Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Dank Xander32  ;D

Ja het in mijn beleving gewoon een goed ontworpen no-nonsens kabel. Ik kon alleen niet zo snel vinden wat voor geleidend materiaal is gebruikt, ik gok koper, maar weet het niet zeker.
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

marcush

Citaat van: Xander32 op november 14, 2025, 12:44:47Hier ook een tevreden gebruiker van de Grimm kabels. Tussen mijn streamer en dac zit vanaf het in gebruik nemen van deze componenten, een low budget TPR en ik heb sindsdien er nooit meer naar om gekeken. Goed = goed.

Hier idem.  En als het goed genoeg is voor de Wisseloord studio's...  ;)

AudioEnZo

Ja die hebben ook een paar kilometer Grimm kabel :D
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

Marco66

Grimm TPR is gewoon een erg goede kabel voor het geld.
Hier ook tussen dac en pre.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

De toevoeging "goed voor het geld" triggert me; wat bedoel je daarmee te zeggen?
Het is geen aanval hoor  :nowink: , maar ik ben echt benieuwd naar jouw uitleg  :thumbs-up:

Citaat van: Marco66 op november 14, 2025, 13:23:07Grimm TPR is gewoon een erg goede kabel voor het geld.
Hier ook tussen dac en pre.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

SQM zit hier tussen dac en versterker. Hetzelfde verhaal als met de TPR.

Hadden ze nou ook maar gelijkwaardige (sq) ls kabels in een zelfde prijsrange, dan was je spekkoper.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Marco66

Citaat van: Xander32 op november 14, 2025, 13:56:25De toevoeging "goed voor het geld" triggert me; wat bedoel je daarmee te zeggen?
Het is geen aanval hoor  :nowink: , maar ik ben echt benieuwd naar jouw uitleg  :thumbs-up:

Het is geen dure kabel en doet niets verkeerd in de set.
Sommige zullen zeggen erg neutraal en dat is wel zo denk.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op november 14, 2025, 13:59:13SQM zit hier tussen dac en versterker. Hetzelfde verhaal als met de TPR.

Hadden ze nou ook maar gelijkwaardige (sq) ls kabels in een zelfde prijsrange, dan was je spekkoper.
Nou, volgens Grimm kan de SQM ook als luidsprekerkabel dienst doen:

sqm.png
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

De nieuwe Liedtke stands onder de Xanadu HRS22YHMG hadden door de holle buizen de mogelijkheid om iets mee te zingen. Ook was er bij luid spelen een lichte trilling te voelen in de buizen. Dat kon natuurlijk verholpen worden maar dan moesten de monitoren weer van de stand worden gedemonteerd.

Vandaag in een verloren uurtje samen met mijn meisje de buizen gevuld met heel fijn zand wat we uit de vorige stands hebben gehaald. En dat scheelt wel eventjes zeg. In ieder geval met tikken tegen de buis. Vanavond maar eens aandachtig luisteren of het ook een hoorbaar effect heeft.

Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

Vhond

Citaat van: AudioEnZo op november 14, 2025, 14:51:02Nou, volgens Grimm kan de SQM ook als luidsprekerkabel dienst doen:

sqm.png
Maar de SQM is toch niet per meter te koop (dus ongeconfectioneerd)??

AudioEnZo

Ik denk dat men dan Grimm zal moeten contacten. Ik zie op hun site geen kabel van de rol inderdaad.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

mmuetst

Citaat van: AudioEnZo op november 17, 2025, 13:46:20Vandaag in een verloren uurtje samen met mijn meisje de buizen gevuld met heel fijn zand wat we uit de vorige stands hebben gehaald.
Kijk, dat is nog eens kind vriendelijk... :D Niet hun zandbak leeg geplunderd  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioEnZo

Altijd kindvriendelijk, altijd  ;D
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

Zoals in showcase van @fietser als geschreven, komt de Vinshine X LHY SW-10 pro switch mijn kant op. Mooi stukje techniek met een apart audio deel welke intern optisch geheel  is gescheiden van het data deel.

