aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 21:29:30
Ik heb mijn K1 laten spuiten en met dank aan BB&G laten voorzien van nieuwe tweeter en basdrivers dus die zijn nu echt als nieuw.

Ik vind hem er ook fantastisch uitzien  :wub:  zijn ook geweldige speakers.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

In het echt is de kleur nog mooier maar krijg dat niet mooi op de foto, zal het nog wel een keer proberen met meer licht en een camera ipv een telefoon.

Inspiratie was deze BMW, kleur Frozen Blue W91

katwax

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 21:23:52
Ik ga ook een beetje rommelen Maz, kijken wat het beste klinkt bij mij in de kamer :)
Geen Giya? Bij mij thuis mogen ze niet binnen, te lelijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Citaat van: katwax op juli 21, 2016, 22:05:34
Geen Giya? Bij mij thuis mogen ze niet binnen, te lelijk :)

Die zijn nog te duur en de drivers aan de zijkant is voor mijn plaatsing denk ik niet goed maar wie weet in de toekomst. G3 zou ik toch wel willen.
Ik kan nu op mijn gemak gaan vergelijken en ga ook een keer met de dsp aan de gang. Ik heb ze niet op demo, zijn gewoon van mij dus ik kan op mijn gemak rommelen. Alleen wat veel kisten in de garage.
En wat mijn vrouw er van vindt is haar probleem, ik heb net ook een nieuw tafel gekocht is ze ook erg blij mee. ;D
Maz kwam niet mee bij toen hij de tafel zag, aluminium BMW v8. (foto van de tafel is niet bij mij thuis genomen overigens)
Ik heb zelfs destijds dit huis gekocht zonder dat ze het daar mee eens was dus wat maakt dan een paar speakers uit. ;)

bert50

Erg mooi die blauwe zeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Mr.M

WEER eens een moooie aktie van  BAMA...... heerlijk. Als je niet kan kiezen dan KOOP JE ZE ALLEMAAL.

Wij kunnne samen drankje doen binnen kort. Ik tracteer.;) ......

Wat een waanzinnig aktie TON..... ik sta morgen voor je deur met een flesje wijn en wat cds.

Tot morge..lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ben zo benieuwd naar de verschillen tussen die drie.....

Hoevaak komt het nou voor dat iemand ze alle drie tegelijk in huis kan halen.

Het is al ellende om een te vinden, laat maar staan drie ...... NICE!!!!!!
woorden schieten mij hier tekort.

Wat een ZIEK AKTIE ZEG. Uit niets en ineens. Lekker spontaan.... alleen jammer dat je de verschillen niet hoort TON.lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op juli 22, 2016, 01:20:59
Hier kan zelfs jij nog wat van leren Maz [emoji14]
Tjaaaaaaa. Er is altijd BAAS BOVEN BAAS.  En hier is BAMA de BAAS.

nu kan de hitte even van mij af en op Ton gericht worden.

Jammer dat JORIS er niet meer is om een vuurtje aan te steken.lol.

Soms mis ik hem wel. (Positief bedoelt).

Zo zie je maar dat ik de "gekste" nog lang niet ben. ;). Dit neemt wat druk van me schouder af.

Nu nog even kijken of ik de B1kan overnemen van Bama. Want de B1 vind ik ook heeel erg mooi om te zien en die heb ik nog niet gehad hier in huis.

Schuiven we de khrmas even aan de kant. Lol

Ton, pak die B1 maar in , je rek nr heb ik nog,  haha.

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op juli 22, 2016, 01:20:59
Hier kan zelfs jij nog wat van leren Maz [emoji14]
Ik ga morgen meteen bellen naar kharma , of ze de GALILEO exquisite EN DE MIDI EXQUISITE op willen stellen hier voor mij. Lol

Die BAMA ,... pffff,   mij van de troon aggooien in me eigen topic met deze zieke aktie  .!!!!

VlisChris

Roksan

Citaat van: maz op juli 22, 2016, 01:50:54
Ik ga morgen meteen bellen naar kharma , of ze de GALILEO exquisite EN DE MIDI EXQUISITE op willen stellen hier voor mij. Lol

Die BAMA ,... pffff,   mij van de troon aggooien in me eigen topic met deze zieke aktie  .!!!!

Die had je niet zien aankomen Maz  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Bas Akkerman

Haha, ik zie Maz ook echt voor me, pisnijdig met gebalde vuisten door het huis stappen, door zijn lippen "k*t Bama" sissend.
Grapje, Maz ziet hier wel de sport van in.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

take5

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 22:35:01
Ik heb ze niet op demo, zijn gewoon van mij dus ik kan op mijn gemak rommelen.

Wat een ontzettende heldenactie zeg!  :worship:

Mr.M

Citaat van: Roksan op juli 22, 2016, 05:27:58
Die had je niet zien aankomen Maz  ;)
Nee idd niet. Normaal gesproken weet ik het wel van hem als die iets raars van plan is.
Ook met de kleur van de k1 had BAMA mij even om mening gevraagd (niet dat hij luistert ) maar goed informeren naar mening doet die dan wel.

Maar zoeen kl.te streek had ik niet verwacht van hem.

Om ineens en uit niets , zonder reden en waarschuwing mijn topic over te nemen met zoeen sch..t aktie. Lol

Had dan iets gezegd ton ,had ik me voorbereid.
Ik wilde wijn meenemen eerst maar hoe langer ik over denk des te kans dat ik eieren meeneem voor je.

Ben zo benieuwd hoe die dingen in zijn ruimte doen.

Denk dat de v1.5 nog beste klinkt , ivm plaatsing en opstelling tegen langen wand. Maarje zal dan bass misse vergeleken met de b1 en k1? Dus wil je de v1.5 aan de praat krijgen goed moet je toch een sub in huis hebben.(liefst met dsp).

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2016, 07:54:28
Haha, ik zie Maz ook echt voor me, pisnijdig met gebalde vuisten door het huis stappen, door zijn lippen "k*t Bama" sissend.
Grapje, Maz ziet hier wel de sport van in.
Ik stond even te hikken toen ik de fotos zag bas.

Ben niet gauw jaloers maar ieder mens heeft zijn grenzen en momenten. En ik was giester aan de beurt. Lol

Ik.heb serieus  tussen gedachtes door  even geroepen ( goed en sportief bedoelt) tegen mezelf geroepen : k.t Bama ,die heeft alle drie de setjes vivid tegelijk in huis.
Dat tewijl die zelf toch het verschil niet meer hoort .( lol , :pak je anders terug maat" )

Bama., wil je aub aan je vrouw Anemiek dit doorgeven : er is een verzoek vanuit HT forum Of je je ervaringen wilt delen betreft de verschillen in weergave van de 3 setjes.

We zullen dat heel erg op prijs stellen hier Ton. ;).   :) :):):):).

Citaat van: take5 op juli 22, 2016, 08:07:00
Wat een ontzettende heldenactie zeg!  :worship:
Ik vind het maar . . . !  ;) net als zijn nieuwe BMW GT.

Wat ? jaloezie? Hoe kom je erbij?

katwax

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 22:35:01
Die zijn nog te duur en de drivers aan de zijkant is voor mijn plaatsing denk ik niet goed maar wie weet in de toekomst. G3 zou ik toch wel willen.
Ik kan nu op mijn gemak gaan vergelijken en ga ook een keer met de dsp aan de gang. Ik heb ze niet op demo, zijn gewoon van mij dus ik kan op mijn gemak rommelen. Alleen wat veel kisten in de garage.
En wat mijn vrouw er van vindt is haar probleem, ik heb net ook een nieuw tafel gekocht is ze ook erg blij mee. ;D
Maz kwam niet mee bij toen hij de tafel zag, aluminium BMW v8. (foto van de tafel is niet bij mij thuis genomen overigens)
Ik heb zelfs destijds dit huis gekocht zonder dat ze het daar mee eens was dus wat maakt dan een paar speakers uit. ;)
3 setjes, moet kunnen :)
2 van de 3 heb je al in huis gehad als ik het goed voor heb, ben benieuwd. Btw de 3 setjes inruilen voor een Giya moet toch kunnen en doe er even die tafel bij  ;D

Sirius666

Dat plaatje.......idd  :D :D :D

Je kan nog altijd een A4tje met wat quotes van Bama maken en die door zijn brievenbus gooien  ;) Alhoewel.......gezien die eh motortafel heeft ie toch cart blanche.

Bama boven baas, dat was de volgorde nu toch? :popcorn:

Mr.M

Citaat van: katwax op juli 22, 2016, 09:45:16
3 setjes, moet kunnen :)
2 van de 3 heb je al in huis gehad als ik het goed voor heb, ben benieuwd. Btw de 3 setjes inruilen voor een Giya moet toch kunnen en doe er even die tafel bij  ;D
Ik heb ze alle drie hier in huis gehad.

De v1.5 als eerst.

Toen de mislukte koop van de b1 uit duitsland wat terug is gebracht

En de k1 had ik van bama gekocht een paar dagen later weer ingeruild bij hem omdat het NIET KLONK in mijn ruimte !

Hoe gek was dat! Nooit gedacht dat de k1 bas licht zou aanvoelen in mijn kamer. Terwijl de b1 bas zwaar was en de k1 bas licht maar met een waanzinnig mid hoog gebied.

Maar  drie zeldzaam speakers op een rij van zelfde fabrikant niet.( vivid is in mijn optiek een zeldzaam speaker om tegen te komen ) dus niet bepaald B&W  , wat je zo kan kopen om ieder hoek .

Ik heb weleen 3 paartjes speakers verwisseld in een dag en of 3 paar tegelijk gehad maar dit wat ton heeft is heeeeeeel uitzonderlijk situatie.

Maken weinig mee. Wat bama uit de maiwen heeft getoverd.  Respect voor de manier van Hobby ton.

Of was het twee halen een betalen?

Lol

katwax

Citaat van: maz op juli 22, 2016, 11:41:18
Ik heb ze alle drie hier in huis gehad.

De v1.5 als eerst.

Toen de mislukte koop van de b1 uit duitsland wat terug is gebracht

En de k1 had ik van bama gekocht een paar dagen later weer ingeruild bij hem omdat het NIET KLONK in mijn ruimte !

Hoe gek was dat! Nooit gedacht dat de k1 bas licht zou aanvoelen in mijn kamer. Terwijl de b1 bas zwaar was en de k1 bas licht maar met een waanzinnig mid hoog gebied.

Maar  drie zeldzaam speakers op een rij van zelfde fabrikant niet.( vivid is in mijn optiek een zeldzaam speaker om tegen te komen ) dus niet bepaald B&W  , wat je zo kan kopen om ieder hoek .

Ik heb weleen 3 paartjes speakers verwisseld in een dag en of 3 paar tegelijk gehad maar dit wat ton heeft is heeeeeeel uitzonderlijk situatie.

Maken weinig mee. Wat bama uit de maiwen heeft getoverd.  Respect voor de manier van Hobby ton.

Of was het twee halen een betalen?

Lol
De B1 was "defect" beter dan de K1, vreemd.
Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn bij Bama

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 22, 2016, 10:46:43
Dat plaatje.......idd  :D :D :D

Je kan nog altijd een A4tje met wat quotes van Bama maken en die door zijn brievenbus gooien  ;) Alhoewel.......gezien die eh motortafel heeft ie toch cart blanche.

Bama boven baas, dat was de volgorde nu toch? :popcorn:

All die quotes heb ik al eerder geroepen bij hem in de woonkamer in aanwezigheid van DAME des huis , maar meer dan een respectvol glimlach en "ach , hij doet maar" en "luisteren doet die toch niet"  kwam er niet uit.

TON heeft inderdaad CART BLANCHE, of beter gezegd al had die RODE kaart had hem nog geen r.k uitgemaakt.

tis zijn hobby en als die een rode speaker mooi vind koopt die dat en zijn vrouw heeft hem al geaccepteerd zoals die is, "gebrekkig". Lol

Mr.M

Citaat van: katwax op juli 22, 2016, 11:46:08
De B1 was "defect" beter dan de K1, vreemd.
Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn bij Bama
B1 was defect aan de mid toner. De rest deed prima.
Dus het laag was meer dan goed te horen en voelen.

De k1 kwam niet tot zijn recht in mijn kamer (in het laag) en dat was de aparte terwijl het de beste speaker is uit die lijn.
Dus op een of ander manier koppelde het niet goed met ruimte waardoor je een dun laag kreeg zonder "body".

Bij Ton thuis blaas je letterlijk een chips zak van tafel met de zelfde K1.

Heel.apart ervaring was dit.

Bas Akkerman

Sorry Maz, ook ik ben enorm nieuwsgierig naar de setup van Ton nu. Dit is toch wel een unieke kans ze zo te beluisteren. Ton, weet je hoe lang ze nog bij je staan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hpapen

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2016, 16:56:10
Sorry Maz, ook ik ben enorm nieuwsgierig naar de setup van Ton nu. Dit is toch wel een unieke kans ze zo te beluisteren. Ton, weet je hoe lang ze nog bij je staan?
Tot hij ze weer verkoopt denk ik...

Sirius666

Citaat van: maz op juli 22, 2016, 11:51:32
B1 was defect aan de mid toner. De rest deed prima.
Dus het laag was meer dan goed te horen en voelen.

De k1 kwam niet tot zijn recht in mijn kamer (in het laag) en dat was de aparte terwijl het de beste speaker is uit die lijn.
Dus op een of ander manier koppelde het niet goed met ruimte waardoor je een dun laag kreeg zonder "body".

Bij Ton thuis blaas je letterlijk een chips zak van tafel met de zelfde K1.

Heel.apart ervaring was dit.

Jouw ervaring blijft eigenlijk héél vreemd......heeft Bama ze tov jou overdwars staan in zijn kamer of zoals het gros naast de tv (dus tegen de achterwand)? Bij jou hebben ze natuurlijk meters lucht achter zich gehad toch?

Bama

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2016, 16:56:10

De komende tijd heb ik andere prioriteiten Bas dus duurt wel even eer er weer sets gaan verdwijnen.