HappySound`s set(je)

Gestart door HappySound, december 13, 2014, 15:52:59

Vorige topic - Volgende topic

HappySound

Hallo medeforum leden.

Bij deze plaats ik hierbij mijn audioverhaal in het kort voor dit moment. 

Ik ben al zeker 30 jaar bezig met audio, dus ik heb wel het een en ander aan ervaring opgedaan.
Ik heb uiteraard verschillende audio sets gehad in de loop der jaren.
Ook heb ik heel wat verschillende speaker systemen gehad, maar nooit tot volle tevredenheid kunnen genieten van mijn muziek tot nu.
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit gekomen van andere speakers, de Jmlab-Alcor.
Ik zit nog elke dag voluit te genieten van de zuiverheid en het ongelofelijk mooie laag wat deze speakers teweeg brengen.

Verder speel ik met Nuforce mono eindversterkers en Belles 21A voorversterker.
Ook gebruik ik de squeezebox touch met een externe harde schijf waar dus al mijn muziek op staat.
En verder ben ik ook nog in het bezit van een Teac DSD DAC.

hieronder dan de foto`s.

Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Xander32

Welcome Happy S., en idd., een showcase zonder fotos dat kan echt niet ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HappySound

Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

HappySound

Peerless Monster

Ik help je wel even, je topic moet nu wel even op schop ;D

Inmiddels beter zo?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

HappySound

Citaat van: Peerless Monster op december 15, 2014, 16:16:14

Inmiddels beter zo?
Ziet er zeker een stuk beter uit, bedankt!  :)

michel69

Citaat van: Peerless Monster op december 15, 2014, 16:16:14

Inmiddels beter zo?

Hier zijn i.i.g. de foto's van deze schitterende set heel goed te zien ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

DofN

Dat zijn geen alledaagse luidsprekers. En een SQB :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

HappySound

Citaat van: doorofnight op december 15, 2014, 16:57:36
Dat zijn geen alledaagse luidsprekers. En een SQB :)
Het enige nare wat ik aan deze speakers heb ervaren was het de trap op sjouwen  ;D
Het zijn lompe speakers van 85 kg per kast!

Joris1971

Mooie set, maare die tv staat die niet erg hoog?

HappySound

Citaat van: Joris1971 op december 15, 2014, 17:11:31
Mooie set, maare die tv staat die niet erg hoog?
De tv staat bewust zo hoog mogelijk, want anders komt deze te dicht bij mijn audio set.
Maar tv kijken is op deze manier geen enkel probleem.

Xander32

Flinke ls. zeg en ze krijgen mooi de ruimte. Je hebt het goed voor elkaar :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HappySound

Citaat van: Xander32 op december 15, 2014, 18:55:06
Flinke ls. zeg en ze krijgen mooi de ruimte. Je hebt het goed voor elkaar :thumbs-up:.
Thnx!  :) Ik heb hier idd best de ruimte om even lekker te stampen met deze ls.  ;D

Marino

Mooie set en heerlijk om zoveel ruimte voor de plaatsing te hebben!
Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

RZeemering

Gaaf die doorkijkjes. Is dat standaard voor deze luidsprekers?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

HappySound

Citaat van: RZeemering op december 15, 2014, 20:08:06
Gaaf die doorkijkjes. Is dat standaard voor deze luidsprekers?
Dat is standaard. Ik vind `t zelf ook heel mooi.
Blijkbaar waren ze nogal trots op de ls filters :) 

HappySound

Hier een foto van een van de hoeken in de kamer met bass trap`s.
Toen ik in dit huis kwam wonen en mijn audio apparatuur had aangesloten en ging luisteren werd ik niet echt vrolijk van de gigantische na-galm die in deze ruimte aanwezig was.
Na een paar jaar hadden ik en mijn vrouw besloten om hier verandering in te brengen om iemand te laten komen voor de akoestiek.
Dit is al enkele jaren geleden, en sindsdien kan ik gelukkig weer met volle teugen van de weergave van mijn muziek/films genieten.
Zeker dus na de aanschaf van de Alcor speakers, want deze hebben de mogelijkheid om een flinke partij laag weer te geven.;)

Aan de muur heb ik ook zelfgemaakte panelen gehangen voor nog wat meer demping...

HappySound

Zoals jullie kunnen zien heb ik best wat moeten doen om het hier muziek en film vriendelijk te maken.

HappySound

Ik moest even zoeken naar de specificaties  van de Alcore speakers, maar dit zijn ze dus.
4 Ohm, dit betekend dat de Nuforce EV`s 350 watt continu uit kunnen sturen.
Deze speakers gaan dus tot 27 Hz, wat ook wel te horen en te voelen is!!  :pompom:

chansig

Mooie speakers om te zien...ik ken het merk niet. Je vorige foto's zijn een beetje groot...wil je ze iets kleiner maken ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

HappySound

Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 11:12:22
Mooie speakers om te zien...ik ken het merk niet. Je vorige foto's zijn een beetje groot...wil je ze iets kleiner maken ?

Gr Hans
Het merk is Jmlab. Deze speakers worden ook al lange tijd niet meer gemaakt.
De foto`s zijn idd aan de grote kant, maar ik vind het prima zo :)

chansig

Jmlab ken ik dan wel weer. En als jij het prima vindt...wie ben ik dan om te vragen om ze wat te kleiner te maken ? Precies een lezer van je topic... ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

HappySound

Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 11:26:00
Jmlab ken ik dan wel weer. En als jij het prima vindt...wie ben ik dan om te vragen om ze wat te kleiner te maken ? Precies een lezer van je topic... ;)

Gr Hans
In het begin van jouw topic zie ik alleen een reclame filmpje en geen foto`s.
Kan jij dat dan misschien ook nog veranderen? ;D
En als ik wat verander in mijn topic ben ik bang dat het helemaal misgaat.
Ik ben namelijk een klungel wat computers betreft  :-[

chansig

Reclame filmpje ?

Het gaat mij om de leesbaarheid van je topic niet om de inhoud.

[img http://width=800 height=600][/img]. Het zwarte er even tussen plaatsen en dan is het klaar....of niet. Maar dan is de spatie niet goed...

Gr Hans

Coax AQ Carbon

HappySound

Vandaag een upgrade toegevoegd aan mijn audio installatie.
Ik moest er wel voor naar Utrecht (30 minuten hier vandaan met de auto)
De upgrade zijn 2 zekeringen van Furutech voor in mijn Nuforce eindversterkers.

De verschillen waren bij mij eigenlijk (vreemd genoeg) direct hoorbaar! Dus ik was aangenaam verrast.
Het lijkt ook net of ik het volume minder op hoef te schroeven om de gewenste geluidssterkte te krijgen.

Ik had er al high-end zekeringen in, maar deze zekeringen zijn dus blijkbaar uit veel betere materialen samengesteld.

Ik was eerlijk gezegd bang dat deze zekeringen iets te analytisch zouden klinken, maar gelukkig is dat in mijn setting niet het geval.