aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Zo.... dit gaat stukken beter dan hele kale muur. Pfffff. Qat een rust en verschil..... hoe je je kan vergissen in akoestiek!!!!

Ik begon echt aan mezelf / de speaker/ apparatuur .....alles te twijfelen.

En het lag gewoon aan de zijwand!!!  Bank die 2.5 van de muur bedekte en een kast die nogeens een klein metertje deed. Maar wat een verschil als je ze weghaalt en de muur kaal laat.. 
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Sirius666

Nu je het verschil zo goed hebt ervaren: kan dit ook eens in het verleden zijn gebeurd?

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op augustus  1, 2016, 22:45:40
Nu je het verschil zo goed hebt ervaren: kan dit ook eens in het verleden zijn gebeurd?
Vast wel . Met de s7s denk ik. Die kreeg ik ook niet helemaal goed . Kan me goed herinneren dat ik bij die ook bleef schuiven om de juiste "plek" te vinden en de soundstage te optimaliseren , maar achteraf gedacht zou de zijmuur weleens de boosdoener kunnen zijn geweest dat ik ook toen  de soundstage en "scheeftrekkend" geluid niet helemaal goed kreeg.

Met de meest geswitch van me blijft de kamer wel het zelfde en ik switch maar van 1 onderdeel , dus dan zijn de veranderingen "karakter" van dat onderdeel beter te bepalen.

Nu had ik de boel volledig omgegooid (ander speaker/versterker/bank opstelling, kast weggehaald .... en kon dus niet in de exact zelfde opstelling de MINIS beoordelen wat opzich niet slim van me is geweest.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Een leuk tinkel tankeltjes en "zwevwrigheidstest" van geluid ..... hoop dat je van klassiek houdt..

https://open.spotify.com/track/2jrneBLyicq5Z8sy9WpjEB

Mr.M

Ook wel een leuke "ruimtelijkheids" test track.

https://open.spotify.com/track/0Zvg0rwmScur6Ppw2eApW3

Mr.M

AudioLaan

Kan je geen soort van symmtrie vinden in de opstelling? Ik weet niet hoe rechts staat, maar links met een hal en aquaruim erachter..? En een bankstel ervoor?? En een vriendin die blijkbaar hetzelfde doet als een kast... Ik volg je met grote belangstelling, maar vrees dat zelfs een ander huis kopen gunstiger is.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Mr.M

Citaat van: Laan op augustus  2, 2016, 00:24:03
Kan je geen soort van symmtrie vinden in de opstelling? Ik weet niet hoe rechts staat, maar links met een hal en aquaruim erachter..? En een bankstel ervoor?? En een vriendin die blijkbaar hetzelfde doet als een kast... Ik volg je met grote belangstelling, maar vrees dat zelfs een ander huis kopen gunstiger is.

Hoi Laan, Bedankt voor je belangstelling :).

Die oplossing wat u in gedachte heeft is idd het gunstigste en meteen ook de duurste.

Symmetrie die jij en ik willen kan je haast niet  vinden in een leefbaar  a symetrisch woonkamer zoals de mijne.

Ik moet het maar doen met wat ik heb en daar omheen bouwen vrees ik,  tot ik een geschikt huis heb.

Ben druk opzoek maar valt niet mee om iets te vinden met een "budget" in gedachte,  wat  mij en mijn vriendin bevredigd.

Zij en ik hebben hele andere manier van kijk op huizen is gebleken.

Zij kijkt in de " toekomst "en ik kijk waar me audio het mooist tot zijn recht komt , in de toekomst ;).

Zij wilt een huis met liefst 4 kamers  naast de woonkamer , dus een 5 kamer woning.

1)  hobby kamer (speciaal voor mij) zodat ik de woonkamer met rust laat en niet verbouw tot studio/luister ruimte. En als er kinderen komen dat ik geen hartaanval krijg als een kleine met pen rondrent door de woonkamer om mijn speakers heen.

2) ons slaapkamer

3)werk kamer voor mijn administratie.

4)kinder kamer.

5) woonkamer met een normaal muziek / bioscoop set waarbij hele huis niet voor verbouwd hoef te worden en mijn vriendin ook aan mag zitten. ;).

Als het aan mijn ligt dan neem ik een huis met zo groot mogelijk ruimtes.

Dus ruim woonkamer (rond  50 m2) en 2 ruime slaapkamers.

Dus grotere ruimtes maar minder kamers  dan meer ruimtes maar kleinere kamers.

We zijn aan rondkijken en om niet teveel hooi op de vork te nemen heb ik besloten om niet meer dan 350k te besteden aan een huis.

Dan blijven de maandelijkse kosten beperkt en kan maz Doorhobbyen en leuke dingetjes kopen. ;).

chansig

Verstandige keus...of wachten totdat je wel een duurder huis kan kopen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

hifi-annemie

Naar Limburg verhuizen, daar koop je een heel mooi huis voor dat geld. En hier wonen genoeg schele mensen !

lynch1979

Citaat van: hifi-ralph op augustus  2, 2016, 10:16:14
Naar Limburg verhuizen, daar koop je een heel mooi huis voor dat geld. En hier wonen genoeg schele mensen !

En die kijken niet meer scheel als ze een bril opzetten?

lynch1979

En die kijken niet meer scheel als ze een bril opzetten?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

Citaat van: chansig op augustus  2, 2016, 10:41:01
Ze posten wel vaak dubbel.

Gr. Hans

:D

Dat heb ik geen eens zelf gedaan, sloeg op hol.

Maar ik laat hem wel staan  ;)

michel69

Is alleen een beetje ver rijden voor Maz naar zijn werk ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

chansig

Citaat van: lynch1979 op augustus  2, 2016, 10:41:54
:D

Dat heb ik geen eens zelf gedaan, sloeg op hol.

Maar ik laat hem wel staan  ;)

Er is volgens mij iets niet helemaal in orde met de software.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Mr.M

Ik heb aan randstad gedacht want daar koop je veel leuks voor behoorlijk mider.
Bv richting monster en maasluis/  hoek van holland.
Is redelijk dichtbij en best goed te doen naar werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

sultankat

Citaat van: maz op augustus  2, 2016, 10:59:56
Ik heb aan randstad gedacht want daar koop je veel leuks voor behoorlijk mider.
Bv richting monster en maasluis/  hoek van holland.
Is redelijk dichtbij en best goed te doen naar werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Maz, realiseer je wel dat het niet alleen gaat om het huis, maar ook de directe omgeving. Woonkwaliteit is meer dan het huis en de tuin. Dat zie je terug in de prijs, ook als je weer verkoopt.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

lynch1979

Citaat van: chansig op augustus  2, 2016, 10:52:15
Er is volgens mij iets niet helemaal in orde met de software.

Gr Hans

Die indruk heb ik ook, zie het in meerdere topics gebeuren.

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus  2, 2016, 11:12:47
Maz, realiseer je wel dat het niet alleen gaat om het huis, maar ook de directe omgeving. Woonkwaliteit is meer dan het huis en de tuin. Dat zie je terug in de prijs, ook als je weer verkoopt.
Hoe meer ik me verdiep ,des te meer ik me realiseer dan ik me eigenlijk weinig realiseer betreft koop van een woning.

Er komt zoveeeeeel bij kijken!!!!! Vooral als je veel eisen hebt en beperkt budget!

Omgving/ huis zelf/ aantal kamers/ onderhoud/ prijs/bereikbaarheid/soort buurt( druk of rustig) / flat of een gezins woning.......

Pffffff was ik alleen geweest dan had ik het wel geweten denk ik.

Mooie flat met een prachtig uitzicht  maar das weer minder als je kinderen wilt en ze kunnen nergens heen buiten de muren van huis.

Moeilijk , moeilijk , moeilijk ROGIER.....

dit is de lastigste zoektocht denk ik wat ik heb gehad.
Stuit steeds ergens tegenaan.

