aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Oud lid

Citaat van: YamahaRXV op juli 29, 2016, 20:48:48

Best mooi en ''begerenswaardig'' hoor zo,n Audio Research REF 110, maar het blijft een (weliswaar krachtige) buizenbak en laten die nou net niet de meest voor de hand liggende versterkers zijn als het aankomt op het aansturen van ''lastige'' speakers met een laag rendement en grillig impedantie verloop ;)

Dat bedoel ik.

Erwin B

Sirius666

Des te meer reden om voor de REF150 op MP te gaan!!

Of is een buizenbak sowieso niet helemaal top ongeacht het vermogen?

Mr.M

Citaat van: Erwin B op juli 29, 2016, 17:20:04
Ik ben benieuwd of die Ref 110 die Kharma Mini's aan het "zingen" krijgt...

Erwin B
Ik ook.
Citaat van: Roderick op juli 29, 2016, 19:40:30
+1

Ik vraag me dat ook af. Hoop het voor je Maz.
Hopen doe ik laatste tojd wel heel vaak. Lol
Citaat van: Mitch-- op juli 29, 2016, 19:43:30
alles weg en een devialet 400 erin, denk dat het dan helemaal goed gaat komen ;)
Ik sta overal voor open zoals je weet.;)
Citaat van: YamahaRXV op juli 29, 2016, 20:48:48
+1 Weet het wel zeker....

Laptopje erbij met daarop de nu erg goed werkende en klinkende AIR 3.0 software en ook nog eens streamen op goed niveau  ;)
Een zeer goede dac en phono pre aan boord, en volop ruimte over in het rack zodat er ook niet meer gestapeld hoeft te worden met subwoofers, verdeelblokken, en dac,s  :D   

Best mooi en ''begerenswaardig'' hoor zo,n Audio Research REF 110, maar het blijft een (weliswaar krachtige) buizenbak en laten die nou net niet de meest voor de hand liggende versterkers zijn als het aankomt op het aansturen van ''lastige'' speakers met een laag rendement en grillig impedantie verloop ;)
Eerst maar eens die van jouw horen jan.

Als ik de minis echt niet krijg zoals ik ze wil (smaak) dan is nog altijd de optie om ze te ruilen voor wat anders.

Ik mocht ze ook eerst thuis beluisteren voor aankoop maar ben koppig en zei hoef niet.
Als niet bevalt dan geef ik wel een gil.

Misschien toch een DB9S ;). LOL OF toch DE GALILEO EXQUISITE.

U NEVER KNOW met Maz.

Als ik het ineens gehad heb en iets zat ben  dan ben ik in staat om rare dingen te doen.;).
Citaat van: Gawain op juli 29, 2016, 21:26:41
Maz ik had al een klein vermoeden dat hij weleens jou kant op zou kunnen gaan nadat hij hier afgelopen week opgehaald is [emoji3] Blijft wel mooi binnen het forum zo, hiervoor was hij van Felix.

Fantastische eindbak met de kt120 eindbuizen erin, enorm veel luister plezier van gehad in combi met audio research vv en Dali Euphonia luidsprekers [emoji3] Ben heel benieuwd hoe het jou straks bevalt op de Kharma's.
TONI had me al gezegd dat die misschien een ref 110.binnen zou krijgen als inruil met de 150se[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]  alleen het was nog niet helemaal zover. Maar mocht het zover zijn dan zou die een gil geven.

Die gil kwam gister binnen.;). En gezien ik een ARC liefhebber ben kon ik het niet laten .

Wil nog wel een ref 3 of ref 5 tzt. Maar das toekomst plan.

Citaat van: YamahaRXV op juli 29, 2016, 21:33:01
.....en als het dan toch persé groot, imposant, uitermate krachtig én vooral stabiel moet zijn waarom dan geen Gryphon Mephisto of Colossus, schijnen het ook erg goed te doen op de Kharma Exquisite lijn  :popcorn:

Als ik de ruimte had jan dan zou ik zeker imposant doen!
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Sirius666

Citaat van: maz op juli 30, 2016, 00:26:10
Als ik het ineens gehad heb en iets zat ben  dan ben ik in staat om rare dingen te doen.;).

Ha! Ik lees 'dag Mini's'  ;)

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 30, 2016, 00:45:04
Nou nee. Maar ik heb wel wat anders ontdekt.

