aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Ik heb meerdere malen bij Maz geluisterd. En metingen verricht, en die zijn ook geplaatst. Die metingen laten zien dat eea nog wel verbeterd kan worden als kwaliteit van de weergave belangrijk is voor Maz.

Oja, Kharma en DSP: Kharma Butterfly heeft ook een DSP en is aan de prijs: 10.000 euro.

Dus laten we ophouden met te neuzelen dat in topsystemen geen DSP thuishoren. Dat is zó 1980.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

holco

:D

Citaat van: doorofnight op juli 18, 2016, 19:40:12
Ik heb meerdere malen bij Maz geluisterd. En metingen verricht, en die zijn ook geplaatst. Die metingen laten zien dat eea nog wel verbeterd kan worden als kwaliteit van de weergave belangrijk is voor Maz.

Oja, Kharma en DSP: Kharma Butterfly heeft ook een DSP en is aan de prijs: 10.000 euro.

Dus laten we ophouden met te neuzelen dat in topsystemen geen DSP thuishoren. Dat is zó 1980.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Maar dan heb je het niet over Minidsp maar iets dat wel goed ontworpen is...

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

YamahaRXV

Citaat van: doorofnight op juli 18, 2016, 19:40:12

Een ruimte met een set die technisch gezien perfect "meet" hoeft zeer zeker niet altijd lekker in het gehoor te liggen en naar de klankmatige wensen en voorkeuren van de eigenaar van de set te zijn  ;)
In hoeverre zijn "perfecte meetwaarden" te verkiezen boven een set die voor de eigenaar volledig naar wens klinkt vraag ik mij dan vaak af....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jean Sibelius

Citaat van: Leeuwarden op juli 18, 2016, 19:48:22
+3

In de afgelopen anderhalf/twee jaar ben ik zelf dwars door twee audiofiele heilige huisjes gegaan:
1) DSP in het hoog kan nooit iets zijn/worden
2) Streaming is vooral handig (niet high-end)

Op allebei ben ik ondertussen teruggekomen, het is allebei een aanwinst als je het goed aanpakt!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DofN

Citaat van: Leeuwarden op juli 18, 2016, 19:48:22

Heeft iemand inzicht in hoe goed de DSP van Kharma is?

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

frank2

Citaat van: Maro op juli 18, 2016, 19:27:42
frank2

Ik heb geen mini dsp, nooit gehad, alleen de surround had de arc standaard aan boord, welke ik al tijden niet meer gebruik, omdat dat het geluid beïnvloed
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Ja...geluid aanpassen doet de echte high end liefhebber, liever met kabels, versterkers, dacs, bronnen. Dit omdat men dan echt weet waar men mee bezig is.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Citaat van: Jean Sibelius op juli 18, 2016, 20:21:05
+3

In de afgelopen anderhalf/twee jaar ben ik zelf dwars door twee audiofiele heilige huisjes gegaan:
1) DSP in het hoog kan nooit iets zijn/worden
2) Streaming is vooral handig (niet high-end)

Op allebei ben ik ondertussen teruggekomen, het is allebei een aanwinst als je het goed aanpakt!

Groeten, Jan

Dat is mooi dat je erop vooruitgegaan bent. :)

VlisChris

Citaat van: chansig op juli 18, 2016, 20:48:14
Ja...geluid aanpassen doet de echte high end liefhebber, liever met kabels, versterkers, dacs, bronnen. Dit omdat men dan echt weet waar men mee bezig is.

Gr. Hans

:-X :D

Contour

Met een mini DSP pas je je geluid zeker aan... Whooop stoomwals alles plat!  ;D ;D ;D

Groetjes Walter

Sirius666

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 16:16:54
De meeste mensen geloven dat ook niet omdat zij dat bij hun thuis ook niet horen en schijnbaar niet kunnen geloven dat wat Maz heeft een aanmerkelijk hogere resolutie en sound kan weergeven. Niets te nadele van die anderen, maar je kunt een marantz pm11s3 nu eenmaal niet vergelijken met het spul van Maz. Hetzelfde geldt voor de speakers, b&w is echt paar klasses minder dan kharma, ja zelfs de duurdere modellen.
Maw elk kabeltje, elk snoertjes heeft impact en dat kun je op zo n set horen.

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 20:33:06
Ik heb geen mini dsp, nooit gehad, alleen de surround had de arc standaard aan boord, welke ik al tijden niet meer gebruik, omdat dat het geluid beïnvloed

Ik zou mij aardig besodemieterd voelen als elk snoertje impact heeft bij een dergelijk dure set....

Maro

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 20:33:06

Jij hebt die ARC (DSP) toen ook tijden in stereo gebruikt. Je was er lyrisch over in die tijd. ARC gebruik je nu dus helemaal niet meer omdat dat het geluid beïnvloed. Tja....zou wel een waardeloos systeem zijn als het niets met het geluid deed. Maar begrijp ik nu dat je uit je systeem gooit wat het geluid beïnvloed? Al die kabel tweaks die de boel finetunen, nou zeg maar gerust een compleet andere sound maken liggen nu dus in de kliko?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Je hebt gelijk koop dsp geweldig, mooi grafiekje maken en dus is het geluid goed.

Gelukkig door voortschrijdend inzicht wil ik slechts neutraal geluid, dsp hoort daar zeker niet bij, voor mij in ieder geval. Bekabeling kan voor dat neutrale geluid zorgen. Mijn mening hoef je het niet mee eens te zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: chansig op juli 18, 2016, 20:48:14

Gr. Hans
Soms... ja heel soms ben je echt een grappig menneke Hans :tounge2:

Mitch--

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 21:24:46
Je hebt gelijk koop dsp geweldig, mooi grafiekje maken en dus is het geluid goed.

Gelukkig door voortschrijdend inzicht wil ik slechts neutraal geluid, dsp hoort daar zeker niet bij, voor mij in ieder geval. Bekabeling kan voor dat neutrale geluid zorgen. Mijn mening hoef je het niet mee eens te zijn.

Tja dan is alle vorm van dsp dus slecht omdat jij dat vind...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

DofN

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 15:50:55
Peperdure set met dure speakers en dan dsp? Kun je beter die oude technics speakers houden en dsp gebruiken...
Echt dit slaat nergens op dsp op zo n set. Dsp degradeerd altijd het geluid in meer of mindere mate. En op de set van Maz ga je dat zeker horen.

Dus, Frank, Kharma degradeert hun eigen systemen omdat ze DSP gebruiken? Hoe logisch vind je dat zelf?

Sirius666

Citaat van: frank2 op juli 18, 2016, 21:24:46

Gezien jouw sig heb je het jezelf qua bekabeling verdomd lastig gemaakt. Hoe weet je dat jouw set weergeeft hoe het in de studio is bedoeld? Waarom ga je dan niet voor een neutrale versterker? Juist de gekleurde versterkers doen iets verkeerd (geen discriminatie :D)

holco

Gewoon proberen mannen, kost minder als een interlinkje, maar ga je hier je resultaat posten raak je dat interlinkje nooit meer kwijt  ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

advr

Citaat van: Sirius666 op juli 18, 2016, 21:46:42
Gezien jouw sig heb je het jezelf qua bekabeling verdomd lastig gemaakt. Hoe weet je dat jouw set weergeeft hoe het in de studio is bedoeld? Waarom ga je dan niet voor een neutrale versterker? Juist de gekleurde versterkers doen iets verkeerd (geen discriminatie :D)

Ook in de studio wordt het gemixed naar de oren en gevoel van de mixer. Dat kan dus totaal anders zijn wat iemand lekker vind klinken. Zo ontzettend persoonlijk en iedereen heeft unieke oren dus de beleving is altijd anders.
Thuis kun je lekker aankloten met je hifi spul tot je het zelf lekker vind klinken toch?  Of het nu zo bedoeld is of niet. Of je nu een gekleurde versterker hebt of niet, Wat maakt het uit. Overigens doen 'gekleurde' versterkers helemaal niets verkeerd!

Genieten van muziek lijkt me het devies, hi-resh of de slechtste mp3 resolutie, als dat is wat iemand nastreeft  kun je dat niet afkraken. Kijk naar jezelf niet naar een ander.

Waarom kunnen we anderen toch niet in hun waarde laten.

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

dre73

Het is weer bedroevend vandaag. :D

Zelf heb ik nog geen dsp gehoord die geen invloed heeft op de mid/hoog weergave.
Voor het laag werkt het prima.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sirius666

Citaat van: advr op juli 18, 2016, 22:05:44

Ook in de studio wordt het gemixed naar de oren en gevoel van de mixer. Dat kan dus totaal anders zijn wat iemand lekker vind klinken. Zo ontzettend persoonlijk en iedereen heeft unieke oren dus de beleving is altijd anders.
Thuis kun je lekker aankloten met je hifi spul tot je het zelf lekker vind klinken toch?  Of het nu zo bedoeld is of niet. Of je nu een gekleurde versterker hebt of niet, Wat maakt het uit. Overigens doen 'gekleurde' versterkers helemaal niets verkeerd!

Genieten van muziek lijkt me het devies, hi-resh of de slechtste mp3 resolutie, als dat is wat iemand nastreeft  kun je dat niet afkraken. Kijk naar jezelf niet naar een ander.

Waarom kunnen we anderen toch niet in hun waarde laten.

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Waarom doel je op mij? Haal ik frank's waarde onderuit? Je kan verdomme ook echt niet meer normaal discussiëren op dit forum zeg. Driewerf BAH.

Als mensen bepaalde beweringen doen dan mag daar niet op terug worden gekomen? Lekker makkelijk!