aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Raymond187 op augustus  2, 2016, 14:27:51
Ergens voor verzekeren is alleen nodig als je het zelf niet kan betalen.

Op de verplichte verzekeringen na dan.

klopt , ben helemaal eens met u stelling.

verzekeren is voor kosten die je niet kan dragen.

of arbeid ongeschiktheid verzekering daar een van is weet ik zo niet. moet me daar ook in verdiepen.
Eerst maar eens kijken wat de kosten zijn voor zoiets maandelijks.

Is het makkelijk op te hoesten dan neem ik het zekere voor onzeker. ik mag sowieso wat kosten maken zakelijk  want ik betaal me momenteel scheel aan belasting. Zit namelijk aan de 42% tarief gezien de lage kosten( eenmanszaak)  tov de inkomsten.

Citaat van: Richi op augustus  2, 2016, 14:42:00
Fijn dat het allemaal goed uitpakte MAZ. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte. Stay healthy!

tnx Richi ,ben dik opgelucht en heel blij....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Roksan

Volgens mij is zo'n verzekering niet goedkoop en zijn er zoveel uitzonderingen dat er vaak niet uitgekeerd wordt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

AudioEnZo

Pff, kan me je stress goed voorstellen Maz. Goed dat het niet ernstig is, maar het zet je wel weer even met twee benen op de grond!
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

sultankat

Verzekeren voor arbeidsongeschiktheid heb ik ook gedaan Maz. Als zelfstandige is het bijna een must, maar helaas voor velen de sluitpost in de begroting. Je moet wel heel goed opletten wat betreft de regeltjes en ook de premies verschillen vaak fors bij dezelfde voorwaarden.

In ieder geval heb ik drie hints:
1. niet meteen vanaf de eerste dag dat je ziek bent en geen inkomsten kunt verdienen een beroep doen op een uitkering an de verzekering. Kijk hoeveel maanden je jezelf kunt onderhouden. Ik had minimaal 3 maanden voordat de verzekering werd aangesproken: scheelt dan al heel veel premie. Dus beter eigen reserve aanleggen voor de eerste maanden, wel meteen melden aan de verzekering vanaf de eerste dag, anders gaan ze daar weer moeilijk over doen. Het beste is ook een doktersverklaring vanaf het begin.

2. Zorg dat je een verzekering hebt waarbij 100% arbeidsongeschikt sowieso geldt als je geen opticien meer kunt zijn vanwege ziekte/ongeluk. Anders gaan ze zeggen: u kunt nog wel schoffelen in het plantsoen of achterop de vuilniswagen of iets dergelijks. Dus verzekeren voor 100% arbeidsongeschiktheid als opticien en als dat dus niet meer kan niets anders maar gewoon uitkeren.

3. Kijk goed hoeveel inkomsten van je oorspronkelijke salaris je wilt hebben bij 100% arbeidsongeschiktheid. Hetzelfde is veelal niet nodig en ook extra duur qua premie.

Maar voorop staat natuurlijk dat jij er voor zorgt dat het nooit zover komt dat de verzekering gaat uitkeren: voor jezelf, jouw vriendin, je familie en ja, ook voor ons van Htforum!

PS: Vraag vooral eerst om j heen hoe anderen het hebben gedaan en hang je niet op aan de eerste de beste aanbieder, zelfs als die meerdere maatschappijen onder zich heeft.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Raymond187

Citaat van: sultankat op augustus  2, 2016, 15:33:07
Verzekeren voor arbeidsongeschiktheid heb ik ook gedaan Maz. Als zelfstandige is het bijna een must, maar helaas voor velen de sluitpost in de begroting. Je moet wel heel goed opletten wat betreft de regeltjes en ook de premies verschillen vaak fors bij dezelfde voorwaarden.

