aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 23:06:50
... De MINI moet echt veeeeeel meer power toegevoerd krijgen om BEETJE DECIBELS  te maken.!!!! dit noem ik een moeilijk aanstuurbaar spekaer.
Moeilijke filtering denk ik.
Dat eerste heb je gelijk in. De speakers hebben waarschijnlijk een zeer laag rendement.
Om toch op een beetje volume te draaien heb je een eindbak nodig met meer wattages.
Dit zegt absoluut niets of een speaker moeilijk aanstuurbaar is.

Een speaker is pas moeilijk aanstuurbaar als deze een grillige impedantie verloop heeft waardoor deze dipt naar zeer lage ohm waarden welke een zeer grote belasting vraagt van je eindversterker.
Die laatste zal het nodige vermogen moeten kunnen leveren bij lage impedanties, als dat niet lukt heb je een mismatch.
En dat zijn meestal versterkers met een voeding die hierop niet gebouwd zijn, oftewel niet kunnen leveren wat gevraagd wordt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gerzom

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 23:06:50

De MINI moet echt veeeeeel meer power toegevoerd krijgen om BEETJE DECIBELS  te maken.!!!! dit noem ik een moeilijk aanstuurbaar spekaer.
Moeilijke filtering denk ik.

DE "mini is  alles behalve "mini" als het om aansturing gaat. Het is net een vrachtwagen willen trekken met een 2 litertje. Veel gas geven en nog niet hard vooruitgaan.lol.

Hier heb je een 5liter twin turbo v8 diesel blok voor nodig om hem in beweging te brengen.
Ik zeg, tijd voor een paar lomp grote mono-blokken..........  ;)
Kan je die van Toni niet "even" lenen?  O0
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2016, 23:37:54
Kansloze optie, vooral als je weet (en dat was in eerdere posts al te lezen en is met een beetje inschattingsvermogen ook waar te nemen op meerdere foto,s) dat de breedte van de kamer te minimaal is om de speakers op te stellen aan de wand in langsrichting van de kamer  ;)
Is overigens al eens eerder gedaan met als resultaat dat het laag zwaar overheersend was en de reflecties bij een beetje volume zo bizar hoorbaar en storend werden dat enigszins normaal luisteren onmogelijk werd (althans voor mij wel  :D)

Die meters ''loze ruimte'' die Maz met zijn plaatsing van speakers op nagenoeg het midden van zijn kamerlengte heeft is m.i. nu juist iets waar menigeen zeker jaloers op kan zijn aangezien dit een enorme diepte in het beeld geeft die je never nooit kan behalen met speakers die dicht op een wand geplaatst zijn.

Een vuistregel die bijna altijd opgaat voor het beste resultaat qua opstellen van speakers en creëren van een goede luisterpositie is dat je de luisterruimte grofweg in drieën deelt qua afstand en daar de plaatsing van speakers en luisterpositie op baseert.
Zou dus betekenen dat bij een luisterruimte van 6 meter diepte de speakers op ca. 2 meter van de eerste wand zouden moeten staan, vervolgens de luisterpositie op zo,n vier meter van de wand achter de speakers, en tenslotte achter de luisterpositie ca. 2 meter vrije ruimte resterend tot aan de wand achter de luisterpositie. 
Deze vuistregel als leidraad houdende v.w.b. Maz zijn huidige positionering van speakers én luisterpositie denk ik dat het helemaal niet zo beroerd gesteld is bij hem... :angel:
Wat je op die manier doet is reflecties in magnitude verminderen.
Immers neemt die af met de afstand.

Met een goed gedempte ruimte is een dergelijke opstelling niet nodig ( het laag even buiten beschouwing gelaten) en is er ook volop diepte ( wat niet meer is dan magnitudeverschil tussen geluiden).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En ik heb het al eerder gezegd : speakers die amper aan het zingen te krijgen zijn 'save for' combinaties met exotische en dure amps ( = dubbelslag voor de highend boeren ) zijn m.i. gewoon defect. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

djoeri

Ze adviseren zelf in hun whitepaper om de 350 te gebruiken die voor 40k het paartje worden aangeboden, ik ben het eens met staaled.

Mr.M

Citaat van: sultankat op juli 29, 2016, 09:24:12
Wel naar muziek blijven luisteren Maz en niet naar specs. Het gaat om het genieten, maar dat weet jij volgens mij bijna als geen ander  :headbanging:
Doe ik ook wel Rogier. Alleen door de komst van de MINI luister ik weer iets geconcentreerder audiofieler dan lekker relax .

Dus moet even de balans vinden tussen me componeneten  om dat relax sound en  gevoel weer trrug te krijgen wat ik al had.

Je zou zeggen je, waarom doorgaan en meer betalen als je al heb gevonden wat je wilde voor minder? ....

Omdat het misschie nog heter kan.? Je weet het pas als je het heb geprobeert.
Daarnaast is dit een veel mooiere speaker om te zien.

Citaat van: gerzom op juli 29, 2016, 10:14:12
Ik zeg, tijd voor een paar lomp grote mono-blokken..........  ;)
Kan je die van Toni niet "even" lenen?  O0
TONI belde me net 5 min geleden met de mededeling : Maz  , ik heb "JE" versterker klaar staan, .  Lol.

HIJ heeft een AUDIO RESEARCHE REFERENCE 110 van een forumgenoot ingeruild tegen de REFERENCE 150 SE wat die had staan. En aangezien ik ARC liefhebber ben zou dit een mooie toevoeging moeten zijn op de set.

Dit zou een mooie match kunnen zijn met de Vv en speakers aangezien de sound van ARC mij heel erg aanspreekt.

Dus binnen kort in huizen mazARC REFERENCE 110 eindbak in huizen maz.

Nu nog een Ref. Vv zoeken.... en dan heb ik een mooie setup uit de REF serie.

Maz is weer opgang!

Vanavond even kijken en hopen dat het in de reck past.
Citaat van: holco op juli 29, 2016, 12:05:52
Denk dat deze versterker ze wel onder controle krijgt ;)

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1068273224-mbl-9011-eindversterker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Pffff wat een beest....

De ref 110
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op juli 29, 2016, 14:35:34
Het houdt je in ieder geval weer even van de straat  :pompom:
Dat ook. Lol. Aangezien het weer niet meewerkt om lekker rond te touren met de kap open,  moeten we ons bezig houden met hobby binnen...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

Mr.M

Citaat van: patsijb op juli 29, 2016, 14:55:47
weer een hernia apparaat haha
Heb niet eens naar gewicht gekeken maar gezien de formaat denk het wel.

Als hij in mijn rack past dan is die van mij.

lynch1979

Citaat van: maz op juli 29, 2016, 15:05:46
Heb niet eens naar gewicht gekeken maar gezien de formaat denk het wel.

Als hij in mijn rack past dan is die van mij.

En jij gelooft dat als hij niet past hij niet in huize Maz komt te staan  :nowink:

RubenV.

Ik heb de 110 al eens op de db7's mogen ervaren (icm. een Ref5SE) bij iemand van dit forum en dat gaf een erg fraaie sound  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Citaat van: lynch1979 op juli 29, 2016, 15:24:11
En jij gelooft dat als hij niet past hij niet in huize Maz komt te staan  :nowink:
Lol
Citaat van: RubenV. op juli 29, 2016, 15:29:04
Ik heb de 110 al eens op de db7's mogen ervaren (icm. een Ref5SE) bij iemand van dit forum en dat gaf een erg fraaie sound  :music:
Das nogeens een hele mooie opstelling zeg.
Ben benieuwd wat die hier doet.

Oud lid

Ik ben benieuwd of die Ref 110 die Kharma Mini's aan het "zingen" krijgt...

Erwin B

Roderick

Mitch--

alles weg en een devialet 400 erin, denk dat het dan helemaal goed gaat komen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op juli 29, 2016, 19:43:30
alles weg en een devialet 400 erin, denk dat het dan helemaal goed gaat komen ;)

+1 Weet het wel zeker....

Laptopje erbij met daarop de nu erg goed werkende en klinkende AIR 3.0 software en ook nog eens streamen op goed niveau  ;)
Een zeer goede dac en phono pre aan boord, en volop ruimte over in het rack zodat er ook niet meer gestapeld hoeft te worden met subwoofers, verdeelblokken, en dac,s  :D   

Best mooi en ''begerenswaardig'' hoor zo,n Audio Research REF 110, maar het blijft een (weliswaar krachtige) buizenbak en laten die nou net niet de meest voor de hand liggende versterkers zijn als het aankomt op het aansturen van ''lastige'' speakers met een laag rendement en grillig impedantie verloop ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Gawain

Citaat van: maz op juli 29, 2016, 13:50:23

TONI belde me net 5 min geleden met de mededeling : Maz  , ik heb "JE" versterker klaar staan, .  Lol.

HIJ heeft een AUDIO RESEARCHE REFERENCE 110 van een forumgenoot ingeruild tegen de REFERENCE 150 SE wat die had staan. En aangezien ik ARC liefhebber ben zou dit een mooie toevoeging moeten zijn op de set.

Dit zou een mooie match kunnen zijn met de Vv en speakers aangezien de sound van ARC mij heel erg aanspreekt.

Dus binnen kort in huizen mazARC REFERENCE 110 eindbak in huizen maz.

Maz ik had al een klein vermoeden dat hij weleens jou kant op zou kunnen gaan nadat hij hier afgelopen week opgehaald is [emoji3] Blijft wel mooi binnen het forum zo, hiervoor was hij van Felix.

Fantastische eindbak met de kt120 eindbuizen erin, enorm veel luister plezier van gehad in combi met audio research vv en Dali Euphonia luidsprekers [emoji3] Ben heel benieuwd hoe het jou straks bevalt op de Kharma's.

YamahaRXV

.....en als het dan toch persé groot, imposant, uitermate krachtig én vooral stabiel moet zijn waarom dan geen Gryphon Mephisto of Colossus, schijnen het ook erg goed te doen op de Kharma Exquisite lijn  :popcorn:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Gawain

Citaat van: doorofnight op juli 29, 2016, 21:33:10
Oh, interessant. Welke Euphonia's heb je gehad?

Heb nog steeds de MS5's in mijn bezit, die gaan ook niet zo snel meer de deur uit :) Zeker met de huidige combi audio research dspre en ref 150se erg mooi.

DofN

Kan ik me voorstellen, de MS5 wil ik overigens nog wel graag eens horen :)

Edit: nu weet ik het weer. Je hebt ze nog niet zolang, we hebben het erover gehad in het DALI draadje. Fijn dat ze zo goed bevallen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.