linn basik akito linn adikt

Gestart door dynaudio, oktober 30, 2014, 09:28:14

Vorige topic - Volgende topic

dynaudio

:smile:iemand een idee,ik wil mijn platenspeler upgraden,ik speel nu met een linn basik akito arm linn adikt element
mijn budget is max 1500 euro, of is dit de moeite niet om een upgrade te doen,ik dacht aan een thorens td 309 of
moet ik duurder gaan om een echte upgrade?

Broem

Ik heb net zelf de zoektocht naar een nieuwe DT afgerond (hoop ik - moet nog geleverd worden) na 22 jaar met ontzettend veel plezier te hebben gespeeld met een Linn Basik Akito. Ik heb de DT destijds in 1992 nieuw gekocht en had er als laatste element een Ortofon Rondo Red inzitten. Ik heb de DT voor een erg mooie prijs weer verkocht. Komt erop neer dat ik 22 jaar voor nop heb gedraaid  :clapping: Ik heb veel nieuwe en 2e hands DT de revue laten passeren en toevallig gisteren een stukje in het topic 'nieuwe DT' geschreven. In eerste instantie 2e hands georiënteerd. Uiteindelijk een eind boven mijn budget een nieuwe Pro-ject Xtension 10 met een Ortofon Cadenza Black gekocht. Tafels (2e hands) die mij positief in de prijsklasse tot ong 1500 euro opvielen waren een VPI Scout en Rega RP8 (iets duurder) Mijn oriëntatie naar een nette LP12 (2e hands) was een teleurstelling. Veel samengestelde/samengeraapte DT die me niet konden overtuigen. Uiteraard vnl bij particulieren. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij fono.de. Een Duits internetbedrijf met mooie aanbiedingen en een goeie service. Veel suc6
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Robiwan

Citaat van: Broem op oktober 30, 2014, 09:54:39
Ik heb net zelf de zoektocht naar een nieuwe DT afgerond (hoop ik - moet nog geleverd worden) na 22 jaar met ontzettend veel plezier te hebben gespeeld met een Linn Basik Akito. Ik heb de DT destijds in 1992 nieuw gekocht en had er als laatste element een Ortofon Rondo Red inzitten. Ik heb de DT voor een erg mooie prijs weer verkocht. Komt erop neer dat ik 22 jaar voor nop heb gedraaid  :clapping: Ik heb veel nieuwe en 2e hands DT de revue laten passeren en toevallig gisteren een stukje in het topic 'nieuwe DT' geschreven. In eerste instantie 2e hands georiënteerd. Uiteindelijk een eind boven mijn budget een nieuwe Pro-ject Xtension 10 met een Ortofon Cadenza Black gekocht. Tafels (2e hands) die mij positief in de prijsklasse tot ong 1500 euro opvielen waren een VPI Scout en Rega RP8 (iets duurder) Mijn oriëntatie naar een nette LP12 (2e hands) was een teleurstelling. Veel samengestelde/samengeraapte DT die me niet konden overtuigen. Uiteraard vnl bij particulieren. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij fono.de. Een Duits internetbedrijf met mooie aanbiedingen en een goeie service. Veel suc6

ik neem aan dat je een beetje verstand hebt van het afstellen van een draaitafel/arm/element?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Broem

Citaat van: LPlover op oktober 30, 2014, 10:02:22
ik neem aan dat je een beetje verstand hebt van het afstellen van een draaitafel/arm/element?

Omdat?
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Joris1971

Citaat van: dynaudio op oktober 30, 2014, 09:28:14
:smile:iemand een idee,ik wil mijn platenspeler upgraden,ik speel nu met een linn basik akito arm linn adikt element
mijn budget is max 1500 euro, of is dit de moeite niet om een upgrade te doen,ik dacht aan een thorens td 309 of
moet ik duurder gaan om een echte upgrade?

Informeer eens bij BB&G voor een samengestelde LP12, het Linn adikt element zou je over kunnnen laten zetten op de lp12

Robiwan

Citaat van: Broem op oktober 30, 2014, 10:09:32
Omdat?