De reden van me downgrade in huis kosten zijn de gebeurtenissen van de vorige week. Maz werd weer met beide benen op de grond gezet namelijk.

Ineens was er een bult ergens wat niet moest zijn en het kon weleens kwaadardigs zijn, dus maz was even in de stress en snel doorverwezen naar ziekenhuis.Vrijdag was ik bij huisarts en maandag om 10.00 kon ik al bij de scan afdeling van ziekenhuis.( spoed) en das nooit goed denk je bij jezelf , als je als eerst voorrang krijgt in ziekenhuis voor onderzoek.Dus dubbel stresssss. 

Na een STRESS weekend en veel nadenken , heeeeel veeeel nadenken  was het eindelijk maandag en met trillende benen stond ik bij de afdeling echografie.
De sombere gezichten en k.t sfeer sloeg goed aan moet zeggen . Dan besef je weer hoe GELUKKIG JE EIGENLIJK WAS maar noet echt BESEFDE!

binnen 5 min stond ik zwetend en haast brakend onder  een loep.Dokter begint met echo en legt een en ander uit maar je bent zo zeenuwachtig dat je niet eens weet wat die allemaal zei.

Enige wat ik me herinner is dat hij zei :

Niets om zorgen te maken. DIT IS EEN ONGELUKKIG ontsteking wat  heeeeeeel ZELDEN voorkomt.

Je moest eens weten hoe opgelucht ik was.

Al een week aan zweten en stressen, eten smaakt niet / lucht voelde zwaar aan , MUZIEK KLONK NIET zoals je heb gemerkt , lol slapen was ellendig.

Pffffffffff. Wat ben ik blij om "gewoon" rond te mogen lopen zoals ik nu doe.

F.ck die 6 ton penthouse of R8 , ben blij dat ik niets heb zeg.....lol

Zo wordt je weer ineens geconfronteerd met het feit hoe fragiel we eigenlijk zijn en dat vergeten we ( ik althans) en je gaat je druk maken en stressen om dingen die totaaal niet van belang zijn.

Vandaag  besefte ik me nogeens... ik heb GEEN ARBEIDONGESCHIKTHEIDS verzekering.

Was dit serieus probleem geweest dan had MAZ toch echt een probleem op de zaak en thuis als ik een dijk van hypotheek zou hebben.

Nou woon ik gelukkig in een vrij betaalbaar woning en kan met minimaal alles betalen maar had ik in een dik woning gezeten en iets ergs zou aan de hand zijn dan was het een dijk van probleem geworden.

Ben wat helderder gaan denken vrees ik na  vorige week.;).

Ga me ook snel zakelijk goed verzekeren want dat is toch verdomd belangerijk.

Ik leef met de dag maar zelfs dan moet je met bepaalde dingen aan de toekomst denken.

Nu was het vals alarm maar als er echt wat zou zijn dan heb je toch een groot probleem als ondernemer zijnde waar de ondernemingsbestaan van jouw afhangt.

Dus dit heeft me weer goed aan denken gezet om een en ander anders te doen en aan te pakken.
Ook heet dit mij aan denken gezet over dingen waar je normaal NIET aan wilt DENKEN.

We gaan er vanuit dat er een morgen is maar DAS echt niet zo.

Ga maar eens op de radiologie afdeling van ziekenhuis kijken .....zijn allemaal echt mensen zoals ik en jij......

Maz heeft gister in ieder geval VOLOP genoten van LUCHT, ZON, WATER, ETEN , MUZIEK.......  HEERLIJK om gezond te zijn GOD ZIJ DANK.( in het geval hij bestaat). ;).

Mr.M

gister nog even Toni aan de lijn gehad en de REF 110 komt volgende week in huizen maz.

ben zeer benieuwd wat de REF 110 hier zal doen....

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raymond187

Ergens voor verzekeren is alleen nodig als je het zelf niet kan betalen.

Op de verplichte verzekeringen na dan.

Richi

Fijn dat het allemaal goed uitpakte MAZ. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte. Stay healthy!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear