aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: patsijb op juli 28, 2016, 14:09:15
zoals zo velen he
Je gaat sowieso je best doen als je iets nieuws heb on maximale eruit te slepen.

Soms heb je goed resultaat met wat je doet en soms minder. Zoals nu. Als de sp3akers teveel naar voren komen dan gaat dat ten kosten van losheid van geluid tov sweatspot.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

@666. Ik heb alle opstellingen thuis geprobeert. De beste optie  is:  speakers met de rug naar het raam en dan een meter naar voren.
Maar dat gaat niet met de opstelling zoals nu.

Charles is zeker bekend met mijn ruimte en de opstelling zoals nu is de beste. Hoe vrijer de kharmas staan des te meer diepte je krijgt geootheids gevoel omdat je geen reclectie heb om de speakers heen.

Alleen waar je voor moet oppassen in zoeen opstelling (dus de speakers in de lengte van de kamer plaatst) is dat ze niet op een "dooie" plek terechtkomen tov je zitplaats.

Met de kharmas op de breede kant is geen optie.
De achtermuur en voor muur zijn zodanig dichtbij elkaar dat je een subwoofer effect krijgt . De room gain is dan gifmgantisch.

Dat heb ik eerder getest met de 3.2 En YAMAHA (Jan) was er bij.

Geen succes dus. Mijn voorkeur blijft......

Speakers met de rug naar glazen wand en dan meter naar voren. Dan heb je het mooiste balans in mijn kamer.

Tweede beste optie is zoals ze nu staan. Enige minpunt is de speaker kabels die onder de tapijt door moeten .

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WillyP

Als liefhebber van klassieke muziek hoor ik thuis heel graag diepte in het klankbeeld, geen vlak geheel. Wat me alleen iedere keer weer opnieuw opvalt is dat in werkelijkheid de diepte in verhouding minder is! Ook is het geluid meer homogeen, minder brilliant en analytisch.

Het zou dus zo maar kunnen zijn dat de diepte die ik thuis hoor in feite overdreven is en niet helemaal natuurgetrouw.

Groet,

WillyP

DofN

Diepte die ik eens hoorde is: het vallende glas in dat nummer van dire straits (kan er even niet opkomen) dat ik zowat aanwijsbaar 7 meter links van het midden achter de luidsprekers hoorde kapotvallen. Als je dat element zo hoort, zegt dat ook veel over andere muziek die ik daar hoorde. Dat is diepte.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: WillyP op juli 28, 2016, 15:20:12
Als liefhebber van klassieke muziek hoor ik thuis heel graag diepte in het klankbeeld, geen vlak geheel. Wat me alleen iedere keer weer opnieuw opvalt is dat in werkelijkheid de diepte in verhouding minder is! Ook is het geluid meer homogeen, minder brilliant en analytisch.

Het zou dus zo maar kunnen zijn dat de diepte die ik thuis hoor in feite overdreven is en niet helemaal natuurgetrouw.

Groet,

WillyP

Dan ben je bij kharma aan de juiste adres.
Want zij kunnen een waanzinnig diepte beeld gooien.

En ja je zegt klopt ook wel. Ben ondertussen naar enkele live concerten geweest en het is allemaal wat platter dan bij de audio setup en de plaatsing is iets wat totaal niet terug komt tijdens een concert.

Plaatsing en soundstage is iets wat in de studio toegevoegd wordt aan het geheel.

Want ik vind het in het echt stukken platter dan bij mij thuis. 

michel69

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Sirius666

Citaat van: doorofnight op juli 28, 2016, 16:35:50
Diepte die ik eens hoorde is: het vallende glas in dat nummer van dire straits (kan er even niet opkomen) dat ik zowat aanwijsbaar 7 meter links van het midden achter de luidsprekers hoorde kapotvallen. Als je dat element zo hoort, zegt dat ook veel over andere muziek die ik daar hoorde. Dat is diepte.

Dat zijn eigenlijk leuke testjes!

Wat dergelijke geluiden betreft kan ik het mij voorstellen ja maar niet bij muziek waar dit niet bij zit. Als er meer voorbeelden zijn dan graag. Ik luister momenteel weer takkeherrie en kan daar vrij weinig mee  :D

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 16:46:06

Dan ben je bij kharma aan de juiste adres.
Want zij kunnen een waanzinnig diepte beeld gooien.

En ja je zegt klopt ook wel. Ben ondertussen naar enkele live concerten geweest en het is allemaal wat platter dan bij de audio setup en de plaatsing is iets wat totaal niet terug komt tijdens een concert.

Plaatsing en soundstage is iets wat in de studio toegevoegd wordt aan het geheel.

Want ik vind het in het echt stukken platter dan bij mij thuis. 

Duidelijk verhaal over plaatsing en zo Maz! Bij jou is de diepte dus niet 'realistisch' om het even zo te zeggen maar verder niet storend bij de muziek die jij luistert?

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 28, 2016, 17:35:40
Dat zijn eigenlijk leuke testjes!

Wat dergelijke geluiden betreft kan ik het mij voorstellen ja maar niet bij muziek waar dit niet bij zit. Als er meer voorbeelden zijn dan graag. Ik luister momenteel weer takkeherrie en kan daar vrij weinig mee  :D

Duidelijk verhaal over plaatsing en zo Maz! Bij jou is de diepte dus niet 'realistisch' om het even zo te zeggen maar verder niet storend bij de muziek die jij luistert?

Nee, niet als  je vergelijkt met een echt concert.

Wel als je naar kerk muziek luistert.
Met de kharmas ben je om 02.00 snachts met een glaasje jack in de hand in de kerk. Lol

Op een concert Heb ik nog nooit een onderdeel van een concert kunnen aanwijzen als ik me ogen zou dicht doen.

Je hoort gewoon een golf van geluid op je afkomen.

In een kerk wel. Daar kan je wel een plaatsing vormen en diepte in geluid en beeld.

Het klinkt allemaal wat meer als een prive voorstelling tijdens een studio opname  Als je over de hifi audio beleving hebt .

De db7s was meer een live gevoel qua beleving , alles kwam op je af oo een heel gemakkelink en muzikaal manier.

Ik lette met de db7s veel monder op plaatsing en soundstage en detail.

MINIS zijn meer studio monitors waar je alles op hoort zoals afgespeeld wordt /goed is goed /minder is minder en slecht klinkt ook slecht.

Dus de MINI heeft een meer audiofiel eigenschap tov de db7s die wat meer een live beleving had.

addesmo

Mr.M

Citaat van: addesmo op juli 28, 2016, 18:46:53
Ik zeg: fijne speakers voor jou die db 7s !!!!!
Ja , de opstelling van mij toen met de db7s was tot nu toe de lekkerst klinkende opstelling in HUIZE MAZ.

Veeeel minder "audiofiel" . Ik had met de die opstelling een goed synergie tussen al mijn componenten.

Met de MINI is je bron zeeer belangerijk. Want de opname verschillen zijn  door de minis veel duidelijker hoorbaar.

De mini in de opstelling zoals nu is gewoon veel eerlijker en audiofieler dan de de oude opstelling met de db7s.

De mini krijg ik ook wel zoals ik ze wil alleen moet de juiste opstelling even vinden.
Ze doen het nog jiet helemaal zoals mijn smaak is. Geeft ook niet , kunnen we door hobbyen.

Richard70…

Zeg eens eerlijk maz. Heb je eigenlijk niet een beetje spijt?
Ik begrijp heel goed dat het wisselen van componenten misschien wel 75% van jou hobby is.
Maar puur qua geluid, misschien toch een beetje teleurgesteld ? ;)
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Mr.M

Citaat van: rdebruin op juli 28, 2016, 21:26:20
Zeg eens eerlijk maz. Heb je eigenlijk niet een beetje spijt?
Ik begrijp heel goed dat het wisselen van componenten misschien wel 75% van jou hobby is.
Maar puur qua geluid, misschien toch een beetje teleurgesteld ? ;)
Spijt niet want ik heb nu mijn "droomspeakers".

Als ik het puur om het geluid zou doen dan had ik mijn vorige opstelling nooit weggedaan .

Muziek is mijn hobby maar audio "spullen" switchen en mooiere (optisch) spullen willen hebben is ook een onderdeel daarvan.
Dus het is bij mij niet bepaald klankmatisch waarom ik van spullen switch.

Op de MINIS ben ik verliefd vanwege de uiterlijk , design en techniek (mooiste en beste componeneten) maar de aankoop was grotwndeels vanwege het uiterlijk en exclusief willen hebben.

Heb ik spijt ? NEE , want ik wist dat de minis anders klinken dan de db7s. Dat had Charles ook al gezegd.

LETTERLIJKE WOORDEN:

MAZ als de db7/db7s sound  jouw bevalt dan moet je eigenlijk niet naar de Mini gaan kijken.

Die heeft een ander sound karakter .

Je moet kijke. Naar een GALILEO als je de db serie mooi vindt.

Dat is de sound van de db7s maar dan alles op zijn mooist qua onderdelen.

Je moet het izo zien qua soundkarakter en upgrade pad.

S7 / s7s / mini. ( Single 7 inch woofer)
Db7 / db7s  / galileo. ( double 7 inch woofer)
Db9 /db9s /  midi. (Double 9 inch woofer).

Je hebt de s7 gehad en s7s en je bent overgestapt naar de db7 . Die overstap vond je een grote upgrade en meer jouw smaak. Toen ben je verder gegaan met de db7s , dat vond je nog mooier , dus de DB serie (DOUBLE WOOFER) "sound" heeft je aangesproken.

Logisch is nu om verder te gaan met de GALILEO als je een upgrade wilt maken.

Want dat is weer een stap mooier dan de db7s maar wel met zelfde sound karakter en "opbouw" qua units alleen "beter" in alle parameter.

Met de Mini ga je Wat dingen missen wat de db7s heeft en karakteriseert.

Namelijk : GROOTSHEID van geluid / meer Druk opbouw / groter instrumenten weergave en slagen . Ook is de db serie vriendelijker en minder gevoelig op aansturing , klinkt raar maar de MINI heeft meer power nodig om in beweging te komen dan zijn grotere broers.
De MINI heeft ook een net ander sound  vanwege de filtering /impedantie gedrag /kast groote, vergeleken met de Galileo.

Maargoed MAZ is eigenwijs en luistert zelfs niet naar de meester.

Mocht ik ooit weer overstappen naar de GALILEO , DAN WEET IK PRECIES WAT DE VERSCHILLEN ZIJN. LOL.

ik kan nu nog overstappen naar de galileo als ik eil dat is geen probleem (kost 5 k meer  dacht ik) de mini wordt zo omgeruild als ik zeg Charles , sorry je had gelijk dit is niet mijn sound en wil toch de GALILEO.

maar dat hoef niet , ik heb de minis eerder gehoord en weet dat ze veeeeel meer in zich hebben dan dit.

Kwestie van  de juiste opstelling vinden en  synergie .

Sirius666

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 18:19:53
MINIS zijn meer studio monitors waar je alles op hoort zoals afgespeeld wordt /goed is goed /minder is minder en slecht klinkt ook slecht.

Dus de MINI heeft een meer audiofiel eigenschap tov de db7s die wat meer een live beleving had.

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 20:08:36
........
De mini krijg ik ook wel zoals ik ze wil alleen moet de juiste opstelling even vinden.
Ze doen het nog jiet helemaal zoals mijn smaak is. Geeft ook niet , kunnen we door hobbyen.

Je wilde de Mini persé hebben.....ongeacht hoe ze presteren. Ik zou het lekker op de mono's van Kharma houden en wellicht op zoek gaan andere voorversterking. Van een speaker die meer als studiomonitor presteert kan je echt niet een meer vergevende speaker maken. Kwestie van acceptatie ;)

twani

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 22:36:08
Spijt niet want ik heb nu mijn "droomspeakers".

Als ik het puur om het geluid zou doen dan had ik mijn vorige opstelling nooit weggedaan .

Muziek is mijn hobby maar audio "spullen" switchen en mooiere (optisch) spullen willen hebben is ook een onderdeel daarvan.
Dus het is bij mij niet bepaald klankmatisch waarom ik van spullen switch.

Op de MINIS ben ik verliefd vanwege de uiterlijk , design en techniek (mooiste en beste componeneten) maar de aankoop was grotwndeels vanwege het uiterlijk en exclusief willen hebben.

Heb ik spijt ? NEE , want ik wist dat de minis anders klinken dan de db7s. Dat had Charles ook al gezegd.

LETTERLIJKE WOORDEN:

MAZ als de db7/db7s sound  jouw bevalt dan moet je eigenlijk niet naar de Mini gaan kijken.

Die heeft een ander sound karakter .

Je moet kijke. Naar een GALILEO als je de db serie mooi vindt.

Dat is de sound van de db7s maar dan alles op zijn mooist qua onderdelen.

Je moet het izo zien qua soundkarakter en upgrade pad.

S7 / s7s / mini. ( Single 7 inch woofer)
Db7 / db7s  / galileo. ( double 7 inch woofer)
Db9 /db9s /  midi. (Double 9 inch woofer).

Je hebt de s7 gehad en s7s en je bent overgestapt naar de db7 . Die overstap vond je een grote upgrade en meer jouw smaak. Toen ben je verder gegaan met de db7s , dat vond je nog mooier , dus de DB serie (DOUBLE WOOFER) "sound" heeft je aangesproken.

Logisch is nu om verder te gaan met de GALILEO als je een upgrade wilt maken.

Want dat is weer een stap mooier dan de db7s maar wel met zelfde sound karakter en "opbouw" qua units alleen "beter" in alle parameter.

Met de Mini ga je Wat dingen missen wat de db7s heeft en karakteriseert.

Namelijk : GROOTSHEID van geluid / meer Druk opbouw / groter instrumenten weergave en slagen . Ook is de db serie vriendelijker en minder gevoelig op aansturing , klinkt raar maar de MINI heeft meer power nodig om in beweging te komen dan zijn grotere broers.
De MINI heeft ook een net ander sound  vanwege de filtering /impedantie gedrag /kast groote, vergeleken met de Galileo.

Maargoed MAZ is eigenwijs en luistert zelfs niet naar de meester.

Mocht ik ooit weer overstappen naar de GALILEO , DAN WEET IK PRECIES WAT DE VERSCHILLEN ZIJN. LOL.

ik kan nu nog overstappen naar de galileo als ik eil dat is geen probleem (kost 5 k meer  dacht ik) de mini wordt zo omgeruild als ik zeg Charles , sorry je had gelijk dit is niet mijn sound en wil toch de GALILEO.

maar dat hoef niet , ik heb de minis eerder gehoord en weet dat ze veeeeel meer in zich hebben dan dit.

Kwestie van  de juiste opstelling vinden en  synergie .

Een hele lange uitleg om te vertellen dat je bewust speakers aanschaft waarvan je eigenlijk al van tevoren zeker weet dat ze heel anders klinken dan de klank die je eigenlijk lekker vindt.

Oké.........

Mr.M

Citaat van: twani op juli 28, 2016, 22:43:26
Een hele lange uitleg om te vertellen dat je bewust speakers aanschaft waarvan je eigenlijk al van tevoren zeker weet dat ze heel anders klinken dan de klank die je eigenlijk lekker vindt.

Oké.........
DAT IS PRECIES WAT IK WILDE ZEGGEN.

Lijkt een domme zet maar ik ben er gelukkig mee. Het is allemaal iets meer opgeblazen dan hoe het  werkelijk  nu overkomt,  maar de karakter verschillen zijn zeer zeker waarneembaar tussen de double serie en singel serie van kharma.

zal ik vanaf nu eerst een pm naar jouw sturen en dat jij een korte zin voor me maak? Lol

twani

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 22:50:28
DAT IS PRECIES WAT IK WILDE ZEGGEN.

Lijkt een domme zet maar ik ben er gelukkig mee. Het is allemaal iets meer opgeblazen dan hoe het  werkelijk  nu overkomt,  maar de karakter verschillen zijn zeer zeker waarneembaar tussen de double serie en singel serie van kharma.

zal ik vanaf nu eerst een pm naar jouw sturen en dat jij een korte zin voor me maak? Lol

Dat mag....

Mr.M

Hierbij dan de MINIS met de KHARMA MONOS.

Zoals je ziet staat de VOLUME van de Vv voor de  HELFT open  op de KHARMA mono EV  die weer 100 watt aan klasse d kracht voeren aan de MINIS .

Volume op de helft en Ik heb niet eens het idee dat ze hard staan!!!!

Zover heb ik de VV nog nooit open gehad met de kharma MP150.

Had ik dit met de db7s gedaan dan stonden de overburen nu hier voor de deur.

De MINI moet echt veeeeeel meer power toegevoerd krijgen om BEETJE DECIBELS  te maken.!!!! dit noem ik een moeilijk aanstuurbaar spekaer.
Moeilijke filtering denk ik.

DE "mini is  alles behalve "mini" als het om aansturing gaat. Het is net een vrachtwagen willen trekken met een 2 litertje. Veel gas geven en nog niet hard vooruitgaan.lol.

Hier heb je een 5liter twin turbo v8 diesel blok voor nodig om hem in beweging te brengen.

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 23:06:50
Hierbij dan de MINIS met de KHARMA MONOS.

Zoals je ziet staat de VOLUME van de Vv voor de  HELFT open  op de KHARMA mono EV  die weer 100 watt aan klasse d kracht voeren aan de MINIS .

Volume op de helft en Ik heb niet eens het idee dat ze hard staan!!!!

Zover heb ik de VV nog nooit open gehad met de kharma MP150.

Had ik dit met de db7s gedaan dan stonden de overburen nu hier voor de deur.

De MINI moet echt veeeeeel meer power toegevoerd krijgen om BEETJE DECIBELS  te maken.!!!! dit noem ik een moeilijk aanstuurbaar spekaer.
Moeilijke filtering denk ik.

Tis net een vrachtwagen willen trekken met een 2 litertje. Veel gas geven en nog niet hard vooruitgaan.lol.

Hier heb je een 5liter twin turbo v8 diesel blok voor nodig om te duwen.

Zo, dat is best heftig te noemen dan....
De MP150,s zijn toch via XLR (balanced) aangesloten ?

Buiten het feit dat de MP150,s blijkbaar aardig moeten ''zweten''..... vooral, hoe klinkt het nu met klasse D (eind)versterking ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 28, 2016, 23:18:44
Zo, dat is best heftig te noemen dan....
De MP150,s zijn toch via XLR (balanced) aangesloten ?

Buiten het feit dat de MP150,s blijkbaar aardig moeten ''zweten''..... vooral, hoe klinkt het nu met klasse D (eind)versterking ?
Dit is de meest hongerige speaker die ik ooit heb gehad.

En ja ze staan op de xlr aangesloten met een hoger gain tov de rca en nog moeten ze ZWETEN om de MINIS in beweging te brengen. Lol.

I WAS WARNED FOR THIS....

ze staan nu warm te draaien. De KHARMA MONOS hebben heel lang stil gestaan. Uit ervaring weet ik dat  ze pas na een klein uur tot leven komen als ze geen stroom hebben gehad.

Normaal gesproken kan je ze gewoon aan laten staan . Ze gebruiken ze weinig stroom dat je ze beter aan kan laten staan dan uit zet.

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 23:22:24
Dit is de meest hongerige speaker die ik ooit heb gehad.

En ja ze staan op de xlr aangesloten met een hoger gain tov de rca en nog moeten ze ZWETEN om de MINIS in beweging te brengen. Lol.

I WAS WARNED FOR THIS....

ze staan nu warm te draaien. De KHARMA MONOS hebben heel lang stil gestaan. Uit ervaring weet ik dat  ze pas na een klein uur tot leven komen als ze geen stroom hebben gehad.

Normaal gesproken kan je ze gewoon aan laten staan . Ze gebruiken ze weinig stroom dat je ze beter aan kan laten staan dan uit zet.

Ik ben benieuwd wat zoiets (hier i.c.m. Magico) aan versterking zou doen op die Exquisite mini,s...
Laat zelfs de meest lastig aan te sturen B&W,s volop ''zingen''  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=1ALgh6ZbAxk
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Das de davi 400!!! 400 watt aan verstrking " D " is net een tractor. Trekt alles voort. Lol

Dat is omgereked 4 kharma monos a 100 watt D,  op elkaar gestapeld. Per kanaal . Hahaha.

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 29, 2016, 00:06:20
Das de davi 400!!! 400 watt aan verstrking " D " is net een tractor. Trekt alles voort. Lol

Dat is omgereked 4 kharma monos a 100 watt D,  op elkaar gestapeld. Per kanaal . Hahaha.

Yep, klasse A/D dubbel mono = 400 watt @ 6 Ohm per kanaal  :)

Eerst maar eens kijken wat klasse A/D 200 watt per kanaal kan betekenen  ;)

sultankat

Citaat van: maz op juli 28, 2016, 18:19:53
Nee, niet als  je vergelijkt met een echt concert.

Wel als je naar kerk muziek luistert.
Met de kharmas ben je om 02.00 snachts met een glaasje jack in de hand in de kerk. Lol

Op een concert Heb ik nog nooit een onderdeel van een concert kunnen aanwijzen als ik me ogen zou dicht doen.

Je hoort gewoon een golf van geluid op je afkomen.

In een kerk wel. Daar kan je wel een plaatsing vormen en diepte in geluid en beeld.

Het klinkt allemaal wat meer als een prive voorstelling tijdens een studio opname  Als je over de hifi audio beleving hebt .

De db7s was meer een live gevoel qua beleving , alles kwam op je af oo een heel gemakkelink en muzikaal manier.

Ik lette met de db7s veel monder op plaatsing en soundstage en detail.

Wel naar muziek blijven luisteren Maz en niet naar specs. Het gaat om het genieten, maar dat weet jij volgens mij bijna als geen ander  :headbanging:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock