ook wel een beetje mager eerlijk gezegd (qua aanbod)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Broem

Heb mijn trial nu een maandje geactiveerd. Ik merk dat ik weer snel ben teruggevallen op mijn NAS en andere fysieke geluidsdragers. Zo nu en dan een playlist als achtergrond muziek. Ik vind het de 20 euro p.m niet waard. kwaliteit valt me niet tegen maar ook niet de kwaliteit die ik had gehoopt. Op nu.nl is overigens een aardig artikel te lezen. Blind tests tussen spotify en lossless levert maar een herkenning van 52% op. Dat lijkt op gokken.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

newday

Citaat van: advr op januari 31, 2015, 17:12:47
heb de trial ook gestopt.
Als ik ga lezen dat de kwaliteit echt goed is probeer ik het wel een maandje. ;D
Ik neem aan dat je de Linn trial bedoelt, als je nu opzegt stopt hij dan per direct of aan het eind van de trial periode?

advr

Citaat van: newday op januari 31, 2015, 19:04:00
Ik neem aan dat je de Linn trial bedoelt, als je nu opzegt stopt hij dan per direct of aan het eind van de trial periode?
Het stopt direct. De site zegt dat het nog even hebt maar op mijn telefoon stopt het dan.
Met Kazoo gaat het nog wel. Althans daar lijkt het op.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

newday

Citaat van: advr op januari 31, 2015, 19:09:25
Het stopt direct. De site zegt dat het nog even hebt maar op mijn telefoon stopt het dan.
Met Kazoo gaat het nog wel. Althans daar lijkt het op.
Thanx, dan wacht ik nog een paar weken, ik gebruik het nog wel af en toe maar niet meer zo vaak als in het begin. Op sommige dagen ook weer dropouts zoals vandaag , dan ga ik sowieso weer over op de NAS.

advr

Het valt mij tegen. Ik heb ook genoeg op de nas staan
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Broem

Ik heb mijn Linn trail inmiddels ook opgezegd en heb een mail gekregen met de einddatum 2 maanden na de activatie. Doet het dus nog steeds prima.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Dirk

vandaag ook mijn account (60d trial via Linn) stopgezet, dus ik kan desgewenst via de ADSM nog luisteren tot 15/02.
voorlopig weer terug naar Qobuz, die had ik even stopgezet maar vandaag dus hernieuwd, bevalt me hier prima...en nooit dropouts of problemen bij verbinden  ;)
al bij al vind ik Tidal momenteel niet genoeg bieden voor de prijs.
wie weet verbeteren ze nog één en ander, maar dan vind ik het persoonlijk niet zo slim om eea niet eerst op punt te stellen, alvorens een nogal kritisch publiek zoals oa de eigenaren van Linn streamers als proefkonijnen te gebruiken 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio

Citaat van: Dynky op februari  1, 2015, 16:57:32
dan vind ik het persoonlijk niet zo slim om eea niet eerst op punt te stellen, alvorens een nogal kritisch publiek zoals oa de eigenaren van Linn streamers als proefkonijnen te gebruiken 8)

Inderdaad, en al helemaal omdat er een concurrent is die zijn zaakjes wel voor elkaar lijkt te hebben. Moet best een beetje genant zijn voor Linn dealers om Tidal nu te "moeten" promoten....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Toni71

#136
Ik heb geen dropouts hier. Nog geen een keer gehad.
Nu staat er op het programma wat draait op de pc wel vaak dat er mogelijk snelheidsproblemen zijn.
Misschien zit ik op een goede locatie...

Nu loopt alles wel bedraad hier in huis.


Isflicka

Hier met de Auralic Aries bedraad en draadloos geen enkele dropout.....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Zodiac

Deezer gaat ook muziek in CD kwaliteit streamen. Zal niet lang meer duren of Spotify volgt ook.....

http://www.nu.nl/internet/3989923/deezer-streamt-muziek-in-cd-kwaliteit.html
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Toni71

Mooi, concurrentie zal de prijs aantrekkelijker maken.


advr

Hopelijk gaat vooral de kwaliteit omhoog....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio


Citaat van: advr op februari 12, 2015, 07:21:25
Hopelijk gaat vooral de kwaliteit omhoog....

Probeer Qobuz toch eens Ad. Ik ben benieuwd hoe jij het zal vinden...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Citaat van: eric_audio op februari 13, 2015, 08:13:30
Probeer Qobuz toch eens Ad. Ik ben benieuwd hoe jij het zal vinden...
Zal ik eens gaan doen Eric. Hebben zij ook een proef periode? Ik zal eens gaan zoeken.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RobertVanWoerden

Citaat van: advr op februari 13, 2015, 09:18:45
Zal ik eens gaan doen Eric. Hebben zij ook een proef periode? Ik zal eens gaan zoeken.
een maand proef, wel met automatisch betaald verlengen. Dus op tijd opzeggen als je het niets vindt.

advr

Citaat van: RobertVanWoerden op februari 13, 2015, 12:34:25
een maand proef, wel met automatisch betaald verlengen. Dus op tijd opzeggen als je het niets vindt.

zal het eens gaan doen, maar eerst even Carnavallen :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fietser

#145
Heb Tidal via een omweg op mijn Connect aan het spelen. Gebruik Bubbleupnp Android app (€ 3,49). Ik vind het goed klinken, soms denk ik dat er een gordijntje over het geluid ligt. Wat minder sprankelend als de flac's op mijn nas. Ga nog met netwerkkabel aan de gang (modem-router) wellicht lost dit nog wat op. Kom verder de foutmelding track not ready soms tegen. Wat wel weer makkelijk is dat als ik recensies in een audioblad lees er meteen de cd bij kan zoeken. Heb nu een 30 dagen trail en denk dat ik wel doorga voor die €20 Pm. Vooral voor het gemak en de keuze die je hebt. Heb overigens om praktische redenen geen ervaring met Qobuz of Spotify.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Inmiddels een week onderweg met Tidal. Heb de bekabeling in de meterkast aangepast. (Iets wat ik toch al van plan was) Audioquest Cinnamon tussen modem-router en nas-router en Audioquest forest tussen router-Connect. Het geluid is hierdoor fors opgeknapt. Minder schel, meer diepte, strakker laag.
Ik heb een aantal vergelijkingen gedaan met de geripte cd's op de nas en de Tidal stream en kom tot de conclusie dat er hiertussen geen verschil zit. Althans ik hoor (of wil het niet horen ;)) geen verschil. Ik heb geen vergelijk met streams in 320kbs gedaan en weet dus niet of de € 10 die je meer betaald voor HQ echt het geld waard is. Ondanks dat ik niet alles kan vinden (ECM label wordt bv niet ondersteund) is Tidal voor als nog een blijvertje.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Zodiac

Citaat van: fietser op april 12, 2015, 14:46:10
Inmiddels een week onderweg met Tidal. Heb de bekabeling in de meterkast aangepast. (Iets wat ik toch al van plan was) Audioquest Cinnamon tussen modem-router en nas-router en Audioquest forest tussen router-Connect. Het geluid is hierdoor fors opgeknapt. Minder schel, meer diepte, strakker laag.
Ik heb een aantal vergelijkingen gedaan met de geripte cd's op de nas en de Tidal stream en kom tot de conclusie dat er hiertussen geen verschil zit. Althans ik hoor (of wil het niet horen ;)) geen verschil. Ik heb geen vergelijk met streams in 320kbs gedaan en weet dus niet of de € 10 die je meer betaald voor HQ echt het geld waard is. Ondanks dat ik niet alles kan vinden (ECM label wordt bv niet ondersteund) is Tidal voor als nog een blijvertje.
Ben benieuwd wat je vindt van vergelijk met 320 streams. Ikzelf ben kritisch op de verschillen. Maar ben ook een ouwe man (42) met beroerde oren.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

fietser

Vergelijk met 320 kbs zal zelf moeten organiseren (zelf cd rippen). Mijn mediaspeler ondersteund alleen Tidal.
Gelet op het gemak en de uitgebreide collectie is het mij het geld waard. Dan maar een lp minder in de maand. Ben trouwens ook een " oude vent" (52). Weet niet of ik beroerde oren heb maar wel dat er veel illusie is bij het waarnemen van geluidsverschillen. ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

thepioneer

Ik heb nog nooit een dropout gehad. Ik heb een vergelijk gedaan met een eigen geripte cd en een Tidal stream en er zit totaal geen verschil in. Sterker nog ik had een rip van een vriend hier op de server staan en die klonk slechter dan de stream. Dit kwam omdat het een andere versie van het album betrof.

Het ging on Nils Lofgren Acoustic Live. De Tidal versie is de versie die het best klinkt. Die heb ik zelf ook.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra