aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2016, 18:02:54
Dat zijn kenmerken die haast neigen naar de ervaringen van het opgesloten zitten in een anechoische kamer  :unsure:
Als het zo erg is dat je je eigen ademhaling zou kunnen horen in zo,n ruimte wordt je knettergek, mij niet gezien  :wacko:
Het is idd heeel erg raar als je daar staat. Je zintuigen slaan op hol Omdat je geen besef / gehoor meer heb van wat om je heen gebeurt.lol.

Dan pas begrijp je wat absolute stilte is. Je kan idd haast je eigen ademhaling horen of zelfs de gebonk van je hart in je oren voelen.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

lynch1979

Citaat van: maz op juli 14, 2016, 18:06:46
Het is idd heeel erg raar als je daar staat. Je zintuigen slaan op hol Omdat je geen besef / gehoor meer heb van wat om je heen gebeurt.lol.

Dan pas begrijp je wat absolute stilte is. Je kan idd haast je eigen ademhaling horen of zelfs de gebonk van je hart in je oren voelen.

Heeft Jerry deze ruimte nog?

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden, weet natuurlijk niet of iedereen daar zomaar kan luisteren.

hpapen

Dirk

Citaat van: maz op juli 14, 2016, 18:06:46

geen idee wat je allemaal op had toen je daar zat, maar dat heb ik toch nooit zo ervaren.  :blink:

die ruimte was inderdaad extreem gedempt, maar "doodgedempt" was ze zeer zeker niet, dat is nl. een stuk simpeler/rechtdoorzee dan wat Jerry ermee had gedaan.
het leek misschien wel een ondoordacht samenraapsel van isolatie/dekens/karton/etc, maar dat was het imo allesbehalve.

ik heb verschillende kleine wijzigingen in zowel de audioset als de demping mogen aanhoren en telkens vond ik het een extreem interessante gewaarwording hoe je er in de muziek gezogen werd...maar ik of m'n zintuigen sloegen geen moment op hol  :D

in z'n nieuwe woning gaat 'ie het volgens mij niet meer zo aanpakken, maar inmiddels ben ik daar ook alweer een tijdje niet meer geweest, dus wie weet verrast hij me alsnog als ik er de volgende keer binnen stap  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Voor mijn "gevoel" was het echt "doodstil" als je in de troonplek zat.
ik heb nog geen stiller kamer meegemaakt om het verschil te weten.
Voor mij was dat een heel apart ervaring de eerste keer dat ik in een zwaar gedempt kamer kwam.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

RZeemering

Is dat dè truc van Jerry?
De kamer zo dood mogelijk maken?
Ik heb tot nu toe 2 keer in een dode kamer gestaan. Dat zou ik echt niet als luisterkamer willen hebben. Alles voelt en klinkt zo zwaar.
Kan me dan ook niet voorstellen dat Jerry zijn luisterkamer zo heeft gemaakt...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

DofN

De truuc van Jerry is: goede luidsprekers, goede versterking (hoeft niet duur te zijn), een akoestisch goede ruimte die idd zwaar gedempt is, compromisloze plaatsing van de luidspreker in die kamer, en de beste plek vinden om te luisteren, én een luisterstoel/overkapping. Ik vond het altijd goed klinken, al had het laag af en toe beter gekund. Dat vond hij zelf overigens ook en daarom was hij bezig met meten en een DSP. Hoe dat afgelopen is, weet ik niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

pameijer

Kan aan mij liggen, maar als je op en heel groot grasveld staat is die "ruimte" ook anechoïsch lijkt mij. Ik vind dat niet raar klinken buiten. Ben wel benieuwd hoe mijn speakers buiten zouden klinken.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

martin778

Citaat van: RZeemering op juli 14, 2016, 20:57:25
Is dat dè truc van Jerry?
De kamer zo dood mogelijk maken?
Ik heb tot nu toe 2 keer in een dode kamer gestaan. Dat zou ik echt niet als luisterkamer willen hebben. Alles voelt en klinkt zo zwaar.
Kan me dan ook niet voorstellen dat Jerry zijn luisterkamer zo heeft gemaakt...

Jerry does not f*ck around, tenminste toen ik daar was. Ik zou in godsnaam niet weten hoe hij die 20 vloerkleden op elkaar kon stofzuigen :D
Kleed op de vloer, muren en alleen kleedjes op het plafond ontbraken nog. Zijn luisterstoel was net een Bedoeïenentent  :D

holco

Ben nu wel erg benieuwd naar een foto van de ruimte van Jerry ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Ik kon het toch niet laten met wachten en heb toch met  EV zitten switchen.
Was veelste benoeuwd hoe de MINI het zou doen in de oude opstelling waar de db7s zo lekker door klonk.

En de verschillen zijn als dag en nacht hoorbaar.
De BOULDER en BRYSTON zijn van totaal verschillend hout gesneden en klankverschil is ENORM.

Met de MINI aan de boulder was de sound voor mij heel.erg nieuw.
Zo nieuw dat ik weinig  van de sound van db7s in terug herkende, terwijl de units (mid)zelfde zijn en volgens kharma de KHARMA sound zeker   terug te horen is bij switch tussen speaker .
Echter was dit niet het geval toen ik de minis aan de BOULDER hing.

De verschillen.:;;;

DE BRYSTON 4BSST....

Gelijk Nadat ik de  MINIS  aan de BRYSTON had gehanen was ik meteen "THUIS".

ik herkende meteen de ronde  "lekkere" sound terug die ik met de zo geliefde db7s ervaarde.

Dus de kharma db7s sound is zeer zeker in de MINI herkenbaar , alleen net een tikje "anders" .

De "Bryston ,  KHARMA " combi is zeer "muzikaal" en vooral  vloeiend en gemakkelijk luisteren.

De bryston is wat warmer , rond en relax.

Het hoog is minder "open"/ sprankelend dan velen sets wat ik heb gehad waardoor je mid gebied iets voller en lekkerder  lijkt te klinken.

Het laag is goed stabiel /vol en snel.

De soundstage is goed , niet te groot en niet te klein. Alles speelt    op een "normale " niveau. Je staat nergens van te kijken van verbazing.

GEWOON cdtje en LEKKER  relax LUISTEREN.

Sommige kunnen dit als saai ervaren misschien.

Bij een fluit BV, hoor je een fluit spelen. Daarmee bedoel ik : niets aan de fluit trekt je aandacht.

DE fluit als geheel is waar je naar luistert. Punt.
Je luistert naar een goed klinkend fluit / muzikant die samen muziek maken.

Moeilijk uit te leggen maar de resolutie en detail van de fluit leid je niet af en is niet heel erg aanwezig.

Nou heb je achter op de BRYSTON de mogelijkheid om de GAIN aan te passen van 1v naar 2v.
Dat zorgt ook voor een net ander geluid.
Alles speelt iets meer naar voren en "groter" waar de ander meer de diepte in gooide en iets kleiner en verder afbeelde.
Dus met de BRYSTON kan je nog een beetje spelen met de projectie door de gain te veranderen.

Maar het algeheel sound blijft zelfde. Lekker ROND / GEMAKKELIJK / WARM en RELAX. Dat zijn de kernwoorden om de KHARMA /BRYSTON te beschrijven.

Nu  de BOULDER  aan de MINI.

Deze combi reageert anders met elkaar vergeleken  met de bryston kharma combi.

Eerste Wat ik wel merk is REOLUTIE /SEPARATIE/BETER PLAATSING /GROTER SOUNDSTAGE BEHOORLIJK MEER  MICRO / RESOLUTIE.

Er gebeurt gewoon veeeeeel meer op de podium met deze combi. " Wacko "!!!

Nu hoor je eigenlink hoeveel meer detail er eigenlijk in de opname zit. Niet dat die er eerder niet was maar nu zijn ze per "artikel" volledig "uitgelicht" en onder de loep gezet. Eigenlijk een dramatisch verschil qua hoeveelheid informatie wat op je afkomt.

De fluit BV.  Nu hoor je een fluit en een blazer niet als een heel maar als twee aparte onderdelen die een heel vormen.
JE HEBT MEER INZICHT OP DE GEBEURTENISSEN.

Je hoort ook hoe de blazer tegen de hout blaast en niet al het lucht in de gat terechtkomt en langs de fluit eigenlijk "ontsnapt " en een eigen sound creeert.

Dit klinkt veeeeel audiofieler dan de ZO LEKKER klinkende Bryston.

Ook de dames  stem van de zanger op de album van JOEL GRARE  (PARIS /ISTANBU) track 14 als ik me niet vergis , klinkt stukken opener en beter gecentreerd met een duidelijker plaatsing en meer resolutie.
Haar zuchten zijn zeer makkelijk hoorbaar en de drum op de achtergrond is separaat en los van de rest van het geluid / spelende  onderdelen.
Alles in wgewoon wat separater afgebeeld en het hoog is wat opener en minder "Rond".

Dit is behooooorlijk audiofieler dan de bryston.....

Dat in een positieve zin , komende van de bryston verslik je je eigenlijk even in de golf van info wat op je afkomt en even ben je weer helemaal "audiofiel" aan luisteren. Eigenlijk ben IK NIET  naar MUZIEK  aan LUISTEREN momenteel maar meer gericht naan de onderdelen in de muziek die MIJN AANDACHT TREKKEN.

ik heb opstellingen gehad waarbij dat heel irritant werd na een tijdje maar dit valt behoorlijk mee (voor nu).

Dit klinkt interresant en tegelijk ook best lekker.

Als je iets langer zit te luisteren dan let je monder op de resolutie maar je luistert toch naar muziek in zijn heel met veel meer van alles.

Bij sommige opstellingen is dat mij niet gelukt en werd ik steeds afgeleid van MUZIEK en getrokken tot detail.

Dus geen goed balans tussen resolutie en muzikaliteit. (Om het maar simpel te zeggen) .

HIER is de balans tussen muziek en resolutie  iets meer in "HARMONIE".

Moet zeggen dat ik met een big smile zit te luisteren naar de combo MINI/BOULDER.

DE MINI KAN ECHT EEN WAANZINNIG MOOIE stage en acuraat plaatsing creeren dat komt met de boulder echt behoorlijk meer naar voren dan met de bryston.

Jammer dat ik de BOULDER niet had met de Db7s ...... ben heel benieuwd hoe dat had geweest!

Na dat ik deze twee Amps achter mekaar  heb gehoord mis ik iets als ik terug gaat naar de BRYSTON!
Ik mis toch de resolutie en separaatheid van de afgebeelde instrumenten in de ruimte en de groter aura en soundstage.

Met de bryston speelt alles op een heel vloeien en zeer muzikale wijze.

Alles is er alleen in mindere mate!

Dat mindere mate is totaal niet belangerijk , tot je hoort hoeveeel meer uit te persen is met een hoog resolutie  speaker /amp combi zoals de          ...BOULDER /MINI.

ONCE U GOW  ☝ U can not gow BACK!

Hoop een beetje duidelijk te zijn geweest en sorry voor type en spellings fouten  heren.

Mr.M

Moet bijvermelden dat de speakers al ruim 30 uur op hebben zitten waarbij 5 uur met de burn in xlo cd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

RZeemering

Citaat van: martin778 op juli 14, 2016, 22:40:58
Jerry does not f*ck around, tenminste toen ik daar was. Ik zou in godsnaam niet weten hoe hij die 20 vloerkleden op elkaar kon stofzuigen :D
Kleed op de vloer, muren en alleen kleedjes op het plafond ontbraken nog. Zijn luisterstoel was net een Bedoeïenentent  :D

hehe, ik dacht altijd dat hij zorgvuldig alles had ingemeten had en akoestische maatregelen had getroffen. Maar nu lijkt het alsof alles zo dood mogelijk gemaakt is het ding is.
Naar mijn idee kan dat helemaal niet goed klinken ;) Omdat je mijns inziens toch juist reflectie nodig hebt? In ieder geval wel met de speakers waar ik mee speel :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: RZeemering op juli 15, 2016, 00:32:23
hehe, ik dacht altijd dat hij zorgvuldig alles had ingemeten had en akoestische maatregelen had getroffen. Maar nu lijkt het alsof alles zo dood mogelijk gemaakt is het ding is.
Naar mijn idee kan dat helemaal niet goed klinken ;) Omdat je mijns inziens toch juist reflectie nodig hebt? In ieder geval wel met de speakers waar ik mee speel :)
Jerry wist exact wat die deed ..... alleen hij deed de absorbsie / difusie/bass traps  / corner dempings  met alledaagse matrialen . Als 5 kleden op elkaar een bepaalde frequentie zouden dempen dan lag er 5 kleden op elkaar daar waar het nodig was.
Als een houten doos met ribbels en eierdozen ergens in een hoek moest voor iets dan was die daar. Als er een bass trap in een hoek moest in de vorm van een bank maar dan op zijn zij dan zag je een bank van 3 meter op zijn zij tegen een hoek .lol.   

RZeemering

Citaat van: maz op juli 15, 2016, 00:15:07

En de verschillen zijn als dag en nacht hoorbaar.
De BOULDER en BRYSTON zijn van totaal verschillend hout gesneden en klankverschil is ENORM.

Dit is behooooorlijk audiofieler dan de bryston.....

Mooi om te lezen!
Goed dat je nieuwe luidsprekers zoveel verschillen laten horen ook.
En goed dat je de wat meer exclusievere versterker toch lijkt te prefereren :P

Mr.M

Citaat van: RZeemering op juli 15, 2016, 00:37:19
Mooi om te lezen!
Goed dat je nieuwe luidsprekers zoveel verschillen laten horen ook.
En goed dat je de wat meer exclusievere versterker toch lijkt te prefereren [emoji14]
Tnx. Rzeemering....

De boulder is zeker een beter match met de MINI. hoewel ik met de ryston ook gelukkig zou zijn geweest , mits ik de BOULDER niet had gehoord naast de BRYSTON.;).

flakkees

Citaat van: RZeemering op juli 15, 2016, 00:32:23
ga eens langs bij jerry 100% kans dat je thuis komt met tientallen ideeen
1% kans dat je jerry achter laat met een nieuw idee
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RZeemering

Citaat van: Dynky op juli 14, 2016, 19:32:44
die ruimte was inderdaad extreem gedempt, maar "doodgedempt" was ze zeer zeker niet, dat is nl. een stuk simpeler/rechtdoorzee dan wat Jerry ermee had gedaan.
het leek misschien wel een ondoordacht samenraapsel van isolatie/dekens/karton/etc, maar dat was het imo allesbehalve.

helder!Ik vond het ook al zo raar als het wel 100% gedempt was geweest.

Mr.M

Citaat van: dre73 op juli 15, 2016, 07:25:06
Heb je de Bryston ook wel eens single ended aangesloten?
Ja. Met verschilllende kavbels zelfs van koper tot duurdere zilver kabels.(niet nu met de mini) maar wel met de db7s.

Ik vond de singel ended toen net iets beter plaatsing hebben maar minder zweverig /los /"lekker".

De xlr zorgde voor de iets ronder geluid waar ik zo weg van was met de db7s.

Met de rca werd het wat "beter " qua plaatsing  maar iets saaier /minder myzikaal/boeiend  luisteren.

Daarom koos ik toe voor xle aansluiting maar dan met de bryston op de 2v gain. Dat vond ik het lekkerste klinken.

Ik was al gewaarschuwed door CHARLES dat de mini MEER INSIGHT geeft op de muziek en de aangesloten componeneten.

Gister nog met PETER BATS (oud sales directeur) van kharma over de minis gehad omdat hij belde om te vragen hoe het ging met de mini, en ook hij zei het.:

De mini is een aangenaam resolutie vol spesker die heel ver kan als je hem aan de praat kan krijgen.

Hij is veel moeilijker aanstuurbaar dan de grotere kharma s ongeacht dat die een klein twee weg is. Ook is de mini een veel kieskeuriger LS op gebied van versterking  dan andere kharma LS /grotere db7/s.

Dus verfijning (kwaliteit) en genoeg reserves is iets waar je niet genoeg van achterhand  kan hebben  om de mini  "echt" te laten zingen.

Maargoed dat geld voor ieder speaker. Hoe beter je versterking hoe beter ze zingen, maar gezien de MINI alles beter uitlichten hoor je dat ook veel sneller en makkelijker terug.

Mr.M

Citaat van: flakkees op juli 15, 2016, 04:18:38
ga eens langs bij jerry 100% kans dat je thuis komt met tientallen ideeen
1% kans dat je jerry achter laat met een nieuw idee
Ik dacht ook veel te hebben gehoord en veel te weten over audio.

Maar eenmaal bij JERRY en blijkt weer dat ik in me WIG zit als het om kennis gaat betreft audio / geluid en apparatuur.

Nou praten wij alsof hij alles weet en ik niets  qua kennis over audio en alles daaromheen , maar eerlijk gezegd dat is ook een beetje zo.

Wat ik weet over een onderdeel van audio of het om technisch onderdeel gaat of niet  , weet  hij  te splitsen in zoveel kleine delen dat je opgegeven moment moe wordt van die man en zijn uitleg.

Hij denkt af en toe dat wij  (ik) ECHT SNAP waar die over heeft!!!!

Eerlijk gezegd als JERRY in details begint te treden over WAAROM  iets doet of gebeurt en WAAROM wij dat zo horen ,  dan ga ik alvast proberen een gaatje te vinden in zijn verhaal om het gesprek ergens ander naartoe te leiden.

Anders sta je daar 10 min ja te knikken op een verhaal waar je niets van heb kunnen begrijpen. Lol.

katwax

Mooi verslag Maz.
Het enige wat ik vreemd vind is dat je zegt "ik zit niet meer naar muziek te luisteren, maar onderdelen" dat je veel details hoort is goed, maar het zou toch nog een geheel moeten vormen en klinken als muziek :)
Natuurlijk zijn de luidsprekers mogelijk nog niet helemaal ingespeeld, dus hier zou ik toch ook nog wat rekening mee houden. Heb zelf met mijn nieuwe luidsprekers gemerkt dat inspelen echt wel nodig is en de ware muzikaliteit pas daarna hoorbaar is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op juli 15, 2016, 09:08:52
Mooi verslag Maz.
Het enige wat ik vreemd vind is dat je zegt "ik zit niet meer naar muziek te luisteren, maar onderdelen" dat je veel details hoort is goed, maar het zou toch nog een geheel moeten vormen en klinken als muziek :)
Natuurlijk zijn de luidsprekers mogelijk nog niet helemaal ingespeeld, dus hier zou ik toch ook nog wat rekening mee houden. Heb zelf met mijn nieuwe luidsprekers gemerkt dat inspelen echt wel nodig is en de ware muzikaliteit pas daarna hoorbaar is.
Tnx kat.

Ik merk ook dat nu de mini wat meer uren heeft gehad dat alles wat losser komt en het laag echt wat strakker begint te trekken.
Er zat een klein hardheid en "lomp" laag weergave in het geluid in de eerste paar uren maar die is nu volkomen verdwenen.

En wat ik bedoel met "ik zit niet meer naar muziek te luisteren" komt doordat ik gister ook echt naar verschillen aan luistern was tussen de twee amps.

Met de bryston heb je MUZIEK als een groot geheel.

Met de boulder heb je MUZIEK als een groot geheel maar er is ook MEER , je kan je ook laten dwalen in wat er gebeurt in de soundstage waar muziek gespeelt wordt. (Dat noem ik de audiofiel eigenschappen van een set).

Ik heb sets gehad waarbij ik opgegeven moment steeds afgeleid werd van  " lekker muziek luisteren" naar detail in de OPNAME/ muziek en daar ergerde ik me aan.

de bryston db7s deed het heel goed met betrokkenheid tot muziek.

De mini bryston doet dat ook maar dan met een grotere mate van RESOLUTIE.

Je bent betrokken tot muiziek en je hoort meer van wat er afspeelt in detail.

De combi van deze  onderdelen (betrokkenheid /resolutie /spundstage) moet zodanig goed samengesteld zijn dst je een muzikaal /resolutievol luisterervaring krijg waar je als luisteraar (eigenaar van set) uiteindelijk kippenvel van krijgt.

Dit wilt noet zeggen dat wat ik hier lekker vindt een samenstel voor een ander goed en boiend moet zijn.

ABEL BV. heeft een heel ander geluids voorkeur dan ik.
Hij wilt de resolutie vol ,plaatsing correct en pinpoint zoals een studio . Waarbij ik een grootser / live stage geluid prefereer wat minder acuraat hoef te zijn maar meer live en groots.

Dsp en demping tot de uiterste zie je bij mij thuis nniet , maar dat zie je in een concertzaal ook niet . Wel in een studio.

De kharma is een studio preciesie instrument met de eigenschappen om lekker live te spelen.

Beetje best of both world , tis maar hoe je het sound wit tunene en waar je de nadruk op wilt zetten. Wat de speamers doen is uiteindelijk aan de oren van de luisteraar gekoppeld , want jij makkt de keuze  om de speakers een bepaalde kant op  aan te sturen.

Hang je spotify aan dan klinkt het lekker en aangenaam.
Hang je er een dik bron aan dan heb je  nogsteeds een muzikaal maar veel beter gedefineerd geluid.

Het is maar wat je wilt ....

twani

Ik gok erop dat de Mini`s er max twee maanden staan.

Teveel twijfels over de klanksignatuur bij MAZ lees ik tussen de regels door.....

Misschien zijn ze wel té goed ;)

`MAZ voorkeur voor een wat meer organische klank loopt als rode draad door dit topic heen....