aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Ik kan voor mijn beurt spreken, maar ik lees het zelf niet alsof de bewuste opmerking over jouw reactie gaat.
Wie weet zit ik er naast.

Vik

Ik weet nu al wie er lachend op de bank zit met een drankje in zijn handen. Ra ra  :D :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

YamahaRXV

Citaat van: vik op juli 18, 2016, 23:37:05
Ik weet nu al wie er lachend op de bank zit met een drankje in zijn handen. Ra ra  :D :D

Inderdaad, en hij heeft nog gelijk ook  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Citaat van: doorofnight op juli 18, 2016, 21:40:05
Dus, Frank, Kharma degradeert hun eigen systemen omdat ze DSP gebruiken? Hoe logisch vind je dat zelf?

....misschien omdat ze daarmee een 'grotere groep' mensen bereiken? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: vik op juli 18, 2016, 23:37:05
Lol. Ondertussen 01.26 en maz is lekker aan nagenieten van een mooie dag met een heerlijk drankje in de hand , voeten op tafel, onderuitgezakt, luisterend naar mijn heerlijk klinkend set.
Ik dacht laten we even kijken of er nog wat gepost is en ...... wat is hier veel gebeurt in kort tijd.lol.

Laten we een ding duidelijk maken. Maz is zeeer blij met de mini exquisite.   ik hem niet gekocht omdat ik ontevreden was over mijn geluid maar gewoon omdat im de top speakers van kharma altijd had willen hebben.
Ondertussen een en ander filter instelling van de dac gekoze en de speakers op de juiste plek geschoven en alles  klinkt nu nog een stap lekkerder dan eerst.

De minis zijn voor het formaat echt ongeloofelijke speakers ...  een genot om naar te luisteren.

Je zult wel denken mag ook wel voor dat geld en ja ... u heeft gelijk ...het mag en het klinkt ook geweldig.

Kharma is altijd mijn geluid geweest en dit is een van de beste speakers die ze hebben en dat is wat ik wilde. De beste 2 weg MONEY CAN BUY! ;).

Nu kan ik rustig doorgaan met de andere onderdelen tunen tot mijn tevredenheid.

Wat akoestiek betreft , dat komt ook op zijn tijd.

Eerst me set afmaken en daarna de potentie eruit persen door de ruimte aan te pakken waar ze in staan.

Ik ga allles aanpakken .... een voor een.  Akoestiek als laatste. Want daar heb ik het misnte verstand van en je kan ze niet INRUILEN OF DOORVERKOPEN  .lol.

Wat de dsp betreft. Nu iedereen toch nieuwsgierig is en de meninge zo verdeelt ..... een deze dagen krijg ik de mini dsp van TON (BAMA) om het eens uit te proberen voor het laag.( uit nieuwsgierigheid).
Dus die verslag volgt nog.

Wat betreft mijn akoestiek:

Na meerdere metingen is gebleken dan mijn akoestiek beter is dan wel 80% van gemiddeld woonkamer waar speakers opgesteld zijn.

Weinig kunnen hun speaker zoals ik op de meest ideale plek neerzetten in hun woonkamer. bv, in midden van de woonkamer met de speaker kabels dwars door de kamer.lol. , met 8 meter ruimte achter en 6 meter ervoor.:) . Doe dit maar na in je wwonkamer.lol

Na de metingen van martijn toen was het advies de zijwanden iets te behandelen. +- 2 m2. Per kant.

Voor de rest had ik een bump op 33 hz ofzo. Maar voor een bewoond woonkamer was mijn akostiek nogal "goed" te noemen.

Dat werd ook bevestigd door kharma (peter bats) dat het zelfs in onbehandeld staat mijn woonkamer behoorlijk meeviel wat akoestiek betreft.

Dit mede omdat mijn kamer ruim 12 m lang is , en de speakers  behoorlijk ruimte hebben om te "ademen" om zich heen. (In de lengte en dan nogeens midden in de kamer. Ruimte voor de speaker +-5/6 meter en achter de speakers +- 7/8).
Ook het laag kan redelijk wegkomen tov een kamer met 2 mure dichtbij elkaar en de speakers daartussen.(breedte opstelling)

Maargoed perfect is mijn ruimte verre van.

Dat je ruimte verre van perfect is wil niet zeggen dat je apparstuur dat ook moet zijn. ;).

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ps ,,,, wat betreft de VEYRON SET ende  DSP en BESTURING systeem daarvan , Ik kan je verzekeren dat daar de BESTE SPUL  is ingestop wat men kan KOPEN / KRIJGEN/MAKEN.

Op die set is op GEEN ENKLE WIJZE BEZUINIGD.

voor 1.3 miljoen euro kan je vanuitgaan dat er een  behoorlijk dsp systeem in zit.

zoals CHARLES het zegt over de gebruikte mateialen in de top segment van KHARMA.....

Daar zit , : THE BEST of THE BEST , MAN CAN BUY !

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 18, 2016, 19:06:58
Dat had ik ook gedaan als ik meer dan 25k in een set zou hebben zitten :D High end is m.i. 80% gebakken lucht. Een Kharma loopt lekker binnen door het gebruik van al die exclusieve materialen. Het is niet voor niets dat je bij de 1e doorverkoop van high end spul zoveel afschrijving hebt. Dit zullen waarschijnlijk ook de heren zijn die de meerwaarde van een subwoofer niet zien.

Kijk maar voor de gein naar die zelfs nieuwe Arc ref bij highendaudio.

Maz' quest is geweldig om te volgen maar ik begrijp het echt niet waarom er geen geld wordt gespendeerd om de akoestiek eens aan te pakken. BB&G biedt dit toch ook aan?
High end is meer dan alleen de pure prestatie.....

Het gaat om de techniek / gebruikte matrialen en parameters.

Dat wil niet altijd zeggen dat het dan lekkerder klinkt dan een velen malen minder duur set in de juiste akoestiek.

Dat een veel goedkopere tweeter dan een diamant tweeter ook "lekker"klinkt ben ik helemaal met je eens.

HIGH END in mijnbeleving is:  EXCLUSIEF EN BIJZONDER . BEST OF THE BEST wat betreft gebruik van matriaal en parameters.

Hoor je dat terug  dst een diamant tweeter tot 100kh gaat ? Ja en nee zeggen ze. De een zegt onze zintuige zijn in staat dingen te "beleven" . En de ander zegt na 20kh hiren we geen ruk meer. Dus laat maar staan beleven.lol.

Dat is dus de grijze gedeelte van audio hobby en het  is nogal een persoonlijk.

Zie het een beetje als  "geloof".

Heel veel geloven maar hebben nog nooit zelf iets van geloof gezien om ze te bewijze dat er iets was /is /staat te komen na dood.

Alles is en wordt je verteld uit "verleden".

Maar goed, er is blijkbaar "iets" en dat iets is zelfs in staat om ons zodanig te beinvloeden dat  we elkaar voor vermoorden....

Dat " iets" kan je zien als de gevoelsmatige beleving van de 50kh tweeter of de 10.hz weergave van een voledyne tig inch sub In audio land.

officieel is die er niet voor ons gehoor maar volgens sommige wel te beleven!

Wie ben ik om daar ovwr te oordelen?

Ik weet dat mijn set ieder geval van 20 hz tot 8o kh kan weergeven.

Of ik het nou hoor/voel weet ik niet , maar heb het zeker voor onzeker genomen en de optie erin gezet.;).

Lekker klinken is echter heel ander dan high end .

Het hoef niet high end  om lekker te klinken.

High end is geen gebakken lucht voor de gene die daar waarde aan hecht, het is een samenstelling van: vooral , duur en exclusief matrialen / research en velen uren hand arbeid en ambacht om hoogste niveau afwerking te krijgen.

DofN

Citaat van: Sirius666 op juli 18, 2016, 23:08:55
Waarom doel je op mij? Haal ik frank's waarde onderuit? Je kan verdomme ook echt niet meer normaal discussiëren op dit forum zeg. Driewerf BAH.

Als mensen bepaalde beweringen doen dan mag daar niet op terug worden gekomen? Lekker makkelijk!

Ik had juist het idee dat het over Frank ging?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

lynch1979

patsijb

Citaat van: maz op juli 19, 2016, 02:17:01
High end is meer dan alleen de pure prestatie.....

Het gaat om de techniek / gebruikte matrialen en parameters.

Dat wil niet altijd zeggen dat het dan lekkerder klinkt dan een velen malen minder duur set in de juiste akoestiek.

