aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 17:26:19
Ondertussen heeft Maz de Kharma sub ingeruild met een VELODYNE 12inch sub met meetmicrofoon.
Leek me een beter aanvulling op de EXQUISITE ivm de inmeet optie.

Mooie sub Maz  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: YamahaRXV op juni 25, 2016, 17:44:10
Ah, dat verklaart veel... :D

Kan je gewoon bij Scrut naar vragen. Schijnbaar heeft hij in het dagelijkse leven al vaker opmerkingen gekregen dat hij zelf een woordenboek heeft gemaakt. Iedere maand een update..

Aangezien hij deze maand vroeg was met zijn update (gister ontvangen voor juli 2016) kon ik de bewuste zin snappen. Pffff....mazzel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

;D
Ik dacht ..die ligt voor de hand :)

Maar effe zonder dollen.....

Als je voor een geeltje voorzien bent ::) ........ga je toch geen roodje uitgeven for looks alone....

Een soort van one size fits all onder onze gekleurde jasjes.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

mwahhh...als ik het geld zou hebben zou hier ook een dikke vette geile versterker staan.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op juni 25, 2016, 17:56:00
mwahhh...als ik het geld zou hebben zou hier ook een dikke vette geile versterker staan.

Gr Hans

Maar....dan moet je hem wel vet houden ...anders gaat tie zeer doen, Hans. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

chansig

Denk je nu echt dat ik wil weten wat jij met vette versterkers wilt doen ? Dus laat je ervaringen aub maar zitten.  :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op juni 25, 2016, 16:06:09
Zoals gewoonlijk weer een vrij ''wazige'' en haast cryptische zinspeling....  :yawnee:

Weet je RXV....Het is net als met kleding.
Soms moet je in het pak..... maar wil niet zeggen dat het je lekker zit :)

scrutinizer

Citaat van: chansig op juni 25, 2016, 18:00:51
Denk je nu echt dat ik wil weten wat jij met vette versterkers wilt doen ? Dus laat je ervaringen aub maar zitten.  :D

Gr Hans

Oeps....Ik koop mijn versterkers niet vet, Hans.
En 'lubed' houd ik hem wel op een andere manier ......als ik niet op de partituur hoef te letten. ;)

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op juni 25, 2016, 18:01:35
Weet je RXV....Het is net als met kleding.
Soms moet je in het pak..... maar wil niet zeggen dat het je lekker zit :)

Klopt, maar andersom komt ook (weliswaar in mindere mate) voor  :)

DofN

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 11:51:38
Tnx hans . IK ga er niet om liegen , heb ondertussen zoveel goedkoop en duur spul gehad en gehoord om te weten dat je met een goede  samengesteld set van rond 2500 euro (tweedehands) behoorlijk muziek in huis kan halen waar menigte audiofiel met een tig duizend euri set  jaloers op wordt. (Kijk maar naar Jerry).Helaas /gelukkig wilt het oog  ook wat en daar betaal je dik voor.

^^

Ben het hier wel mee eens en het kan zelfs voor minder als je alleen naar de componenten kijkt en je luisterdriehoek en luisterkamer/ruimte akoestisch in orde is.. Voor het oog kan je ook best iets heel moois kan samenstellen waarvoor je niet dik betaalt (<2500 euro). Maar goed, wat is dik betalen en wat niet? Iedereen heeft zijn eigen referentiekader.

Hoe bevalt die sub Maz, klinkt het beter als je hem afregelt met de interne DSP?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

patsijb

gefeliciteerd met je new kharmas Maz..
die serie blijft geweldig
boulder is niet mijn ding..

scrutinizer

:withstupid:

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 11:51:38
Tnx hans . IK ga er niet om liegen , heb ondertussen zoveel goedkoop en duur spul gehad en gehoord om te weten dat je met een goede  samengesteld set van rond 2500 euro (tweedehands) behoorlijk muziek in huis kan halen waar menigte audiofiel met een tig duizend euri set  jaloers op wordt. (Kijk maar naar Jerry).Helaas /gelukkig wilt het oog  ook wat en daar betaal je dik voor.

Citaat van: doorofnight op juni 26, 2016, 09:32:39
^^

Ben het hier wel mee eens en het kan zelfs voor minder als je alleen naar de componenten kijkt en je luisterdriehoek en luisterkamer/ruimte akoestisch in orde is.. Voor het oog kan je ook best iets heel moois kan samenstellen waarvoor je niet dik betaalt (<2500 euro). Maar goed, wat is dik betalen en wat niet? Iedereen heeft zijn eigen referentiekader.

Hoe bevalt die sub Maz, klinkt het beter als je hem afregelt met de interne DSP?

Kan het hier niet mee eens zijn .....Maar hoor je mij er over..... ::)

CiteerMaar goed, wat is dik betalen en wat niet? Iedereen heeft zijn eigen referentiekader.

^^ ..op deze na dan ;)

Mr.M

Citaat van: doorofnight op juni 26, 2016, 09:32:39
^^

De sub is nog niet in huize maz.wordt van de week als goed is gebracht.
Ben wel benieuwd naar de sub en het verschil tussen een sub met on board dsp /EQ en geen EQ.
Citaat van: patsijb op juni 26, 2016, 10:57:03
gefeliciteerd met je new kharmas Maz..
die serie blijft geweldig
boulder is niet mijn ding..
Tnx. Pats. Kan niet wachten er op.

Citaat van: scrutinizer op juni 26, 2016, 11:12:40
:withstupid:

Kan het hier niet mee eens zijn .....Maar hoor je mij er over..... ::)

^^ ..op deze na dan ;)

[emoji23]  ,
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

frank2

Wat ik niet begrijp is waarom je een sub wilt als je dure kharma s krijgt, geven die niet genoeg bass? Integratie is meestal lastig en vaak klinkt het onnatuurlijk omdat ze een ander bassgeluid geven dan je speakers. Dat is gelukkig niet altijd zo maar is moeilijk in te schatten van te voren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

yorkie13

En dat advies komt van iemand met een 4.0 surroundset ?

Wel eens een goede subwoofer getest ?

Grappig dat Kharma hiervoor zelf diverse passende subwoofers voor in het assortiment heeft  8)

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op juni 26, 2016, 13:24:14
Wat ik niet begrijp is waarom je een sub wilt als je dure kharma s krijgt, geven die niet genoeg bass? Integratie is meestal lastig en vaak klinkt het onnatuurlijk omdat ze een ander bassgeluid geven dan je speakers. Dat is gelukkig niet altijd zo maar is moeilijk in te schatten van te voren.

Ondanks de haast ontelbare uitermate tevreden luisteraars die gebruik maken van een sub i.c.m. de bij hun in huis staande vaak kwalitatief goede speakers blijven er een (klein) aantal personen maar hardnekkig volhouden dat een sub veelal afbreuk doet aan het gehele klankmatige plaatje  :-X
Heeft dus nauwelijks tot niets te maken met het slecht of te weinig weergeven van laag van speakers, en zeer zeker niet in het geval van Kharma,s kan ik je melden. Ik heb persoonlijk nog geen Kharma gehoord die ''bass shy'' was, en bij Maz thuis was dat ook zeker niet het geval in alle gevallen dat ik meerdere type Kharma,s daar heb mogen beluisteren.
Sorry hoor, maar het lijkt er op dat er wederom weer onzinnige en totaal niet onderbouwde uitspraken worden gekopieerd van een paar personen in jouw directe audio kringetje Frank. Namen hoef ik niet te noemen want die zijn m.i. makkelijk in te vullen denk ik zo...

Contour

Ik kan me wel vinden in de gedachtegang dat fronts en sub van hetzelfde kwaliteits niveau moeten zijn, zelfde fabrikant en zelfde serie is natuurlijk nog beter. Of deze Kharma's in Maz ruimte perse een sub nodig hebben is op voorhand eigenlijk niet te zeggen. Mocht het niet nodig blijken kan de sub weer worden doorverkocht, dus geen man overboord...

Groetjes Walter

chansig

Wat gebeurt er als je een sub hebt met een unit van 300 euro en een front met een laag unit van 80 euro ?

Ik denk namelijk dat die verhouding eerder en vaker voorkomt dan andersom.

Maar goed....we denken veel, ervaren veel en menen daarom veel te weten.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Ik heb de laatste jaren geen goedkope units in mijn fronts gehad. Wel goedkopere subunits.....als het goed is afgesteld hoor je dat echt niet.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op juni 26, 2016, 14:48:23
Ondanks de haast ontelbare uitermate tevreden luisteraars die gebruik maken van een sub i.c.m. de bij hun in huis staande vaak kwalitatief goede speakers blijven er een (klein) aantal personen maar hardnekkig volhouden dat een sub veelal afbreuk doet aan het gehele klankmatige plaatje  :-X
Heeft dus nauwelijks tot niets te maken met het slecht of te weinig weergeven van laag van speakers, en zeer zeker niet in het geval van Kharma,s kan ik je melden. Ik heb persoonlijk nog geen Kharma gehoord die ''bass shy'' was, en bij Maz thuis was dat ook zeker niet het geval in alle gevallen dat ik meerdere type Kharma,s daar heb mogen beluisteren.
Sorry hoor, maar het lijkt er op dat er wederom weer onzinnige en totaal niet onderbouwde uitspraken worden gekopieerd van een paar personen in jouw directe audio kringetje Frank. Namen hoef ik niet te noemen want die zijn m.i. makkelijk in te vullen denk ik zo...

Vanuit de 2.0 scene is dit geen common knowledge, RXV.
Zou het zo kunnen zijn ::) .....dat het 'merendeel' van de users hier misschien systemen hanteren die HT gebaseerd zijn. ;) 

martien

Is denk ik wel zo, maar het merendeel zal muziek toch in stereo luisteren denk ik. (met sub)

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juni 26, 2016, 13:24:14

Ben het niet vaak met de wat boude formulering van Frank eens. Maar vind dat hij hier netjes tussen de lijntjes schrijft/blijft.......

Citaat van: YamahaRXV op juni 26, 2016, 14:48:23

......Dat kan ik van jou in deze niet zeggen. ;)

Citaat van: martien op juni 26, 2016, 15:20:14
Is denk ik wel zo, maar het merendeel zal muziek toch in stereo luisteren denk ik. (met sub)

.......