aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik voldoe graag aan mensen hun verwachtingen..... :D

Maar zoals velen maak jij ook de voute gedachte dat een grote speaker meer problemen zou geven dan een kleine speaker.

Over het DSP gebeuren en wat mensen daar van vinden ? Vind het en ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Moet nog beginnen  :D Ik was de hoop vergeten....maar ook met dat woord erbij gaat het nergens over. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: WickedGame op juni 17, 2016, 09:00:15
Damn... lees je weer weken niet mee op het forum heeft Maz alweer nieuwe speakers en sap om het aan te sturen.

Je hebt nu naar mijn mening wel een van de aller mooiste Kharma's die er zijn. Een droom!  :inlove:

Tnx wicked.

Het is een droom die uitkomt.kan niet wachten tot ik alles aangesloten heb.
Kharma EXQUISITE  en BOUlDER in huize maz........[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]

Citaat van: jan-rotterdam op juni 17, 2016, 17:49:13
Ben benieuwd wat je van de Exquisite Mini gaat vinden Maz  ;D

Een subwoofer in combinatie met een Exquisite Mini is toch een welkome aanvulling was mijn ervaring, hij doet zelfs nog steeds mee met de Exquisite Midi's  ;D ;D ;D

Mijn Kharma subwoofer betreft trouwen een Ceramique Subwoofer maar met het uiterlijk van de Exquisite serie

Groeten Jan

Hoi Jan.

Ben zelf ook zeer benieuwd naar de Mini Exquisite en hoe het samen zal gaan met de nieuwe kharma sub en de Boulder versterking.
Het ieder geval mijn doel bereikt om een KHARMA EXQUISITE in eigen ruimte te hebben.

Leukste is dat ik van kharma de s7s db7s db7  3.2  2.3 en de costum 2 serie  in de zelfde ruimte heb mogen horen.En nu de EXQUISITE mini.[emoji123] [emoji123] [emoji123] [emoji123]

Qua betrokkenheid was de db7s het beste.

Qua detail weergave en resolutie was de 2.3 heel goed

Qua ruimtelijkheid vond ik de 3.2 gezien het formaat heel goed.

S7s was ok, maar had meer verwacht om eerlijk te zijn. (Tov  de 3.2)

Ik weet niet of je het een upgrade kan noemen van 3.2 naar s7.
Eerder een side grade met een net ander sound. Wel iets beter Maar niet wauw zoveel beter.
Dat zegt eigenlijk heel veel over de kwaliteit die de 3.2 heeft.

De verwachting wat ik van de s7s had kreeg ik  van de db7s. Dat was echt een groot verschil in weergave tov alle andere kharmas welke ik heb gehad.

Die betrok me echt behoorlijk meer met muziek dan de rest.

Toen snapte ik de "echte" mening vanbetrokkenheid DENK IK.

Ben nog wel benieuwd of het nog betrokkender( als die woord bestaat) kan.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Former member 78

Citaat van: maz op juni 14, 2016, 13:54:35
Ik weet hoe dat komt. Je had pech en je werd getakeld met de motor op stationair. Lol.
PS heb je een 500 v8 motor of 350 v6?

Dat was niet mijn SL, maar die van een vriend.
Het gaat om een 500, een lekkere V8 dus :)

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op juni 18, 2016, 07:22:53
Dat was niet mijn SL, maar die van een vriend.
Het gaat om een 500, een lekkere V8 dus :)
Mijn SL  heeft nooit onder de  10L/100km  gekomen.
Maar goed mijn rijstijl is niet bepaald een zuinig rijstijl.
Als ik zuinig wil rijden dan pak ik mijn FORD K tje wel.;) Of de Vespa.
Als ik in de SL rijd dan wil ik hem horen BRULLEN ...[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji344] [emoji345] [emoji344] [emoji345] [emoji345] [emoji346] [emoji346] [emoji346] [emoji348] [emoji349][emoji350] [emoji351] [emoji351] [emoji350] [emoji351]
deze heeft een aangepast geluid en klinkt echt waanzinnig .
De  heerlijke v8 geluid is net muziek in mijn oren.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

peterbig

Citaat van: maz op juni 18, 2016, 11:02:10
Mijn SL  heeft nooit onder de  10L/100km  gekomen.
Maar goed mijn rijstijl is niet bepaald een zuinig rijstijl.
Als ik zuinig wil rijden dan pak ik mijn FORD K tje wel.;) Of de Vespa.
Als ik in de SL rijd dan wil ik hem horen BRULLEN ...[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji344] [emoji345] [emoji344] [emoji345] [emoji345] [emoji346] [emoji346] [emoji346] [emoji348] [emoji349][emoji350] [emoji351] [emoji351] [emoji350] [emoji351]
deze heeft een aangepast geluid en klinkt echt waanzinnig .
De  heerlijke v8 geluid is net muziek in mijn oren.

een Kharma uitlaat??? lol. lol.

Former member 78

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

peterbig

Citaat van: YamahaRXV op juni 18, 2016, 15:06:00
Over een brute sound gesproken...

Juist, en dat kunnen ze in Breda nu ook  :clapping: :clapping: I Love Brab(us)ant  ;) ;)

Mr.M

Oeffffff. Maak me gek....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

YamahaRXV

Citaat van: Roderick op juni 18, 2016, 21:07:27
BMW M5 eisenmaan exhaust tunnel

https://www.youtube.com/watch?v=iB2nvtcw_Ag

;D ;D ;D ;D ;D

:worship: :worship:

Blijft zeker qua sound één van de mooiste atmosferische motoren (de S85 V10) die BMW ooit heeft geproduceerd  :headbanging:
Kan de huidige M5 met zijn turbomotor niet tegenop i.m.o.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Citaat van: twani op juni 17, 2016, 20:45:37
Precies de mensen DSP reageren :)

Niks tegen DSP hoor.  Geef alleen de eventueel valkuilen van (té?) grote luidsprekers aan.

Tevens valt mij op dat vooral de grote glimmende sets "véélbesproken" lijken, dat terwijl kostprijs en de omvang van de koelribben  werkelijk helemaal niets zegt over de verwachten geluidskwaliteit (niet kwantiteit dus!)

Ik liep met mijn Dynaudio monitors ( Focus 110 en 140, Contour S1.4 en Confidence C1) tegen dezelfde akoestiek aan.

Enkel de 27 Hz bump ontbrak. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

Mijn aller eerste "hifi speakers....
Gekocht in 1996 . Wat was ik hier blij mee toen ....
Nu weer in dienst en hij ziet er nogsteeds prachtig uit.

Mr.M

BRYSTON 4BSST naast de BOULDER 860. Amp.
Twee prachtige eindtrappen naast elkaar op een toen de tijd 100 gulden speakers van de kringloop. ;)

Contour

Je kan naast de zonnebrillen ook wel een hifi handel beginnen met al die mooie eindtrappen! Heftig hoor!

Mr.M

Er is muzieeeekkkkk......[emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji350]

Klinkt wat dun in het laag maar dat komt goed. Zometeen de sub eens aansluiten.

Weet iemand of ik bij de ARC LS17SE naast de xlr uitgang tegelijk ook van de RCA uitgang kan tappen voor de sub????

Mr.M

Citaat van: Contour op juni 19, 2016, 14:25:32
Je kan naast de zonnebrillen ook wel een hifi handel beginnen met al die mooie eindtrappen! Heftig hoor!
Valt mee dit. Heb 3 amp's in huis. Was een tijd dat ik een kamer vol spullen had gekocht voor de probeersel.lol

Mr.M

Owjeee de zon komt door..... snel broek aan en dak open.lol.
Sub sluit ik later wel aan.

Dirk

Citaat van: maz op juni 19, 2016, 14:34:27
Weet iemand of ik bij de ARC LS17SE naast de xlr uitgang tegelijk ook van de RCA uitgang kan tappen voor de sub????
er staat iig niets specifieks in de manual dat het niet zou kunnen, dus gewoon proberen, kan ook niet echt wat stuk gaan imo, tenzij je natuurlijk volumes te hoog zet (op de sub bvb) en zo wat opblaast...maar da's dan toch echt jouw eigen schuld  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

michel69

Citaat van: maz op juni 19, 2016, 14:08:50
BRYSTON 4BSST naast de BOULDER 860. Amp.
Twee prachtige eindtrappen naast elkaar op een toen de tijd 100 gulden speakers van de kringloop. ;)

Haha nice Maz je bent iig weer uniek qua aangesloten apparatuur op deze Kenwoods ;D denk niet dat er ooit in deze wereld zo'n versterking/bron etc.  op aangesloten is geweest :hehe: hoe klinken ze? ze er btw er nog heel netjes uit voor hun leeftijd, je bent er duidelijk altijd voorzichtig mee geweest.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

brtram

Citaat van: maz op juni 19, 2016, 14:06:45
Mijn aller eerste "hifi speakers....
Gekocht in 1996 . Wat was ik hier blij mee toen ....
Nu weer in dienst en hij ziet er nog steeds prachtig uit.

Jouw ouders moeten wel heel veel van je houden  :clapping:
Geef jij ze een setje (oude) speakers cadeau, haal jij ze terug als je zelf heel effe zonder zit  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=145469.0;attach=180761;image
Zijn het  watergekoelde speakers dat er slangen naar toe lopen?  :nowink:

Mr.M

De set staat nu met de sub aangesloten en je zult toch echt versteld staan dat je zoeen geluid kan krijgen uit een simpel speaker. Nou moet ik zeggen dat de kenwood monitors voor de tijd hele mooie speakers waren.

Zit nu lekker te luisteren en gezien de 0,0 verwachting dat ik had ben ik toch zwaar onder de indruk hiervan (met de sub erbij).
Ze gooien toch een akelig mooie stage en plaatsing neer.

Ze verdwijnen ook behoorlijk goed .
Al bij al helemaal niet onaangenaam of vervelend om naar te luisteren.lol.

Ook het hoog!!!zaangenaam en toch sprankelend.
Stemmen zijn vrij helder en goed geplaats en diepte is redelijk goed.
Ok, geluid zweeft niet als een aura om je heen maar toch heb je een vrij goed " ruimtelijkheid " gevoel.
De resolutie en detail weergave is niet hoog maar wat je hoort is best lekker en aangenaam.

Verdikki zeg, zit te luisteren naar DEAD CAN DANCE en heb niet het idee dat ik naar mijn oude (1996)  100 gulden kringloop uitverkoop speakers aan luisteren ben. Hahahah. 

Denk dat de versterking en VV hier een grote bijdrage aan levert om uit een simpel speaker behoorlijk geluid te halen.

Maz ZIT weer lekker met muziek thuis en het klinkt nog onverwacht goed ook .
Als de BOULDER ARC combi dit resultaat geeft met een simpel.oud monitor , oeffffff ben ik benieuwd hoe het met de MINI EXQUISITE zal gaan straks.