aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Nah, ik snap MAz wel en ik waardeer zijn luisterervaringen, en ik vind het lastig te verteren dat een Kharma (alle Kharma;s zijn duur) blijkbaar niet erg goed focust en en geen perfecte afbeelding neerzet, en dat een ander/duurder Kharma model dit blijkbaar wel doet. Als je voor 17.000 euro een LS aflevert die blijkbaar niet perfect focust/afbeeldt, heb je wel iets uit te leggen. Ik begrijp Maz overigens wel. Ik heb een Kharma van Maz thuis gehad die zowat dubbel zo duur is als mijn huidige luidsprekers, terwijl de focus/pinpoint en afbeelding minder goed waren.

Iedere luidspreker zou prima moeten kunnen focussen en afbeelden omdat dit nauwelijks prijsafhankelijk is en veel meer te maken heeft met het ontwerp (en natuurlijk de akoestiek). Natuurlijk zijn er ook ontwerpen waarbij focus en afbeelding minder belangrijk zijn, en qua ontwerp gelet wordt op andere aspecten.
Misschien wil Kharma met bepaalde modellen ook niet scherp focussen, pinpointen of groot, diep en precies afbeelden en misschien wil Kharma soms ook weinig ruimtelijkheid laten horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mitch--

Maar vallen ze dan ook tegen? Je noemt de db7 wel heel vaak en je praat er positiever over dan de mini, is lees ik nu helemaal verkeerd??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Maz..dank voor je vleiende woorden over de weergave van mijn. Of het terecht is weet ik dan weer niet.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op juli 13, 2016, 14:37:32
Maar vallen ze dan ook tegen? Je noemt de db7 wel heel vaak en je praat er positiever over dan de mini, is lees ik nu helemaal verkeerd??
tegen vallen doen ze zeker niet , mits je zou verwachten dat ze dubbel beter zouden zijn dan de db7s gezien de prijsverschil.

ik was volop tevreden en helemaal in love met de db7s , dus daar praat ik heel positief over , helemaal als je rekent dat ze de helft kosten in de boeken.

De mini is veel  mooier voor mij in heel veel opzichten tov de db7s en bijzonderder in de BENAMING en SEGMENTERING(dus niets met geluid te maken) en daar heb ik het eigenlijk voor gedaan , OPTISCH mooier  \ TECHNISCH beter  exclusief \ zeldzamer),  dus  niet zozeer omdat de db7s niet beviel qua geluid maar gewoon omdat ik iets EXCLUSIEF WILDE.

ik wilde gewoon een bijzonder product uit de hoogste segment. Zelfde waarom ik een audi R8 cabrio wil , niet omdat ik er 300 mee kan rijden , maar gewoon omdat het een bijzonder auto is in mijn optiek en heb er altijd kwijlend naar gekeken. Hij is  EXCLUSIEF en daar spaar en betaal ik graag voor.de R8  zal  door de stad(50) of snelweg netzo snel (130) gaan als me huidige sl500 cabrio dus voor de doel A naar B hoef ik me huidige auto niet weg te doen. Sterker nog mijn ford K van 1998 is daar beter in door de stad.

IK HOU VAN EXCLUSIEF SPUL. meer kan ik er niet van maken.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 15:49:34
Maz..dank voor je vleiende woorden over de weergave van mijn. Of het terecht is weet ik dan weer niet.

Gr. Hans

niets te danken hans :), mijn aankoop van de mini heeft niets met geluid en audio te maken in de zin van: gehoormatig verschil  tussen oud en nieuw .Dit was echt een , "'exclusief '' spul willen hebben aankoop.

Dit was een "droom artikel "' voor me en ik heb me droom waargemaakt. thats it.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Zo is dat Maz, gefeliciteerd! Het gaat er om dat jij er van geniet en er anderen niet mee schaadt.
Wel blijven posten hè, ook al hoop en verwacht ik dat deze Kharma's heel lang blijven staan. Je hebt in ieder geval iets heel exclusiefs in huis gehaald. En nu jouw vriendin er ook nog enthousiast over is, kan het gewoon niet meer stuk.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op juli 13, 2016, 16:32:03
Zo is dat Maz, gefeliciteerd! Het gaat er om dat jij er van geniet en er anderen niet mee schaadt.
Wel blijven posten hè, ook al hoop en verwacht ik dat deze Kharma's heel lang blijven staan. Je hebt in ieder geval iets heel exclusiefs in huis gehaald. En nu jouw vriendin er ook nog enthousiast over is, kan het gewoon niet meer stuk.

tnx Sultan, werk momenteel 7 dagen per week , 6 dagen is de winkel open en zondags moet ik de inkoop regelen en administratie van de week doen, Dus aankopen doen in de hobby en sparen om het in een keer uit te geven is een beetje me uitlaat klep denk ik lol, dan heeft werk een doel voor me. :) heb geen kinderen en ben niet getrouwd dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.
Kan dus alles lekker aan mezelf , hobby  en de belastingdienst besteden . lol

Heb even omgerekend laatst en van ieder euro wat ik besteed gaat bijna  net zoveel  naar de belasting. lol

Dus kharmatje voor maz, kharmatje voor de belasting, kabeltje voor maz kabeltje voor de belasting.lol

holco

Is er niet door Kharma verteld hoelang deze speakers nodig hebben om los te komen?

Lijkt mij dat de kenmerken wel al hoorbaar zijn maar dat het ff duurt voordat ze echt muziek gaan maken  ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Citaat van: holco op juli 13, 2016, 16:45:01
Is er niet door Kharma verteld hoelang deze speakers nodig hebben om los te komen?

Lijkt mij dat de kenmerken wel al hoorbaar zijn maar dat het ff duurt voordat ze echt muziek gaan maken  ;)
officieel inspeeluren zijn 200. met een burn in cd is dat tussen 5o en 100.

dus nog even geduld.lol

kharma manual.

kijk naar laatste blz.    hoe gek kan je het maken?

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiK5sHU1_DNAhUBvRQKHRDLAMgQFggnMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.kharma.com%2Fmedia%2F1008%2Fwhitepaper_EXQ_MN%2Ffiles%2Fwhitepaper_exq-mn-2.1.pdf&usg=AFQjCNEKXkKScB0M00HdyiFzA0dTa9WZHw&sig2=WY9YGrwkAqFIEc0k3g6BPg&bvm=bv.126993452,d.bGs

chansig

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 16:26:24
niets te danken hans :), mijn aankoop van de mini heeft niets met geluid en audio te maken in de zin van: gehoormatig verschil  tussen oud en nieuw .Dit was echt een , "'exclusief '' spul willen hebben aankoop.

Dit was een "droom artikel "' voor me en ik heb me droom waargemaakt. thats it.

Jouw openheid waardeer ik zeer. Niets mis met iets kopen wat je gewoon mooi vindt.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mitch--

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 16:23:39
tegen vallen doen ze zeker niet , mits je zou verwachten dat ze dubbel beter zouden zijn dan de db7s gezien de prijsverschil.

ik was volop tevreden en helemaal in love met de db7s , dus daar praat ik heel positief over , helemaal als je rekent dat ze de helft kosten in de boeken.

De mini is veel  mooier voor mij in heel veel opzichten tov de db7s en bijzonderder in de BENAMING en SEGMENTERING(dus niets met geluid te maken) en daar heb ik het eigenlijk voor gedaan , OPTISCH mooier  \ TECHNISCH beter  exclusief \ zeldzamer),  dus  niet zozeer omdat de db7s niet beviel qua geluid maar gewoon omdat ik iets EXCLUSIEF WILDE.

ik wilde gewoon een bijzonder product uit de hoogste segment. Zelfde waarom ik een audi R8 cabrio wil , niet omdat ik er 300 mee kan rijden , maar gewoon omdat het een bijzonder auto is in mijn optiek en heb er altijd kwijlend naar gekeken. Hij is  EXCLUSIEF en daar spaar en betaal ik graag voor.de R8  zal  door de stad(50) of snelweg netzo snel (130) gaan als me huidige sl500 cabrio dus voor de doel A naar B hoef ik me huidige auto niet weg te doen. Sterker nog mijn ford K van 1998 is daar beter in door de stad.

IK HOU VAN EXCLUSIEF SPUL. meer kan ik er niet van maken.

:clapping: ik snap je precies maz! Hoop dat ze gaan brengen wat je hoopt! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

patsijb

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 16:47:34
officieel inspeeluren zijn 200. met een burn in cd is dat tussen 5o en 100.

dus nog even geduld.lol

kharma manual.

kijk naar laatste blz.    hoe gek kan je het maken?

ja ik zie t haha
ik wil ook bij de club hahahaha
helaas is midi boven mijn budget..haha

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op juli 13, 2016, 17:02:42
:clapping: ik snap je precies maz! Hoop dat ze gaan brengen wat je hoopt! :)
Lol. Ze hebben al grbracht wat ik hoopte.

Ze staan prachtig in de woonkamer. ;). En ze maken muziek . ;).

jan-rotterdam

Nu t.z.t. nog een Exquisite (look) subwoofer erbij Maz, aanrader wat mij betreft  ;D

Groeten Jan

YamahaRXV

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 16:52:49
Jouw openheid waardeer ik zeer. Niets mis met iets kopen wat je gewoon mooi vindt.

Gr. Hans

+1  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op juli 13, 2016, 18:42:55
Nu t.z.t. nog een Exquisite (look) subwoofer erbij Maz, aanrader wat mij betreft  ;D

Groeten Jan
Eerst maar eens met de velodyne kijken hoe en wat.een exquisite sub staat zeker op de lijst jan.
Als ik meer ruimte had zou er zeker een exquisite  sub erbij komen .

Helaas past een exquisite sub niet eens in mijn huiskamer. Lol

Mits ik hem als salontafel gaat gebruiken.hahha

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

pvd_66

Mooi  ;D er blijft in ieder geval nog ff genoeg over om te kopen  :worship:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op juli 13, 2016, 19:52:12
Mooi  ;D er blijft in ieder geval nog ff genoeg over om te kopen  :worship:
Idd.lol .  Nu nog de loterij winnen.

Prachtige zin van HARRY ....

""""Twee subwoofers""::

Harry van Dalen had twee subwoofers neergezet. Uiteraard was de vraag: is het nodig? "Nee, het is niet nodig. Waarom doe ik het dan? Omdat het kan!"

ik en Harry  snappen elkaar. Lol.

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op juli 13, 2016, 18:42:55

Groeten Jan
@ jan , " exquiste look "  telt dit ook???  Lol

michel69

Oef Maz wat een beauty's en hoewel een bekende Nederlandse zanger gezongen heeft dat de meeste dromen bedrog zijn gaat dat bij Maz niet op ;) ;D wellicht een niet al te snuggere vraag maar hoe doe je dat eigenlijk me het fine tunen van de plaatsing van de speakers ? aangezien ze 120kg(hebben de onderburen al barsten in hun plafond :tongue2: ) de stuk wegen en daar ga je toch niet even makkelijk mee schuiven/indraaien etc. ?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op juli 13, 2016, 21:12:40
Oef Maz wat een beauty's en hoewel een bekende Nederlandse zanger gezongen heeft dat de meeste dromen bedrog zijn gaat dat bij Maz niet op ;) ;D wellicht een niet al te snuggere vraag maar hoe doe je dat eigenlijk me het fine tunen van de plaatsing van de speakers ? aangezien ze 120kg(hebben de onderburen al barsten in hun plafond :tongue2: ) de stuk wegen en daar ga je toch niet even makkelijk mee schuiven/indraaien etc. ?
Dat valt echt mee met de kharma schotels eronder op een glad vloer.

Voet tegen de stands en beetje drukken en ze schuiven als een puk op glad ijs.

Hadden ze op tapijt gestaan zonder schotels en met de spikes in de vloer dan had je meer problemen met plaatsing.

Verder heb ik ook nog niets gedaan aan de plaatsing. Neergezet en spelen dus daar valt ook nog veel te behalen.

Maar eerst moeten ze inspelen.dus schuiven heeft nog niet echt zin als de speakers nog niet zijn los gekomen.

Wat de buren betreft , onze gebouw is een vrij "nieuw " gebouw en vloeren zijn dik beton. Huis is goed  geluid geisoleerd omdat de flat aan de straat kant ligt.

Heb zelden dat de buren last hebben . Alleen de onderbuurvrouw heeft vroeger eens voor de deur gestaan omdat ze vond dat ze wat hoorde van boven maar dat was ook omdat ik echt hard speelde (feestje).
Voor de rest kan je hier vrij hard spelen omdat de onderburen niet direct onder je slapen . De slaapkamer is niet onder de woonkamer.;).

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 21:19:09
Alleen de onderbuurvrouw heeft vroeger eens voor de deur gestaan omdat ze vond dat ze wat hoorde van boven maar dat was ook omdat ik echt hard speelde (feestje).

Die heb je destijds rustig weten te krijgen met een mooie zonnebril als geschenk en ''compensatie'', en nadien nooit meer last van gehad toch ?  :tounge2: :D

scrutinizer

Citaat van: maz op juli 13, 2016, 20:51:08
Idd.lol .  Nu nog de loterij winnen.

Prachtige zin van HARRY ....

""""Twee subwoofers""::

Harry van Dalen had twee subwoofers neergezet. Uiteraard was de vraag: is het nodig? "Nee, het is niet nodig. Waarom doe ik het dan? Omdat het kan!"

ik en Harry  snappen elkaar. Lol.

Nee hoor!! Misschien selectief, Maz .... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....