een mooie eindversterker tot 2k€

Gestart door Raphie, oktober 12, 2014, 16:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Weet het niet zeker maar volgens mij bestaat er geen S2.
De C1 en C2 zijn volgens mij de opvolgers van de S1.

Hier een technisch verhaaltje (duits).



http://bmc-audio.de/index.php/home.html
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

heb hem een mail gestuurd  :D kijken waar we uit kunnen komen ThnX!
JBL PRX Power!

Raphie

en een koopoptie voor een mooie prijs  :D
JBL PRX Power!

Kingpin

Citaat van: Raphie op oktober 13, 2014, 16:55:10
en een koopoptie voor een mooie prijs  :D
Zowww das snel.
Wel een ongekend goede amp, zeker qua technische opbouw.
Daar waar ik wel eens op hamer qua voeding, is dit een mooi voorbeeld hoe het wel moet!
Als je praat over overbemeten voeding, dit ding heeft gewoon een dikke 2kW aan voeding aan boord :wow:
Ook de gehele technische opbouw is gewoon heel erg doordacht :worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

#55
lijkt me wel een mooie optie, het detail van D maar het gewicht/fundament van A/B weegt volgens mij ook nog eens 44kg
JBL PRX Power!

Roksan

Lijkt mij een erg mooie eind versterker.

Ga je hem ophalen, of wordt die verstuurd?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Raphie

Citaat van: Roksan op oktober 13, 2014, 19:04:28
Lijkt mij een erg mooie eind versterker.

Ga je hem ophalen, of wordt die verstuurd?
versturen, ga niet helemaal naar AT rijden :D UPS is prima
JBL PRX Power!

Kingpin

Citaat van: Raphie op oktober 13, 2014, 19:00:10
lijkt me wel een mooie optie, het detail van D maar het gewicht/fundament van A/B weegt volgens mij ook nog eens 44kg
Volledig klasse A, ook op hoge volumes.
Hier wat meer info qua opbouw: bmc-audio.de/tl_files/bmc_audio/pdfs/BMC_Amp_amplification_redefined.pdf
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


german

#60
Ik heb de S1 hier thuis staan. Dit is echt een geweldige versterker, naar mijn mening is het een must om deze te combineren met de DAC1/Pre van BMC dan wel hun Pure Dac, als je alleen digitale bronnen in je keten hebt. Dit houd verband met het door BMC ontwikkelde DIGM systeem , waarbij het signaal van de DAC pas in de eindversterker versterkt wordt. Dit process wordt aangestuurd door een optische verbinding tussen DAC en eindversterker, waarbij het optische signaal tegen de eindversterker vertelt in welke mate het signaal (wat via de XLR verbinding binnen komt) versterkt moet worden.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

tjobbie

#61
Ik heb de C1. Beest van een versterker met geweldig controle. Heeft geen currect injection optie dus elke dac is toepasbaar. Als ik 1 minpuntje op mag noemen dan zijn het de ingebouwde fannetjes die je nog wel is kan horen als er op heel laag volume gespeeld wordt.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Raphie

de S1 heeft toch geen fans hoop ik? dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn
JBL PRX Power!

Kingpin

Zoals Tjobbie zegt, aan de onderkant zitten 2 fans.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

ik dacht dat dat over de C ging? niet de S, fans zijn echt geen optie voor mij in de studio
JBL PRX Power!

Kingpin



Citaat van: StereophileTwo fans set into the bottom plate send air through the interior. Though they probably did turn on at some point, I never heard the fans operating
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Zojuist de koop rond gemaakt, eind v/d maand komt die mijn kant uit  ;D
ben benieuwd hoe dit samen gaat met de S-1-EX'en
JBL PRX Power!

daanvanduif

Wow gefeliciteerd, in ieder geval een hele mooie versterker om te zien (ook qua opbouw).
Hopen dat de match ook nog eens goed uitvalt.


Citaat van: Raphie op oktober 14, 2014, 12:53:25
Zojuist de koop rond gemaakt, eind v/d maand komt die mijn kant uit  ;D
ben benieuwd hoe dit samen gaat met de S-1-EX'en
Corazón

Kingpin

Citaat van: Raphie op oktober 14, 2014, 12:53:25
Zojuist de koop rond gemaakt, eind v/d maand komt die mijn kant uit  ;D
ben benieuwd hoe dit samen gaat met de S-1-EX'en
Onwies, zoals we dat hier zeggen :worship:
Voor dat geld raak je 'm wel weer kwijt mocht deze niet matchen, al denk ik dat deze wel heel goed gaat werken met de Pio's.
Wat wordt de bron/DAC eigenlijk?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

JBL PRX Power!