aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ze was vandeweek "boos" dat ik haar nooit hoor als zij mij  roept , maar de kleinste detail van hoe en kabel klinkt wel.
Lol.

Ze heeft ieder geval humor.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Daar hebben kids ook een houtje van.....en bij hun is het gehoor nog maar amper geteisterd...  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april 20, 2016, 11:48:18
Daar hebben kids ook een houtje van.....en bij hun is het gehoor nog maar amper geteisterd...  :D
HMMMMMMM..

Ik denkt dat ik niet uit die fase wil groeien qua gehoor. lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

lynch1979

Citaat van: maz op april 20, 2016, 12:08:02
HMMMMMMM..

Ik denkt dat ik niet uit die fase wil groeien qua gehoor. lol

Volgens mij niet alleen uit die fase  ;)

scrutinizer

;D

.....en trouwens een vent kan niet mulltitasken toch.....Mij lekker laten luisteren naar mijn favs ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Kjelt

en ook daar zijn allerlei oplossingen voor  :D

scrutinizer

Mr.M

patsijb

advr

Citaat van: scrutinizer op april 20, 2016, 12:12:28
;D

.....en trouwens een vent kan niet mulltitasken toch.....

en het vrouwelijke geslacht kan dat gelukkig ook niet :-)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 20, 2016, 12:16:01
Dan wel met DSP ...to  fill in the gaps.

Dat is nou juist iets wat met een DSP ook niet kan...

:clapping:

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 20, 2016, 13:23:04
Dat is nou juist iets wat met een DSP ook niet kan...

:clapping:

.....de kloof overbruggen. ::)
Moet toch kunnen?....Weet alleen nog niet waar dat ding aan te sluiten bij mijn vriendin, Baardmans. ;)

op eigen verzoek verwijderd.

Het is niet aan te raden een DSP in te zetten in die regionen alwaar de vrouwelijke stem zich bevind...

;D

Misschien helpt hier een snoertje wel?

:P

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 20, 2016, 14:18:04
Het is niet aan te raden een DSP in te zetten in die regionen alwaar de vrouwelijke stem zich bevind...

;D

Misschien helpt hier een snoertje wel?

:P

...met Jackplug? Dan wel een stereo.....Wil dan wel gelijk beide hersenhelften kunnen manipuleren ......

katwax

Citaat van: katwax op april 18, 2016, 21:05:56
De G serie klinkt inderdaad geweldig, persoonlijk zou dit mijn eindpunt zijn moest ik voor Vivid gegaan zijn, maar vrouw des huizes vind ze lelijk. Kan ook niet zeggen dat ze (veel) beter klonken dan wat ik nu heb, maar heb ze niet naast elkaar geluisterd.
Ik zou voor mijn ruimte genoeg hebben aan een G2, toen ik aan Laurence vroeg wat is er beter aan de G4 tov van de G1 qua geluid zei hij doodleuk "niets". Het gaat hem puur over het kunnen vullen van de ruimte, dus hoe groter de ruimte hoe hoger in je moet gaan, maar het geluid is hetzelfde in heel de serie :)
Wil hier toch even correctie op geven, het is omgekeerd de G1 tov G4 (groot naar klein).
In dat geval zou ik dus ook gaan voor de G3 of zelfs G4. Niet dat ik mijn huidige zou vervangen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op april 21, 2016, 11:17:37
Wil hier toch even correctie op geven, het is omgekeerd de G1 tov G4 (groot naar klein).
In dat geval zou ik dus ook gaan voor de G3 of zelfs G4. Niet dat ik mijn huidige zou vervangen :)
Ik vind zelf qua formaat de g3 een allrounder. Niet te klein en niet te groot.

Ga je een keer wat groter wonen dan hoef je niet de upgrade pad op.

patsijb

Mr.M

Mr.M

Zometeen eens weer de kharma monos aan de DB7S hangen en kijken hoe en wat.
Wat een ellende zeg , twee versterkers in huis die beide goed klinken met mijn speaker en beide op een totaal ander wijze .
Wat een ellende dit ;).

twani

Citaat van: maz op april 22, 2016, 23:16:08
Zometeen eens weer de kharma monos aan de DB7S hangen en kijken hoe en wat.
Wat een ellende zeg , twee versterkers in huis die beide goed klinken met mijn speaker en beide op een totaal ander wijze .
Wat een ellende dit ;).

Kan er één setje weg en kun je een knappe automobiel kopen. Hoor ik niets meer van?

Mr.M

Citaat van: twani op april 22, 2016, 23:18:09
Kan er één setje weg en kun je een knappe automobiel kopen. Hoor ik niets meer van?
Ik ben aan sparen voor een nieuwe auto theo, ik wilde eerst beetje rustig aan doen en een niet "te" gekke auto halen maar ben van gedachten verandert. Als je het doet , doe het dan goed!
Ik rij best lang met mijn auto's en mijn huidige mercedes heb ik ook al een jaar of 8. Dus dan maar door sparen en  iets kopen wat ik echt wil en gelukkig van wordt als ik er in zit.

Ik heb me zinnen op twee autos gezet.

Het wordt of de nieuwe Mercedes C coupe. Of een AUDI R8.

Maar goed dat zijn de toekomst plannen.

Eerst maar eens een paar jaartjes sparen, mijn oude bak kan nog even mee. Hij heeft net de 200.000 km gepasseerd . Hopelijk voordat die 250.000 km aantikt kan ik hem aan me broertje geven en zelf een  ander auto kopen.

Dit zijn de kandidaten ...  de planning is om   voor me 38s te In een van deze jongens rijden. (Zeg maar over  3.5 jaar).

We gaan ervoor...;)

Mr.M

Net de kharma mp150 weer aangesloten en na een tijd naar de bryston 4bsst te hebben geluisterd hoor ik nu  duidelijke verschillen in de klank balans van deze 2 amps.

De kharma speelt wat opener , meer gefocused en acurater met de plaatsing.
Alles is wat audiofielen.

Maar mist net dat beet pakkende karakter van de bryston en de heerlijk en warm karakter.

Het gemak waarmee je naar de brystons luistert en de vloeiende weergave is toch iets wat mij heel erg aanspreekt.

Minder audiofiel maar wel  heerlijk luisteren.

Mijn voorkeur gaat in deze setting naar de beyston 4bsst.

Ik merk dat ik een voorkeur schuiving aan ondergaan ben de laatste tijd.

Vroeger was ik van audiofiel , accuraat en stipt plaatsing en nu ben ik meer van lekker vloeiend , liefst met  een warm sausje op stemmen.

Is dit wat ze noemen mid life...
... lol

Mr.M

Mr.M

Voor de gene die een Samsung tablet of mobiele tel  hebben , als je s avond vaak met mobiel of tablet werkt  download even de BLUE FILTER APP. Dit geeft je ogen en lichaam meer rust.
Of koop je volgende brillen glazen  met een blue filter coating . ;).

Toelichting :

Blauw licht
Licht heeft een grote invloed op onze slaap. Dit geld voornamelijk voor blauw licht, denk hierbij aan dag- en zonlicht maar ook aan het felle licht van beeldschermen van bijvoorbeeld je computer, mobiel of tablet. Dit blauwe licht heeft veel invloed op de aanmaak van waakhormonen. Het geeft ons lichaam het signaal dat het ''dag'' is en dat we wakker horen te zijn. In de avond, naarmate het donker wordt, neemt de aanmaak van deze hormonen af en gaat ons lichaam slaaphormonen aanmaken. Met de komst van de laptop, smartphones en tablets worden wij steeds langer blootgesteld aan fel/blauw licht met als gevolg dat ons lichaam langer waakhormonen blijft aanmaken en de aanmaak van slaaphormonen uitblijft. Dit resulteert er in dat we gemiddeld langer wakker liggen voordat we in slaap vallen.

.................

Mr.M

Ook een heerlijk stukje muziek...