aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

peterbig

Citaat van: maz op juni 23, 2016, 21:37:44
Eindelijk GOED NIEUWSSSSS over de inbraak op de zaak......

Aansprakelijkheid Verzekering van de assurantie maatschapij wilt schikken en de schade deels uitbetalen.

[emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji344] [emoji344]
Goed bericht!!
Worden het nu dan toch de midi's??

Heb je al een contra expert ingeschakeld? Om dat ze maar deels betalen?
Vaak zit er dan nog wel wat meer in.

Mr.M

Citaat van: peterbig op juni 23, 2016, 23:00:11
Goed bericht!!
Worden het nu dan toch de midi's??

Heb je al een contra expert ingeschakeld? Om dat ze maar deels betalen?
Vaak zit er dan nog wel wat meer in.
Hahaha.lol nee. Dat wordt geen midi.  Dit geld is zakelijk en niet voor privé doeleinden. ;)

Ik heb een goed advocaat die alles op de voet naloopt. Dus als er meer uit te halen is zal die dat zeker aangeven.

Als dit een openings bod is dan zal er waarschijnlijk een tegenbod komen van mijn kant maar als dit een definitief besluit is en aangevochten moet worden dan is nog maar de vraag of het zin en nut heeft.
Ik ben hier al heel erg blij mee. Alles wat er evt extra uit kan is mooi meegenomen.

Ik laat dit gevecht over aan de mensen die er verstand van hebben.:)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op juni 23, 2016, 23:18:05
Gaat de goede kant op Maz. Goed dat je een advocaat hebt.
Gelukkig heb ik me zakelijk goed verzekerd tegen geschillen en aansprakelijkheids gebeuren.

Gaat zeker de goede kant op. Echter is dit een bod waarbij ze willen schikken zonder verder rechtelijke gezeik. bij niet akkoord en "hoger beroep" komt dit te  vervallen. Dus als ik dit niet accepteer dan is het erop of eronder zoals ik de brief lees.

Ben benieuwd wat me advocaat hiervan gaat zeggen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Om toch even terug te komen op MUZIEK....

DIT setje wat ik nu heb staan klinkt echt verdomd goed (voor the time beeing).
Ik weet niet waar het door komt of het de combi is van vv en ev die zoeen goed geluid geeft uit een vrij basic speaker of dat deze speakers voor de prijs gewoon uitzonderlijkngoed zijn .Dit klinkt  in ieder geval heel prettig en lekker om naar te luisteren.
NOU moet ik zeggen dat de kharma sub daar een groot bijdrage aan levert. Want zonder de sub is het maar een dun  en licht muziek beleving.
Dit klinkt Totaal niet audiofiel maar gewoon lekker!!!!
Van alles is er een beetje. Lol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

RZeemering

Het klinkt alsof je een setje Harbeth's hebt staan ;)
Zo schrijven een aantal mensen ook over die speakers haha
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: RZeemering op juni 24, 2016, 08:23:15
Het klinkt alsof je een setje Harbeth's hebt staan ;)
Zo schrijven een aantal mensen ook over die speakers haha
Ik wil niet zeggen dat dit de niveau van de shl5 halen welke ik had maar de ervaring is een beetje zelfde maar in een minder verfijnd niveau.
Harbeth shl5 welke ik had was echt een volwassen speaker met een volwassen druk opbouw en "attac" voelbare slagen (zonder sub).
Maar idd een beetje Harbeth gevoel. Ik zat tot vrij laat te luisteren en bijna alle soorten muziek klonk lekker.
Misschien overdreven maar ik heb een gelukkiger gevoel met deze set dan dat ik met de VIVID K1had hier thuis.

Hier zit ik gewoon lekker naar te luisteren , en met de K1 had ik steeds het idee dat er iets niet klopte en luisteren zat er niet in. Was meer zoekend luisteren dan genietend naar muziek luisteren.
Ongelooflijk hoe een speaker in een ruimte kan mis match vormen.
Een 20k speaker (k1) waar ik van had verwacht dat die mij omver zou blazen kwam totaal niet tot zijn recht in mijn kamer en bij de oude eigenaar klonk en klinkt het nogsteeds wauw....
En een voor audiofielen begrippen  simpel kenwood monitor  met een sub kan weer zo goed klinken.

Had ik een sub met de VIVID gehad dan zou het weer hemels ervaring  zijn geweest maar goed van zoeen speaker met 4 laag units verwacht je niet dat je hem moet aanvullen met sub om het met de ruimte goed te laten klinken.

Ik moet je eerlijk toegeven ik zit al paar dagen met met plezier naar mijn set te luisteren.

chansig

Ik denk dat een speaker van 20K iets andere verwachtingen schept dan 1 van een paar honderd euro.

Zet mijn Kenwood op de plek van Boulder en je bent weer een beetje blijer. Dat het zo goed kan klinken voor zo weinig geld. Jammer dat het oog ook wat wilt.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op juni 24, 2016, 09:36:36
Ik denk dat een speaker van 20K iets andere verwachtingen schept dan 1 van een paar honderd euro.

Zet mijn Kenwood op de plek van Boulder en je bent weer een beetje blijer. Dat het zo goed kan klinken voor zo weinig geld. Jammer dat het oog ook wat wilt.

Gr Hans

Dat weet ik ondertussen al te goed Hans, dat prijs en merk totaal niet van belang is om een goed en lekker klinkend set neer te zetten.
ik ben nu ook al gelukkig maar wil toch de tighonderd keer duurdere MINI EXQUISITE HEBBEN.

ken je deze reclame? lol

https://www.youtube.com/watch?v=GtdukyCsqI4

chansig

Maz je bent 1 van de weinigen die daar eerlijk en transparant over is (in mijn ogen dan).

Alleen daarom al gun ik je de meest dure/geile/bling/bling set die je kan krijgen.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Vik

Inderdaad dat vind ik ook. Erg fout met de klassieke lijnen!  ^^

Citaat van: twani op juni 23, 2016, 22:30:55
Héé, de nieuwe auto van Erich Honecker ;). Zó fout dat ie eigenlijk wel weer lekker is :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mr.M

Citaat van: chansig op juni 24, 2016, 11:57:12
Maz je bent 1 van de weinigen die daar eerlijk en transparant over is (in mijn ogen dan).

Alleen daarom al gun ik je de meest dure/geile/bling/bling set die je kan krijgen.

Gr. Hans
Tnx hans . IK ga er niet om liegen , heb ondertussen zoveel goedkoop en duur spul gehad en gehoord om te weten dat je met een goede  samengesteld set van rond 2500 euro (tweedehands) behoorlijk muziek in huis kan halen waar menigte audiofiel met een tig duizend euri set  jaloers op wordt. (Kijk maar naar Jerry).Helaas /gelukkig wilt het oog  ook wat en daar betaal je dik voor.

Mr.M

Mr.M

Nu nog een mooie AUDIO RESEARCH  REF 3 en maz is nog gelukkiger dan die al is.[emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji7] [emoji7]

peterbig

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 11:55:50
Nu nog een mooie AUDIO RESEARCH  REF 3 en maz is nog gelukkiger dan die al is.[emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji7] [emoji7]
d
Staat ook nog een mooie 5se te koop!

Mr.M

Citaat van: peterbig op juni 25, 2016, 13:31:05
d
Staat ook nog een mooie 5se te koop!
Daar heb ik nou het geld helaas niet voor...:( anders hadden ze nu hier gestaan.
Dat is de upgrade na de ref 3. ;).

Je moet wat te dromen hebben
....

scrutinizer

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 11:51:38
Tnx hans . IK ga er niet om liegen , heb ondertussen zoveel goedkoop en duur spul gehad en gehoord om te weten dat je met een goede  samengesteld set van rond 2500 euro (tweedehands) behoorlijk muziek in huis kan halen waar menigte audiofiel met een tig duizend euri set  jaloers op wordt. (Kijk maar naar Jerry).Helaas /gelukkig wilt het oog  ook wat en daar betaal je dik voor.

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 13:39:34
Daar heb ik nou het geld helaas niet voor...:( anders hadden ze nu hier gestaan.
Dat is de upgrade na de ref 3. ;).

Je moet wat te dromen hebben
....

Volstaat een folder dan niet ..... als er geen differentiaties mee gepaard gaan, Maz?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op juni 25, 2016, 15:17:52

Volstaat een folder dan niet ..... als er geen differentiaties mee gepaard gaan, Maz?
Kan de MODERATOR  aub hier de ONDERTITELING in het NED aanzetten. Lol
Als ik dit zo lees dan denk ik aan poker spelen.

Contour

Hallo Maz, weet je al wanneer je nieuwe Kharma speakers richting Rotterdam komen?

peterbig

Citaat van: maz op juni 25, 2016, 15:30:59
Kan de MODERATOR  aub hier de ONDERTITELING in het NED aanzetten. Lol
Als ik dit zo lees dan denk ik aan poker spelen.
Idd er staat iets, maar wat??? Lol.

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op juni 25, 2016, 15:17:52

Zoals gewoonlijk weer een vrij ''wazige'' en haast cryptische zinspeling....  :yawnee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Contour op juni 25, 2016, 15:35:29
Hallo Maz, weet je al wanneer je nieuwe Kharma speakers richting Rotterdam komen?
Verwachting is 5-8weken. Kast is al gespoten en klaar alleen de filter moet inelkaar. De zilver spoelen worden op specificatie gemaakt dus het is even geduld voor maz.

Citaat van: peterbig op juni 25, 2016, 15:57:20
Idd er staat iets, maar wat??? Lol.
Gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt.lol
Ik dacht het ligt vast aan mij.
Citaat van: YamahaRXV op juni 25, 2016, 16:06:09
Zoals gewoonlijk weer een vrij ''wazige'' en haast cryptische zinspeling....  :yawnee:
Als jullie het al niet snappen dan kan je mij niet kwalelijk nemen.lol
Citaat van: chansig op juni 25, 2016, 16:32:44
Ik snap hem wel hoor.... :D :D

Gr. Hans
Komt doordat jij ook een bijzonder geval bent Hans. Lol

chansig

Coax AQ Carbon

Mr.M

Ondertussen heeft Maz de Kharma sub ingeruild met een VELODYNE 12inch sub met meetmicrofoon.
Leek me een beter aanvulling op de EXQUISITE ivm de inmeet optie.