Dat een veel goedkopere tweeter dan een diamant tweeter ook "lekker"klinkt ben ik helemaal met je eens.

HIGH END in mijnbeleving is:  EXCLUSIEF EN BIJZONDER . BEST OF THE BEST wat betreft gebruik van matriaal en parameters.

Hoor je dat terug  dst een diamant tweeter tot 100kh gaat ? Ja en nee zeggen ze. De een zegt onze zintuige zijn in staat dingen te "beleven" . En de ander zegt na 20kh hiren we geen ruk meer. Dus laat maar staan beleven.lol.

Dat is dus de grijze gedeelte van audio hobby en het  is nogal een persoonlijk.

Zie het een beetje als  "geloof".

Heel veel geloven maar hebben nog nooit zelf iets van geloof gezien om ze te bewijze dat er iets was /is /staat te komen na dood.

Alles is en wordt je verteld uit "verleden".

Maar goed, er is blijkbaar "iets" en dat iets is zelfs in staat om ons zodanig te beinvloeden dat  we elkaar voor vermoorden....

Dat " iets" kan je zien als de gevoelsmatige beleving van de 50kh tweeter of de 10.hz weergave van een voledyne tig inch sub In audio land.

officieel is die er niet voor ons gehoor maar volgens sommige wel te beleven!

Wie ben ik om daar ovwr te oordelen?

Ik weet dat mijn set ieder geval van 20 hz tot 8o kh kan weergeven.

Of ik het nou hoor/voel weet ik niet , maar heb het zeker voor onzeker genomen en de optie erin gezet.;).

Lekker klinken is echter heel ander dan high end .

Het hoef niet high end  om lekker te klinken.

High end is geen gebakken lucht voor de gene die daar waarde aan hecht, het is een samenstelling van: vooral , duur en exclusief matrialen / research en velen uren hand arbeid en ambacht om hoogste niveau afwerking te krijgen.

mooi gezegd Maz..gewoon doen wat je zelf wilt..

Mr.M

Pa . Ben wel heel benieuwd naar de effect wat de mini dsp zal brengen.(op het laag).

Zelf nooit voorstaander geweest van extra electronica in de signaal pad.
Echter , wil het zelf eens ervaren... BAMA? waar blijf je maat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sirius666

Citaat van: Christiaan S op juli 18, 2016, 23:36:54
Ik kan voor mijn beurt spreken, maar ik lees het zelf niet alsof de bewuste opmerking over jouw reactie gaat.
Wie weet zit ik er naast.

Top! Vorige week kreeg ik een waarschuwing aan mijn broek, vandaar m'n reactie :D

Wel een kleine nuance mbt high end en gebakken lucht: daarmee doel ik enkel op de grote afschrijving bij de 1e verkoop van een nieuw product. Deze waardevermindering heb ik altijd erg apart gevonden alhoewel ook weer niet heel vreemd omdat de verkoopaantallen veel lager liggen.

Wat plaatsing betreft begrijp ik dat jouw speakers nu ideaal staan? Hoe breed (korte zijde) is de kamer eigenlijk Maz? Dat heb ik niet eerder teruggelezen. Wel gaaf dat je miniDSP wilt proberen.

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 19, 2016, 10:08:33
Top! Vorige week kreeg ik een waarschuwing aan mijn broek, vandaar m'n reactie :D

Wel een kleine nuance mbt high end en gebakken lucht: daarmee doel ik enkel op de grote afschrijving bij de 1e verkoop van een nieuw product. Deze waardevermindering heb ik altijd erg apart gevonden alhoewel ook weer niet heel vreemd omdat de verkoopaantallen veel lager liggen.

Wat plaatsing betreft begrijp ik dat jouw speakers nu ideaal staan? Hoe breed (korte zijde) is de kamer eigenlijk Maz? Dat heb ik niet eerder teruggelezen. Wel gaaf dat je miniDSP wilt proberen.
Hoi serieus, mijn kamer is in breedte +-4 meter en heeft een totaal lengte van +- 13/14 meter denk ik.

Speakers staan ongeveer half meter van de zijwanden en +- 5 van de "voorwand" en 7 meter van "achterwand.

Mijn zitplek is ongeveer 1 meter van de achterwand ( om bas oohoping te voorkomen) en +- 3.5 meter van de speakers.

De speakers zijn nog niet optimaal geplaats, ben nog aan puzzelen met ze  om te kijken waar ze best kunnen staan.

Dus ootimaal plaatsing is er nog niet.

Mr.M

Ps. Kan iemand ervaring met de JL fantom f112? Die kreeg ik te ruil aangeboden tegen mijn bryston 4bsst.

Is dit beter dan de velodyne spl1200 ultra???

LABO

Citaat van: maz op juli 19, 2016, 11:42:15
Ps. Kan iemand ervaring met de JL fantom f112? Die kreeg ik te ruil aangeboden tegen mijn bryston 4bsst.

Zou het lekker bij de Velodyne houden en je eerst concentreren op de VV/EV
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

advr

Citaat van: Sirius666 op juli 18, 2016, 23:08:55
Waarom doel je op mij? Haal ik frank's waarde onderuit? Je kan verdomme ook echt niet meer normaal discussiëren op dit forum zeg. Driewerf BAH.

Als mensen bepaalde beweringen doen dan mag daar niet op terug worden gekomen? Lekker makkelijk!

Laat ik het zo zeggen dat het nogal kortzichtig is dat een gekleurde versterker fout is en dat je moet nastreven hoe iets is opgenomen...
In het beleven van muziek is eigenlijk niets fout. Het kan zijn dat jij iets anders nastreeft maar dat wil niet zeggen dat de rest fout is :-)

Als je je daarom aangevallen voelt is dat jouw probleem, niet de mijne [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Leeuwarden

patsijb

advr

Heb nergens last van... :-)

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Sirius666

Citaat van: maz op juli 19, 2016, 11:42:15

Nou......dat is een hele dikke sub. Die kans zal je niet nogmaals krijgen....makkelijker dan dit (de Bryston wil je toch kwijt) zal het niet worden. Woorden als beter begin ik niet in. Laten we 'anders' zeggen en deze JL is ook automatisch in te regelen staat mij bij. Morca houdt van JL. PM hem anders even.....

Is het trouwens de v1 of v2?

Wat de woonkamer betreft: oh dan had ik de korte zijde wat breder ingeschat. Hoe zou je de Kharmas nog beter kunnen plaatsen dan?

Citaat van: advr op juli 19, 2016, 13:25:18

Laat ik het zo zeggen dat het nogal kortzichtig is dat een gekleurde versterker fout is en dat je moet nastreven hoe iets is opgenomen...
In het beleven van muziek is eigenlijk niets fout. Het kan zijn dat jij iets anders nastreeft maar dat wil niet zeggen dat de rest fout is :-)

Als je je daarom aangevallen voelt is dat jouw probleem, niet de mijne [emoji1]

Laten we woorden als aanvallen nou eens.....vallen. Dat klinkt negatief. Het is enkel een discussie  ;)

Mij ging het om Frank die een neutraal karakter nastreeft. Als ik eerlijk ben dan begrijp ik niet hoe je mijn eerdere reactie verkeerd heb kunnen interpreteren want als je Frank's post en mijn reactie goed leest dan is dat best duidelijk toch?

Citaat van: Leeuwarden op juli 19, 2016, 15:26:50
Neem even een biertje jongens... Het is best warm... :blink:

Ok, ik ben overgehaald :D

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

DofN

Jl audio subs zijn echte high end subs want exclusief en duur. De woofer is zo ruim overgespecifeerd dat daar niets aan fout kan gaan. De f serie behoort tot de absolute top. Ik zou voor twee jl audio e types gaan: nog exclusiever om een paartje te hebben. :) er zijn denk ik minder mensen met een paartje jl audio subs dan mensen met een setje kharmas 😱
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Maro

Koopt Maz de E serie's neem ik deze f over voor een vriendenprijsje iedereen blij.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sirius666

Ah gezien. Is het niks dan raak je die JL snel kwijt Maz. Daar kijk jij ook altijd naar staat mij bij  ;)

Vik

Ik heb Maz gister ook geadviseerd om de F112 te kopen, en als het goed is heeft hij de knoop doorgehakt ben benieuwd  :angel:

Deze klasse is niet te vergelijken met de Ultra Velodyne die hij nu heeft.

Fathom rocks!!  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov