aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Citaat van: Maro op mei  3, 2016, 17:32:11
Hoe kom je daar nu bij? Als je een artiest aanklikt krijg je alles wat je van die artiest op je HD hebt staan in beeld + in geval van een Tidal abo alles wat Tidal verder nog heeft + alles waar die artiest aan meegewerkt heeft ect ect.
Maro je hebt gelijk via deze weg kun je er wel komen, maar dat vind ik geen prettige weg. Als ik via het tabblad Albums blader staan nu niet alle albums van de gewenste album artist (zoals gedefinieerd in de tag's zoals ik die in de tracks heb vastgelegd) bij elkaar.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Maro

Citaat van: LABO op mei  3, 2016, 19:24:50
Maro je hebt gelijk via deze weg kun je er wel komen, maar dat vind ik geen prettige weg. Als ik via het tabblad Albums blader staan nu niet alle albums van de gewenste album artist (zoals gedefinieerd in de tag's zoals ik die in de tracks heb vastgelegd) bij elkaar.

Dat is vreemd, bij mij staat dat wel goed. Geen idee hoe dat zou kunnen, misschien eens op het Roon forum vragen? Misschien moet je gewoon via het tabblad Artists zoeken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

Citaat van: LABO op mei  3, 2016, 19:24:50
vreemd, hier geeft Roon ook alles zoals het hoort weer.
heb je in het dropdown menu (rechtsboven als je eenmaal in de album view zit) wel op "sort by artist" staan?
de keuzes daar zijn specifiek;
sort by artist
sort by most played
sort by date added
sort by date
sort by album title
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Citaat van: Dynky op mei  3, 2016, 19:53:36
heb je in het dropdown menu (rechtsboven als je eenmaal in de album view zit) wel op "sort by artist" staan?
sort by artist
sort by most played
sort by date added
sort by date
sort by album title

+1  Hier ook totaal geen problemen mee, ziet er allemaal keurig netjes geordend en overzichtelijk uit  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

Citaat van: Dynky op mei  3, 2016, 19:53:36
sort by artist
sort by most played
sort by date added
sort by date
sort by album title

Ja dat heb ik ook, maar ik wil geen sortering op artist maar op Album Artist. En daar zit bij mij toch een verschil in wegens de tag's zoals ik die in mijn file's heb.

Ik gebruik overigens nog steeds veel liever de Linn Kazoo app dan Roon. Te meer daar het streamen van 24 Bit / 192 kHz via Roon hapert. Neem aan dat dit komt omdat Roon op mijn MacBook staat die dan weer de NAS via WiFi moet benaderen terwijl Kazoo gewoon gebruik maakt van MinimServer op de NAS die vervolgens de Linn Akurate voedt over Ethernet. Roon gaat daarentegen direct van de NAS naar de Devialet (ook Ethernet). Mijn oorspronkelijke idee was om de Akurate eruit te doen maar gezien de geschetste situatie en ik de Roon Server niet op mijn NAS (Synology DS414 Slim) kan installeren omdat die 32 Bit is zal de Akurate wel blijven.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ik denk dat ik het voorlopig gewoon bij de laptop/dac hou.

Verder heb ik net besloten om toch naar de audio show  te gaan.

Dus ben druk aan kijken voor een ticket en hotel.
Heb net een ticket gevonden vanuit Eindhoven , dus die ga ik Zometeen boeken.
Dit wordt vrijdag avond 19.00 heen vliegen en zondag 21.00 avond terug.

Dan heb ik 2 volle dagen om rond te lopen .

Wie van de forum zijn er eigenlijk? Misschien dat we een drankje kunnen doen samen.lol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

pvd_66

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op mei  5, 2016, 00:20:47
Beetje te laat, volgend jaar een groepsuitje boeken  ;D
Lijkt me ookngaaf.

Ik kan sowieso met de kharma ploeg een avondje doorbrengen , daarnaast zijn er nogal wat bekende van me die daar  zijn dus eenmaal daar zal het vanzelf wel uitlopen tot een gezellig drankje na de show.

Maar leek me ook wel leuk om een drankje te doen met de ht ers. ;).

Next time!

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Vanavond wordt weer een laat avondje. Morgen heerlijk vrij dus het mag weer laat worden. ;)

https://open.spotify.com/track/08fsjbOK2ruSfbBTcmEZHZ

https://open.spotify.com/track/2kRDfJjYuF7HjXv6ARqYqG

Mr.M

Gister een poging gedaan om een GAMUT eindtrap (D200 MK3) in huis te halen om eens gamut versterking aan te voelen maar we kwamen er net niet uit met de tegenpartij helaas.

Jammer want heb hele mooie verhalen gehoord over gamut versterking.

Op naar de volgende kandidaat.lol

Mr.M

Citaat van: Graphtuner op mei  2, 2016, 12:50:36
ik heb trouwens een nieuwe bril nodig, huidige glazen laat de topcoating los waardoor ik lichte vlekken krijg.
Maar daarvoor naar Rotterdam vanuit België bollen lijkt me wat gek, ondanks ik het een mede hifi liefhebber wel zou gunnen  ;D

Hoi Graphtuner, dat is idd een lange rit,lol.

Het is heel leuk als je audio vrienden over de vloer krijgt en je kan elkaar nogeens helpen.

Er zijn ondertussen al een aantal audio vrienden die al bij me zijn geweest  voor een of meerdere brillen.Lynch en zijn vrouw zijn inmiddels al 4 brillen verder .

MIJN GROOTSTE DANK LYNCH. Kharmas klinken heerlijk! Lol.

Hopelijk kan jij net zo goed door de brillen kijken als ik kan horen door de kharmas. Lol hahaha

Maargoed zij wonen dan ook 5 min fietsen van de zaak vandaan.

lynch1979

Citaat van: maz op mei  5, 2016, 10:57:14
Hoi Graphtuner, dat is idd een lange rit,lol.

Het is heel leuk als je audio vrienden over de vloer krijgt en je kan elkaar nogeens helpen.

Er zijn ondertussen al een aantal audio vrienden die al bij me zijn geweest  voor een of meerdere brillen.Lynch en zijn vrouw zijn inmiddels al 4 brillen verder .

MIJN GROOTSTE DANK LYNCH. Kharmas klinken heerlijk! Lol.

Hopelijk kan jij net zo goed door de brillen kijken als ik kan horen door de kharmas. Lol hahaha

Maargoed zij wonen dan ook 5 min fietsen van de zaak vandaan.

;D  ;D ;D

Graag gedaan Maz  :thumbs-up:

Mr.M

Citaat van: lynch1979 op mei  5, 2016, 12:22:20
;D  ;D ;D

Graag gedaan Maz  :thumbs-up:
[emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji345] [emoji345] [emoji345] [emoji106] [emoji41]

YamahaRXV

Maz, heb je al eens met een Ayre eindversterker getest ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

hpapen

Grappig, Gamut en Ayre waren mijn eerste keus als opvolgers van de Kharma mono's. Toevallig kon ik onlangs de mono's gunstig inruilen  voor een Bryston 4bsst2. Hierover nog met Maz overlegd en gedaan. Wordt op dit moment nog steeds positief verrast door de Bryston.

YamahaRXV

Citaat van: hpapen op mei  5, 2016, 13:08:47
Grappig, Gamut en Ayre waren mijn eerste keus als opvolgers van de Kharma mono's. Toevallig kon ik onlangs de mono's gunstig inruilen  voor een Bryston 4bsst2. Hierover nog met Maz overlegd en gedaan. Wordt op dit moment nog steeds positief verrast door de Bryston.

Aha, had al zo,n idee dat je een deal met Maz had gemaakt Harry  ;)
Mooie eindversterker die Bryston en ik geloof zeker wel dat je er happy mee bent.
Verklaart ook meteen waarom Maz weer met een Gamut bezig was... :D

Bama

Ik ben van de kharma mono's naar de ayre v5xe gegaan (met een tussenstap via accuphase) en dat bevalt erg goed. Maz wil hem allemaal proberen maar dan zie ik hem niet meer terug waarschijnlijk.

Richi

Citaat van: maz op mei  4, 2016, 21:04:01
Wie van de forum zijn er eigenlijk? Misschien dat we een drankje kunnen doen samen.lol
Zaterdag ben ik er met mijn zwager (Bottlekiss). We komen rond 11.30 aan en we zijn er tot sluitingstijd. We willen zoveel mogelijk tijd op de beursvloer doorbrengen, dus een drankje kan, maar wel een snelle dan.  :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

YamahaRXV

Citaat van: Bama op mei  5, 2016, 13:55:41
Ik ben van de kharma mono's naar de ayre v5xe gegaan (met een tussenstap via accuphase) en dat bevalt erg goed. Maz wil hem allemaal proberen maar dan zie ik hem niet meer terug waarschijnlijk.

:D 

Ton, hoe zou jij de klankmatige verschillen tussen de ex Accuphase en Ayre kunnen beschrijven ?
Denk zelf (de klansignatuur van Ayre kennende) dat de Ayre wat accurater en met meer punch klinkt ?

Bas Akkerman

Citaat van: pvd_66 op mei  5, 2016, 00:20:47
Beetje te laat, volgend jaar een groepsuitje boeken  ;D
Goed plan! Al jaren denk ik erover om naar München te gaan, maar het komt er maar niet van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Citaat van: YamahaRXV op mei  5, 2016, 14:09:04
:D 

Ton, hoe zou jij de klankmatige verschillen tussen de ex Accuphase en Ayre kunnen beschrijven ?
Denk zelf (de klansignatuur van Ayre kennende) dat de Ayre wat accurater en met meer punch klinkt ?

Ik zou het zelf niet zo mooi kunnen zeggen als jij, ik ben daar heel slecht in.
Maz heeft hem hier gehoord en was ook onder de indruk.

hpapen

Citaat van: YamahaRXV op mei  5, 2016, 13:26:00
Aha, had al zo,n idee dat je een deal met Maz had gemaakt Harry  ;)
Mooie eindversterker die Bryston en ik geloof zeker wel dat je er happy mee bent.
Verklaart ook meteen waarom Maz weer met een Gamut bezig was... :D

@Jan ik heb in deze overlegd met Maz maar de deal was elders. Ik heb overigens ook een latere cq huidige versie. Dus ik denk dat Maz nog wat in de aanbieding heeft.

YamahaRXV

Citaat van: hpapen op mei  5, 2016, 14:59:31
@Jan ik heb in deze overlegd met Maz maar de deal was elders. Ik heb overigens ook een latere cq huidige versie. Dus ik denk dat Maz nog wat in de aanbieding heeft.

Aha, dan zat ik even verkeerd met de puzzelstukjes waarvan ik dacht dat ze op de goede plek lagen  ;) ;D

Lion of Judah

Citaat van: maz op mei  4, 2016, 21:04:01
Ik denk dat ik het voorlopig gewoon bij de laptop/dac hou.

Je kan je laptop met een paar ingrepen ook best op een hoger niveau brengen. Probeer Fidelizer bijvoorbeeld eens, of heb je dat al? Verder aan de hardwarekant wat stoeien met bijvoorbeeld een SPDIF converter (ik wil best de mijne eens bij je proberen) en/of een Jitterbug. Zijn wel relatief goedkope oplossingen trouwens :D.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

pvd_66

Citaat van: Bas Akkerman op mei  5, 2016, 14:22:55
Goed plan! Al jaren denk ik erover om naar München te gaan, maar het komt er maar niet van.

Zal vast wel wat animo voor zijn
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest