De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fietser

Citaat van: Richi op januari  7, 2024, 14:23:19Altijd fijn om een plan B te hebben!

In dit geval idd bewust achter de hand gehouden.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Nieuwe plankjes voor de spullen. ETA 4 tot 6 weken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Citaat van: fietser op januari  7, 2024, 21:04:02Nieuwe plankjes voor de spullen. ETA 4 tot 6 weken.
"Droom versterker krijgt nieuw onderkomen" schrok me een hoedje, dacht dat je 'm weg ging doen!

 :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vergeerr72

Citaat van: fietser op januari  7, 2024, 13:11:22Na een half jaar heeft mijn NUC het begeven. Hoor de ventilator rammelen in de behuizing.
Hoewel zondag over het algemeen vinyl dag is mis ik het wel.
Had nog een server op de NAS staan en na enig indexeren speelt deze weer. Reageert wel veel minder snel als de NUC maar ik kan in ieder geval weer vooruit.
Ik heb AssetUpnp op mijn Nas staan, dat reageert sneller dan de standaard Synology Mediaserver en Minimserver. Ook klinkt het beter. Drie vrienden hebben al de overstap gemaakt. Het kost wel 35 euro maar de kosten waard mijn inziens.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fietser

Citaat van: vergeerr72 op januari  8, 2024, 09:48:15Ik heb AssetUpnp op mijn Nas staan, dat reageert sneller dan de standaard Synology Mediaserver en Minimserver. Ook klinkt het beter. Drie vrienden hebben al de overstap gemaakt. Het kost wel 35 euro maar de kosten waard mijn inziens.

Als de fan in mijn NUC weer gemaakt is (garantie) kan ik daar weer verder mee. Dan is het weer gewoon ROCK.
Op mijn nas staat het door Roon ondersteunde Roon on a nas en dat voldoet prima. Maar is trager dan de NUC maar daar zit dan ook een Gen11 i7 in.
Maar bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud om te leren.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Citaat van: Richi op januari  7, 2024, 23:05:50"Droom versterker krijgt nieuw onderkomen" schrok me een hoedje, dacht dat je 'm weg ging doen!

 :crazy:

Sorry Titel aangepast ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Vandaag een lesje in nederigheid gehad. Meer is minder. Even naar de favoriete audiodealer om het nieuwe jaar muzikaal in te luiden.
Electronica van Accuphase en Dcs Vivaldi stond klaar voor een klant die naar Wilson audio wilde luisteren. Gelukkig kwam hij pas morgen zodat ik wat aan mocht laten sluiten. SF Electa Amator Maxima en Magico A3.
Kan er kort over zijn. Veel te veel geld voor wat het brengt. Electronica heeft bij deze speakers absoluut geen meerwaarde. Heb beide met Electronica die 80 tot 90% minder kost beter horen klinken. Partner is een rondje wandelen en ik ben happy de peppie met mijn set.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Zo zie je maar weer dat je met goed matchen meer kan bereiken dan met veel geld uitgeven. Altijd fijn als je weer thuis komt en denkt: "dat klinkt nog helemaal zo slecht nog niet".
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Het klinkt erg goed bij je thuis, daar hoef je geen moment over te twijfelen  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Zijn de SF Electa Amator Maxima en Magico A3 dan speakers waarin je aankoop plannen heb of alleen maar interesse.

Wat waren trouwens jouw gehoorde verschillen tussen
de SF & de Magico?



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: fietser op januari 12, 2024, 18:39:20Electronica van Accuphase en Dcs Vivaldi stond klaar voor een klant die naar Wilson audio wilde luisteren. Gelukkig kwam hij pas morgen zodat ik wat aan mocht laten sluiten. SF Electa Amator Maxima en Magico A3.
Kan er kort over zijn. Veel te veel geld voor wat het brengt. Electronica heeft bij deze speakers absoluut geen meerwaarde.

Globaal gesproken bij een complete set (1 bron, versterker, LS, kabels, voeding) ga ik uit ervan uit dat budgettair de LS  tussen 40 - 60% kosten. 
Dit is hiero met de SF en Magico niet het geval, immers de set was opgebouwd voor de Wilson. :notify: 

Welke Wilsons zouden er aangesloten worden?

By the way.... weliswaar niet altijd realistisch of fair maar ik kan me voorstellen, dat de dealer alles uit de kast trekt om de demo-luidsprekers, zo goed mogelijk uit de verf te laten komen en Accuphases versterkers matchen in de regel zeer goed met vele luidsprekers.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mediator

Matching is inderdaad belangrijk maar persoonlijke voorkeur ook. Ik snap dat sommigen enorm enthousiast zijn over beide merken maar ik heb er persoonlijk niet veel mee. Het moet ook nog steeds je ding zijn.

fietser

Citaat van: vanzomereng op januari 13, 2024, 08:39:25Zijn de SF Electa Amator Maxima en Magico A3 dan speakers waarin je aankoop plannen heb of alleen maar interesse.

