aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

tompj

Citaat van: hans. op april 29, 2016, 14:08:35
Ik heb een abbo voor beide, qobuz en spotify maar qobuz klinkt voor mij echt beter. Mss klinkt spotify best lekker maar mist detail en diepte in het geluidsbeeld tov qobuz.
Ik snap het idd ook niet dat sommige perse peperdure kabels en apparaten kopen die niet mogen kleuren en niets mogen toevoegen maar dan wel een mp3 gaan streamen omdat dat lekkerder klinkt... schiet mij maar lek [emoji23]

Ik bedoel hiebij niet te zeggen dat spotify niet goed klinkt, sterker het klinkt erg goed zelfs. Je hebt best goed spul nodig om de verschillen duidelijk te kunnen horen.
:withstupid:
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Ik hoor gemakkelijk de verschillen tussen Qobuz en Spotify en hierin houdt Spotify mij het meest vérweg bij de "technisch luisteren" modus vandaan.

Ik verafschuw sowieso ieder neveneffect in de klank welke mij bij het relaxed consumeren van muziek wég houd...

Klank is slechts een route op weg naar het genieten van muziek. Muziek staat op duidelijk op één derhalve..

Dat dus ;)

Mr.M

Gaan er nog mensen naar München?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

i2Paq

Citaat van: maz op april 29, 2016, 22:37:38

En dan toevallig via Karlsruhe?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Maximus_Aurelius

Ja ik, ik ga lekker  naar die Heimat toe :pompom:
Vijf dagen waarvan 1 dag High-End.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Mr.M

Citaat van: i2Paq op april 29, 2016, 23:29:41
En dan toevallig via Karlsruhe?
Hoezo dat?
Citaat van: Maximus_Aurelius op april 29, 2016, 23:33:40
Ja ik, ik ga lekker  naar die Heimat toe [emoji14]ompom:
Vijf dagen waarvan 1 dag High-End.
Nice. Ik ben ook aan kijken om erheen te gaan.
Ik moet Alleen even kijken heo ik dit gaat regelen . Moet maandag weer terug zijn op de zaak namelijk.
Misschien vrijdag vertrekken en zondag avond weer terug.

Is wel een pokken eind rijden zie ik. Pffffff.

800 km = 6.5 uur rijden. Pfffff

Als ik vrijdag om 18.00 vertrek dan kan ik  zaterdag en zondag daar  rondhangen en zondag rond avond 18.00 weer terug rijden richting nl.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Richi

Jazeker, 7 mei met KLM op en neer.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

i2Paq

Citaat van: maz op april 30, 2016, 00:07:11
Hoezo dat?

Er zit daar de enige reparateur van een Kenwood CD-X9010 die ik ken. En aangezien ik er 2 ter reparatie en 3 in totaal af te geven heb  leek brengen en halen mij de optie  :thumbs-up:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

michel69

Citaat van: maz op april 30, 2016, 00:57:14
Voor de spotifyers. ..

Wat leuke traks

http://open.spotify.com/user/trisweb/playlist/02BvuUOuW5PMIeFLC57Zqz

Thx Maz aardig wat nummers zie ik al......voor vandaag moet het wel genoeg zijn ;) ;D

Groetjes Michel

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

De enige niet op "maat" onderdeel van me set is bijna binnen.

Dit wordt hem dan.

De nieuwe cd speler van MAZ.

De MARANTZ SA7-S1. Demo toestel , dus  officieel eerste eigenaar. ;).

Na lang onderhandelen zijn we eindelijk rond.

Niet dat ik vaak cd's afspeel maar het is gewoon leuk als alles op een lijn ligt qua "niveau".

Nu nog ophalen.

twani

Mr.M

Citaat van: twani op april 30, 2016, 22:46:30
Voor weinig neem ik aan, gezien het medium cd? :D
Nadeel van zulke apparaat met een Jezus nieuwprijs is dat het nogsteeds veel restwaarde overblijft Al betaal je 1/4 de nieuwprijs  ;).

Mr.M

Citaat van: twani op april 30, 2016, 22:46:30
Voor weinig neem ik aan, gezien het medium cd? :D
Ps. De medium cd is nogsteeds  zeer gewild bij high end mensen met een collectie aan cd's.
Top cd spelers  (boven 6k ) verkopen nogsteeds tweedehands als warm broodjes als ik zo om me heen kijk.

Ik heb toen de mijne voor 1750 verkocht binnen een week en als ik nu zie hoe moeilijk het is om een top cd speler te vinden voor een redelijk prijs , heb ik achteraf spijt mijn lindemann  te hebben verkocht.

YamahaRXV

Mooi apparaat Maz, maarre.....wanneer komt er nu eindelijk eens een beetje streamer of renderer ''van formaat'' in huize Maz ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op april 30, 2016, 23:40:23
Mooi apparaat Maz, maarre.....wanneer komt er nu eindelijk eens een beetje streamer of renderer ''van formaat'' in huize Maz ?  :angel:
Ehhhhhh......

Mr.M

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 00:50:39
Ehhhhhh......

Kan je rond de 1500 a 2000 een top tender /streamer kopen?

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ducman748

Ja hoor zelf bouwen 😁

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Raphie

Spotify heeft compressie/limiting en autogain, daardoor klinkt klinkt het meer als radio538, je hebt namelijk dezelfde "saus" als wanneer de radio aanstaat. Totaal niet audiofiel, maar klinkt idd wel "vertrouwd" :D
JBL PRX Power!

sultankat

Citaat van: maz op april 30, 2016, 22:26:30
De bog niet op "maat" onderdeel van me set is bijna binnen.

Dit wordt hem dan.

De nieuwe cd speler van MAZ.

De MARANTZ SA7-S1. Demo toestel , dus  officieel eerste eigenaar. ;).

Na lang onderhandelen zijn we eindelijk rond.

Niet dat ik vaak cd's afspeel maar het is gewoon leuk als alles op een lijn ligt qua "niveau".

Nu nog ophalen.

Gefeliciteerd Maz! De tweede foto doet me denken aan de tuin van een verkoper vlakbij Den Haag die nogal "emotioneel" is  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Robiwan

Citaat van: Raphie op mei  1, 2016, 08:03:00
Spotify heeft compressie/limiting en autogain, daardoor klinkt klinkt het meer als radio538, je hebt namelijk dezelfde "saus" als wanneer de radio aanstaat. Totaal niet audiofiel, maar klinkt idd wel "vertrouwd" :D

dat doen ze dan verrekte goed! ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Vik

Maz waarschijnlijk niet de "bling bling" factor die jij mooi vindt, maar voor de prijs een absolute "no-brainer". Geen gedoe met een extra kastje van een voeding  :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0

Zie hier een verslagje van forum lid Lazybird die hem als Linn eigenaar (Linn Klimax DS/1) uitvoerig heeft getest.  Het is voor het eerst dat de Marantz is vergeleken met een top model van Linn twv €17000,-

Testen is geen enkel probleem.

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 00:51:19
Kan je rond de 1500 a 2000 een top tender /streamer kopen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

holco

Als je DAC met i2s USB overweg kan (of je laat daar gewoon voor zorgen) is dit een niet te overtreffen muzikale No-Brainer met goede interface  :inlove:

http://www.magnahifi.com/index.php/nl/webshop/product/modification-bluesound-node-estremo-i2s-hdmi-out
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.