Ook komt de nieuwe Vinshine X Kinki Studio DAZZLE geïntegreerde versterker deze kant op.
Een werkelijk prachtig gebouwde versterker. Ik ken het merk Kinki Studio goed en de door de samenwerking met Vinshine heeft de versterker diverse upgrades. Een beetje te vergelijken met de KTE versies van Holo Audio.

Zal wel een paar weken duren maar dat is niet anders. Wordt hier toch verbouwd op het moment en we gaan nog op vakantie, dus no problem  ;D
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

mmuetst

Ook in 2026 een muzikaal Xanadu jaar gewenst!
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioEnZo

Dank je Michael, jullie ook een muzikaal en vooral ook gezond 2026 gewenst  ;D
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

Zo, van de week het audiokastje leeggeplukt. Reden: de planken zaten er vast ingeschroefd en ik wilde ze verstelbaar hebben. Er verandert wel eens wat of ik wil gewoon de volgorde een keer veranderen.
En van de week (hoop ik) komen de Vinshine spulletjes binnen.

Dus de planken eruit gehaald. Er komen stalen strippen in het kastje met gaatjes voor stalen plankendragers. De planken zijn iets versmald en met stalen hoeklijnen aan de zijkanten verstevigd.
Maandag worden de stalen strippen gezaagd en geboord, daarna kan ik ze in het kastje monteren. Dat wordt nog wel een fijn klusje, maar goed, ik heb voor zwaardere vuren gestaan.

De SOtM switch is voor proef bij een ander baasje, dus ik draai eventjes met een TP-Link switchje.

Op de foto zoals het er nu voor staat:
20260129_151854_1200.jpg
20260129_151905_1200.jpg 

Wordt vervolgd!
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

PatrickP

Zo blijf je lekker bezig Remoss!  :D
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Sonus Faber, Moon, VPI, Creek, PS Audio, AudioQuest, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

AudioEnZo

Zo is dat Patrick. Zeg maar René hoor trouwens  ;D

Het meeste wordt voor me gedaan maar toch weer teveel activiteit gehad en dat moet ik vandaag weer bezuren. Ach, straks weer wat sporten en is alles wel weer wat soepeler  ;D
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

El Penumbra

Citaat van: AudioEnZo op januari 29, 2026, 15:54:28En van de week (hoop ik) komen de Vinshine spulletjes binnen.

Wordt vervolgd!

Ik ben wel nieuwsgierig naar die versterker. Krijg je hem op proef of is de kogel al door de ker?
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

AudioEnZo

Ik heb 'm blind besteld, maar gezien mijn ervaringen met Kinki Studio dorst ik dat wel aan en die Dazzle is zo bizar goed gebouwd, ook met alle verbeteringen van Vinshine.

Mocht ie helemaal tegenvallen dan is er ook wel weer een oplossing voor te bedenken maar ik denk dat het wel goed komt.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

Kastje is precies op tijd klaar, want de Dazzle is gisteravond door Jos van Magna naar binnen gesjouwd. Samen met de Vinshine switch.
Beide apparaten zijn zeer solide gebouwd, ook de switch is erg zwaar. De Dazzle versterker weegt 33kg, dus een ruggebreker. De versterker heeft kort even gespeeld, ijskoud uit de doos, het werkt. De switch sluit ik later aan, één apparaat tegelijk beluisteren.
Nu uren maken en inspelen!

dazzle.jpg
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

Nog wat sfeerplaatjes:

20260203_084946_1200.jpg
20260203_084952_1200.jpg
20260203_085016_1200.jpg
20260203_085022_1200.jpg   
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

JoWa

Gave versterker om te zien. Heeft een soort van industriële uitstraling, heel stoer.
Veel luisterplezier gewenst.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

bert50

Mooie versterker René.
Ben benieuwd wat hij gaat brengen al kan jij dat wel goed inschatten laat maar horen.
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.