Zonder hulpmiddelen zoals een goede naaldweger, protractor voor het instellen van de fouthoek e.d. haal je niet het volledige potentiaal uit de tafel, zou toch zonde zijn of niet?

Kopen bij een webshop is leuk en meestal goedkoper maar service zeker m.b.t. draaitafels is 0,0.

Bama

Ik heb nog een mooie lp12 in de aanbieding, is net nagekeken en afgesteld door bb&g ;D

Robiwan

Citaat van: Bama op oktober 30, 2014, 11:30:47
Ik heb nog een mooie lp12 in de aanbieding, is net nagekeken en afgesteld door bb&g ;D

Waarom hou je die zelf niet?

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op oktober 30, 2014, 10:20:56
Informeer eens bij BB&G voor een samengestelde LP12, het Linn adikt element zou je over kunnnen laten zetten op de lp12

Ik zou adviseren om eerst eens naar meerdere soorten (subchassis, massa loopwerk, licht zoals rega), merken en leveranciers tegaan luisteren. De Thorens die je noemde is een heerlijk klinkende draaitafel, zeker als je er een hoogwaardig mm of mc element in plaatst. Een absolute aanrader om als eerste naar te luisteren
Er is echter zo veel en die zo verschillend zijn van elkaar.
Het kan wel eens heel verrassend zijn wat je tegenkomt als je open staat voor wat er allemaal is binnen je gestelde budget.

Broem

Citaat van: LPlover op oktober 30, 2014, 11:20:38
Zonder hulpmiddelen zoals een goede naaldweger, protractor voor het instellen van de fouthoek e.d. haal je niet het volledige potentiaal uit de tafel, zou toch zonde zijn of niet?

Kopen bij een webshop is leuk en meestal goedkoper maar service zeker m.b.t. draaitafels is 0,0.

Klopt. Gelukkig ben ik aardig thuis in het afstellen en heb een protractor en digitale weegschaal tot mijn beschikking. Verder een HIFI test plaat om de finetuning op gehoor te doen. Dat gaat helemaal goed komen.

Robiwan

Citaat van: Broem op oktober 30, 2014, 11:51:34
Klopt. Gelukkig ben ik aardig thuis in het afstellen en heb een protractor en digitale weegschaal tot mijn beschikking. Verder een HIFI test plaat om de finetuning op gehoor te doen. Dat gaat helemaal goed komen.

Kijk das mooi, veel luisterplezier :)

roeleken

hoi Dynaudio,

ik zit in hetzelfde schuitje. Heb ook een Pro-ject 2 Xperience met Linn Adikt element en wil ook of upgraden of een nieuwe tafel. 
Heb je al iets gevonden??
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

garmtz

Dynaudio, voor dat geld heb je (als je de Akito en Adikt overzet) een samengestelde Linn LP12. Als je meer wilt weten, neem even contact met ons op. De Adikt is een prachtig element in een Akito. Wij kunnen ook de arm controleren en indien nodig, omruilen voor een volledig 'refurbished' exemplaar (uiteraard met bijbetaling). Je kunt ook de Linn Basik + Akito verkopen en met dat geld en de Adikt naar een LP12.

Is maar een optie...

roeleken

Hoi garmtz, kan er in een linn adikt element ook een nieuwe naald?
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Robiwan

Citaat van: roeleken op januari  2, 2015, 20:31:44
Hoi garmtz, kan er in een linn adikt element ook een nieuwe naald?

Ik zal even antwoorden, ja dat kan, een vervangbare naald!

dynaudio

ben nog altijd op zoek naar een upgrade voor mijn linn basik,ondertussen verkocht
ik speel nu met een thorens td 115 met stanton 681mk3,en is nog zo slecht niet

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dynaudio

veel te duur volgens het gerenomeerde tijdschrift stereo,
amper 3+++ prijs kwaliteit

Jumping Jack

Maar als ik het goed heb, ben jij toch diegene die zondag wou langskomen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dynaudio

het is een project perspex geworden

garmtz