Wat waren trouwens jouw gehoorde verschillen tussen
de SF & de Magico?


Geen plannen. Heb een eerdere versie van Electa Amator (monitor) gehad en wilde gewoon deze eens horen. Heb een zwak voor Magico. Helaas stond de S3 nog in een krat dus de A3 aangesloten.

Grootste verschillen SF had een wat rommelig laag en minder detail als ik verwachtte. Bij de Magico klopte het gewoon.


Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Citaat van: vanzomereng op januari 13, 2024, 08:50:25Globaal gesproken bij een complete set (1 bron, versterker, LS, kabels, voeding) ga ik uit ervan uit dat budgettair de LS  tussen 40 - 60% kosten. 
Dit is hiero met de SF en Magico niet het geval, immers de set was opgebouwd voor de Wilson. :notify: 

Welke Wilsons zouden er aangesloten worden?



By the way.... weliswaar niet altijd realistisch of fair maar ik kan me voorstellen, dat de dealer alles uit de kast trekt om de demo-luidsprekers, zo goed mogelijk uit de verf te laten komen en Accuphases versterkers matchen in de regel zeer goed met vele luidsprekers.


Het is idd zo dat in financieel opzicht hier elke vergelijking scheef gaat.
Hoewel ik toch soms het verschil tussen duur een heel duur kan horen gaat voor mij zo'n Dcs set van 1 ton euro's om nullen en enen naar de versterker te krijgen ook veel te ver. De Wilson's waren de Sasha V.

Ik merk hier thuis wel degelijk het verschil dat duurdere elektronica bij relatief goedkopere luidsprekers zeker het verschil kan maken. Mijn luidsprekers kosten 30% van de versterker/dac. En als je de bron en bekabeling mee rekent 20%.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

vanzomereng

Citaat van: fietser op januari 13, 2024, 10:32:42Ik merk hier thuis wel degelijk het verschil dat duurdere elektronica bij relatief goedkopere luidsprekers zeker het verschil kan maken. Mijn luidsprekers kosten 30% van de versterker/dac. En als je de bron en bekabeling mee rekent 20%.

Dit wil ik best geloven maar de vraag is, als je nu minder had besteed aan de voor geschakelde apparaten en dit geld extra had besteed aan duurdere luidsprekers, per saldo de euro,s beter waren besteed?

Bovenstaande vraag is uiteraard nuchter en theoretisch makkelijk gesteld maar gaat voorbij aan andere minder rationele aspecten, welke voor de luisteraar/eigenaar wellicht net zo belangrijk zijn.

Verder meen ik ( puur onderbuikgevoel) als je analoog freak bent, je met een zeer goede bron zoals platenspeler, arm, element, phono-versterker je relatief meer geld van het budget nodig heb dan bij een digitale bron.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fietser

Ga het je graag volgende week onder het genot van een muziekje uitleggen😉

Verder meen ik ( puur onderbuikgevoel) als je analoog freak bent, je met een zeer goede bron zoals platenspeler, arm, element, phono-versterker je relatief meer geld van het budget nodig heb dan bij een digitale bron.

Deze Dcs was toch ff duurder als menig analoge bron.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

vanzomereng

Citaat van: fietser op januari 13, 2024, 10:59:06Ga het je graag volgende week onder het genot van een muziekje uitleggen😉

Heb er zin in  :coffee:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: fietser op januari 12, 2024, 18:39:20Vandaag een lesje in nederigheid gehad. Meer is minder. Even naar de favoriete audiodealer om het nieuwe jaar muzikaal in te luiden.
Electronica van Accuphase en Dcs Vivaldi stond klaar voor een klant die naar Wilson audio wilde luisteren. Gelukkig kwam hij pas morgen zodat ik wat aan mocht laten sluiten. SF Electa Amator Maxima en Magico A3.
Kan er kort over zijn. Veel te veel geld voor wat het brengt. Electronica heeft bij deze speakers absoluut geen meerwaarde. Heb beide met Electronica die 80 tot 90% minder kost beter horen klinken. Partner is een rondje wandelen en ik ben happy de peppie met mijn set.

Mooie ervaring. Ik bleef een beetje kauwen op je eerste zin (bij gebrek aan gevulde koek).
Want wat is je les dan? Heb je het gevoel dat jij te veel (te dure) apparatuur hebt staan ofzo?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fietser

Citaat van: brt op januari 13, 2024, 22:51:57Mooie ervaring. Ik bleef een beetje kauwen op je eerste zin (bij gebrek aan gevulde koek).
Want wat is je les dan? Heb je het gevoel dat jij te veel (te dure) apparatuur hebt staan ofzo?

De les is precies wat er staat. Vaak ga je (ik) er vanuit dat meer (apparatuur, geld, akoestische aanpassingen) beter is. In dit geval dus niet. Het matchte niet met deze ruim 2 ton euro's aan apparatuur. Een keuze voor meer is dus niet niet altijd beter dan op gehoor.
Op de vraag over de hoeveelheid en prijs van de set bij thuis kan ik kort zijn. Er staat voor mij het minimum aan apparatuur voor wat ik nodig vind voor en lekkere muziek beleving. De vraag of er te dure apparatuur staat zal geen forumlid met ja beantwoorden want dan geeft hij aan dat hij iets fout heeft gedaan. Gezien de meerwaarde die de versterker op mijn boxen gaf vind IK het de aankoop waard.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Helemaal mee eens. En TE duur is voor iedereen weer verschillend. Het hangt net af van je budget.

Ik betrap me er dan wel weer op dat ik 100 euro voor een broek duur vind, terwijl ik 300 euro voor een kabeltje wel mee vind vallen. :D Helemaal objectief bekeken, is dat natuurlijk wel raar. :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Nou, ik heb DIY speakers staan welke totaal 5000 euro kosten. Compleet overbodig. Het geluid was hetzelfde geweest voor bv 50% minder.

Heb ik dan iets vouts gedaan. Nee want samen met de bouwer hadden we vastgesteld dat dit geld weggooien was in een diepe put.

En dat is dus een bewuste keus geweest.

Zo heb ik een aantal fietsen staan waarvan ik een leuke auto kan kopen. Twee horloges waarvan ik een leuke vakantie kan nemen.

Het bedrijven van een hobby is zo onlogisch als een technische  verklaring waarom mensen verschillen horen tussen 2 indentieke kabels met alleen een andere stekker.😀

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: fietser op januari 14, 2024, 10:39:28De les is precies wat er staat. Vaak ga je (ik) er vanuit dat meer (apparatuur, geld, akoestische aanpassingen) beter is. In dit geval dus niet. Het matchte niet met deze ruim 2 ton euro's aan apparatuur. Een keuze voor meer is dus niet niet altijd beter dan op gehoor.
Op de vraag over de hoeveelheid en prijs van de set bij thuis kan ik kort zijn. Er staat voor mij het minimum aan apparatuur voor wat ik nodig vind voor en lekkere muziek beleving. De vraag of er te dure apparatuur staat zal geen forumlid met ja beantwoorden want dan geeft hij aan dat hij iets fout heeft gedaan. Gezien de meerwaarde die de versterker op mijn boxen gaf vind IK het de aankoop waard.

Ah oké. Dan begrijp ik je denk ik, maar dan ben niet jij het die dat lesje in nederigheid heeft gehad, maar de dealer met een set van 200k die onvoldoende uit de verf komt.
Want jij hebt de keuze voor meer niet gemaakt, lees ik uit je reactie. In dat geval heb je meer een bevestiging gehad van dat jij de juiste keuze hebt gemaakt.

Maar afijn, ik herken zeker wat je schrijft. Heb ook een hele minimale set staan.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Citaat van: fietser op januari 14, 2024, 10:39:28De vraag of er te dure apparatuur staat zal geen forumlid met ja beantwoorden want dan geeft hij aan dat hij iets fout heeft gedaan. Gezien de meerwaarde die de versterker op mijn boxen gaf vind IK het de aankoop waard.

Al het geld dat iemand uitgeeft wat geen gemeenschapsgeld is en ook niet mijn centjes zijn, is legitiem en moet iedereen zelf weten.

Of een dure versterker nu wordt gekocht voor de meerwaarde voor de klank of puur alleen voor het uiterlijk of pride of ownership, dat maakt helemaal niets uit.   Ieder zo zijn eigen ding. :notify:

Het is wel zo, dat als ik achteraf mijn hifi-carriere (met de ervaring en wetenschap van nu) opnieuw zo mogen doen, ik de vele onnodige kleine impulsieve aankopen die ik gedaan heb, nu zou overslaan en meer zou opteren voor grotere stappen met langere tussenpozen.

Ja...  ik heb teveel geld "verbrand" door gerommel in de marge, echter de
hifi-hobby heeft me desondanks veel voldoening gebracht.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD