aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

katwax

Technisch luisteren bedoel je dus, is altijd leuk om is te doen, maar vermoeiend.
Blij om te horen dat het toch een mooi geheel vormt, toch eerst even lekker laten inspelen voordat je teveel gaat veranderen.
Nadeel aan het meer detail horen is wat je zelf reeds ervaren hebt, verschil tussen in kwaliteit van opnames of bron wordt veel duidelijker. bv zoals aangeeft Spotify tov CD.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 10:18:04
Ik gok erop dat de Mini`s er max twee maanden staan.

Teveel twijfels over de klanksignatuur bij MAZ lees ik tussen de regels door.....

Misschien zijn ze wel té goed ;)

`MAZ voorkeur voor een wat meer organische klank loopt als rode draad door dit topic heen....

Ik geloof niet dat Maz de zo door hem fel begeerde Exquisite,s weg zal doen, aangezien hij nu eindelijk heeft staan waar hij zo lang naar uitkeek  ;)
De twijfels over welke klanksignatuur hem het beste bevalt lees ik eerlijk gezegd ook wel terug, maar aan de hand van zijn verslag kan ik wel een goed beeld vormen van hetgeen hij ervaart met de naar voren komende verschillen tussen de Bryston en de Boulder amp.
Duidelijk naar voren komende is het feit dat de Exquisite Mini in staat is om de toch wel duidelijke verschillen in klanksignatuur tussen beide versterkers naadloos en ''neutraal'' weer te geven, wat dus een vast gegeven is en wat je ook zeker van een speaker in deze prijsklasse moet kunnen verwachten.

De aangegeven klankmatige verschillen tussen versterking geven al aan hoeveel kanten het op kan gaan qua klankmatige presentatie van de set.
Als ik Maz was dan zou ik het rijkelijke bezit van de Exquisite nu als een ''non-variabele'' zien en voor mijzelf een mooie mix van én een heerlijk organisch en muzikaal klinkende set én een dermate goed gedetailleerd klinkende set zien samen te stellen door puur met versterking en bron te experimenteren.
Wat dat betreft zijn er mogelijkheden genoeg om de set zo te finetunen en vooral te personaliseren (het belangrijkste m.i.) dat het tot een set komt die klankmatig gezien geheel naar zijn zin is. Al met al heeft het puur met persoonlijke smaak en voorkeur te maken en er is niemand die dit beter kan invullen als jijzelf  ;) 

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 15, 2016, 11:07:36
Ik geloof niet dat Maz de zo door hem fel begeerde Exquisite,s weg zal doen, aangezien hij nu eindelijk heeft staan waar hij zo lang naar uitkeek  ;)
De twijfels over welke klanksignatuur hem het beste bevalt lees ik eerlijk gezegd ook wel terug, maar aan de hand van zijn verslag kan ik wel een goed beeld vormen van hetgeen hij ervaart met de naar voren komende verschillen tussen de Bryston en de Boulder amp.
Duidelijk naar voren komende is het feit dat de Exquisite Mini in staat is om de toch wel duidelijke verschillen in klanksignatuur tussen beide versterkers naadloos en ''neutraal'' weer te geven, wat dus een vast gegeven is en wat je ook zeker van een speaker in deze prijsklasse moet kunnen verwachten.

De aangegeven klankmatige verschillen tussen versterking geven al aan hoeveel kanten het op kan gaan qua klankmatige presentatie van de set.
Als ik Maz was dan zou ik het rijkelijke bezit van de Exquisite nu als een ''non-variabele'' zien en voor mijzelf een mooie mix van én een heerlijk organisch en muzikaal klinkende set én een dermate goed gedetailleerd klinkende set zien samen te stellen door puur met versterking en bron te experimenteren.
Wat dat betreft zijn er mogelijkheden genoeg om de set zo te finetunen en vooral te personaliseren (het belangrijkste m.i.) dat het tot een set komt die klankmatig gezien geheel naar zijn zin is. Al met al heeft het puur met persoonlijke smaak en voorkeur te maken en er is niemand die dit beter kan invullen als jijzelf  ;) 

Klopt allemaal. Toch lees ik in de beschrijvingen van MAZ vooral de liefde (verliefdheid) voor de eerdere DB7 (S?) terug.

Het feit dat MAZ primair graag en vooral  naar Spotify luistert hint al een beetje naar de manier waarop MAZ de klank graag gepresenteerd heeft.

Rond en gemakkelijk, precies zoals ik de Spotify klank ook zo weet te waarderen.  De Mini`s zijn ongetwijfeld knettergoed maar ik lees nergens terug dat MAZ nou zo heel gek is op een pinpoint presentatie.

Het feit dat hij meermaals heeft beschreven een soepel door de ruimte heen zwevend klankbeeld mooi te vinden onderschrijft dit.

Overigens niet mijn bevindingen maar meer een samenvatting van hetgeen MAZ zélf de afgelopen jaren in z`n topic heeft geventileerd over deze materie.

Smaak, daar gaat het om. Niet meer en niet minder....

Daarom gok ik toch op een korte Stay van de Mini`s :D 

kermy

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 12:19:43
Klopt allemaal. Toch lees ik in de beschrijvingen van MAZ vooral de liefde (verliefdheid) voor de eerdere DB7 (S?) terug.

Het feit dat MAZ primair graag en vooral  naar Spotify luistert hint al een beetje naar de manier waarop MAZ de klank graag gepresenteerd heeft.

Rond en gemakkelijk, precies zoals ik de Spotify klank ook zo weet te waarderen.  De Mini`s zijn ongetwijfeld knettergoed maar ik lees nergens terug dat MAZ nou zo heel gek is op een pinpoint presentatie.

Het feit dat hij meermaals heeft beschreven een soepel door de ruimte heen zwevend klankbeeld mooi te vinden onderschrijft dit.

Overigens niet mijn bevindingen maar meer een samenvatting van hetgeen MAZ zélf de afgelopen jaren in z`n topic heeft geventileerd over deze materie.

Ook ik lees tussen de regels veel te veel mitsen en maren in verband met de huidige weergevers. En ik kan het dan ook eens zijn met Twani dat ze niet lang zullen blijven.

Voor ons niet erg, dan kunnen we weer genieten van nieuwe avonturen. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

patsijb

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 12:19:43

Klopt ook allemaal  :D

De toekomst zal het uitwijzen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 10:18:04
Ik gok erop dat de Mini`s er max twee maanden staan.

Teveel twijfels over de klanksignatuur bij MAZ lees ik tussen de regels door.....

Misschien zijn ze wel té goed ;)

`MAZ voorkeur voor een wat meer organische klank loopt als rode draad door dit topic heen....
De minis zijn echt blijvertjes twani. Ze zijn van zodanig kwaliteit dat je beter met je componenten kan schuiven om de "juiste" balans te vinden.

Ik heb gister na het verslag echt genoten van de MINI /BOULDER combo.

De "nieuwe sound" van de Boulder op de mini was heerlijk luisteren.

Je hoort ook dat de speaker steeds mooier spelen naarmate ze inspelen.

Heb net nog CHARLES gesproken en hij zegt ook Maz , als er iets niet naar je zin is in het sound, zoek het in je VV /EV/BRON  combi en los het daar op.

Je hebt een spekaer die alles kan laten zien / horen.
De speaker is niet je zwakste schakel, DIE IS DE STERKTER SCHAKEL van je set nu.
Dat in de zin van: je kan hem laten klinken hoe je het wilt. Als je er een hoog  resolutie amp /vv /bron aan hang dan is het een hoog resolutie audiofiel speaker.

Hang je er een warm lekker klinken set aan dan is die dat ook zonder teveel detail want de amp /set  heeft die eigenschap.

Dus je kan hem de karakter geven die je wilt.

Ook wat inspelen betreft, de diamant tweeter heeft echt even de tijd nodig om los te komen en te klinken hoe die hoort.
Dus zeker paar honderd uur om topfit te klinken.

Dus maz gaat vanaf nu schuiven MET VV/EV EN BRON.....

Wil graag een ARC REF 3.... alleen nergens in de biurt een te vinden.....

TONI van highend audio krijgt binnen kort misschien een Arc  REF 110 eindtrap , misschien eens daarmee even testen.
Die hebben we nog noet gehad. Dikke REF EINDTRAP VAN ARC.

Citaat van: YamahaRXV op juli 15, 2016, 11:07:36

Je hebt het goed gezien JAN. heb te lang gedroomd over de MINIS om ze weg te doen. Daarnaast zijn ze qua looks echt mijn style.

Als ze ooit weggaan dan komt er een midi of een GALILEO in plaats.

Maar voorlopig (voor mij een slap begrip) lol zijn de MINIS mijn refrence speakers.

Ga nu meer met de andere delen schuiven want voorlopig heb ik de valhalla van spekaers ( naar mijn smaak)in huis. En die gaan niet zomaar weg.

Met de db7s , hoeveel ik ook van die speaker hield , had ik nog een droom.... droom van een EXQUISITE .... NU is die droom werkelijkheid.... Dus die is in petto..... Nu nog de ref arc vv en een dikke eindtrap en BRON.

Ik wil uiteindelijk een set neerzetten waar ik alleen van kon dromen vroeger. .....

Zoiets als die van JAN Rotterdam....[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] ...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

zal me benieuwen wat voor eindbak(ken) en voortrappen er gaan komen haha

twani

Citaat van: maz op juli 15, 2016, 13:02:37

Heb net nog CHARLES gesproken en hij zegt ook Maz , als er iets niet naar je zin is in het sound, zoek het in je VV /EV/BRON  combi en los het daar op.

....[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] ...

Wat zou de beste man anders moeten/kunnen zeggen op dit moment....

Mr.M

Citaat van: patsijb op juli 15, 2016, 13:14:43
Hele dikke en vette!!!!
Citaat van: twani op juli 15, 2016, 13:15:15
Wat zou de beste man anders moeten/kunnen zeggen op dit moment....
Hij is nooit moeilijk met dingen en dringt nooit wat aan en dat siert hem. Bevalt die niet zegt hij, Ruil je hem om voor iets wat je wel bevalt, db7s of een Galileo / midi.

We laten niemand thuis zitten met iets waar je geen plezier aan hebt.

Als je zo je klanten tewoord staat dan ben je toch als klant helemaal gerust gesteld? Trankillo en geniet van je aankoop. Niet goed?een bel en alles wordt opgehaald en je wijst lekker wat anders aan..... chapo....

Hij heeft een denkbeeld en weet wat zijn producten kunnen.
Hij had me van te voren gewaarschuwed dat ongeacht de prijs ,  de mini klinkt niet zo " GROOTS" las de DB7S.
Het  is heel simpel:  een groter systeem als db7s / galileo klinkt groter.

Dus als dat je voorkeur is moet je geen mini nemen.

Dan moet je naar de Galileo/midi.

Kan je ermee leven dat er meer verfijning en resolutie  is  tegen inlevering van groots spelen dan is de MINI een waanzinnige speaker ..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Even los van alles TWANI ik ben nu ferrari met lambo aan vergelijken dus qua preformance zit je al op top niveau dus alles wat je leest aan verschillen komt echt meer door de eindtrap wat ik verwissel.

Ik denk als ik de BOULDER aan de DB7S had gehangen dat die net zo mooi soundstage / pinpoint / plaatsing zou geven.

Dus het is eerder de EINDTRAP die nu de grootste verschillen geeft in geluid  die ik ervaar en niet de speakers.

Zowel de db7s en mini komen uit zelfde huis en hebben haast zelfde units en sound.

Alleen de db7s is een stapje groter dus kan wat gemakkelijker spelen en ruimte vullen.

Ook is die makkelijker aanstuurbaar door de 4ohm en higer inpedantie.

De mini si verfijnder maar de sound karakter is het zelfde . Ze dragen allemaal de kharma sound.

Als ik de bryston aan de MINI hang dan voelt het weer vertrouwd /rond en MUZIKAAL. Zoals ik het bij de db7s had.
Alleen na de boulder te hebben gehoord mis je toch de verfijning wat de BOULDER MEEBRENGT.
Dat had ook het geval geweest had ik de Boulder aan de DB7S gehangen.

MEER VERFIJNINF /RESOLUTIE EN PLAATSING WANT dat zijn de eigenaschsppen van de BOULDER die door de kharmas uitgelicht worden.

Mr.M

Citaat van: patsijb op juli 15, 2016, 13:14:43
Je snapt wel dat als je een top of the line( voor mijn begrippen) althans , ( voor kharmas begrippen  de "  INSTAP EXQUISITE" lol., ).  Dan wil je ook een top of the line VV /CD/ EV.   

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

djoeri

Heb je tot nu toe alleen spotify geluisterd of ook cd? En ervaar je bij beide dragers dezelfde verandering, of wordt het verschil in kwaliteit tussen beide alleen maar groter?

Gr Djoeri

patsijb

Citaat van: maz op juli 15, 2016, 13:45:03
Je snapt wel dat als je een top of the line( voor mijn begrippen) althans , ( voor kharmas begrippen  de "  INSTAP EXQUISITE" lol., ).  Dan wil je ook een top of the line VV /CD/ EV.   

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
snap t volkomen..ik ben ook bezig met een new versterker haha (ook n droom voor mij die waarschijnlijk werkelijkheid wordt)

twani

Citaat van: maz op juli 15, 2016, 13:38:08
Even los van alles TWANI ik ben nu ferrari met lambo aan vergelijken dus qua preformance zit je al op top niveau dus alles wat je leest aan verschillen komt echt meer door de eindtrap wat ik verwissel.

Ik denk als ik de BOULDER aan de DB7S had gehangen dat die net zo mooi soundstage / pinpoint / plaatsing zou geven.

Dus het is eerder de EINDTRAP die nu de grootste verschillen geeft in geluid  die ik ervaar en niet de speakers.

Zowel de db7s en mini komen uit zelfde huis en hebben haast zelfde units en sound.

Alleen de db7s is een stapje groter dus kan wat gemakkelijker spelen en ruimte vullen.

Ook is die makkelijker aanstuurbaar door de 4ohm en higer inpedantie.

De mini si verfijnder maar de sound karakter is het zelfde . Ze dragen allemaal de kharma sound.

Als ik de bryston aan de MINI hang dan voelt het weer vertrouwd /rond en MUZIKAAL. Zoals ik het bij de db7s had.
Alleen na de boulder te hebben gehoord mis je toch de verfijning wat de BOULDER MEEBRENGT.
Dat had ook het geval geweest had ik de Boulder aan de DB7S gehangen.

MEER VERFIJNINF /RESOLUTIE EN PLAATSING WANT dat zijn de eigenaschsppen van de BOULDER die door de kharmas uitgelicht worden.

Ik snap wat je probeert te zeggen MAZ maar ben het er niet echt mee eens.

Mijn verdeelsleutel bijvoorbeeld ziet er heel wat anders uit:

-Akoestiek         50%
-Plaatsing          25%
-Speakers          20%
-Versterker         4%
-Kabels/stroom    1%

Het Jerry verhaal onderschrijft deze verdeelsleutel  bovendien bijna volledig.

Het maakt het wisselen van versterkers er overigens niet minder leuk om, dat kun je gewoon blijven doen natuurlijk :)

kermy

Met een van de uitspraken van de man van Kharma kan ik het geheel eens zijn,

"Heb net nog CHARLES gesproken en hij zegt ook Maz , als er iets niet naar je zin is in het sound, zoek het in je VV /EV/BRON  combi en los het daar op."

En dan gaat het eigenlijk niet om de uitspraak over de speakers, maar om de kern. Het is altijd verstandig om bij wisselen een component te nemen waar je echt mee kan leven en daarom heen te bouwen.

Mensen die telkens alles ruimen worden zelden gelukkig. Als dit dus jou speaker is dan houden en al het andere er omheen bouwen.

Veel luisterplezier gewenst.

Met vriendelijke groet,

Kermy

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 15:37:24
Ik snap wat je probeert te zeggen MAZ maar ben het er niet echt mee eens.

-Akoestiek         50%
-Plaatsing          25%
-Speakers          20%
-Versterker         4%
-Kabels/stroom    1%

Het Jerry verhaal onderschrijft deze verdeelsleutel  bovendien bijna volledig.

Het maakt het wisselen van versterkers er overigens niet minder leuk om, dat kun je gewoon blijven doen natuurlijk :)

Buiten het feit dat mijn persoonlijke verdeelsleutel er (aan de hand van persoonlijke ervaringen) toch wel wat anders uitziet v.w.b. toebedeelde percentages mis ik nog een niet geheel onbelangrijk gegeven in het rijtje: de bron, en dan niet alleen gebaseerd op (uiteraard) aanwezigheid in de set, maar zeer zeker ook de kwaliteit daarvan... ;)

Naar mijn mening (naast akoestiek) ook regelmatig een zwaar onderschatte invloed.

Pjotr27

Citaat van: YamahaRXV op juli 15, 2016, 16:31:17
Buiten het feit dat mijn persoonlijke verdeelsleutel er (aan de hand van persoonlijke ervaringen) toch wel wat anders uitziet v.w.b. toebedeelde percentages mis ik nog een niet geheel onbelangrijk gegeven in het rijtje: de bron, en dan niet alleen gebaseerd op (uiteraard) aanwezigheid in de set, maar zeer zeker ook de kwaliteit daarvan... ;)

Naar mijn mening (naast akoestiek) ook regelmatig een zwaar onderschatte invloed.

Ja of je gebruikt een DVD speler uit een Franse supermarkt keten...zonder foutcorrectie. Ik heb er ooit eens gehoord en dat klonk zeker niet verkeerd..Dan past het wel in het lijstje van MAZ, (kost paar tientjes en dat is minder dan 1%, dus verwaarloosbaar).
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

take5

Citaat van: maz op juli 15, 2016, 00:15:07
Ook de dames  stem van de zanger op de album van JOEL GRARE  (PARIS /ISTANBU) track 14 als ik me niet vergis , klinkt stukken opener en beter gecentreerd met een duidelijker plaatsing en meer resolutie.

Goede tip hoor, kende ik nog niet. Leuk album!

Oh ja en gefeliciteerd met je droomspeakers natuurlijk  :headbanging:

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 15, 2016, 16:31:17

De bron was ik inderdaad vergeten Jan :blush: 

Die rangschik ik qua percentage sterk bóven de versterking trouwens :)

paaj

Citaat van: take5 op juli 15, 2016, 20:37:48
Goede tip hoor, kende ik nog niet. Leuk album!

Net de eerste paar seconden via Tidal, heerlijk relaxt hoor dat belooft wat.

En ook gefeliciteerd met die waanzinnige speakers, pakken visueel ook heel mooi uit.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Roderick

Hey Maz,

Leuk om te lezen dat je zelf hebt kunnen ervaren wat eindversterkers teweeg kunnen brengen op de klank die uit de speakers komen.
Zelf heb ik dit ook ervaren met verschillende eindversterkers van verschillende merken.
Daarbij is mij ook duidelijke geworden dat bij een echt stabiele en krachtige eindversterker je speakers echt nog veel beter gaan spelen.
Elk merk heeft, mijn inziens, zijn eigen karakter.

Wat ik ervaren heb op jouw oude kharma CE 2.3 ism een goldmund mimesis 28 eindversterkers is dat dit op zich prima klinkt.
Vervang ik de goldmund mimesis 28 eindversterker door een mimesis 29 eindversterker dan gebeurt het volgende:

-geluid komt veel meer uit speaker
-strakkere en drogere bas
-meer detail
-bredere sound

Ik vond/vind het geheel ineens echt letterlijk 2x zo goed klinken.
Daarbij is de goldmund mimesis 28 echt absoluut geen slechte eindversterker maar een serieuze jongen die ik in dezelfde categorie plaats met de eindversterkers die je nu hebt echter met het echte goldmund sound; krachtig en snel waardoor je een strak droog laag krijgt met veel detail. Maar het kon dus blijkbaar nog strakker, bredere, en detailrijker mindels de M29
Het kan iemands sound zijn of niet, dat blijft smaak.

Wat jezelf al tegen me vertelde is dat je qua eindversterking redelijk wat 'sidegrades' gemaakt hebt. Mijn goldmund M28 die je destijds wilde overnemen zou ook een 'sidegrade' zijn echter de M29 zou wel een upgrade zijn.

Als ik je een tip mag geven probeer eens een echt zware jongen qua eindversterking te kopen en je zult versteld staan wat dit teweeg gaat brengen op het geluid. Ik ben ervan overtuigd dat je hetzelfde zult ervaren als ik.

Waar ik erg van gecharmeerd ben is de goldmund mimesis 29, karan acoustics kas 400 of 600, en de advance acoustic MAA-1000 cinemike. Het klankkarakter moet je aanstaan maar ze laten je speakers iig heel erg goed zingen.

Het jammere is dat ik helaas geen van deze jongens in huis heb anders had ik deze wel een keer mee naar toe genomen zodat je het zelf zou hebben kunnen ervaren.

Zelf heb ik ook een stel monitor speakertjes waarbij de mimesis 28 wel krachtig genoeg is en ik het verschil met de mimesis 29 minder hoor als bij het verschil tussen de M28 en de M29 bij de kharma 2.3.
Ik denk namelijk dat je je speakers nog meer kunt laten zingen met een nog krachtigere eindversterker.

Dit is mijn eigen ervaring. Misschien heb je er iets aan. Door, net zoals jou, 'veel' te hebben gehad en dus gehoord ben ik tot deze mening gekomen.

Veel luisterplezier met de super mooie en goed in het interieur passende kharma speakers

Groet,
Roderick

Mr.M

Zit ik GDVR DE GDVR......een uur  hele verhaal te tikken op die k.t tel om alles en iedereen te beantwworden en valt de batt. Uit ineens....pffffff. straks weer proberen.

flakkees

Citaat van: maz op juli 16, 2016, 04:05:12
Zit ik GDVR DE GDVR......een uur  hele verhaal te tikken op die k.t tel om alles en iedereen te beantwworden en valt de batt. Uit ineens....pffffff. straks weer proberen.

kharma ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

eddy135

Citaat van: twani op juli 15, 2016, 15:37:24

-Akoestiek         50%
-Plaatsing          25%
-Speakers          20%
-Versterker         4%