Ik heb de hele tijd gevoel dat geluid naar links trekt en dat er meer OUtput is via de linker speaker.

Door een toeval is is de oorzaak ontdekt. Lol

Zodra de linker muur bedekt wordt waar vroeger mijn cd en lp kast stons  dan is de stereo image ineens weer OK en komt de rust weer terug. !!!!!

HET impact is onwijs groot!!!!!!

Dit heb ik net ontdekt toen me vriendin boos links , voor me ging staan omdat alles te hard stond. En ineens klopte het ! stem van SADE was ineens gecentreerd  en was  de "LINKS TREKKEND geluid weg ! alles kreeg een onwijze RUST!!!! Lol

Dus nu heb ik even dit gedaan en het werkt perfect....

Wat een verschil.... de onbalans is haast verdwenene en ik heb noet meer de neiging om met de speakers te schuiven wat ik constant aan doen was.

Het gaat hier om een oppervlakte van meter bij meter wat gedempt moet worden want dit geeft een partij onrust!!!!

Ik dacht eerst misschien de EV (Een kanaal wat harder speelt) toen dacht ik misschien VV of dac...
Later alle kabels omgewisseld en zelfs de speakers verplaatst. De linker speaker rechts gezet en rechter links.
Twijfelde zelfs aan de kharmas.

Ergensdoor had ik links veeel meer "output".    Nou ! Dat extra output kwam door die muur denk ik. Wel heel raar want rechts heb ik dat niet????

of ben ik aan doordraaien ? Of misschien is me rechter oor niet meer helemaal 100% waardoor me linker alles harder ervaart ? Lol. 

Je gaat op gegeven momnet aan jezelf ook twijfelen als je steeds alles doet maar de oorzaak noet kan vinden. Lol

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Abel heeft een mooie grote  akoestische paneel wat hier perfect past , lol.  Mischien eens een keer lenen. En kijken wat het doet . Als goed gaat eentje bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

VlisChris

Citaat van: maz op juli 30, 2016, 01:08:40
me vriendin

Het gaat hier om een oppervlakte van meter bij meter

Vreemde lengte-breedte verhoudingen heeft je vriendin? :angel: :devil:

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op juli 30, 2016, 01:35:44
Vreemde lengte-breedte verhoudingen heeft je vriendin? :angel: [emoji317]
Zei ik mijn vriendin? Bedoelde me ex. Me vriendin is op vakantie . [emoji23]  lol

VlisChris

wie wat waar hoe?
is ze daadwerkelijk op vakantie vakantie, of spullen gepakt en weg?

Bij jou weet je het, zoals altijd ;), maar nooit :-X

WillyP

Zo te lezen is je ex beter dan welk paneel ook! Misschien valt er wat te regelen. :mellow:

Groet,

WillyP

ducman748

Maz ik heb dat ook gehad in het verleden dat rechts harder speelde dan links.
Ben zelfs zover gegaan dat ik naar een KNO arts ben geweest voor uitgebreide onderzoeken.
Maanden later bij toeval mijn woonkamer akoestisch aan laten passen,wat denk je alle problemen opgelost.
Maz serieus hang een versterker en bron aan je mini,s van de zelfde kwaliteit en je hebt hemel op aarde.
Justmy2cents 😉

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

DofN

Citaat van: maz op juli 30, 2016, 01:10:07
Abel heeft een mooie grote  akoestische paneel wat hier perfect past , lol.  Mischien eens een keer lenen. En kijken wat het doet . Als goed gaat eentje bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Lenen is geen probleem!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: ducman748 op juli 30, 2016, 07:57:17
Maz ik heb dat ook gehad in het verleden dat rechts harder speelde dan links.
Ben zelfs zover gegaan dat ik naar een KNO arts ben geweest voor uitgebreide onderzoeken.
Maanden later bij toeval mijn woonkamer akoestisch aan laten passen,wat denk je alle problemen opgelost.
Maz serieus hang een versterker en bron aan je mini,s van de zelfde kwaliteit en je hebt hemel op aarde.
Justmy2cents 😉

Ik was serieus aan mezelf aan twijfelen.

Het is me nog nooit voorgekomen dat ik een speaker niet juist kon opstellen en dat ik me soundstage en stemmen niet correct kreeg.

Ondertussen zoveel spullen gehad dat ik uit me hoofd haast weet hoe wat klinkt en waar wat zit .

Ik zit al dagen te schuiven zoals jullie hebben gemerkt , meter na voren , meter naar achter , enz enz.

De rust wat ik had in me soundstage is totaal verstoord doordat ik de ikea kast van meter hoog en 60 reed en 40 diep  weggehaald heb tegen de linker muur .

Die blokkeerde blijkbaar heel veel zij reflecties die roet in het geluid gooide.

Heb gister voor het eerst in dagen niet aan de MINIS gezeten en niet meer geschiven.

Had gister eindelijk weer van ouds een mooie diepe soundstage en een goede plaatsing en een dik stem weergave in het "midden" zonder scheeftrekkend geluid of gevoel van harder spelend linker speaker .

ducman748

Citaat van: maz op juli 30, 2016, 09:44:25
Ik was serieus aan mezelf aan twijfelen.

Het is me nog nooit voorgekomen dat ik een speaker niet juist kon opstellen en dat ik me soundstage en stemmen niet correct kreeg.

Ondertussen zoveel spullen gehad dat ik uit me hoofd haast weet hoe wat klinkt en waar wat zit .

Ik zit al dagen te schuiven zoals jullie hebben gemerkt , meter na voren , meter naar achter , enz enz.

De rust wat ik had in me soundstage is totaal verstoord doordat ik de ikea kast van meter hoog en 60 reed en 40 diep  weggehaald tegen de linker muur .
Die blokkeerde blijkbaar heel veel zij reflecties die roet in het geluid gooide.

Heb gister voor het eerst in dagen niet aan de MINIS gezeten en niet meer geschiven.

Had gister eindelijk weer van ouds een mooie diepe soundstage en een goede plaatsing en een dik stem weergave in het "midden" zonder scheeftrekkend geluid of gevoel van harder spelend linker speaker .
Ik ken het Maz een vergelijkbare situatie mee gemaakt en dat zat me zo hoog dat ik overwogen had om onze zo geliefde hobby op te geven.
Totdat mijn vriendin een meeting voor mijn verjaardag kado gaf.
Nu geniet ik elke dag van de set en overweeg ik zelfs weer te gaan upgraden.

take5

Citaat van: Sirius666 op juli 30, 2016, 00:45:04
Ik denk dat er binnen een half jaar een set Galileo's staat. Terug naar de betere speaker tot nu toe - de DB7s - lijkt onwaarschijnlijk want die zijn goedkoper  ;D

Dus nu heb ik even dit gedaan en het werkt perfect....

Je moet eens bedenken wat voor een impact het serieus akoestisch aanpakken van je/een luisterruimte (ik weet dat dit je woonkamer is) voor verschil zou kunnen maken..

Ik volg alles met grote interesse!

Kingpin

Meesten denken dat indraaien van speakers (toe-in) links als rechts hetzelfde moeten zijn.
Dat is niet zo. Omdat je in de meeste gevallen de speakers niet symmetrisch in een woonkamer kunt opstellen zodat je links en rechts looptijdverschillen hebt is het wel eens aan te bevelen om bv 1 speaker meer of minder toe-in te geven dan de andere speaker, hierdoor verschuift het stereobeeld ook naar wens.

Edit, moet zijn: "exact in het midden van"
Symmetrisch is uiteraard de luisterdriehoek.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Sirius666

Dit heb ik net ontdekt toen me vriendin boos links , voor me ging staan omdat alles te hard stond. En ineens klopte het ! stem van SADE was ineens gecentreerd  en was  de "LINKS TREKKEND geluid weg ! alles kreeg een onwijze RUST!!!! Lol

Dat heet concentreren op de muziek ipv je vriendin, dat zou mij ook rust geven  :D

Kan je eens een overzichtsfoto vanaf jouw luisterplek maken? Het een en ander moet wel symmetrisch zijn en dat kan je dan mooi zien.

Gawain

Citaat van: doorofnight op juli 29, 2016, 22:46:24
Kan ik me voorstellen, de MS5 wil ik overigens nog wel graag eens horen :)

Edit: nu weet ik het weer. Je hebt ze nog niet zolang, we hebben het erover gehad in het DALI draadje. Fijn dat ze zo goed bevallen.

Klopt, nog steeds enorm onder de indruk van deze luidsprekers [emoji3] De versterking heeft alleen wel snel grote stappen gemaakt.. Nad M2 -> audio research dspre + ref110 -> ref150se..

i2Paq

Je zou je ex op die plek ook achter het behang kunnen plakken, sla je 2 vliegen in 1 klap.

Alleen moet je dan weer uitleggen wat die lelijke bobbel daar doet  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Gawain

Maz, je inbox zit vol gok ik antwoorden op je pm lukt niet.

i2Paq

Citaat van: Dynky op augustus  1, 2016, 08:32:04
2 bobbels...alvast een begin van diffusie  :D

^^ :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Citaat van: take5 op juli 30, 2016, 10:24:53
Ik denk dat er binnen een half jaar een set Galileo's staat. Terug naar de betere speaker tot nu toe - de DB7s - lijkt onwaarschijnlijk want die zijn goedkoper  ;D

Je moet eens bedenken wat voor een impact het serieus akoestisch aanpakken van je/een luisterruimte (ik weet dat dit je woonkamer is) voor verschil zou kunnen maken..

Ik volg alles met grote interesse!

Denk het niet want ik besef me nu dat de magische van de db7s grootendeels te danken kwam door de toenmalig "gunstig" akoestiek plus de goede karakter van de db7s.

Heb deze week de "oude"  opstelling weer opgebouwd zoals den bank stond met de db7s ( met de L kant+- 2.5 de kamer in  en de zijmuur dekkend van de linker speaker ) ook de cd/lp kast terug  op zijn plek gezet waardoor de linker muur haast voor 75% bedekt wordt,  en de MINIS ZINGEN ALS EEN TIERELIER.

Dus mijn onvrede over de spund van de set was grotendeels akoestisch gerelateerd .
Dat is dus het probleem als je ineens zoveel dingen verandert dan weet je niet meer wat er verandert in je geluid en waardoor dat is ontstaan.

Heb nu de bank weer op de oude manier opgasteld want dat maakt behoorlijk verschil omdat mijn bank netzo hoog is als de minis en veel reflecties dus tegenhoudt blijkbaar.

Ook heb ik de muur links even tijdelijk "behandelt" en met een spiegel de eerste  reflectie punt bepaald .

Dit resulteerd in behooijk meer rust en soundstage.
Nu zit ik weer te genieten......

Citaat van: Kingpin op juli 30, 2016, 11:13:52
Meesten denken dat indraaien van speakers (toe-in) links als rechts hetzelfde moeten zijn.
Dat is niet zo. Omdat je in de meeste gevallen de speakers niet symmetrisch in een woonkamer kunt opstellen zodat je links en rechts looptijdverschillen hebt is het wel eens aan te bevelen om bv 1 speaker meer of minder toe-in te geven dan de andere speaker, hierdoor verschuift het stereobeeld ook naar wens.

Edit, moet zijn: "exact in het midden van"
Symmetrisch is uiteraard de luisterdriehoek.

Helemaal eens.

Speakers hoeven echt niet symmertrisch te zijn opgesteld in mijn ervaring qua toe in.

Mr.M

Citaat van: Gawain op juli 30, 2016, 21:21:21
Klopt, nog steeds enorm onder de indruk van deze luidsprekers [emoji3] De versterking heeft alleen wel snel grote stappen gemaakt.. Nad M2 -> audio research dspre + ref110 -> ref150se..

Je bent idd zeer hard gegaan met versterking. ;)

En waren de verschillen groot? Abel is /was niet zo gelovig in verschillen in eindversterking ;).
Denk dat die ondertussen daar van is afgestapt??

Citaat van: i2Paq op augustus  1, 2016, 08:29:18
Je zou je ex op die plek ook achter het behang kunnen plakken, sla je 2 vliegen in 1 klap.

Alleen moet je dan weer uitleggen wat die lelijke bobbel daar doet  ;D
Lol.
Citaat van: Gawain op augustus  1, 2016, 17:36:34
Maz, je inbox zit vol gok ik antwoorden op je pm lukt niet.
Ik heb het leeg gehaald. Je kan me ook rechtstreeks mailen ...

[email protected];).

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 30, 2016, 13:38:43
Dat heet concentreren op de muziek ipv je vriendin, dat zou mij ook rust geven  :D

Kan je eens een overzichtsfoto vanaf jouw luisterplek maken? Het een en ander moet wel symmetrisch zijn en dat kan je dan mooi zien.

Lol.

Hierbij wat fotos..