1. niet meteen vanaf de eerste dag dat je ziek bent en geen inkomsten kunt verdienen een beroep doen op een uitkering an de verzekering. Kijk hoeveel maanden je jezelf kunt onderhouden. Ik had minimaal 3 maanden voordat de verzekering werd aangesproken: scheelt dan al heel veel premie. Dus beter eigen reserve aanleggen voor de eerste maanden, wel meteen melden aan de verzekering vanaf de eerste dag, anders gaan ze daar weer moeilijk over doen. Het beste is ook een doktersverklaring vanaf het begin.

2. Zorg dat je een verzekering hebt waarbij 100% arbeidsongeschikt sowieso geldt als je geen opticien meer kunt zijn vanwege ziekte/ongeluk. Anders gaan ze zeggen: u kunt nog wel schoffelen in het plantsoen of achterop de vuilniswagen of iets dergelijks. Dus verzekeren voor 100% arbeidsongeschiktheid als opticien en als dat dus niet meer kan niets anders maar gewoon uitkeren.

3. Kijk goed hoeveel inkomsten van je oorspronkelijke salaris je wilt hebben bij 100% arbeidsongeschiktheid. Hetzelfde is veelal niet nodig en ook extra duur qua premie.

Maar voorop staat natuurlijk dat jij er voor zorgt dat het nooit zover komt dat de verzekering gaat uitkeren: voor jezelf, jouw vriendin, je familie en ja, ook voor ons van Htforum!

PS: Vraag vooral eerst om j heen hoe anderen het hebben gedaan en hang je niet op aan de eerste de beste aanbieder, zelfs als die meerdere maatschappijen onder zich heeft.
^^

Kan me niet voorstellen dat je geen spaarpot hebt voor 3 tot 6 maanden loon als zelfstandige. Dus pas uit laten betalen vanaf 3 maanden @70% is een betaalbare premie.

Ennuhh gezien je hobby heb ik geen medelijden betreft je belastingschaal....:D

hifi-annemie

Mr.M

Citaat van: AudioEnZo op augustus  2, 2016, 15:20:10
Pff, kan me je stress goed voorstellen Maz. Goed dat het niet ernstig is, maar het zet je wel weer even met twee benen op de grond!
tnx, Audioenzo,

Zoiets zet je inderdaad met beide benen op de grond en aan denken. Vooral dit:  we vergeten hoe lekker gevoel het is om gezond te zijn.

als je wist hoe gelukkig is maandag was....onbeschrijfelijk.

ik had al het ergste in gedachte, dacht hele nachten aan me ouders , 30 jaar dag in dag uit naar ziekenhuis  voor me broertje en nu weer zoiets , maar dan voor de "gezonde "kind waar iedereen zo afhankelijk van is.

Ik ben niet alleen voor mezelf verantwoordelijk maar ook voor me familie en een klein deel van me familie in buitenland.

Pa was gelukkig "welgesteld" maar dat is opgegaan aan de 52 operaties van me broertje, en gezien me ouders na de geboorte van me breortje niet meer hebben kunnen werken is er geen  pensioen opgebouwd.En wat de pensioen had moeten worden is op aan me broertje,.

Nu is het dus mijn buurt om voor ze te zorgen en gelukkig laat de situatie dat ook toe.

Zij hebben de eerste 30 jaar voor ons familie gezorgd en nu is de beurt aan MAZ om de verantwoordelijkheden op zich te nemen. :)

Citaat van: sultankat op augustus  2, 2016, 15:33:07

tnx voor de uitleg Rogier , hier heb ik zeker wat aan. ik heb notities van gemaakt en zal het zeker bespreken met de tussenpersoon die dat gaat regelen voor me.

ik heb  een buffer van 1 jaar en daarmee kan ik me prive en zakelijke kosten een jaar lang bekostigen (gerekend dat ik dicht blijf en 0.0 inkomsten heb)wat onwaarschijnlijk is. Dus kan daarmee inspelen voor de premie enz om dat te verlagen.

ga dit goed uitdokteren .. TNX..

Citaat van: Raymond187 op augustus  2, 2016, 15:43:27
^^

Kan me niet voorstellen dat je geen spaarpot hebt voor 3 tot 6 maanden loon als zelfstandige. Dus pas uit laten betalen vanaf 3 maanden @70% is een betaalbare premie.

Ennuhh gezien je hobby heb ik geen medelijden betreft je belastingschaal....:D

ik heb een pot voor een jaar opzijgezet , dus dat is geregeld en u hoef geen medelijden met mij te hebben als het om financiele dingen gaat. ;) . betaal met alle plezier belasting en hoop nog meer te kunnen betalen in de komende tijden. lol

alleen ik maak weinig kosten blijkbaar als ik me boekhouder zo hoor.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

AudioEnZo

Citaat van: maz op augustus  2, 2016, 16:26:38
Vooral dit:  we vergeten hoe lekker gevoel het is om gezond te zijn.
Precies, mensen moeten dat koesteren. Ik ben dat gevoel een beetje vergeten sinds ik vanwege een in het buitenland opgelopen virus al zo'n 5 jaar in een rolstoel zit. En dat terwijl mijn vrouw een jaar daarvoor op veel te jonge leeftijd tot 2 x toe een herseninfarct heeft gehad.
Dus met klem, koester dat gevoel  :exclamation:

Mede daarom vind ik dit zo'n fijn draadje, je geniet van het lekker kopen wat je wilt, top :)
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Mr.M

Citaat van: AudioEnZo op augustus  2, 2016, 17:14:41
Precies, mensen moeten dat koesteren. Ik ben dat gevoel een beetje vergeten sinds ik vanwege een in het buitenland opgelopen virus al zo'n 5 jaar in een rolstoel zit. En dat terwijl mijn vrouw een jaar daarvoor op veel te jonge leeftijd tot 2 x toe een herseninfarct heeft gehad.
Dus met klem, koester dat gevoel  :exclamation:

Mede daarom vind ik dit zo'n fijn draadje, je geniet van het lekker kopen wat je wilt, top :)
Dat zijn idd heftige dingen die behoorlijk impact maken op leven en manier van denken. Pfffff.

Ik / onze familie heeft altijd met de dag geleeft , (tot zover mogelijk) en ik heb nooit  ingehouden als het om " doen "gaat van wat ik wil . ;).

newday

Citaat van: maz op augustus  2, 2016, 16:26:38
alleen ik maak weinig kosten blijkbaar als ik me boekhouder zo hoor.

Dan gok ik dat je boekhouder geen bezoeker van dit forum is ;)

AudioLaan

Als je boekhouder dat al vindt, is een arbeidsongeschiktheid verzekering wel een verstandige kostenpost. Zeker als je familie ook nog min of meer afhankelijk is. Deze verzekeringen zijn de laatste jaren wel goedkoper geworden. Mede doordat ze provisie vrij zijn. Bijkomend voordeel is dat je adviseur nu voor jou werkt zonder de kans dat hij gedreven wordt door de verzekeraar die hem het meeste betaalt. Wel zal hij nu zijn advieskosten bij jou declareren.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Mr.M

Citaat van: newday op augustus  2, 2016, 21:00:47

Dan gok ik dat je boekhouder geen bezoeker van dit forum is ;)
Zou mooi zijn als ik me audio hobby op de zaak kon afschrijven.
Kan wel! Maar dan moet ik ze ook daadwerkelijk op ze zaak neerzetten als winkel audio instalatie.

De vorige high end optiek zaal waar ik heb gewerkt hadden ze een vleugel van 30k en kroonluchters van 25k per stuk opgehangen om kosten te maken en de winkel " onderscheidend " te maken. 

Dus het kan wel maar dan kan ik ze niet thuis hebben. Of ik moet veel geduld hebben en 5 jaar op de zaak neerzetten en nadat ze volledig zijn afgeschreven naar huis meenemen.maargoed dan moet ik eerst 5 jaar wachten . En wachten is mijn sterkste punt niet. Lol.
Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 21:43:45
Als je boekhouder dat al vindt, is een arbeidsongeschiktheid verzekering wel een verstandige kostenpost. Zeker als je familie ook nog min of meer afhankelijk is. Deze verzekeringen zijn de laatste jaren wel goedkoper geworden. Mede doordat ze provisie vrij zijn. Bijkomend voordeel is dat je adviseur nu voor jou werkt zonder de kans dat hij gedreven wordt door de verzekeraar die hem het meeste betaalt. Wel zal hij nu zijn advieskosten bij jou declareren.
Daarom. Hij stelde ook een verbouwing voor . Of opfris beurt maargoed vind het nog niet noodzakelijk. ;). Onnodige kosten is niet nodig want hoe je het wendt of keert ik moet nogsteeds een groot deel zelf betalen.

VlisChris

Extra kosten?

Om de winst te drukken op een manier dat bij verkoop je de kosten wel weer terugverdient? Of hoe moet ik dat voor me zien?

AudioLaan

Als maz een eenmanszaak heeft valt "winst" gelijk in de inkomstenbelasting en huppelt hij zo naar 52%. Heeft hij een rechtspersoon als een bv dan betaalt de bv over de winst 20% belasting. En als hij het daarna dan van de zaak naar zichzelf haalt betaalt hij 25% dividendbelasting. Kosten maken kan dus in sommige gevallen voordelig zijn omdat je allerlei belastingen beperkt of voorkomt. Dat zijn dan wel zakelijke kosten. Maar heb je je centen dan in prive na al die belastingen dan kan je nog in aanmerking komen voor de vermogensrendementsheffing. Om prive die vermogensbelasting te voorkomen kan je het best doen wat maz doet. Lekker leven, dikke auto, dikke audioset, vriendin enz.  :P
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

VlisChris

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op augustus  2, 2016, 22:40:21
Extra kosten?

Om de winst te drukken op een manier dat bij verkoop je de kosten wel weer terugverdient? Of hoe moet ik dat voor me zien?
Je moet het zo zien. Om het heel.simpel te zeggenm

Als ik nu 10k uitgeef aan de zaak dan heb ik daadwerkelijk maar 5k uitgegeven uit "eigen zak". De andere 5 k zou anders naar de belasting gaan.

Dus alle kosten wat ik nu maak gaat voor de HELFT uit de ZAK van de belasting NAAR / IN mijn ZAAK.

Het moet natuurlijk geen onnodige kosten zijn, want je stopt ten alle tijden de helft van je eigen centen erin. Geld weggooien is natuurlijk nutteloos als je geen nuttige kosten kan maken, dan kan je beter belasting betalen en de ander helft lekker uitgeven aan jezelf.

Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Mr.M

Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 23:06:48
Als maz een eenmanszaak heeft valt "winst" gelijk in de inkomstenbelasting en huppelt hij zo naar 52%. Heeft hij een rechtspersoon als een bv dan betaalt de bv over de winst 20% belasting. En als hij het daarna dan van de zaak naar zichzelf haalt betaalt hij 25% dividendbelasting. Kosten maken kan dus in sommige gevallen voordelig zijn omdat je allerlei belastingen beperkt of voorkomt. Dat zijn dan wel zakelijke kosten. Maar heb je je centen dan in prive na al die belastingen dan kan je nog in aanmerking komen voor de vermogensrendementsheffing. Om prive die vermogensbelasting te voorkomen kan je het best doen wat maz doet. Lekker leven, dikke auto, dikke audioset, vriendin enz.  [emoji14]
;).

Mr.M

Om even terug te komen op audio.  Wat kan een simpel akoestisch behandeling een groot verschil maken op je sound.

Het is maar 1.5 m bij 70 cm een een cd rek maar wat een verschil en rust het op de totaalplaatje kan geven.

Kan geen apparaat wissel tegen , maar toch laten we de Ref 110 komen. ;)

Kwaad kan het toch niet !

Mr.M

Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 21:43:45
Inderdaad. Dit is nuttige kostenpost en zeer zeker noodzakelijke en verantwoord. Dus geen weggegooid geld.

De eerste 2 jaar was ikheeel  voorzichtig met uitgaves uit de zakelijke pot en dat heeft geresulteerd in een DIKKE belasting aanslag,  / hoge winst tov weinig uitgaves en inkopen.

Niets mis mee , ben blij en dankbaar dat ik zoveel belasting mag /moet betalen.
Maar als er een goed , verantwoord en VOORAL EERLIJKE manier is om de belasting te drukken te dan ben ik daar zeer zeker voor in. Daar heb ik een boekhouder voor , om me te adviseren.

Wellicht  maak ik hiervan tegen de tijd dat het kan een VOF van.

Dan is het belasting betalen voor maar de helft  van je winst. Dan kan ik ook wat meer vrije tijd hebben.

Bv 3 a 4 dagen zelf werken ipv nu 6 dagen en de 7de dag administratie en inkopen doen.
Wanr dit hou ik ook niet eeuwig vol.

Maar dat moet eerst goed bekeken en uitgezocht worden.

AudioLaan

Een bv is wel lekker veilig. Maar met een eenmanszaak heb je wel meer aftrek/vrijstellingen. Net als met een vof. Maar o zo vaak krijg je gezeik met die ander...

Wel tof dat het nu beter klinkt, al is het maar door het cd rek. Zou wel zuur zijn als zo'n mooie set geen voldoening geeft. En dat je weer lekker in je vel zit scheelt ook he?  :tongue2:

Mr.M

Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 23:58:49
Een bv is wel lekker veilig. Maar met een eenmanszaak heb je wel meer aftrek/vrijstellingen. Net als met een vof. Maar o zo vaak krijg je gezeik met die ander...

Wel tof dat het nu beter klinkt, al is het maar door het cd rek. Zou wel zuur zijn als zo'n mooie set geen voldoening geeft. En dat je weer lekker in je vel zit scheelt ook he?  :tongue2:
Zit nu weer helemaal happy te luisteren en de mini KLINKT zoals ik hem ken.

Vol , detailed, relax, grote soundstage ..... alles behalve mini.;)

Donderdag gaat vriendin voor een week weg oo vakantie en ben van plan om wat audio vrienden uit forum uit te nodigen om lekker avondje te luisteren en drankje doen.

Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Ps is niet alleen de cd rek. Er zit ook een dempingsmatriaal achter voor een opp van +- 1.5 m2. ;) en dat helpt behoorlijk.

ducman748

Gelukkig alles oke Maz, goede gezondheid is niet te koop 😉

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

sultankat

Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 23:58:49

Boven een bepaald bedrag aan inkomsten is mij toentertijd nadrukkelijk geadviseerd een BV te nemen: niet alleen minder directe belastingdruk, maar ook het zakelijke en prive gescheiden. Bij een eenmanszaak gaat letterlijk alles mee het ravijn in bij een faillissement. Bij een BV alleen het BV gedeelte. Zal niet zo gauw gebeuren maar is wel een rustgevende gedachte.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: ducman748 op augustus  3, 2016, 08:00:20
Gelukkig alles oke Maz, goede gezondheid is niet te koop 😉

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Tnx duc. Ben zo blij dat het loos alarm was. Pffffff helft van me hoofd is grijs geworden vanaf vrijdag tot maandag denk ik. Lol.

Wat betreft je laatste uitdrukking.

Dat is een gezegde die voor WELVAARTS landen als NL geldt.

In NL is GELUKKIG gezondheid niet te koop. Je krijgt de maximale zorg en iedereen wordt zelfde behandelt.

Ik heb de wereld doorgereis met me familie om mijn broertje te behandelen in verschillende ziekenhuozen ,  canada / philipijnen / iran /Nederland.

Komende uit landen Zoals Philipijnen /Iran kan je ik je gerust vertellen dat in bepaalde contekst : GEZONDHEID IS TEKOOP.
Dat in de zin van ,  Als mijn pa / opa niet welgesteld waren en geen reserves hadden om mijn broertje naar PRIVE ziekenhuizen te sturen en of naar het buitenland  dan was ik nu enigste kind geweest.
Helaas is GEZONDHEIDSZORG niet overal ter wereld  "Gratis".

De rust die wij hier hebben enkel omdat we goed verzekerd zijn is voor velen een DROOM.

Als ik naar mijn eigen familie kijk en de dagboek van me pa bekijk en zie dat me breoertje tot nu een MILJOENEN  heeft gekost om in leven te houden dan kan ik enkel concluderen dat zelfs een Miljonair vergaas kan gaan en eindigen  in stof bij een behoorlijke ziekte als je niet genoeg geld heb en CONNECTIES.

De reden van ons komst naar NL was de zorgsysteem .

Vader was ONDERDIRECTEUR VOlKSGEZONDHEIDS MINISTERIE Geweest en verantwoordelijk voor alle EXTERN medisch personeel en artsen van IRAN .( zo zijn me ouders ook elkaar tegen gekomen , MAMA moest op de SOLICITATIE bij PAPA) .

Vaders had +- 5000 "personeel"  in dienst vanuit buitenland.
Door zijn positie heeft hij goede contacten binnen de grootste zorg organisaties (rode kruis en allerlei stichtingen). Toen Pa zijn laatste bezittingen (huis) moesten verkopen om de duure buitenlandse operaties van me broertje te bekostige was het serieus tijd  om een ander manier te vinden om voor mijn broertje te zorgen want GELD was bijna Op! Binnen 10 jaar hebben me ouders alles wat ze hadden opgemaakt en waren we van "welgesteld" naar BLUT gegaan.

In overleg toen met Rode Kruis en velen artsen is NEDERLAND als een van de beste opties uitgekomen als het om de zorgstelsel gaat en medisch zorg, en hier zijn we dan nu. ;) .

Af en toe heb ik het te doen met mijn vader , laatst vroeg ik hem Toen TONI iets zou ophalen , PA wil je Toni even helpen, maar het kwam een beetje "bazig" over bij hem ,  Hij draaide terug en zuchte :

"van 5000 personeel en prive chauffeur tot personeel en prive chauffeur van mijn eigen zoon ! Jij rijdt Mercedes en ik een FORD K . Wat een leven." 

Citaat van: sultankat op augustus  3, 2016, 08:34:21
Boven een bepaald bedrag aan inkomsten is mij toentertijd nadrukkelijk geadviseerd een BV te nemen: niet alleen minder directe belastingdruk, maar ook het zakelijke en prive gescheiden. Bij een eenmanszaak gaat letterlijk alles mee het ravijn in bij een faillissement. Bij een BV alleen het BV gedeelte. Zal niet zo gauw gebeuren maar is wel een rustgevende gedachte.

Exact zelfde advies kreeg ik van boekhouder. Boven een x bedrag is het verstandig om overstappen naar bv .

Zeker als je een familie wilt stichten of een huis wilt kopen en niet de mist in gaan als fout zou gaan.

Maargoed zover is het nog niet maar moet wel beetje gaan denken wat te doen straks en hoe ik me bezittingen "veilig" kan stellen.

Richi

Wow, dat is een indrukwekkend verhaal Maz. Het is goed dat we ons af en toe realiseren in wat voor een welvaart we leven. We vinden alles tegenwoordig normaal, zoals bijvoorbeeld gezondheidszorg, maar dat is het niet. Wij kunnen van onze hobby genieten omdat de basisbehoeften in ons land goed zijn geregeld. Best wel eens goed om te lezen hoe anders het kan zijn als je ergens anders geboren wordt.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear